fbpx

Indemnizatia PFA si pentru alti profesionisti

1 Septembrie 2020. Un nou ajutor aprobat pentru profesionisti: 2.253 lei brut pe luna. Vezi detalii aici.

Informatii oficiale despre acordarea indemnizatiei in luna IUNIE

Pentru informatii oficiale legate de acordarea Indemnizatiei contacteaza Agentia de Plati din judetul tau. Intra pe aici.gov.ro selecteaza procedura si judetul tau, si in dreapta sus gaseti butonul CONTACTEAZA-NE – apasa si vei gasi numarul de telefon pentru informatii.

Actualizare 03 Iulie 2020

Actualizare 3 Iulie 2020. Cererea pentru indemnizatia pfa a fost actualizata cu activitatile afectate de starea de alerta care sunt eligibile pentru incasarea indemnizatiei si pe luna Iunie 2020. Cererea poate fi descarcata de pe site-ul aici.gov.ro.

Activitati restrictionate de starea de alerta pentru care se acorda indemnziatie in luna iunie.
Activitati restrictionate de starea de alerta pentru care se acorda indemnziatie in luna iunie.
Activitati restrictionate de starea de alerta pentru care se acorda indemnziatie in luna iunie.

Actualizare 02 Iunie 2020

Conform OUG 92/2020, indemnizatia de ajutor pentru profesionisti se acorda si dupa 31 MAI pentru activitatile care sunt in continuare afectate de masurile de restrictie. Indemnizatia se acorda pana la ridicarea acestor restrictii.

Daca activitatea s-a reluat in cursul lunii mai, atunci se depune cerere pentru perioada in care activitatea a fost intrerupta (exemplu: 1-15 mai sau 1-20 mai, etc). Data reluarii activitatii este data primului document intocmit in luna mai: comanda, cerere, factura, bon fiscal, contract, activare salariati, etc.

Art. 1. – (1) Acordarea indemnizațiilor prevăzute la art. XI și art. XV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 59/2020, cu completările ulterioare, pentru toate domeniile de activitate în care se 6 mențin restricții în condițiile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, se prelungește și după data de 31 mai 2020, până la ridicarea acestor restricții.”

Cum se obtine indemnizatia pentru luna Mai

Indemnizatia pfa si pentru alti profesionisti se acorda pentru toata luna Mai chiar daca starea de urgenta s-a incheiat la data de 14 Mai, daca activitatea nu a fost reluata.

Documentele pentru acordarea indemnizatiei pfa aferente lunii MAI se transmit in perioada 1-10 Iunie exclusiv pe platforma dedicata – AICI.GOV.RO:

  • selecteaza procedura si institutia;
  • descarca formularul pdf;
  • completeaza cererea si declaratia si completeza-le conform cu: 

GHIDUL OFICIAL PENTRU DEPUNEREA CERERII DE INDEMNIZATIE PFA.

Important! Fisierul PDF trebuie sa fie de maxim 5MB. Pentru a te incadra optimizeaza mai intai imaginile/scanurile si apoi adauga-le la PDF.

PENTRU INFORMATII LEGATE DE CERERE: intra pe aici.gov.ro, selecteaza procedura si institutia, apasa CONTINUA si in dreapta sus gasesti butonul CONTACTEAZA-NE unde va apare numarul de telefon din judetul tau.

Ordonanta de Urgenta 70 din 14 mai 2020

Art. 1 (1)Acordarea indemnizaţiilor prevăzute de art. XI şi art. XV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările şi completările ulterioare, se prelungeşte şi pentru perioada cuprinsă între încetarea stării de urgenţă şi 31 mai 2020, cu posibilitatea continuării după aceasta dată doar în domeniile în care se vor menţine restricţiile.

Cum se obtine indemnizatia pentru luna aprilie

Documentele pentru acordarea indemnizatiei pfa aferente lunii aprilie se transmit in perioada 1-10 MAI exclusiv pe platforma dedicata – AICI.GOV.RO; Noul formular PDF se descarca de pe acelasi site dupa ce selectezi procedura si institutia.

Indemnizatia PFA, indemnizatia pentru profesionisti

Actualizare 22 Aprilie 2020 conform cu

Ordonanta de urgenta 53 din 21 Aprilie 2020 completeaza Ordonanta 30 (actualizata 21 aprilie 2020), in care s-a anuntat indemnizatia pentru profesionisti.

  • S-a prelungit termenul de depunere cererii pentru indemnziatia pfa pentru luna martie – cererea se mai poate depune pana cel tarziu marti 28 aprilie 2020.
  • De indemnizaţia prevăzută la alin. (1) beneficiază şi avocaţii a căror activitate este redusă ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada stării de urgenţă, dacă în luna pentru care solicită indemnizaţia au realizat încasări cu minimum 25% mai mici decât media lunară pe anul 2019, dar care nu depăşesc câştigul salarial mediu brut = 5.429 lei, (au termen de depunere 10 zile lucratoare de la data publicarii ordonantei 53 – 21 aprilie 2020);
  • Persoanele care beneficiază de un drept de pensie şi persoanele încadrate în grad de handicap pot beneficia de indemnizatie;
  • Pentru indemnizaţia prevăzută se datorează impozit pe venit, contribuţia de asigurări sociale şi contribuţia de asigurări sociale de sănătate. Acestea se declara si se platesc in 2021 prin declaratia unica;
  • Impozitul si contributiile reprezinta 41,5% din suma incasata.
  • Indemnizatia pfa nu se acorda societatilor comerciale;
  • sumele primite ca indemnizatie nu sunt supuse executării silite prin poprire pe durata acordării lor;

Persoanele indreptatite sa primesaca indemnizatie

Sunt eligibili pentru indemnizatie profesionistii „care întrerup activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta”.

In categoria profesionistilor intra:

  • Activitatile independente – persoanele fizice care desfasoara o activitate economica si sunt organizate ca Profesie Liberala, Persoana Fizica Autorizata, Intreprindere Individuala sau membri a unei Intreprinderi Familiale;
  • Avocaţii a căror activitate este redusă ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada stării de urgenţă, dacă în luna pentru care solicită indemnizaţia au realizat încasări cu minimum 25% mai mici decât media lunară pe anul 2019, dar care nu depăşesc câştigul salarial mediu brut = 5.429 lei, (au termen de depunere 10 zile lucratoare de la data publicarii ordonantei 53 – 21 aprilie 2020);
  • Persoane care obtin venituri din contracte de activitati sportive;
  • Persoane care obtin venituri din drepturi de autor;
  • Personalul incadrat in munca la un angajator prin alta modalitate prevazuta de lege (exemplu conventii civile).

Cateva precizari

  1. Sunt indreptatiti sa incaseze indemnizatia profesionistii care au intrerupt activitatea din cauza starii de urgenta. Activitatea nu trebuie suspendata la Registrul Comertului sau prin Declaratia Unica;
  2. Este necesar sa aveti cont bancar deschis la bancile comerciale pe numele activitatii profesionale. Nu se accepta contul bancar personal.
  3. Persoanele care desfasoara o activitate economica ca profesionisiti si beneficiază si de un drept de pensie precum şi persoanele încadrate în grad de handicap pot beneficia de indemnizatie;
  4. Indemnizatia pentru profesionsiti nu se acorda societatilor comerciale sau altor grupuri de interese;
  5. Pentru cei care sunt salariati si cu activitatea de profesionist intrerupta – legea nu precizeaza clar daca puteti face cerere de indemnizatie. Trimiteti documentatia si agentia va decide daca aveti dreptul sau nu. In opinia mea salariati platiti de firmele private se incadreaza la indemnizatie, care este platita de stat. Nu vad un conflict aici.
  6. Pentru cei care sunt in somaj tehnic si cu activitatea de profesionist intrerupta Conform ordonantei de urgenta, nu sunt indreptatiti sa primeasca indemnizatie pfa: „Art. XV1 Pentru angajaţii încadraţi cu contract individual de muncă, angajatorul solicită indemnizaţia pe baza documentelor prevăzute la art. XII alin. (1). În cazul în care personalul este încadrat prin altă modalitate prevăzută de lege, acesta va beneficia de prevederile art. XV”.

Conform ordonantelor militare in vigoare pana la aceasta data, urmatoarele activitati au fost intrerupte din cauza situatiei de urgenta:

  • baruri, restaurante, cafenele, hoteluri;
  • cabinete medicale de stomatologie;
  • activitatile culturale, stiintifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear si de îngrijire personala, realizate în spaţii închise;
  • desfasurarea oricărui eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, in spatii deschise;
  • activitatile de comercializare cu amanuntul a produselor si serviciilor in centrele comerciale in care isi desfasoara activitatea mai multi operatori economici, cu exceptia vanzarii produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice si a serviciilor de curatatorie;

Persoanele eligibile a incasa indemnizatie nu sunt limitate la lista de activitati de mai sus. Sunt eligibile toate activitatile care au intrerupt activitatea pe perioada starii urgenta.

Prin intreruperea activitatii intelegem ca nu s-au facut livrari de bunuri si nu s-au prestat servicii in perioada starii de urgenta.

Opinie cu privire la criteriile de acordare a indemnizatiei

Cum baza legala este foarte sumara/neclara este dificil de stabilit cine are si cine nu are dreptul la indemnizatia pfa.

Incerc sa sa gasesc cateva criterii rezonabile, pentru a stabili dreptul de a incasa indemnizatia si de a evita complicatii ulterioare. Sper sa te ajute, dar nu uita te rog, nu am o baza legala pentru textul de mai jos.

