fbpx
-26%

Ghid practic pentru infiintarea de activitati independente

(20 de recenzii de la clienți)

72.00lei

  • Ultima actualizare: 12 Iulie 2021!
  • Include abonament pentru 12 luni la actualizari si completari!
  • Versiune Online, accesibila oricand si de oriunde pe perioada abonamentului!
  • 10% reducere – deductibil la calculul impozitului in sistem real!
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
banca transilvania

Plata cu cardul prin Mobilay sau

Plata cu numerar sau cu transfer bancar in cont la Banca Transilvania.

Ghid practic pentru infiintarea de activitati independente

  • Infiintare  si inregistrare Profesie Liberala;
  • Infiintare PFA,  infiintare persoana fizica autorizata;
  • Infiintare II, infiintare intreprindere individuala;
  • Infiintare IF, infiintare intreprindere familiala;
  • Infiintare PFI, infiintare persoana fizica independenta;

Ghidul pentru infiintarea si inregistrarea de activitati inependente este util celor care doresc sa-si inregistreze pentru prima oara activitatea dar si celor care o au deja inregistrata.

In prima parte a ghidului găseşti toate informaţiile pentru ca să iei cea mai bună decizie înainte de  înființare; s-ar putea să nu ai nevoie de PFA, sau daca e deja infiintata sa nu te mai ajute.

Odata ce ai decis care este cea mai buna solutie pentru tine, vei gasi in a doua parte a ghidului,  cea mai ușoară cale de parcurs, în șapte pași simpli, pentru înregistrarea unei activitati independente la Registrul Comertului si/sau la ANAF.

Important! Pentru infiintarea si inregistrarea unei activitati independente nu e necesar sa mergi la notar sau la avocat. Nici măcar pentru parafarea contractului de sediu profesional, indiferent dacă este contract de comodat sau contract de închiriere. In Ghid vei gasi toate informatiile si formularele pentru a inregistra activitate ta, fara niciun ajutor.

Ghidul este util si celor care intentioneaza sa modifice codurile CAEN, sediul profesional, sa deshida un punct de lucru, sa suspende sau sa radieze activitatile inregistrate la Registrul Comertului si/sau la ANAF.

Ghidul practic pentru infiintarea de activitati independente iti raspunde la urmatoarele intrebari

  • Care este cadrul juridic legal pentru desfasurarea activitatii mele?
  • De ce și când trebuie să mă înregistrez?
  • Impozitare la normă de venit sau în sistem real? Ce ma avantajeaza in 2021?
  • Cand si cum inregistrez un punct de lucru in activitatea mea?
  • Pregatirea profesionala necesara pentru activitatea desfasurata?
  • ​Ma ajuta mai multe coduri CAEN de activitati?
  • Care este diferenta dintre PFA, ÎI și SRL?
  • Plătitor sau neplătitor de TVA?
  • Ce taxe plătesc ca activitate independenta?
  • Diferenta dintre activitatea independenta si cea dependenta – risc sa fiu incadrat ca salariat?
  • E bine sa declar ca desfasor activitate la sediul profesional? Sau la clientii mei?
  • Ce tip de persoană autorizată aleg? persoana fizica autorizata (PFA), întreprindere individuală (II) sau întreprindere familială (IF)?
  • Care sunt formularele pe care trebuie sa le completez?
  • ​Care sunt registrele obligatorii si de unde le procur?
  • Cat costa inregistrarea unei activitati independente?
  • Cum procedez la suspendarea sau lichidarea unei activitati independente?

Comanda Ghidul de Infiintare impreuna cu mai multe solutii de ajutor pentru activitatea ta:

Fără risc pentru tine! Garantăm 100% satisfacție sau returnarea banilor.

Dacă nu ești pe deplin mulțumit, ne trimiți un email în maxim 30 de zile de la data achiziției și îți dăm toți banii înapoi. Fără nicio întrebare din partea noastră și fără niciun cost pentru tine!

Suport Comenzi

Daca ​ai un cont la gestiunepfa.ro, te rog sa te autentifici aici inainte de a comanda.

Daca NU ai cont, acesta se va crea unul odata cu comanda. Trebuie doar sa ai o adresa de email corecta.

