fbpx

Noua lege a contabilitatii pentru PFA si II

Ordinul Ministerului  Finantelor Publice nr 170 aproba noile reglementări  privind contabilitatea în partidă simplă care se aplica persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale sau intreprinderilor familiale. Acest ordin intra in vigoare incepand cu data de 1 martie 2015 si abroga ordinul 1040 din 2004 care reglementa pana acum contabilitatea în partidă simplă.

Care sunt principalele noutati pe care le aduce ordinul:

  • Optiunea de a tine evidenta contabila in partida dubla. Aceasta optiune este de ajutor  profesionistilor in contabilitate pentru a tine mai usor evidenta contabila la PFA-uri care au o activitate complexa. Insa majoritatea titularilor de PFA sau II, care nu au un contabil, nu sunt interesati de contabilitatea in partida dubla. Optiunea se exercita la infiintare sau de la inceputul anului urmator.
  • Registrului-jurnal de încasări şi plăţi  şi a Registrului-inventar sunt in continuare registre obligatorii dar nu se mai parafează la administratia financiara. Registrele actuale se folosesc in continuare pana la terminarea acestora.
  • In Registrul Jurnal de incasari si plati se inregistreaza cronologic toate incasarile atat cu numerar cat si prin banca, precum si platile si sumele se totalizeaza lunar.

Documentele justificative

  • Documentele justificative utilizate de persoanele care conduc contabilitatea în partidă simplă se păstrează pe o perioadă de 5 ani. Până acum termenul era de 10 ani. Documentele justificative care atestă provenienţa unor bunuri cu durată de utilizare mai mare de 5 ani se păstrează pe perioada de utilizare a bunurilor. Termenul de păstrare a Registrului-jurnal de încasări şi plăţi (cod 14-1 1/b) şi a Registrului-inventar (cod 14-1-2/b) ramane de 10 ani iar statele de salarii  se păstrează 50 de ani.
  • În Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se înregistrează operaţiunile în numerar,  inclusiv taxa pe valoarea adăugată.
  • În Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se înregitrează incasări din aporturile în numerar şi prin conturi bancare aduse la începerea activităţii ori în cursul desfăşurării acesteia. De asemenea se înregistrează si sumele reprezentând restituirea aporturilor în numerar şi prin conturi bancare;
  • Numarul de formulare utilizate se reduce de la 15 la 10. Totusi, in functie de necesitati, persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar contabile prevazute in Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3512/2008, precum si in alte acte normative.

Arhivarea documentelor

  • Arhivarea documentelor se face cu respectarea urmatoarelor reguli: – documentele se grupeaza in dosare care se numeroteaza; – gruparea documentelor in dosare se face cronologic si sistematic, in cadrul fiecarui an la care se refera acestea; – dosarele continand documente financiare se pastreaza in spatii amenajate care sa impiedice degradarea sau distrugerea.
  • Arhivarea electronica este permisa in conditiile OMFP nr. 3512/2008 privind documentele financiar contabile.
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)
Se încarcă...
  • Caz concret: PFA – comert cu amanuntul – piese auto. Am angajat un sofer cu 2 ore pentru a aduce piesele de la furnizori si a face livrarile de marfa. In restul timpului daca mai e nevoie de deplasare, o va face titulatul PFA-ului. Daca intr-o zi circula cu masina ambii, vor completa o singura foaie de parcurs sau fiecare va completa foaia lui? Pentrufiecare bon de combustibil cu care s-a alimentat trebuie sa existe o foaie de parcurs sau la sfarsitul lunii suma totala a bonurilor cu care s-a alimentat trebuie sa reiasa si din cumularea datelor de pe foile de parcurs?
    Multumesc!

  • Cum arhivez bonurile de consum de combustibil? Impreuna cu chitantele de incasare si plata, ca si docmente justificative la intocmirea registrului de casa ori impreuna cu foaia de parcurs?

  • Pentru un PFA care presteaza servicii, care are deja casa de marcat este obligatoriu ca in cazul serviciilor prestate catre alt PFA sau SRL sa emita bon fiscal, sau poate emite factura si chitanta in cazul platilor in numerar?

    • Puteti emite fie chitanta fie bon fiscal pentru o factura incasata in numerar de la persoane juridice.

  • Am vazut articole referitoare la obligatia pentru plata CAS incepand cu 2015 si implicit depunerea declaratiei 600. Este o certitudine?
    Nu am depus nici 600 si nici 220 intrucat sunt PFA cu norma de venit, infiintata in septembrie 2015. Este in regula?

    Multumesc!

  • ©2012-2019 Ghid PFA - Informatii fiscale si contabile pentru Persoane Fizice si Activitati Independente.

    PF - PFI - PFA - II - IF - Profesii Liberale

    >

    Log in with your credentials

    Ați uitat datele dvs.?