Conform Ordonanteti 30 principalul criteriu pentru acordarea indemnziatiei este ca activitatea sa fie intrerupta. Plecand de aici putem stabili urmatoarele:

  • Ca sa intrerupi activitatea trebuie sa fi avut activitate in lunile precedente, ianuarie 2020, februarie 2020 sau in 2019. Deci, in aceasta perioada ai avut cel putin o incasare;
  • Activitatea este afectata direct sau indirect de instituirea starii de urgenta (din 16 martie 2020), anume de limitarea mobilitatii persoanelor si a bunurilor;
  • Incepand cu data de 16 martie nu ai mai facut livrari de bunuri si servicii (nu ai facturat si incasat cu chitanta sau in contul bancar, nu ai incasat cu casa de marcat); ai incasat doar ce ai facurat inainte de declararea starii de urgenta;
  • Daca ai avut angajati acestia au intrat in somaj tehnic;
  • Nu ai mai facut achzitii de bunuri si servicii care sa fie legate de obiectul de activitate;

Observatie. Textul de mai sus reprezinta o opinie personala, o interpretare a masurilor luate de guvern in raport cu situatia actuala.  Citeste cu atentie ordonanta si decide daca esti indreptatit la indemnziatie.

Cum se obtine indemnizatia pfa pe luna Aprilie

Pentru luna aprilie cerererea de indemnizatie se va depune intre 1 si 10 Mai exclusiv pe platforma AICI.GOV.RO

Documentele pentru acordarea indemnizatiei aferente lunii aprilie se transmit in perioada 1-10 MAI exclusiv pe platforma dedicata – AICI.GOV.RO;

  • Dupa trimiterea documentatiei trebuie sa primesti un email de confirmare de la Agentia de plati judeteana;
  • Perioada pentru care se acorda indemnizatia PFA = perioada starii de urgenta (cel putin 2 luni), intre 16 martie 2020 si 15 mai 2020;
  • Plata indemnizatiei nu este conditionata de plata CAS si CASS pentru vneiturile realizate in 2019 sau estimate pentru 2020;
  • Termen de plata = 10 zile de la data depunerii documentelor;
  • Plata indemnizatiei se face exclusiv in contul bancar al activitatii ;
  • Contacteaza telefonic Agentia de plati din judetul tau;
  • Conform declaratiei ministrului muncii, dupa incheierea acestei perioade dificile vor fi efectuate controale prin sondaj, pentru verificarea dreptului de a primi indemnizatia;

Exemplu de completare a documentelor (pentru luna martie)

Care este valoarea indemnizatiei

Valoarea indemnziatie pentru profesionisti este egala cu 75% din salariul mediu brut pe economie, stabilit prin legea bugetului de stat. Pentru 2020 salariul mediu brut este 5.429 lei iar indemnizatia pfa bruta este egala cu 4.072 lei pe luna.

Persoanele indreptatite sa primeasca indmenizatie primesc in conturi valoarea bruta a acesteia.

  • Pentru luna martie s-a incasat suma de 2102 lei, corespunzator perioadei maxime, de la declararea starii de urgenta, 16 martie si pana la sfarsitul lunii;
  • Pentru luna aprilie se va incasa 4072 lei, starea de urgenta fiind declarata pentru toata luna;
  • Pentru luna mai, daca nu se prelungeste starea de urgenta, se va calcula indemnizatie pentru perioada 1-15 mai 2020.

Cum se impoziteaza indemnizatia pentru profesionisti

Conform Ordonantei 53, pentru indemnizatia incasata se datoreaza:

  • Contributie de asigurari sociale (pensie) – CAS – 25%;
  • Contributie de asigurari sociale de sanatate – CASS – 10%;
  • Impozit pe venit 10%, care se aplica la diferenta dintre indemnizatia incasat si contributiile sociale calculate;

Vezi in acest articol mai multe detalii, inclusiv o aplicatie de calcul rapid a impozitului pe indemnizatia PFA.

Cum se inregistreaza in contabilitate si in Declaratia Unica

Indemnizatia se inregistreaza in Registrul Jurnal de Incasari si Plati din 2020. Impozitul si contributiile sociale calculate vor fi declarate in formularul declaratiei unice din 2021.

Ai primit indemnizația de ajutor?
Așa cum s-a anunțat, vor avea loc controale! Pune-ți contabilitatea la punct și fii pregătit pentru orice:

  • Registrul Jurnal de Incasari si Plati;
  • Registrul de Evidenta Fiscala;
  • Jurnale de cumparari si de vanzari;
  • Registrul Inventar;
  • Dosarul cu documentele contabile;
  • Disponibil online sau în format PDF
  • Actualizat zilnic
  • Cuprinde exemple si formulare completate
[ratings]

374 comentarii la “Indemnizatia PFA si pentru alti profesionisti”

  1. Stefanescu

    Buna domnul Constantin, as avea o intrebare va rog ! Am primit indemnizatia inainte si dupa luna Iunie dar in luna IUNIE am incercat sa reiau activitatea, am avut un contract de prestari servicii, s-a efectuat si plata si NU am depus cerere de ajutor pentru luna IUNIE dar dupa aia si inainte de aia a fost 0 venit si in momentul de fata tot 0 venit este pentru ca s-a agravat situatie cu COVID in cazul asta poate sa mi se spuna ca am reluat activitatea chiar daca nu am cerut indemnizatie pentru luna respectiva doar pentru cele in care venitul a fost 0 … ? Practic am cerut ajutor doar in lunile cu venit 0 dar 1 luna am incercat sa reiau activitatea si nu a fost sustinuta in urmatoarele luni unde am aplicat pentru ajutorul de Covid . Credeti ca poate fi o problema in viitor ?

  2. Anca David

    Buna ziua,

    Referitor la eligibilitatea PFA pentru a primi indemnizatia pentru profesionisti: in lunile aprilie si mai 2020 nu am emis facturi si nu am avut incasari.
    Am incheiat insa un contract de colaborare, de distributie echipamente,semnat in 30.04.2020, in baza caruia am emis prima factura in iulie 2020, cand am efectuat si prima distribuire de echipament.
    Am incasat indemnizatia pentru profesionisti pe lunile aprilie si mai.
    In opinia dvs, exista sanse sa mi se impute faptul ca nu eram in drept sa primesc aceasta indemnizatie pe aprilie deoarece am semnat acel contract in aprilie? E un contract cadru, nu impunea o anumita data la care sa efectuez serviciile.

    Multumesc

  3. Bună ziua, în cazul în care încasările pe anul 2020 nu depășesc pragul de 12 salarii minime brute (incluzând indemnizația) suntem obligați la plata CAS/CASS pentru sumele aferente indemnizației? (am beneficiat 2 luni)

  4. Riina Marian

    Pe luna 06 / 2020 pe cod CAEN 5621 catering am primit indemnizatia pe PFA pe luna 07 / 2020 acelasi CAEN nu mi sa platit indemnizatia am sunat la Suceava si mi sa spus ca pot organiza evenimente cu sub 50 de persoane . Le zic luna trecuta pe acest CAEN mi sa dat indemnizatia acum cum ? Pai orice CAEN poate fi activ sub 50 de persoane . Isi bat joc nu vor sa plateasca am cerut lamuriri nici azi nu mi sa dat motivul refuzului in scris . NESIMTITI !

      1. asa trebuie sa procedeze toti cei nedreptatiti

        la contestatii nu iti dau dreptate / adica o faci degeaba ca tot ca ei este

        audieri nu se fac ca e covid

        singura varianta de castig a unor drepturi care stau in interpretarea unor functionari limitati cu sfert de creier este in instanta

      1. Riina Marian

        Si atunci cum pe luna a sasea sa putut si acum nu ? Nu tot sub OUG 32/2020 e bazata si pentru luna 07 ? E aceiasi declaratie depusa ! Raspunsul de la autoritati a fost ca se da in plata in data de 20.08.2020 mi sa confirmat ca nu au bani sa astept dupa pe 27.08.2020 mi sa spus ca nu sunt eligibil ? Pe bune ? Nici azi nu mi sa dat motivul oficial al refuzului eu astept sa treaca cele 30 de zile oficiale dupa ma voi adresa instantei .

      2. Bună ziua!
        Caut un răspuns legat de indemnizația pentru drepturi de autor și nu îl găsesc pe nicăieri!
        Eu sunt membru UCMR, cu contract de drepturi de autor, am încasat venituri înainte de pandemie din drepturi de autor, și pe timpul pandemiei mi s au anulat câteva activități artistice, concerte. Pe de altă parte, eu sunt și angajat dar în mediul privat, la o firma ca tehnician electrician. Îmi puteți spune va rog dacă venituri din alte activitati asa cum specifica în cerere înseamnă și venituri din salariul de la privat sau doar venituri din alte activitati din domeniul artistic. Ma încadrez pentru obținerea indemnizației? Va mulțumesc, cu tot respectul!

  5. LUCIAN STANCIU

    Buna ziua. Pentru luna iunie mi s-a acordat indemnizatia pe cod CAEN 7990 – Alte activități de rezervare si asistență turistică. Am depus ptr iulie, am primit email cu cerere soluționată, va gi procesata in vederea efectuarii plății. Azi am sunat sa intreb cand se face plata. Mi-au spus ca nu voi primi pe luna iulie, pentru ca la sf lunii iunie, agenția națională a trimis o lista cu coduri CAEN acceptate la plată. Si al meu nu se află pe listă.

  6. Mihaiescu George

    Buna ziua. !

