fbpx
-15%

Ghid complet de contabilitate in sistem real

(75 de recenzii de la clienți)

176.00lei 149.00lei / an

Numar de comenzi: 1616

  • Ultima actualizare: 13 Iunie 2020, modele DU cu calculul bonificatiilor!
  • Include abonament pentru 12 luni la actualizari si completari!
  • Versiune Online, accesibila oricand si de oriunde pe perioada abonamentului!
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
banca transilvania

Plata cu cardul prin Mobilay sau

Plata cu numerar sau cu transfer bancar in cont la Banca Transilvania.

NOU! Studii de caz:
Declaratia Unica 2020 cu Bonificatii

S-a adaugat la studiile de caz, modele de declaratii pentru calcularea bonificatiilor conform cu categoria veniturilor tratata in acest ghid.

Daca s-a depus declaratia in 2020, se prezinta modelul declaratiei rectificative; daca nu s-a depus declaratia in 2020, se prezinta modelul declaratiei initiale pentru urmatoarele situatii:

  1. Calculul bonificatiilor pentru venituri multiple. Unele se declara numai la capitolul 1 din DU2020 altele numai la capitolul 2 din DU2019;
  2. Declaratia Unica 2020 completata cu bonificatii pentru activitati independente impuse in sistem real, cu controbutii estimate in 2019
  3. Studiu de caz pentru activitate cu pierderi din anii anteriori – 3 modele de declaratii unice pentru 3 scenarii diferite: pierdere recuperata partial, pierdere recuperata total si pierdere obtinuta in anul curent.
  4. Declaratia unica completat cu bonificatii pentru CASS optional din 2019

Ghid de contabilitate in sistem real pentru
Activitati Independente, Profesii Liberale si Persoane Fizice

Autoimpunerea

Anuntata in 2018, aceasta reprezinta o Revolutie in impozitarea Persoanelor Fizice si a Activitatilor Independente! In ultimii 3 ani mediul de afaceri din Romania a fost supus unor modificari continue ale regulilor fiscale.

Ce este Autoimpunerea?

  • Pe scurt, este obligatia contribuabilului sa calculeze, sa declare si sa plateasca impozitul si contributiile la bugetul de stat.
  • Contribuabilul ​aplica (sau ​opteaza daca este cazul) intre diferite sisteme de impozitare, (sistem real, norm​e de venit, retinere la sursa, cote forfetare de cheltuieli), stabileste cheltuiellile deductibile, stabileste venitul net, stabileste obligatia de a plati contributii, intocmeste documentele justificative, completeaza ​Declaratia ​Unica si plateste obligatiile la bugetul de stat.
  • Avem un singur formular - Declaratia Unica - in care raportam venitul realizat din anul 2019 si venitul estimat pentru anul 2020. In functie de venitul realizat/estimat se determina obligatia de a plati CAS si CASS. Daca esti obligat sa platesti CAS si/sau CASS, completezi declaratia unica corespunzator. Daca nu esti obligat, poti opta pentru plata contributiei.
  • ANAF nu va mai emite decizii de impunere, esti pe deplin responsabil pentru completarea corecta a Declaratiei Unice si a registrelor obligatorii: Registrul de incasari si plati si Registrul de Evidenta Fiscala. Astfel, ANAF scapa de birocratie si se va concentra pe urmarirea si incasarea veniturilor. Numarul controalelor fiscale va creste!

In concluzie, Declaratia Unica nu reprezinta o simplificare, cum se tot spune! Este o simplificare pentru ANAF, care primeste o declaratie si asteapta sa-i virezi banii! Dar odata cu Declaratia Unica, responsabilitatea este in totalitate a contribuabilului! Adica a ta! 

Lucrurile pot fi complicate pentru un nespecialist sau pentru un om neinformat. Ai doua optiuni:

  1. Apelezi la un specialist care sa se ocupe de declaratia unica, dar care te costa cel putin cateva sute de euro pe an sau
  2. Decizi sa iei taurul de coarne si sa dedici cateva ore pe luna ca sa te informezi si sa-ti pui la punct dosarul contabil si fiscal;

Adevarul este ca NU trebuie sa ai studii de contabilitate si fiscalitate ca sa intocmesti singur contabilitatea si sa completezi Declaratia Unica. Ai nevoie de putina disciplina si de o sursa sigura de informatii si exemple… pentru ca suntem asediati de informatie (contradictorie) din toate partile. Acestea sunt motivele pentru care Ghidul PFA este solutia profesionala, accesibila si rapida pentru contabilitate veniturilor tale!

Ghid pentru contabilitatea activitatilor impozitate in sistem real​

Ghidul pentru activitati impuse in sistem real este o solutie dedicata persoanelor fizice care desfasoara activitati economice organizate ca:


  • Persoana Fizica autorizata – contabilitatea PFA,
  • Intreprinderi Individuale – contabilitatea II,
  • Persoana Fizica Independenta – contabilitatea PFI,
  • Intreprinderi Familiale – contabilitatea IF,
  • Contabilitate Profesii Liberale inregistrate la organizatiile profesionale din care fac parte si la ANAF
  • Contabilitatea altor categorii de activitati care aplica contabilitatea in partida simpla pentru determinarea venitului impozabil.