Dupa finalizarea comenzii si confirmarea platii, vei primi pe email instructiuni pentru accesarea solutiei comandate.

Întrebări Frecvente

Aici găsești toate răspunsurile pe care le cauți

​In primul rand diferenata consta in faptul ca persoanele fizice nu-​si inregistreaza activitatea nici la Registrul Comertului si nici la ANAF​. Pe cand Activitatile Independente se inregistreaza la Registrul Comertului si/sau la ANAF sub una din formele legale: PFA, PFI, II, IF, Profesie Liberala.​ Deci activitatile Independente se pot identifica cu numar de la Registrul Comertului, cu un Cod Unic de Identificare (CUI) sau un Cod de Identificare Fiscala (CIF).

In al doilea rand facem diferentierea dupa categoria de venit:

– Persoanele fizice obtin venituri din:  dividende, dobanzi, cedarea folosintei bunurilor, drepturi de proprietate intelectuala, agricultura, activitati sportive, jocuri de noroc, alte surse;

– Activitatile independente obtin venituri dintr-o activitate comerciala, de productie, prestari servii, profesie liberala pentru care sunt obligat​e sa conduca contabilitate in partida simpla sau cel putin sa completeze Registrul de ​Evidenta Fiscala.​

​​​Ambele categorii depun Declaratia Unica.

Modificarile la Codului Fiscal ​sunt saptamanale! Din pacate!!

O carte sau un CD nu mai este calea cea mai ​rapida de a va transmite informatiile de care aveti nevoie.

​Pana se produce cartea sau CD-ul, (poate dura luni de zile), legislatia se modifica de 5 ori​.

Si ​din acest motiv am ales versiunea online a Ghidurilor. Deci:

Ghidurile ​se acceseaza online, cu ​adresa de email si parola setata de tine. ​

Pentru accesare trebuie sa iti faci un cont pe site-ul nostru. Acest lucru dureaza mai putin de 1 minut.

Fiecare Ghid este format din capitole si ​subcapitole, fiecare ​trateaza o tema ​dedicata.

Pe măsură ce parcurgi ghidul gasesti legaturi care te conecteaza la ​documente de care ai nevoie in activitatea ta (documentele sunt in format PDF, Excel si Word).

​Accesarea online are mai multe beneficii:

  • Mai multa informatie si mai bogata in continut: text nelimitat, fotografii, linkuri, ​discutii, continut video etc;
  • ​Informatie mai organizata, mai usor de accesat, mai usor de actualizat si ​distribuita rapid utilizatorilor cu notificare;
  • ​Versiunea online ne-a permis sa adaugam solutii noi: Pachet pentru norme de venit, Intrebari si Raspunsuri, Calculator venit net;
  • Ghidurile se livreaza imediat, nu trebuie sa astepti ​sa vina posta sau curierul;
    ​In perioada de abonament de 12 ​LUNI, poti accesa ghidul oricand, de oriunde si de pe orice dispozitiv;
  • Ghidul se actualizeza ZILNIC, mult mai usor ​DECAT o carte sau un CD sau o arhiva trimisa pe email;
  • Poti printa ceea ce te intereseaza, daca vrei sa printezi sau poti salva in PDF;
  • ​Nu mai trebuie sa rasfoiesti sau sa derulezi, accesezi direct subiectul care te intereseaza;
  • Este interactiv, fiecare ghid avand un forum dedicat pentru discutii;
  • Formularele si documentele din anexa sunt editabile si le poti ​utiliza in cateva minute de la comanda;
  • Pret ​accesibil deoarece costurile sunt ​mai mici cu tehnologia; ​informatia organizata si expertiza noastra costa;
  • ​Versiunea online este prietena cu natura,​ consuma putina energie si nu produce deseuri.
  • ​Activitatilor Independente, asa cum au fost descrise mai sus​ cu Ghiduri pentru activitati Independente, impuse in sistem real sau la norma de venit.
  • ​​Persoanelor Fizice, asa cum au fost descrise mai sus​ cu Ghidul – Declaratia Unica pentru persoane fizice.

Ghidul PFA este necesar oricarei persoane fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma de organizare, care sunt obligate sa intocmeasca contabilitatea in partida simpla.