    Am depus cererea pentru indemnizatie luna Iulie la AJPIS Brasov avand cod CAEN 7420 (Activitati fotografice), sunt videograf de eveniment si toate evenimentele de anul acesta mi s-au anulat sau mutat in teorie la anul. Pentru luna Iunie am primit indemnizatia insa pentru luna Iulie mi-a fost respinsa cererea. Ce s-a schimbat de la Iunie la Iulie ?

    Multumesc.

  7. Impreuna cu alt coleg cei de la AJPIS Gorj ne au taiat pe luna iunie Ajutorul de somaj tehnic PFA desi suntem autorizati prin certificatul constatator pe Cod CAEN 8559 Alte forme de invatamant n c a

    motivul celor de la AJPIS Gorj a fost ca nu suntem autorizati la ei AJPIS ca sa sustinem cursuri de formare autorizata

    Desi prin certificatul constatator Cod CAEN 8559 Alte forme de invatamant n c a putem realiza si alte forme de formare cum ar fi nonformala etc. E-learning …

    In fapt asta s a si intamplat in cadrul mai multor proiecte unde aveam contracte de formare antreprenoriala nonformala proiectele sunt suspendate prin notificare oficiala precum si activitatea noastra

    Este cumva un abuz al celor de la AJPIS Gorj ???

    1. Buna ziua,

      Stimate domn TOMONIU GHEORGHE ANTONIO,

      Avand in vedere documentatia transmisa de dumneavoastra si inregistrata la nr.3014/03.07.2020 in vederea acordarii indemnizatiei de sprijin aferente lunii iunie va comunicam ca solicitarea dumneavoastra nu poate fi solutionata in mod favorabil deoarece in conformitate cu prevederile H.G. nr. 394/2020 si H.G. nr. 476/2020 de aceasta indemnizatie beneficiaza strict doar persoanele a căror activitate desfasurata s-a mentinut intrerupta si s-a inscris in domeniul/domeniile cu restrictii de activitate conform tabelului-anexa la declaratia pe propria raspundere.

      Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala Gorj

  8. Buna ziua,

    Am depus cererea de indemnizatie aferenta lunii iunie pt PFA trecand codurile caen 7490 si 9001. Mi-au comunicat ca se ia in calcul codul caen principal de pe certificatul de inmatriculare, acesta fiind in cazul meu 7490 (Alte activitati profesionale, stiintifice si tehnice) iar acesta nu se incadreaza in domeniul restrictionat. Am profesia de impresar si sunt inscris cu PFA ul in registrul artelor spectacolelor si cu asta ma ocup (evenimente, festivaluri)
    Acest cod include o mare varietate de activitati de servicii printre care:
    -activitati desfasurate de agenti si agentii, în numele unor indivizi, implicând de obicei obtinerea de angajamente în filme, productii teatrale sau alte spectacole de divertisment sau atractii sportive si plasarea de carti, piese de teatru, lucrari de arta, fotografii etc. la edituri, producatori etc.

    Am interpretat eu gresit incadrarea?

    Multumesc!

  9. LUCIAN STANCIU

    Am fost sunat azi de AJPIS Hunedoara in legătură cu cererea ptr luna iunie. Codul meu CAEN este 7990, adica servicii de rezervari de bilete la evenimente, rezervări bilete de transport, rezervari la restaurante s.a. Mi s-a spus ca nu ma voi califica, pentru ca la evenimente sub 500 pot face rezervari, la terase pot, chiar daca restaurantele sunt inchise. Bilete de avion pot rezerva pentru tarile unde nu sunt restricții. Le-am replicat ca in acest caz, lista activitatilor restrictionate nu are nicio valoare. Au inceput sa dea din colt in colț si au zis ca trimit cererea la minister, sa se pronunte ei! Apoi ai zis ca ar trebui o declaratie ca nu obtin venituri de pe PFA! Pai declarația depusa spune ca activitatea e întreruptă!

  10. Buna ziua,
    Daca sunt PFI si am intrerupt activitatea din luna martie, dar oficialitatile refuza sa imi plateasca indemnizatia pe motiv ca nu am cont bancar deschis ca persoana juridica – ceea ce nu pot deschide eu fiind persoana FIZICA autorizata – unde ma pot adresa ca sa imi obtin drepturile?
    Multumesc!

  11. Badiu Adrian

    Buna ziua Mai pot sa i-au șomaj tehnic pfa taxi pe luna iunie?Am facut taxi de noapte tot timpul iar acum nu mai exista clienti de noapte si nu mai fac nimic.S incerî am teama de covit sunt din campulung arges si avem î doua spitale pline cu bolnavi de covit.A m incercatîsă depun actele și mi le-au respins.multumesc frumos

  12. Adina Ploesteanu

    Buna ziua! Pe luna iunie cabinetele individuale de psihologie care nu au activitate nu mai pot lua indemnizatie? Din cate vad activitatea unui cabinet de psiholog nu prea s-ar incadreaza la niciuna din categoriile restrictionate.

  13. Buna ziua,

    Am incercat sa depun pentru luna iunie si am observat ca nu exista grila de selectare pentru perioada 1-30 iunie. Ca si Formator si Ghid Turistic pot depune in continuare dar, cum se poate face asta daca la perioada exista doar luna mai in formularul de pe aici.gov.ro?

    1. S-a introdus o noua anexa la cererea pentru indemnizatie care a aparut in Monitorul Oficial doar in data de 01.07, probabil doar azi sau maine se va actualiza si pe aici.gov.ro.La anexa tabel va trebui sa vedeti daca va incadrati in domeniile de activitate restrictionata.

  14. George Vutan

    Buna ziua, Pentru luna IUNIE eu sunt PFA cu activitati fotografice, as putea sa reiau activitatea maine? (am promis unui prieten o sedinta foto) si dupa aia sa depun cererea sa zicem din data de 15.06.2020 pana la finalul lunii ? Cand am sa sistez activitatea din nou ?

    1. Anca Zubascu

      Buna ziua! Am trimis cererea pt luna mai după care am primit mail ca trebuia sa am cont pe PFA și am văzut doar azi. Exista vreo șansa sa mai primesc banii? Și cum ar trebui sa procedez? Mulțumesc.

  15. buna ziua, scuzati deranjul, am intampinat o problema cu trimiterea actelor pt somaj pfa,Am trimis acte;le din 3 iunie, pe 7 iunie am primit raspuns ca nu respecta standardul, am refacut tot si am trimis imediat, iar azi 10 iunie, am primit raspuns ca din nou nu respecta standardele, Era din cauza ultimei versiuni Acrobat, m-am dumirit si am refacut actele deci azi 10 iunie, numai ca fiind trecut de 12 noaptea, nu mi mai da posibilitatea sa le trimit, Asta inseamna ca raman fara somaj tehnic? Nu ar fi corect caci eu am avut nr de inregistrare din 3 iunie, cui sa ma adresez, ce ma sfatuiti? o zi faina

    1. Bună ziua!
      Aceeași eroare am tot primit-o și eu dar nu am reușit sa înțeleg ce era greșit în trimiterea documentelor (pe care am făcut-o și în lunile anterioare!! și a fost corect!!)
      Ma puteți ajuta sa îmi spuneți ce anume era, cum ați corectat?!
      Va rămân îndatorata!!

      1. Buna dimineata!
        Problema dumneavoastra s-ar putea sa fi fost de la semnaturiile cererilor de somaj , aceeasi problema am intapinato si eu si am luat legatura cu ei pe data de 10 iunie si am tras la imprimanta declaratiile completate si le am semnat csemnatu pixul apoi le am trimis oe mail lor si s a acceptat. Au spus ca prima data nu se aprobase datorita ca semnaturiile nu indeplineau cerintele si din acest motiv am fost nevoit sa fac asa.

  16. Bună ziua, Domnule Constantin!
    Am depus documentele necesare și am primit ulterior și indemnizația atât în luna aprilie cât și mai.
    De fiecare data procedura a fost indeplinita corect și s-a finalizat cu virarea banilor în cont.
    În luna iunie pare imposibil.
    Deși completez corect asa cum am mai făcut-o de altfel în lunile anterioare, primesc acest mesaj fără alte detalii:
    „Cererea acordare indemnizatie nu respectă formatul standard din paltforma (vă rugăm să respectați procedura de completare a formularului și să retrimiteți conform procedurii)!”
    Reiau procedura, dar nestiind ce este greșit rezulta o munca de sisif.
    Consider ca nu se mai dorește virarea acestor bani și atunci se pun aceste piedici tehnice…
    Este frustrant.
    Aveți cumva idee cum as putea proceda?! (telefonic este imposibil)
    Cu stima, va multumesc!
    P.s. Am îndrăznit sa va transmit și un mail, poate când aveți disponibilitatea, mi-ați putea răspunde.

  17. Buna ziua!! Scuze de deranj dar chiar nu mai stiu unde sa ma informez. Daca se poate,ma lamuriti si pe mine in contextul covidului? Sunt angajată la școală , am pfa pe coafura si profesie liberala pe psihologie, ambele pe sistem real. Am depus pentru indemnizatia covid si am primit pe pfa. Pe profesie liberala mi-am continuat activitatea. Urmeaza sa nasc in august si trebuie sa depun declaratia pe 2020. Cum procedez? Pe aprilie,mai la cheltuieli, pun cass, cas si impozit pe indemnizație , in cazul pfaului, iar la profesie liberala doar impozit deoarece e sub 2000 pe luna? Ce se intampla daca pentru cele 7 luni din 2020 anterioare nasterii, veniturile lunare depășesc venitul minim, tinand cont ca pentru aprilie si mai am primit indemnizatia si am avut si venit pe profesie liberala. Voi plati cas,cass pentru toate lunile? Si pe viitor Nu vreau sa suspend activitatea pe pfa si profesie liberala. Dar cum procedez sa reiasa ca dupa ce nasc nu am realizat venituri peste plafon?

