fbpx

Acasă Forumuri Contabilitate Activitati Independente Din nou despre comodat

4 voci
9 răspunsuri
  • Autor
    Articole
  • #16163
    MarinelAndrone
    Participant

    Buna seara,

    Am urmatoarea curiozitate: daca fac un contract de comodat pentru mijlocul auto proprietate personala intre mine (PF) si mine (PFA), eu, in calitate de PF sunt considerat beneficiarul vreunui venit (in virtutea faptului ca prin comodat deduc jumatate din asigurari, ITP si vigneta) pentru care ar trebui sa platesc impozit?

    Va multumesc!

    #16232
    Constantin
    Keymaster

    Buna ziua! Din moment ce PF a cedat drepturile de folosinta gratuit catre PFA nu aveti nici-un beneficiu de pe urma contractului. Deductibilitatea de 50% se acorda PFA si nu PF, bineinteles in conditiile in care autoturismul este utilizat pentru activitatea economica a PFA.

    #17562
    MarinelAndrone
    Participant

    Multumesc pentru raspuns.

    Intentionez ca in acel contract sa prevad ca 50% din costurile cu: asigurari RCA si CASCO, vigneta, service (revizie periodica dar si interventii in cazul defectiunilor), ITP sa le deduc pe PFA. Este corect din punct de vedere legal?

    Mentionez ca acel autoturism este folosit de PFA in deplasari in interiorul si in afara orasului.

    #18222
    Constantin
    Keymaster

    Buna ziua! Trebuie sa specificati in contractul de comodat ca aceste cheltuieli sunt responsabilitatea utilizatorului – adica a PFA. Fara aceste cheltuieli autoturismul nu poate fi utilizat.

    #48923
    MarinelAndrone
    Participant

    Legat de acelasi subiect, mai am doua intrebari / nelamuriri:
    1. Plata asigurarilor le-am facut din contul meu de persoana fizica, nu din contul de PFA. Pot deduce platile astfel facute?
    2. Daca deduc 50% din cheltuielile cu combustibilul, mai este nevoie sa completez formulare de ordine de deplasare sau foaie de parcurs?

    Multumesc!

    #51641
    Lidia Popa
    Participant

    Am aproape aceeasi problema cu autoturismul si din cate m-am interesat eu , impozitul , asigurarea si rovinieta nu sunt cheltuieli deductibile daca masina nu este proprietatea PFA . Apoi , contractul de comodat trebuie sa specifice clar ca toate cheltuielile de intretinere sunt in sarcina PFA iar combustibilul se deduce 50% atunci cand masina este folosita si in scop personal . Pentru aceasta va trebui sa inregistrati toate bonurile de combustibil luate pe PFA ( sa aibe CUI-ul scris ), in RJIP si sa deduceti jumatate din acestea la sfarsitul anului cand veti completa REF .
    Daca gresesc sa ma corecteze domnul Cozma .

    #52156
    asflorian
    Membru

    Buna ziua,
    Am o intrebare, consider de forma nu de fond:
    – in RJIP nu pot sa trec de la inceput 50% din valoarea bonului de combustibil?
    La explicatii precizez de la inceput de exemplu ptr. un bon de 100,20 lei : 50% x 100,20lei si inscriu la plati suma de 50,10 lei.
    Mi se pare mai simplu, am permanent o imagine clara a cheltuielilor facute si deductibile si nu mai ma complic la sfarsit de an cu ” am platit pe combustibil x lei, dar deduc x/2 lei”.

    Daca e gresit va rog sa ma lamuriti.

    #52842
    Constantin
    Keymaster

    Buna ziua! Impozitul este o taxa pe proprietate, nu este deductibil. Celelalte cheltuieli tin de functionarea masinii si sunt deductibile la calculul venitului net. Este ideal sa specificati deductibilitatea in contractul de comodat sau de inchiriere.

    #52844
    Constantin
    Keymaster

    Buna ziua! In Rjip introduceti valoarea din documentul justificativ, daca documentul este emis pe numele activitatii. RJIP nu tine loc Registrului de evidenta fiscala. Pentru determinarea cheltuielilor deductibile si completarea Registrului de evidenta fiscala folosim centralizatoare de cheltuieli: nedeductibile, partial deductibile, de protocol, integral deductibile. Vedeti Caietul practic pentru activitati Independente, care contine un exemplu complet de contabilitate pentru activitati impozitate in sistem real: https://gestiunepfa.ro/expert/ghid/studii-de-caz-ai/

    #52860
    asflorian
    Membru

    Buna ziua!
    Va multumesc pentru raspuns , m-am lamurit pe deplin si i-am inteles logica.
    Exemplul l-am citit si este foarte util, explicit si bine facut.Foarte,foarte util.
    Intr-un fel singura problema este ca la sfarsitul exercitiului financiar trebuie sa parcurgi toate inregistrarile de peste an , sa le incadrezi in categoriile corespunzatoare si sa faci centralizatoarele de cheltuieli.Sau, daca ai fost prevazator sau cu experienta, deja in timpul anului ai centralizatoarele deschise si cind inregistrezi in RJIP inregistrezi si in centralizatorul corespunzator.
    Ma rog, pana la urma trebuie sa gasim si o logica Registrului de Evidenta Fiscala (pe care nici legiuitorii nu o mai gaseau de le-au trebuit vreo cativa ani pina i-au dat o forma).

Topic tags

Trebuie sa fii autentificat pentru a raspunde la acest subiect.

Consultanță accesare microgrant

Sesiunea a II-a