Termenul generic de persoană fizică autorizată – PFA desemnează acea persoană care are autorizație de la Registrul Comerțului sau de la Administrația Financiară sau de la alte institutii (organizatii profesionale) pentru a desfășura o activitate economică sub una din următoarele forme de înregistrare:

  • Persoane fizice fara forme de organizare economica,
  • Persoană fizică autorizată – PFA,
  • Întreprindere Individuală – ÎI,
  • Întreprindere Familială – ÎF,
  • Persoana Fizica Independenta – PFI,
  • Profesii Liberale: cabinete medicale, notariat, avocatura, cadastru, cabinete de psihologie, etc.

Toate aceste persoane sunt obligate sa intocmeasca Registrul Jurnal de Incasari si Plati si Registrul de Evidenta Fiscala, sa determine venitul net anual ca diferenta intre cheltuielile deductibile si veniturile obtinute in cursul anului si sa depuna declratia unica. In functie de situatia fiscala a fiecaruia se depun si declaratia 300, 301, 394.

Important!
Daca ai deja un cont inregistrat pe site, te rugam sa te autentifici inainte de a plasa o comanda. Daca nu aveti un cont, se va crea unul odata cu plasarea comenzii. Parola va fi trimisa pe email.

Pasul 1: Selectează produsul care te interesează

Citește cu atenție descrierea fiecărui produs și alege produsul/serviciul de care ai nevoie. Apasa butonul galben ​Adauga in Contul tau…pentru a merge mai departe.

Important! Se poate plati cu cardul ​bancar sau ​in cont la Banca Transilvania​. ​Platile​ NU ​SUNT ​AUTOMATE.​ Dupa 12 LUNI, utilizatorul trebuie sa faca o plata manuala pentru prelungirea abonamentului. Un email va fi trimis cu 2 saptamani inainte de expirare. Daca utilizatorul nu ​doreste prelungirea, ​va ​ramane cu contul gratuit ​la site.

Pasul 2: Datele de facturare

Te rugăm să introduci cu atenție datele de facturare și adresa de email. ​

Important!
Daca ai un cupon de promotie te rog apasa pe link-ul din finalizare comanda pentru a introducere codul si a obtine reducerea. Link-ul se afla in deasupra ecranulului cu datele de facturare.

Pasul 3: Alege metoda de plata si apasa butonul PLASEAZA COMANDA

a) Plata imediata prin MobilPay.ro cu card de debit/credit. Vei fi directionat catre pagina securizata a MobilPay.ro. Dupa confirmarea automata a platii ghidul ajunge imediat in emailul tau.

Nu contează în ce monedă a fost emis cardul tău, MobilPay.ro face automat schimbul valutar. Nu vei plăti nicio taxa deoarece MobilPay.ro nu taxează pe cei care cumpăra online.

Important: nu prelucrăm și nu stocăm datele cardului si nici datele personale ale posesorului de card. Plata se face prin intermediul unui procesator de plați recunoscut care oferă siguranță maximă la procesarea de plați. Nicio informație legata de cardul tău nu va ajunge în posesia noastră!

b) Daca alegi plata prin transfer în contul bancar, vei primi pe email factura care include toate detaliile de plata.

Dacă ai internet banking poți face plata imediat, altfel trebuie sa mergi la o sucursala a băncii Transilvania si sa depui in contul Kronos Business Solutions SRL contravaloarea ghidului.

Datele de facturare sunt:

  • Kronos Business Solutions srl,
  • CUI: 18787705
  • Banca Transilvania – Suc. Crangasi
  • IBAN: RO26 BTRL RONC RT03 3459 0601
  • Plata Ghid PFA comanda nr….

Important!
​La plasarea comenzii ecranul se va bloca pentru cateva secunde: plasarea unei comenzi noi consuma cele mai multe resurse IT: se creeaza utilizator, drepturi de acces, facturi, emailuri, etc. ​Acest lucru se intampla doar ​in acest caz.

De retinut:
Abonamentul incepe de la data confirmarii platii. Nu de la data comenzii sau a facturii proforma. Daca ai platit cu cardul confirmarea platii si accesul ​la ghid este imediat. Daca ai platit in cont la Banca Transilvania, abonamentul incepe in momentul in care se confirma plata de catre noi. Nu pierzi nici un minut din abonamentul la actualizari si notificari.