  18. Bună ziua!Am si eu o intrebare referitor la indemnizație covid pe lunea mai.Eu am un stand ,într-un complex care s-a deschis pe data de 19 mai.Eu personal,am deschis standul in data de 26 cand am avut si încasări (bonuri fiscale).Pe ce perioada sa depun cererea pt indemnizația 1-18 au 1-25 ?Mulțumesc!

  19. Catalin-Stefan Pintea

    Buna ziua,
    Lucrez ca si traducator pentru diverse agentii de traduceri. De obicei emit factura in primele zile ale lunii (altfel daca as emite factura pentru fiecare document tradus pentru firma respectiva ar insemna sa emit zeci de facturi in fiecare luna). Daca am emis factura pentru perioada 1-26 martie la data de 1 aprilie, dar incepand cu data de 27 martie nu am mai primit niciun document de tradus si am depus cerere pentru perioada 27-31 martie, credeti ca ar fi vreo problema. Dupa aceea sigur nu cred ca ar avea de ce sa fie probleme deoarece nu am mai emis nicio factura si nu am primit documente de tradus. Practic factura este emisa pentru perioada anterioara zilei de 27 martie, cand am declarat ca s-a suspendat activitatea. Am decis sa depun cerere pentru indemnizatie in data de 7 aprilie pentru cele cateva zile din luna martie deoarece trecusera deja 11 zile in care nu primisem nimic de tradus. La inceputul lunii mai am depus si pentru luna aprilie integral. Si acum ma gandesc sa depun si pentru luna mai (probabil nu integral deoarece dupa data de 15 mai am inceput sa primesc documente de tradus). Multumesc!

  20. Pricopi Dragos

    Buna ziua,

    „Indemnizatia pfa si pentru alti profesionisti se acorda pentru toata luna Mai chiar daca starea de urgenta s-a incheiat la data de 14 Mai, daca activitatea nu a fost reluata.”

    M-am grabit si am depus cererea pt indemnizatie (pt 1-14 Mai) pana sa citesc modificarile din articolul dvs…
    Activitatea PFA nu a fost reluata, deci oare mai pot pune inca o cerere pt. 15-31 Mai? Se specifica aspectul asta in vreo ordonanta?

    Multumesc!

  21. Claudia M.

    Buna ziua,

    Sunt autorizata ca intreprindere individuala in domeniul educatiei (cursuri de limbi straine pt copii, activitati de vacanta) si am intrerupt activitatea total din 11 martie si inca nu se stie daca vom putea relua activitatea.

    Am aplicat si obtinut indemnizatia in martie si aprilie, dar din pacate am primit 3 plati prin banca in aprilie si 2 in mai pentru niste cursuri de la inceputul anului, toate impreuna totalizand in jur de 1000 lei. Este o problema? Mai pot aplica si pentru indemnizatia aferenta lunii mai?

    Multumesc mult.

      1. Popa daniela

        Bună ziua. Am un Pfa care a avut întrerupta activitatea în lunile martie, aprilie și mai deoarece am un magazin cu vânzare cu amănuntul într-un centru comercial. Pentru lunile acelea nu am depus acte pentru indemnizația de covid. Acum am depus și mi-a fost respinsa cererea pe motiv ca nu am depus prima data. Nu înțeleg de ce se face discriminare alții iau de doua ori iar alții deloc pentru ca am fost sfătuiți prost de niște contabili care nici măcar nu cunosc legea. Va mulțumesc și aștept un răspuns.

  22. Iulia Jurca-Simina

    Buna ziua! Ca si medic de medicină internă cu activitate spitaliceasca si pe societate comercială (contract garzi), dar fără activitate pe prestări servicii prin pfa (consultatii in privat), se poate obține indemnizația in cazul in care clinica unde efectuam consultatiile a fost închisă pe perioada starii de urgenta? Multumesc!

  23. Marina mirela

    Pfa cod caen 5621 activități ocazionale(catering evenimente )sau bucătar pt evenimente, (nunti, botezuri, înmormântări )nu am avut încasări din august 2019, pt ca nu am fost solicitată, urma să am evenimente acuma în aprilie și august, dar sau anulat toate, cu plata la finanțe și declarațiile sunt la zi pot beneficia de șomaj tehnic, (am avut acuma în aprilie 2 comenzi pt înmormântare, dar nu sa putut fiind stare de urgență )Menționez că lucrez singură nu am angajați.

  24. Buna ziua. Imi puteti spune, va rog, daca un cabinet de psihologie poate cere indemnizatie si pe luna iunie? Nu am gasit lista cu domeniile pentru care se va plati in continuare indemnizatia de somaj.

  25. Cristina Barb

    Buna ziua! Am si eu cateva intrebari:
    Cererea pt indemnizatie la II se poate aplica in iunie si pt luna aprilie sau deja a expirat termenul?
    Daca detin o Intreprindere Individuala si am si un serviciu platit de stat, sunt in incompatibilitatea de a ma incadra la aceasta indemnizatie pt PFA/II ?

    Va multumesc!

  26. Desi am depus pe 1 Mai cererea de indemnizatie aferenta lunii Aprilie in urma intreruperii activitatii PFA si pe data de 6 mi-a fost confirmata corectitudinea ei, inca nu am incasat indemnizatia. Sunt curios daca si alte persoane se afla in aceeasi situatie.

      1. Sunt din Bucuresti, si, dupa zile in sir de incercari, nu am reusit sa dau de nimeni la niciunul din numerele de telefon de pe siteul Agenției pentru Plăți și Inspecție Socială a Municipiului București.
        I-am contactat prin email si prin formularul de pe site, fara vreun raspuns.
        Astfel, desi am despus cererea pe 1 Mai si mi-a fost confirmata in data de 6 Mai, inca nu am primit indemnizatia si nu stiu cand si daca o voi mai primi.
        As putea mentiona si cele doua cereri de compensare, in mod normal nenecesare insa in lipsa carora mi s-a confirmat ca nu se face nimic, pe care le am depuse la ANAF si la care nu mi s-a raspuns de luni de zile, fapt in urma caruia, in cel mai bun caz, voi rata doar bofinificatiile ce mi se cuvin.

        Dati-mi voie sa laud cu aceasta ocazie promptitudinea, empatia, competenta si seriozitatea autoritatilor din Romania, care au inregistrat progese semnifcative la toate capitolele importante in urma recentelor evenimente. Atat digitalizarea cat si responsabilizarea la nivel de individ si implicit de institutie sunt evidente si incurajante.

    1. Și eu șanț in aceași situație au zis că șanț pus în plată și nici astăzi 29-05-2020 nu sau viața bani nu ai unde sa.suni te plimba de la.una la.alta șanț pline de nervi daca le suni nu știu de ce șanț puse acolo că ele.zic că e Vb de contabilitate că sa așteptăm pai cat sa asteptam.ca murim.de foame au zis sa stam in casa si acuma ce facem ?

  27. AVEDIC GHEORGHE

    Eu sunt pensionar si titular de Intrep.Indiv.. Am primit indemnizatie pentru Martie+Aprilie si voi face formularele si pentru
    Mai. Fiind pensionar pana acum am platit numai impozit 10% si fara CASS. Acum ce va trebui sa platesc pentru aceasta
    indemnizatie ? Nu am gasit nici o precizare pe internet-peste tot scrie ca se vor plati toate cele 3 contributii (CAS+CASS+IMPOZIT). Multumesc anticipat celui care ma va lamuri !

        1. Buna ziua! Pana anul viitor mai e timp si legislatia se poate modifica. N-as vrea acum sa pierdem timp cu impozitarea indmenizatiei. Haideti sa lasam subiectul acesta pentru perioada de dupa inceheierea anului fiscal, cand o sa avem in vedere, la ghid pfa, toate scenariile si exceptiile.

          1. Va mulțumesc și va rămân recunoscătoare pentru răspuns!
            Toate cele bune!

  28. Nitisor Simona

    Buna ziua! Am o întreprindere individuala si am primit deja bani pentru intreruperea activitatii in urma pandemiei(detin un magazin second-hand).Ma gandesc sa inchid de tot magazinul ,oare daca depun actele la Onrc si Anaf ma afectează?(gen controale)Mai pot depune pt ajutor covid si pt luna mai in aceste conditii(daca inchid sau suspend activitatea pt 2-3 ani)? Va multumesc!

      1. Buna ziua! Incasarea conteaza doar daca este consecinta unei livrari de bunuri sau servicii. Daca livrarea s-a efectuat inainte de luna mai, cand PFA a fost activ si nu a primit indemnizatie, si incasarea a avut loc in mai atunci puteti cere indemnziatia. Daca livrarea de bunuri si serivicii a avut in perioada starii de urgenta atunci nu va calificati la indemnziatie. Opinia mea. Mai intrebati va rog.

  29. Bună seara. Am o întreprindere individuala cu profilul comerț. Am încetat activitatea pe data de 18 martie 2020 datorita pandemiei. Am depus cerere pentru indemnizatie șomaj tehnic pentru luna martie începând cu data de 18.03.2020-31.03.2020.Pentru luna aprilie am făcut cerere cu data de 1.04.2020 ca data de încetare a activității, datorita faptului ca indemnizația se plătește pentru luna aprilie. Va rog să-mi spuneți dacă este ok?

  30. Buna ziua,
    daca in luna mai am avut activitate, dar foarte mult redusa fata de aceeasi perioada a anului 2019, pot aplica pentru indemnizatie in luna iunie? Intreruperea trebuie sa fie totala neaparat? Practic, in mai am lucrat de cateva sute de lei si asta mai mult ca sa-mi servesc clientii.
    Multumesc.

  31. Elena Macrineanu

    Buna ziua.Detin un PFA,sunt administrator si nu am alti angajati.Patite darile la stat la zi,contabila mi-a zis ca nu am dreptul de a primi vreo indemnizatie…Am firma inchisa de cand s-a anuntat starea de urgenta si pana in prezent..Ce trebuie sa fac?Multumesc?Mai am vreo sansa de a orimi ceva?Sau sa imi iau gandul?

    1. Cimpoca Sorina -Alina

      In situatia in cre noi nu am depus cererea pe luna aprilie pt.ca nu am stiut ca trebuie depusa din nou ,ce am putea face,deoarece nu am fost informati la timp prin email,de si este dreptul nostru ne avind alta sursa de venit si obligati prin. starea de urgenta sa stam izolati la domiciliu.Acesta este dreptul nostru. de care nu putem fi privati printr-o eroare de comunicare.Va rugam sa luati masuri pentru a ne primi drepturile finaciare.

      1. Au făcut în așa fel sa ne încurce eu după data de 1 mai am depus actele si tot îmi trimiteau că nu e bine ceva ,dar nu îmi spuneau ce nu era bine ? Până la urmă am depus cred că 7 cereri și la.fel îmi spuneau prin imail că nu e bine ceva am sunat la eu și au zis aaaaaaa pai când ajungem la.dosar va contactam noi sa va spunem.ce nu este bine că nu putem să va zicem așa pe data de 11 îmi trimit imail că trebuie să trimit extrasul de cont la ceea ce în luna aprilie nau cerut ok,și surpriza surpriză când am incercat sa trimit platforma închisă ca normal era fata de 11 cat .mai plimbat ei ca să treacă termenul.,până la urmă fac ce fac sun peste tot reușesc să trimit extrasul de cont îmi spun că e ok că șanț pus in plata de atunci santem in 30-05-2020 luni e 1 iunie și bani nu sau virat nici acuma am sunat și nimeni nu știe să îți de-a vro informație miau zis că e treba de contabilitate și mi-au închis tel in nas niste jigodia ordinare care stau la.servici și fumeza toată ziua și nu știu să îți dea o informație corecta

  32. alexandru florin

    Buna ziua. A primit cineva luna aceasta indemnizatia pentru PFA aferenta lunii aprilie? ce suma?
    Si inca o intrebare: Luna viitoare, intre 1-10 iunie, depunem documentele pt a primi indemnizatia aferenta lunii mai. Am auzit niste vorbe pe la tv, dar recunosc ca nu am prins ideea, stie cineva daca e posibil sa primim pt toata luna mai? sau vom primi doar pt perioada 1-14 mai?
    Domnule Constantin poate ne puteti informa daca ati aflat sau veti afla ceva! Multumesc anticipat!

        1. Iancu Florentina

          Buna seara.Astazi printr o conjunctură am aflat de indemnizația data pe perioada stării de urgență pe pfa.In momentul de față m ai pot face ceva pentru a recupera ajutorul dat si unde a și putea sa ma adresez? Va multumesc!

  33. Buna ziua,

    Apelez cu mare incredere la profesionalismul si competenta dvs dovedite in speta PFA-urilor, cu o imensa dorinta de sprijin in vederea unei posibilitati de a mai depune sau a initia un demers de prelungire a durate de depunere a documentelor pt indemnaizatie afente lunii aprilie (motive independente de obtinere de documente banca, cont PFA, pt a depune documente eligibile pe platforma).
    Am accesat in data de 10 mai platforma pt a trimite documentele si platforma nu a fost functionala.
    Cum am putea sa solicitam un sprijin in extinderea termenului si in zilelea astea, pentru a mai accesa de data asta o platforma functionala.

    Va multumesc mult pentru solicitudine!

  34. CRISTINA MIHALACHE

    Buna ziua! Un avocat care plateste CAS la Casa de Asigurari a Avocatilor ( 11% din venitul brut lunar) , CAS aferent indemnizatiei incasata , la ce Casa de Asigurari se plateste si in ce procent? Multumesc….

    1. alina codrea

      Buna ziua,

      Termenul de declarare si de plata
      Impozitul pe indemnizatia pfa si contributiile sociale calculate conform procedurii de mai sus, se vor declara prin declaratia unica completata dupa incheierea anului 2020: intre 1 ianuarie si 15 martie 2021.
      Astfel, impozitul pe indemnizatia pfa si contributiile sociale calculate se platesc de catre beneficiarul indemnizatiei pana la data de 15 martie 2021 (daca termenul va ramane acelasi).
      Platile se pot face prin internet banking, in contul bancar al trezoreriei in raza careia beneficiarul are domiciliul, cu cardul prin intermediul portalului de plati ghiseul.ro sau in numerar la caseriile ANAF.
      Cum se inregistreaza in contabilitate si in Declaratia Unica
      Indemnizatia se inregistreaza in Registrul Jurnal de Incasari si Plati din 2020. Impozitul si contributiile sociale calculate vor fi declarate in formularul declaratiei unice din 2021.

  35. Buna ziua,

    pentru indemnizatia primita de PFA pe perioada starii de urgenta trebuie sa platim toate contributiile indiferent daca suntem cu impozit pe venit/ norma si indiferent daca atingem acel plafon de minim 12 salarii minime pe economie pentru a plati CAS si CASS, nu ?

  36. Roxana Tolea-Panturescu

    Buna ziua,
    sunt traducator si as dori sa depun cerere de acordare a indemnizatiei pentru luna aprilie. Intrebarea mea este daca am avut in luna aprilie incasari din lunile trecute si daca am facturat in aprilie sume deosebit de mici, pot solicita acordarea indemnizatiei? Nu stiu daca scaderea cu 25% a incasarilor ca urmare a starii de urgenta COVID este aplicabila si traducatorilor, de aceea va intreb, pentru ca decat sa am ulterior probleme, in cazul unui eventual control, mai bine ma lipsesc.
    Multumesc mult.

  37. Bună ziua. Pana în prezent a primit cineva bani pe II, și are în desfasurare un CIM activ??? Mulțumesc.Macar sa știu, eu am depus actele am primit email de confirmare primire acte. Doar atât. Și dacă nu ne incadram noi ăștia care suntem Administratori de II, dar avem și contract de munca activ sa închid contul bancar. Ca II – urile nu au chirii de plătit și utilități.. Cam asa crede statul roman.. Noroc ca mai am un serviciu și plătesc chiria din salar. O lege stupida sa ajuți CNPsi nu întreprinderea în sine. Multumesc

  38. Balasa Mihaela

    Buna ziua. Va rog daca se poate sa ne lamuriti si pe noi.
    Fiul meu are un PFA din 2019 si preda chitara la o scoala, unde are contract pe PFA. De la inceputul pandemiei nu a mai fost sa predea, deci a incetat activitatea
    A avut o factura pe februarie si s-a incasat in martie.
    Neavand cont pe PFA, ar trebui sa il faca acum.
    Ar mai avea de facut o factura pentru activitatea efectuata in ian- martie, pana la ordonanta, care s-ar incasa in aprilie.

    Suma facturilor anuale nu atinge salariul minim pe economie, astfel ca pe 2019 va plati doar impozitul de 10% pe venit

    Am inteles ca suma de ajutor acordata pentru 2 luni, va fi impozitata, dar si se va plati pe ea CAS si CASS

    Intrebarea ar fi: va plati CASS si CAS pentru tot anul? pentru toate sumele? chiar daca nu depaseste salariul minim pe luna? Adica vor fi de plata cam 8000 lei?

    Multumesc

        1. Catalin-Stefan Pintea

          Din păcate este nevoie sa va faceti cont bancar pe PFA. Asa am procedat eu deoarece din cate am intelea statul nu are voie sa vireze bani in conturi bancare personale. Aberant, deoarece aceasta nu este o condiție la înființarea PFA sau pentru a începe activitatea într-o profesie liberala. Altfel nu veți primi indemnizația. Ieri mi-au intrat banii în contul respectiv deschis pe CIF nu pe PFA, dar eu am precizat că am întrerupt activitatea începând cu data de 27 martie, ceea ce înseamnă că indemnizația este doar pe perioada 27-31 martie. Eu și în Declaratia Unica tot cu CNP-ul ma identific. Oricum când plătești la ANAF îți cere un CNP. Totuși, ar fi o problemă deoarece eu nu plătesc CAS deoarece venitul net este sub plafon . In afară de impozit mai plătesc opțional doar CASS (sanatatea) calculata la valoarea de 6xsalarii minime brute. Deci, eu nu pot sa plătesc CAS doar pentru cele aproape 2 luni de stare de urgență dacă nu plătesc CAS din start pentru venitul încasat net fiind întotdeauna sub plafonul de 12 salarii minime brute.

          1. Florin Craciunescu

            Pai si cum vei face…vei plati CAS din start pe tot ? Sau cum ? In acceasi situatie sunt si eu…. Ar trebui sa se poata plati toate contributiile doar pe banii de la indemnizatie…. Oricum, am inteles ca se vor platibin 2021

  39. Tarida liliana

    Eu am o întreprindere familiara și sant 50 – 50 cu soțul eu sant asistent personal cu carte de munca și am salariul întreg soțul nu are alt venit dacat cel din IF solicitarea am făcut-o eu . Ne încadram la indemnizație ( pt soțul meu).