După confirmarea plății vei ​avea acces automat la Ghidurile si aplicatiile comandate.

​In functie de metoda de plata aleasa:

  • dacă plata a fost făcuta prin card bancar, cu Mobilpay.ro, confirmarea plații se face automat si vei putea accesa imediat Ghidurile si aplicatiile;
  • dacă plata s-a făcut prin OP bancar, internet banking sau numerar la ghiseul Bancii Transilvania, trebuie sa facem confirmarea manuala a platii tale si e nevoie de maxim o zi lucratoare pentru incasa banii trimisi de tine. Banca Transilvania ne anunta prin SMS cand intra banii in cont.
  • Daca platesti cu OP sau prin internet banking, putem grabi procesul de confirmare a platii: trimite-ne o copie dupa OP sau un print screen din aplicatia de internet banking cu confirmarea platii, sau un extras bancar.

Important: nu ezita sa ne contactezi daca intampini dificultati sau erori!

Telefon: 0724 331 977

Achizitia este deductibila la calculul impozitului pe venitul net (daca PFA sau SC este deja infiintata) cat si pentru cele care se vor infiinta cu conditia ca data infiintarii sa fie in aceeasi luna cu data facturii.

Imediat ce avem confirmarea plații vei avea în email factura fiscala o data cu ghidul. Aceasta poate fi eliberata atât pe numele titularului, persoana fizica sau pe numele persoanei fizice autorizate daca este deja înființată (sau intreprindere individuala/intreprindere familiala, dupa caz), sau pe numele unei societati comerciale.

Ghidul nu are un capitol dedicat calcului si declararii TVA. Mecanismul TVA este complex si necesita cunostinte si exeperienta in domeniul contabilitatii. Recomand apelarea la serviciile unui expert contabil atunci cand devii platitor de TVA. Ne poti contacta daca ai nevoie de ​servicii profesionale de contabilitate.

In Caietul Practic de contabilitate este inclus un exemplu de calcul, care iti arata principiul de functionare al TVA. Acest exemplu te poata ajuta sa decizi daca te faci platitor sau nu de TVA. De asemenea te ajuta sa vezi cum functioneaza TVA si cum trebuie sa stabilesti pretul de vanzare al produselor si serviciilor tale, astfel incat sa nu iesi in pierdere sau chiar cum poti sa profiti de faptul ca esti platitor de TVA.

Ghidul nu are un capitol dedicat contabilitatii salariatiilor. Legislatia muncii este stufoasa si complexa, sunt multe formulare de completat pentru a fi in regula la un control de la Inspectia Muncii. De aceea recomand serviciile unui expert care sa gestioneze aceasta parte a activitatii tale. Ne poti contacta daca ai nevoie de ​servicii profesionale ​pentru administrarea salariatilor.

Atat in Ghidul de Contabilitate cat si in Caietul practic gasesti informatii legate de fiscalitatea salariilor si o comparatie cu celelalte forme de organizare a unei afaceri – PFA, Microintreprindere sau SC fara salariati. Te ajuta sa alegi cea mai avantajoasa forma de organizare pentru tine.

Important! Ai acces GRATUIT la actualizarile si completarile aduse Ghidurilor pe care le-ai comandat pe o perioada de 12 luni de la data PLATII (nu de la data facturii sau data comenzii). Vei primi notificari pe email cu actualizarile efectuate. Verifica aici ultimele actualizari:

Ghid PFA

Ghid PFA este creat și susținut de oameni cu experiență de peste 15 ani în antreprenoriat și în consultanța financiar-contabila.

Ghid PFA ofera de peste 9 ani informatii, solutii de contabilitate si consultanta Activitatilor Independente si Persoanelor Fizice care desfasoara activitati economice si completeaza Declaratia Unica pentru plata contributiilor sociale si a impozitului pe venitul realizat!

Ghid PFA este o solutie dedicata nespecialistilor cu scopul de a-i ajuta sa-si indeplineasca cu succes obligatiile rezultate ca urmare a obtinerii de venituri din diferite surse! Obiectivul nostru este sa explicam legislatia pe intelesul tau, sa-ti dam cat mai multe exemple concrete, sa te ajutam cu indrumari precise la calcule si la completarea declaratiilor si registrelor.