  40. Catalin-Stefan Pintea

    Buna ziua! Lucrez ca si traducator autorizat si am trimis cererea pentru indemnizatie din 06.04.2020. Adica de 2 saptamani si banii inca nu mi-au intrat in cont. Stie cineva cand ar trebui sa intre? Am inteles ca ar fi 10 zile lucratoare de la depunere nu calendaristice. Mi-am facut si cont pe profesie liberala/CIF, deoarece aveam cont pe CNP cu precizarea la banca ca il folosesc pentru incasare venituri din profesii liberale si am inteles ca Statul nu are voie sa vireze bani in cont bancar personal. Activitatea s-a suspendat incepand cu 27 martie.

  41. alexandru florin

    daca am un pfa cu norma de venit pentru care am completat deja din luna februarie declaratia unica pentru anul 2020 si am optat in continuare pentru norma de venit, stie cineva cum, ce, cat trebuie sa platim din aceasta indemnizatie bruta primita ca sprijin (adica din cei 2100)??? multumesc.

  42. intrebare:
    Buna ziua

    Am un contract de munca cu timp partial unde sunt in somaj tehnic si totodata sunt titular al unei intreprinderi individuale.
    Pot beneficia de ajutor de la stat simultan? Sau pot opta pentru ajutorul mai avantajos?

    Raspuns
    plati.covid.xx@mmanpis.ro
    joi, 9 apr

    Nu puteti beneficia de doua prestatii,este aprecierea dumneavoastra pe care doriti sa o accesati!
    Cu respect!

  43. Dana Mateiu

    Buna ziua. Am si eu 2 intrebari, de fapt trei…
    1.Daca locul de desfasurare a activitatii e altul decat adresa titularului, adica adresa inscrisa in buletin.. in cerere se trece domiciliul titularului sau sediul pfa-ului (inscris in certificatul de la Registrul Cometului).
    2. Cei care obtin venituri din inchirieri in regim hotelier (activitate declarata la ANAF pe CNP) beneficiaza de aceasta indemnizatie ?
    3. Stiu ca s-a mai discutat, dar nu era clar … administratorii unici de SRL care nu sunt angajati beneficiaza de vreo forma de sprijin ?

    Multumesc!

  44. Ion Bondrescu

    Buna ziua ! Daca sunt medic dentist si am PFI ce data este corect sa pun ? Ordonanta de suspendare a activității a intrat în vigoare pe data de 22.03 ora 22:00. Daca am trecut data de 16.03 ca si întrerupere este ok? Chiar am întrerupt din proprie initiativa activitatea atunci. Nu am mai avut nici o încasare. Va multumesc anticipat !

    1. Buna ziua! Pentru cei care sunt salariati sau in somaj tehnic si cu activitatea de profesionist intrerupta – legea nu precizeaza clar daca puteti face cerere de indemnizatie. Ministrul muncii spune ca indemnizatia se adreseaza celor care au ramas fara resurse. Decizia este a dvs.

    2. Buna seara! Eu am sunat la Agentia Pentru Plati si Inspectie Sociala si mi au spus ca in aceasta situatie nu se acorda indemnizatie pt pfa (daca exista un cim activ), au spus ca cererea o vor primi, insa ulterior vor emite decizii de recuperare a banilor! Seara frumoasa!

      1. Am sunat si eu la Valcea si au spus ca nu stiu ,sa depun cererea ca se vor face verificari ulterioare .Am sunat si la Bucuresti si raspunsul a fost ca pot sa depun cerere ca nu conteaza daca am un contract de munca cu norma intreaga activ .
        Am hotarit sa nu depun decat sa vina control dupa si sa stabileasca returnarea sau mai rau.

  45. Pricopi Dragos

    Buna ziua,
    Dupa ce am trimis cererea prin e-mail, am primit confirmarea aceasta automata:

    „plati.covid.sb@mmanpis.ro via mail3.stsmail.ro
    Mon, Apr 6, 12:44 PM (2 days ago)
    to me
    Buna ziua,
    Prin prezenta va comunicam faptul ca mailul dvs. a fost primit de catre AJPIS Sibiu.
    Cererea dvs. va fi prelucrata in cel mai scurt timp.
    Va multumim!”

    Mai primim vreo confirmare ca cererea a fost aprobata/respinsa, sau doar asteptam asa pana se livreaza banii?

    Multumesc!

  46. Buna ziua. Sunt persoana fizica si sunt interesat daca ma incadrez la Profesii Liberale (PF).
    Sunt inginer de sunet pentru sonorizari, productie cinematografica, televiziune. In mediul nostru sunt considerat freelancer, dar nu stiu daca termenul este echivalent cu Profesii Liberale.
    Lucrez pe baza de proiect, angajatorul platind indemnizatiile catre stat.
    Multumesc

  47. Buna zius
    Sunt medic stomatolog si detin un cabinet cu forma de organizare srl.
    Conform legii, cabinetul este inchis total dar nu pot primi aceasta indemnizatie pentru ca nu sunt pfa, cmi, pfi, etc.
    Care ar fi solutia ?
    multumesc

  48. G. GABRIEL

    Ce se intampla e o dobitocie. eu sunt medic si facturez printr-un PFI. odata cu epidemia mi s-a redus activitatea la 40% fata de luna precedenta. prestez servicii medicale intr-un spital privat. Probabil aprilie va fi la 25% sau chiar mai putin. e clar ca sunt afectat dar din ce inteleg, ca sa primesc acest ajutor ar fi trebuit sa inchid pravalia pe 16. mi se pare o dobitocie. adica si 1 leu daca incasez, nu ma incadrez in ordonanta. din partea mea, sa si-o bage de unde au scos-o !

  49. Buna ziua am și eu un PFA în domeniul taximetrie și aș vrea să știu dacă mă incadrez ptr depunerea de 75% Menționez că activitatea a scăzut mai bine de 50% si începînd din data de 02 04 2020 nu am mai ieșit deloc la muncă

  50. Buna Ziua,
    Detin o intreprindere individuala, domeniul meu de activitate era legat de evenimente (nunti / botezuri / petreceri etc.) , prestari servicii (fum greu, arfiticii etc.) , eu ma incadrez pentru inedmnizatie? mentionez ca inca din luna aceasta aveam evenimente planificate (si clar nu se va mai desfasura niciunul).

  51. Buna seara! Daca am PFA si mi-am intrerupt activitatea principala prin intermediul careia care obtin venit, dar am si un contract separat, de prestari servicii ocazionale, care mi-a adus pe luna martie venit (secundar, inconstant, sub minimul pe economie), mai sunt eligibila pt idemnizatie? Multumesc.

  52. Buna seara!
    Am și eu o întrebare. Mi-am înființat intreprinderea individuală in Februarie 2020. Intreprinderea funcționează cu trei coduri CAEN ( antrenor de dans, antrenor de Fitness și inchiriere de bunuri personale pentru diferite evenimente).Toate activitățile se desfasoara la beneficiar.
    Cum as putea sa justific faptul ca mi-am intrerupt activitatea?
    Intreprinderea fiind nou înființata nu am încheiat contracte și nu am avut incasari.
    Am sunat la AJPIS și nu mi-au dat nici un răspuns , am discutat cu mai mulți contabili și nici ei nu știu exact.

    Multumesc!

  53. Buna ziua. Am depus ieri cererea pt indemnizatie. In declaratia pe proprie raspundere am declarat gresit ca activitatea a fost intrerupta in 10.03.2020 in loc de 14.03.2020.
    Ce ma sfatuiti sa fac? Trebuie sa trimit din nou cererea in care sa trec data corect sau sa las asa? Normal activitatea ar trebui intrerupta total din 16.03.2020

  54. Buna ziua!
    Multumiri pentru noutatile, fiecare in timp util, de mult sunt cititorul acestei reviste, mai nou am si abonament pentru ghidurile de PFA.
    Astazi am citit in revista avocatnet.ro urmatoarele

    ” 4. Trebuie depusă declarația unică pentru marcarea întreruperii activității?

    Suspendarea activității PFA-ului, la fel ca și încetarea ei în cursul anului fiscal trebuie reflectate în declarația unică printr-o nouă depunere a declarației, în cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului, potrivit Codului fiscal. Altfel spus, Fiscul trebuie anunțat prin depunerea din nou a declarației și bifarea ei corespunzător despre suspendarea sau încetarea activității (suspendarea sau încetarea activității va presupune în unele cazuri și recalcularea contribuțiilor datorate obligatoriu – subiectul e detaliat aici).

    În acest context, având în vedere că PFA-ul declară că și-a întrerupt activitatea, în documentele depuse la agenția de plăți, expertul contabil Cristi Rapcencu consideră că ar trebui depusă și declarația unică cu bifarea căsuței referitoare la întreruperea activității. Apoi, ar trebui acționat simetric pentru reluarea activității.”

    Oare care este parerea d.-voastra?
    Si inca o intrebare, pe care nu am vazut postata: acei PFA care realizeaza sub nivelul a 12 salarii minime brute, oare au dreptul la indemnizatie de covid?
    Multumesc pentru raspuns.

    1. Buna ziua! Prevederile ordonantei nu sunt foarte clare si fiecare poate interpreta. Chiar si inspectorii pot interpreta astfel. In opinia mea, este suficienta declaratia pe proprie raspundere. Intreruperea activitatii prin declaratie unica (care presupune si suspendarea la Registrul Comertului) are si alte consecinte: recalcularea normei de venit, recalcularea contributiilor de plata. Nu exista prevedere care sa faca referire la plafonul de 12 salarii minime si plata contributiilor sociale.

  55. Moldovan Dumitru

    Buna ziua! Sunt Intreprindere Individuala, dețin un magazin cu haine second-hand pe numele meu, la care lucrează soția mea,in calitate de cooparticipant la activitatea II -ului.Eu sunt angajat la spital,electrician,dar soția mea se ocupa de magazin, ea nefiind angajata niciunde.Am fost nevoit sa închid magazinul din cauza corona virus.Lucram cu casa de marcat,deci se poate dovedi .In situata dată, noi putem beneficia de indemnizația de la stat ? Menționez că trebuie plătită chirie, utilități.Va mulțumesc !

      1. Bineinteles ca am deschis dupa ce am salvat. Nu cred ca o reinstalare sa functioneze, am incercat Adobe Acrobat Reader Pro, DC, PDF reader Pro Lite, PDF Studio, chiar asa niciunul sa nu mearga si sa trebuiasca sa fie toate reinstalate!?

  56. Buna dimineata

    Din ceea ce am citit ma incadrez si as putea depune cererea pt ca bussines-ul meu a fost clar afectat. Dar ce se intampla daca depun pt indemnizatie si intre timp imi intra cateva comenzi? trebuie sa le refuz??
    Stie cineva sa imi raspunda?
    Va multumesc

  57. Eu am o alta nelamirire. Anul trecut am avut venituri reduse si sub plafonul pt plata CAS si CASS. Daca solicit acum aceasta indemnizatie asta va insemna ca imi asum ca pentru tot anul 2020 sa platesc CAS si CASS? Multumesc frumos!

    1. Buna seara! Am o intreprindere individuala in agricultura. Cozma Gr Constantin II, CUI 32001004, F39/601/2013, Sediu profesional: Com Tifesti, Sat Oleseşti, judet Vrancea. Nu ma incadrez la indemnizatie. Care este nedumerirea dvs? Va multumesc pentru raspuns!

  58. Daca nu am mai avut activitate pe pfa dar am in banca depozite de 10.000 eur sau poate de 50.000 eur ma incadrez la ajutor? In ianuarie si februrie am avut activitate si incasari pe pfa, din martie au picat toate.

    Deci, daca ca pfa ai incetat activiatea si ai depozite bancare (ai resurse sa traiesti poate 1-5 ani) te incadrezi la ajutor? E oare posibil sa intri in puscarie daca declari ca vrei ajutor si tu ai ceva in cont? Eu zic ca e caz penal.

    1. Pai si cu ce va ajuta 300 de euro? Astazi banii sunt relativi, sunt hartie, pentru ca piata nu mai functioneaza. 50.000 de euro sunt ceva acum, puteti cumpara o apartament. peste 5 luni puteti cumpara 5 apartamente, dar ce sa faceti cu ele daca economia e in colaps. Interesul nostru comun este ca structura economica sa ramana asa cum a fost inainte de criza. 1 euro sau 1 milion de euro au o valoare doar in economia actuala. Daca nu putem prezerva economia actuala, 1 euro sau 1 milion nu mai sunt de folos. Aceste este pericolul si acesta este scopul ajutorului de stat.

  59. Tudor Paul

    Bună ziua ! PFA ul privind activitatea sportivă (arbitraj)  , din cauza suspendării competițiilor sportive, se încadrează la obținerea sprijinului financiar de la stat(șomaj tehnic fix)? Dar dacă titularul PFA ului mai are și alt venit de la bugetul de stat? Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns! Sănătate și o zi bună să aveți! Mai menționez faptul că din cauza suspendării competițiilor sportive PFA ul pe care îl dețin nu a mai avut activitate,  pierzând sume de bani care erau pentru plata impozitului PFA, achiziții echipament, deplasări etc.

    1. Sunt in aceeasi situatie. Pfa si bugetar. Am citit pe mai multe forumuri si parerile sunt împărțite. In OUG nr. 32 nu specifica acest lucru au fost doar sugestii (declaratii) ale unor politicieni in sensul ca daca avem alt venit să nu depunem documentele pentru ajutor. Nici eu nu stiu ce sa fac.

  60. Colteanu Iulian

    Buna ziua. Am o nelamurire si poate ma puteti ajuta. Am un PFA cu obiect de activitate ,,prestari servicii foto,, complectat cu obiect activitate ,,inchiriere de spatii si bunuri prprii,,. Mentionez ca pe activitatea de prestari servicii foto nu mai incasez de cativa ani, ramanand doar activitatea de inchiriere. Prin urmare am un contract comercial de inchiriere pentru un spatiu comercial pe care il detine pfa-ul cu o firma care are ca obiect de activitate jocuri si pariuri, contract care a incetat cu data de 18.03.2020 conform ordonantei militare. Prin urmare din data de 18.03.2020 pfa-ul nu mai incaseaza nimic. Intrebarea este daca sunt indreptatit sa cer ajutorul sau nu. Multumesc!

  61. Nu va grabiti cu cererile astea. Pt. 1000 lei cat e pt. luna martie nu merita sa dai declaratie pe propria raspundere pe ceva ce nu stii ce declari. Apoi, controalele alea nu vor veni doar pt. primele 3 luni ale anului sa vada daca ai inchis sau nu sau daca aveai nevoie de ajutor. Cand vin controalele pt. orice vin pe ultimii 5 ani. Daca crede cineva ca e in regula, farmacie, pe ultimii 5 ani… inseamna ca nu stie ca legile si normele si interpretrarile oficile nu sunt in ordine si ca nu ai cum sa fii in ordine.

    Pt. 1000 lei cat e 1/2 din ajutorul cuvenit pt. martie (ca nu a fost luna intreaga sit. de urgenta sa se ia toti banii aia 2300 lei sau cat sunt) nu se merita.

    1. E corect si asa! Din pacate sunt persoane care au nevoie de cei 1200 de lei si e bine sa-i primeasca, daca au intrerupt activitatea. Un alt motiv este ca economia are nevoie de acesti bani, cererea e in colaps si sprijinul acesta este un impuls pentru consum, ca sa mentina in viata afaceri – banii trebuie cheltuiti, trebuie sa circule. Toate guvernele arunca bani in economie. Totusi, in Romania putem avea o problema, daca profesionistii inchid afaceri doar cu scopul de a beneficia de indemnizatii sau cu scopul de a scapa de angajati in cazul firmelor.

  62. Dragos Vasile

    Buna ziua! Eu am pfa pe kinetoterapie deschis anul asta in februarie, am doar o chitanta taiata de atunci si pana pe 12 martie cand a fost ultima zi de lucru, dupa care am incetat activitatea din cauza covid-19. Nu am cont bancar pe pfa, am unul individual. Se poate sa depun si eu pentru indemnizatie?

  63. Buna seara.
    Am urmat toti pasii descrisi pentru completarea fisierului inteligent, dar se pare ca este muuuult prea inteligent pentru mine☺.
    Dupa ce este completat, incarcat cu cele 4 imagini, salvat (prin includerea numelui in denumirea fisierului) pe PC, il deschid sa-mi vad munca si e totul in regula.
    Doar ca…. am trimis fisierul pe un e-mail (tot) de-al meu, de proba. Sa vad ce primesc.
    Si am primit doar primele doua pagini: cele completate si nesemnate. Celelalte sunt goale.
    De ce? E posibil sa poate fi vizualizat in totalitate doar la ei?
    In fisierul incarcat pe e-mailul DE PE care il trimit, se vede ok, e complet, la fel ca si pe PC (de unde l-am salvat si de unde a fost atasat la e-mail). Doar ca „ajunge” la celalalt e-mail, incomplet.
    Nu stiu unde gresesc. Multumesc.

  64. Barbu Olguta

    in cazul unei I,F.compusa din 2 membri beneficiaza de indemnizatie fiecare membru sau numai titularul de I.F.?
    Mentionez ca au 2 puncte de lucru,2 case de marcat,fiecare membru se ocupa de cate un punct de lucru.

  65. Nitu Marian

    Buna seara. Am un Pfa . Nu am incasat nimic pe luna martie. Fac cererea incepand cu 1 martie sau cu 16.Incasarile Pfa-ul meu nu trec pragul acela ptr obligayivitatea platilor cas si cass.Imi vor lua ei obligatoriu taxele ptr suma data ajutor ?

  66. Irinel Gociu

    Bună seara dețin o intreprindere individuala fără salariați eu sant titular si ultima încasare e astăzi 01 04 pot depune actele pt a solicita ajutor.Menționez ca nu am alt contract de munca .Mulțumesc.

      1. Buna ziua,am o PFA taxi si lucrez la o firma SA la care intru in somaj tehnic pe perioada de criza,in cazul meu trebuie sa intrerup activitatea de taxi sa pot benificia se somajul de la firma care lucrez s-au pot lasa asa oricum activitatea de taxi e foarte mica acuma.

    1. Functionarii de la ANOFM spun ca trebuie sa aveti cont deschis pe PFA, desi ordonanta 30 nu spune clar acest lucru.
      In opinia ca puteti sa-l dati pe cel de pe persoana fizica, cu care ati lucrat pana acum.
      E absurd sa ceri acum un cont bancar deschis pe PFA, dupa ce ani de zile s-a tolerat situatia in care cele mai multe activitati foloseau contul personal (cu care eu nu sunt de acord – dar asta e alta discutie).

  67. Buna ziua, eu am un magazin de personalizari, xerox, tipizate si vanzare cu amanantul a produselor. Sunt angajat pe perioada nedeterminata la o companie care nu ne-a bagat in somaj tehnic, inca ne desfasuram activitatea. Eu am fost nevoit sa inchid magazinul din cauza corona virus, Pot cere indemnizatie din moment ce sunt angajat? Pot dovedi prin casa de marcat si facturi ca de 2 saptamani este inchis magazinul…eu inca trebuie sa platesc utilitati, chirie etc la magazinul respectiv…ce pot face? multumesc anticipat

    1. Nu am o prevedere legala care sa va interzica sa aplicati pentru indemnizatie. Deci nu este ilegal dar poate fi imoral daca nu aveti nevoie de acesti bani. Pe de alta parte, daca justificati ca ati avut nevoie pentru sustinerea afacerii (indmenziatia are rolul de a ajuta oamenii in primul rand dar si afacerile, economia in general), puteti depune cerere.