Ghid PFA este asistentul tau contabil si fiscal! Partenerul tau pentru cel putin 12 luni!

Constantin Cozma

coordonator proiect

Sunt economist, absolvent ASE Bucuresti, Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune. Din 2012 sunt specializat in consultanta contabila si fiscala a persoanelor fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma lor de organizare. Sunt partener intr-un grup de firme care au ca obiect de activitate consultanta de afaceri si financiar-contabila; sunt la randul meu titularul unei intreprinderi individuale.

Cred, ca antreprenor în primul rând, că pentru a obține mai multă prosperitate trebuie să oferim cât mai multă valoare clienților noștri, pentru ca și ei să obțină la rândul lor mai multă prosperitate (…și bani să ne cumpere serviciile sau produsele). Așa funcționează o societate prosperă și din acest motiv funcționează si Ghid PFA!

Despre noi

Blogul cu informatii fiscale si contabile, inceput acum 9 ani si dedicat persoanelor fizice si activitatilor independende care realizeaza diferite categorii de venituri.

Un proiect inceput la sfarsitul anului 2018, cu aplicatii simple pentru calculul venitului net realizat pentru diferite surse de venituri si sisteme de impozitare. Accesul la aplicatii este gratuit.

Ultima actualizare

12 Iulie 2021

12 Iulie 2021 – S-a adaugat un nou capitol: Retinerea impozitului pe veniturile obtinute de nerezidenti din Romania. S-au dat 2 exemple:

  • Retinere impozit la plata de comisioane Paypal. S-a completat declaratia 100;
  • Solutie fiscala la plata comisioane Booking.com;
  • S-au adaugat certificate de rezidenta fiscala valabile in 2021 pentru: Booking, Facebook, Google, Shopify, Stripe.

19 Mai 2021 – S-a adaugat un nou studiu de caz: Compensarea si esalonarea obligatiilor fiscale. Restituirea platilor in plus. S-au dat 3 exemple:

  • completarea unei cereri de compensare in SPV;
  • completarea formularului D5 pentru esalonare;
  • completarea unei cereri de restituire plati in plus;

16 Aprilie 2021 – S-a adaugat un nou studiu de caz: Inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinta personala.

S-a dat exemplu cu o persoana fizica, care inchiriaza pe perioada verii un apartament de 3 camere in Constanta. S-a aplicat codul fiscal din 2020, pentru veniturile din 2020 si noile prevederi ale codului fiscal din 2021, pentru veniturile din 2021. S-au completat 3 modele de Declaratii Unice.

16 Martie 2021 – S-au adaugat doua noi studii de caz:

  • Declaratia Unica 2021. Norma de venit redusa pe perioada starii de urgenta;
  • Reducere impozitului pentru contracte de chirie afectate de criza Covid;

S-au actualizat Ghidurile online cu modificarile aduse de OUG 13/2020.

15 Februarie 2021 – S-au actualizat ghidurile cu modele de declaratii completate pentru mai multe tipuri de venituri:

  • Declaratia Unica 2021. Contabilitatea veniturilor si cheltuielilor realizate in 2020 in sistem real.
  • Declaratia Unica 2021. Indemnizatia de ajutor pentru profesionisti: inregistrare si impozitare
  • Declaratia Unica 2021. Microgrant 2000 euro. Contabilitate si fiscalitate. Cheltuieli eligibile.
  • Declaratia unica 2021. Deducerea din impozit a costului cu achizitia casei de marcat.
  • Declaratia unica 2021 pentru norma de venit intreaga. Registrul de evidenta fiscala. Indemnizatii de ajutor. Deducere casa de marcat.
  • Declaratia Unica 2021. Norma de venit corectata. Completarea Registrului de Evidenta Fiscala.
  • Declaratia unica 2021 pentru contracte de chirie in lei cu CASS datorata
  • Declaratia unica 2021 pentru contracte de chirie in valuta si CASS datorata. Recalculare chiriilor in valuta.
  • Declaratia unica 2021 pentru contract de chirie in lei (cu rectificative).
  • Declaratia Unica 2021 pentru venituri din agricultura impuse cu norme de venit. CASS optional.
  • Declaratia Unica 2021 pentru venituri din dividende si fonduri de investitii
  • Declaratia unica 2021 completata pentru venituri din dividende si vanzare de actiuni la bursa din New York
  • Declaratia Unica 2021. Venituri din alte surse.