  68. Aveti idee ce se intampla daca activitatea scade cu 70-80-90%? Daca de prevede un astfel de scenariu este mai indicat sa nu desfasuram deloc activitate? Ma gandesc ca daca intra 2-3 comenzi din care as realiza venit de 200-1000 lei mai degraba nu le onorez ca sa ma incadrez in conditiile somajului tehnic? sau poate ar fi posibil sa se primeasca doar suma diferenta pana la valoarea indemnizatiei?…

    1. Buna ziua! Ca sa primiti indemnziatia activitatea se intrerupe total din cauza starii de urgenta, nu artificial. Daca aveti incasari nu va incadrati la indemnizatie. Verificati criteriile din articol, cititi ordonanta 30 si luati o decizie. Dar nu va omarati afacerea pentru o indemnizatie temporara. Ideea indmnizatiei este tocmai opusa intentiei dvs, anume sa ajute economia, nu s-o blocheze.

  69. Agentie Recrutare

    Da, lamuriror raspunsul… Pai si indirect nu iti mai poti desfasura activitatea, nu doar direct ca in cazul in care ai fi avut o cafenea sau restaurant sau magazin in mall. Ce sa intelegem din raspuns? Ca doar daca esti in lista celor interzise te incadrezi?

  70. Salutare,

    Ce perioada se trece in cerere? Intre 16 martie – 31 martie? Se face cate o cerere in fiecare luna pt PFA? Adica daca se prelungeste inca o luna, luna viitoare facem iar cu 16 aprilie – 30 aprilie?

    Se acorda doar o data un viata sau doar o data in fiecare luna (adica lunar cat e situatia de urgenta)?

    Daca e pe 1/2 luna ajutorul e intreg sau e la 1/2? Ca perioda la martie e din 16.

    Multumesc,

    1. Buna ziua! Acum facem pentru luna martie, puneti data de la care s-a intrerupt activitatea in timpul starii de urgenta, adica dupa 16 martie 2020. In mai o za facem cerere pentru aprilie: 1-14 aprilie sau 1-30 aprilie daca se prelungeste starea de urgenta.

    1. Buna ziua! Prevederile ordonantei nu fac nicio referire la situatia dvs, ca administrator si asociat al unei societati comerciale. Deci, in opinia mea, la acest moment nu sunteti indreptatit sa primiti indmenziatie. Sa vedem in perioada urmatoare.

  71. Buna ziua! Am o nelamurire: intreruperea activitatii se refera la faptul ca, ai suspendat activitatea de la ANAF respectiv REGISTRUL COMERTULUI, sau pur si simplu ca, nu-ti mai poti desfasura activitatea datorita noilor legi?

  72. Popa Ioana

    Bună ziua!Am un SRL -cabinet stomatologic .Sunt asociat unic nu sunt angajat.Activitatea a fost oprită din cauza pandemiei.Asistenta a intrat in somaj tehnic. Pot beneficia temporar de un ajutor financiar de supraviețuire în situația dată?
    Multumesc frumos!-Ioana Popa

    1. Buna ziua! Prevederile ordonantei nu fac nicio referire la situatia dvs, ca administrator si asociat al unei societati comerciale. Deci, in opinia mea, la acest moment nu sunteti indreptatit sa primiti indmenziatie. Sa vedem in perioada urmatoare.

  73. Sunt profesie liberala, psiholog. Pe langa clientii persoane fizice, aveam un contract de prestari servicii cu o firma care s-a inchis pe aceasta perioada si astfel veniturile mele s-au diminuat consistent. Scazand interesul pentru aceste servicii + clienti care si-au redefinit prioritatile si au amanat sedintele de psihoterapie, o sa ajung sa castig doar cateva sute de lei pe luna. Intrebarea mea este daca ma incadrez in aceste conditii ca beneficiar al acesteu masuri? Ar trebui sa renunt si la acei clienti de la 1 aprilie si atunci sa nu am niciun venit pentru a beneficia? Cum fac dovada ca activitatea mea nu mai functioneaza din cauza COVID? Nu inteleg clar din textul ordonantei daca noi psihologii titulari de cabinete individuale ne incadram, dar Colegiul Psihologilor spun ca da.
    Multumesc!

  74. Somesan Cristina

    Buna ziua, indemnizatia pentru PFA este valabila si daca persoana in cauza are mai multe locuri de munca? Dintre acestea unul fiind pastrat cu salariu integral pe perioada starii de urgenta.
    Multumesc

  75. Buna ziua! Stiti cumva sa.mi spuneti unde trebuie sa depun cererea respectiva in conditiile un care sediul pfa.ului este in Bucuresti iar adresa de domiciliu intre timp s.a schimbat in Ilfov?! Multumesc.

  76. niculae ioana

    Buna ziua, am un PFA imobiliare si vreau sa stiu daca beneficiez de acest somaj tehnic ,deoarece am intrerupt activitatea din cauza acestei situatii, si pe ce perioada se acorda , avind in vedere situatia din tara,Multumesc

  77. Bună ziua! Soția- pensionară – are un cabinet individual de psihologie care și-a încetat de facto activitatea odată cu apariția interdicțiilor de circulație. Poate beneficia de indemnizația pentru profesioniști conform Ordonanței nr. 32? Vă mulțumesc!

  78. Ce inseamna mai exact intrerupt activitatea ?
    – diminuarea incasarlor
    – suspendarea activitatii la ONRC ?

    Articolul XV din OUG 32 spune `care intrerup activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS COV2 pe perioada starii de urgenta beneficieaza in baza declaratiei pe propria raspundere de o indemnizatie lunare de 75% din castigul mediu brut.

    1. Catalin-Stefan Pintea

      exact asta ma intreb si eu. Sunt traducator autorizat. Pot sa lucrez online, dar am tot mai putine comenzi. Mai ales in ultima saptamana, de cand masurile au denenit si mai drastice. Ma incadrez si eu pentru aceasta indemnizatie. Practic ultima traducere am trimis-o in data de 26.03 si de atunci absolut nimic. Si de la declararea starii de urgente si prima ordonanta militara comenzile s-au redus semnificativ.

  79. Anca Tomescu

    Buna ziua ,
    Multumim pentru indrumari. Am o intrebare
    Contul bancar in care se primeste somajul tehnic ptr. PFA
    trebuie sa fie personal (deschis pe CNP)sau contul PFA
    (deschis pe CUI).Majoritatea PFA nu avem conturi bancare.

    1. Functionarii de la ANOFM spun ca trebuie sa aveti cont deschis pe PFA, desi ordonanta 30 nu spune clar acest lucru.
      In opinia mea puteti sa-l dati pe cel de pe persoana fizica, cu care ati lucrat pana acum. Dati-le un telefon.
      E absurd sa ceri acum un cont bancar deschis pe PFA, or sa renunte in cateva zile.
      Drepturile de autor au cont de PF.

  80. Salutare! Nu imi dau seama in ce fel s-ar aplica aceasta masura PFAurilor cu norma de venit. Mai ales ca eu am si norma scazuta la 50% deoarece sunt si angajat. Ar insemna sa primesc jumatate din acel 75%?

    Multumesc

    1. Adrian Curta

      „In principiu sunt eligibile toate activitatile care nu mai pot lucra cu publicul si nu pot fi desfasurate de la distanta, prin intermediul internetului”
      Poti sa vinzi un apartament fara sa te deplasezi acolo cu clientul?

  81. Buna ziua.
    Nu stiu cum sa va multumesc pentru ajutorul pe care ni-l oferiti.
    Exclusiv informandu-ma din articolele publicate de dumneavoastra aici, am reusit sa-mi rezolv pana acum toate chestiile legate de PFA.
    Va doresc sanatate.

    1. Buna ziua! Ma bucur ca informatia postata este de ajutor si va multumim pentru apreciere. Daca nu stiti cum sa sa ne multumiti, puteti sa cumparati un ghid unde veti gasi si mai multa informatie de ajutor pentru afacerea dvs si ne ajutati si pe noi sa platim facturile si timpul pe care il dedicam acestui proiect. Va multumim!

  82. Drumaș Lacramioara

    Buna ziua,sunt Pfa,am atelier croitorie si modificari,am întrerupt activitatea din cauza situației actuale,este singurul meu venit,nu ma încadrezi in lista de mai sus,pot beneficia de aceasta indemnizație?

  83. Calin Banciu

    De ce spuneti ca se va acorda o singura data. Citez din articolul publicat de Dvs: „PFA-urile și Întreprinderile individuale care și-au întrerupt activitatea vor beneficia de o indemnizație fixă de 2230 lei/lună, la nivelul unui salariu minim brut, pe perioada stării de urgență.”

      1. Alexandru Horvath

        Ce înseamnă mai exact intrerupere activitatii. Trebuie ca aceasta intrerupere sa fie trecuta si in acte la registrul comertului? Am intreprindere individuala cu norma de venit, oferind servicii de reparatii copiatoare la sediul clientilor. Majoritatea si-au inchis temporar firmele, astfel ca activitatea mea s-a diminuat cu peste 90%. Oare sunt eligibil pentru obtinerea acestei indemnizatii?

Abonează-te la noutăți legislative și fiscale!