26 Ianuarie 2021. S-au actualizat capitolele:

  1. Declaratii depuse de Intreprinderile Familiale si alte asocieri
  2. Completarea declaratiilor 223, 204 si a declaratiei unice pentru un cabinet medical (asociere)

In studiul de caz (cabinet medical format din doi membri), s-a completat declaratia 204, 223 si Declaratia Unica 2021 pentru fiecare membru.

20 Ianuarie 2021. S-a adaugat modele completate cu Declaratia Unica 2021 la doua studii de caz din Ghiduri:

  1. Pentru activitati impuse in sistem real: Contabilitatea veniturilor si cheltuielilor realizate in 2020. Calculul impozitului si a contributiilor sociale. Registrul de evidenta fiscala.
  2. Norma de venit. Calculul impozitului si a contributiilor sociale. Registrul de evidenta fiscala.

S-a completat Declaratia Unica 2021, pentru fiecare studiu:

  • Declararea impozitului si a contributiilor sociale pentru activitatea desfasurata;
  • Calcularea impozitului si contributiilor pentru indemnizatiile de ajutor Covid-19;
  • Deducerea costului cu achizitia casei de marcat;

20 de recenzii pentru Ghid practic pentru infiintarea de activitati independente

4,9
Based on 20 reviews
  1. Sigrid Jianu (proprietar verificat)

    Nu l-am folosit inca, dar este self-explaining.

  2. Delia Man (proprietar verificat)

    util, recomand!

  3. MARIANA PATRICHI (proprietar verificat)

    fiind termenul de depunere 25 mai inca nu am parcurs ghidurile..pana acum e ok

    • Constantin (store manager)

      Va multumim pentru raspuns.

  4. Anonim (proprietar verificat)

    Super util!

    • Constantin (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  5. LUCIAN CONSTANTIN POP (proprietar verificat)

    Foarte bun

    • Constantin (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  6. Calin Butiu (proprietar verificat)

    Acopera tot ce am nevoie pentru activitatea mea.

    • Constantin (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  7. GHITESCU MIHAELA-CARMEN (proprietar verificat)

    M-am lamurit foarte bine asupra diferitelor situatii intalnite in practica.

    • Constantin (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  8. Nistor MAIEREAN (proprietar verificat)

    Foarte bun

    • Constantin (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  9. MIHĂILESCU IULIANA (proprietar verificat)

    Au fost furnizate informatii despre infiintarea unei PFA.

  10. Albert (proprietar verificat)

    Informatii de mare folos, totul intrun singur loc.

  11. Razvan (proprietar verificat)

    Nu am consultat inca aceast ghid!

  12. Constantin A. (proprietar verificat)

    Ok

  13. Bogdan Fufezan (proprietar verificat)

    ok

  14. Loredana Ilie Goga (proprietar verificat)

    Foarte util

  15. Ana Craciun (proprietar verificat)

  16. ADELA Z. (proprietar verificat)

    Informatii esentiale, complete si competente la un pret corect.

  17. MORA (proprietar verificat)

    Toate formulate pe intelesul tuturor.

  18. MIRCEA (proprietar verificat)

    Nu l-am parcurs dar imi va fi util pentru initierea unui prieten.

  19. Anonim (proprietar verificat)

    Este un ghid bine structurat.

  20. Roxana Ionita (proprietar verificat)

    De fapt nu voiam acest ghid ci cel cu exemple. Greseala mea…

    • Constantin Cozma (store manager)

      Imi pare rau ca nu mi-ati spus mai devreme de comanda gresita. Puteam rezolva inca de atunci. V-am trimis pe eamil caietul cu exemple, ultima versiune (20 Ianuarie 2018). Daca aveti nelamuriri va rog sa-mi scrieti.

Adaugă o recenzie

S-ar putea să-ți placă și…

25% REDUCERE
cu ocazia actualizării!

  • 00zile
  • 00ore
  • 00min
  • 00sec