Informatii si exemple pentru activitati in sistem real - te ajuta la:

  1. Completarea Registrului Jurnal de Incasari si Plati;
  2. Cum sa imparti cheltuielile in deductibile si nedeductbile;
  3. Cum sa faci inventarierea patrimoniului si sa completezi Registrul Inventar;
  4. Sa calculezi venitul net si sa completezi Registrul de Evidenta Fiscala;
  5. Stabilirea obligatiei de a plati Contributii Sociale;
  6. Completarea Declaratiei Unice 2020;
  7. Plata obligatiilor fiscale si verificarea situatiei obligatiilor de plata;
  8. Arhivarea documentelor in baza carora s-au intocmit documentele de mai sus;

Studii de caz si exemple de completare a Declaratiei Unice in sistem real

  • Studiu de caz complet pentru activitati impuse in sistem real cu toate registrele completate, inclusiv Declaratia Unica 2020
  • Studiu de caz pentru activitate cu pierderi din anii anteriori – 3 modele de declaratii unice pentru 3 scenarii diferite: pierdere recuperata partial, pierdere recuperata total si pierdere obtinuta in anul curent;

Contabilitatea in sistem real are 4 etape

  1. Colectarea si inregistrarea documentelor justificative, in baza carora se intocmeste contabilitatea;

  2. Calcularea venitului net si intocmirea Registrului de Evidenta Fiscala;

  3. Completarea si depunerea declaratiei unice, plata obligatiilor la bugetul de stat;

  4. Arhivarea documentelor dupa incheierea anului fiscal – dosarul de contabilitate;

Registrul de Evidenta Fiscala

Registrul de ​Evidenta ​Fiscala​ se ​complet​eaza inainte de depunerea Declaratiei Unice. Din 2018 este cel mai important document in contabilitatea unei activitati independente si la profesiile liberale.

Conform legii, Registrul reprezinta documentul justificativ ce sta la baza intocmirii declaratiei. In registru se evidentiaza calculul venitului net pentru anul fiscal recent incheiat, conform reglementarilor fiscale in vigoare la data realizarii venitului. Registrul este primul document verificat de inspectorii ANAF pentru verificarea corectitudinii declaratiei unice pentru perioada 2019-2020  (definitivarea venitului).

Controlul fiscal poate conduce la eliminarea de cheltuieli considerate nedeductibile ceea conduce la corectarea venitului net sau la incadrarea unui contribuabil ca platitor de contributii, la recalcularea impozitului si  la impunerea de dobanzi, penalitati si eventul de amenzi.

Important! Legea fiscala iti da voie sa iei in calcul si pierderea din anii anteriori. Daca in 2019 ai obtinut profit dar in ultimii ani ai avut pierderi, poti reduce venitul net impozabil cu aceste pierderi si sa platesti mai putin, sau deloc, la bugetul de stat.

Declarația unică

Declaratia Unica cu venitul realizat in 2019 si cu venitul estimat pentru 2020. Gasesti in Ghid toate informatiile si exemplele necesare pentru completarea corecta a Declaratiei Unice pentru 2019 si 2020.

Cum te ajuta Ghidul la completarea Declaratiei Unice:

  • Iti arata ce este mecanismul de Autoimpunere si obligatiile care iti revin odata cu aplicarea lui (din 2018);
  • Care sunt veniturile impozabile si care sunt veniturile neimpozabile;
  • Calcularea venitului net in functie de sistemul de impozitare care se aplica categoriei de venit realizate:
    • sistem real
    • norma de venit
    • cota forfetara de cheltuieli
    • retinere la sursa
  • Lista cu contribuabilii care au obligatia de a completa capitolul 1 din declaratie unica cu venitul realizat in 2019 si lista cu contribuabilii care nu au aceasta obligatie;
  • Lista cu contribuabilii care completeaza capitolul 2 din declaratie cu venitul estimat pentru 2020;
  • Cum incadrezi veniturile obtinute si/sau estimate a se obtine in baza de calcul a CAS si a CASS pentru ca nu se platesc contributii pentru toate veniturile;
  • Stabilirea nivelului venitului care se ia in calcul la plata contributiei sociale (CAS sau CASS): venitul brut, venitul net sau venitul incasat;
  • Important! Situatii rezultate din raportarea venitului realizat in 2019 la venitul estimat 2019. Pentru ca nimeni nu a putut estima exact intre cele doua venituri astfel, venitul realizat este diferit de venitul estimat.
  • Sunt nu mai putin de 6 situatii care rezulta din aceasta comparatie. In unele situatii contributiile nu se mai platesc, in altele se platesc integral.
  • Care sunt cheltuielile deductibile care pot fi luate in calcul pentru reducerea venitului net, pentru ca un venit net mai mic inseamna in impozit mai mic si chiar scutirea de plata contributiilor daca scade sub plafon. In functie de tipul venitului obtinut stabilim care capitole din Declaratia unica trebuie completate:
    • Capitolul 1 pentru definitivarea venitului de anul anterior si/ sau
    • Capitolul 2 cu venitul estimat pentru anul 2020
  • Optiunea de a plati CAS si CASS. Care este baza de calcul in acest caz si valoarea contributiei de plata;
  • Recalcularea contributiilor pentru situatia in care activitatea incepe sau se incheie in cursul anului, sau se obtin venituri dupa data de depunere a declaratiei;
  • Cum creezi spatiu virtual privat (SPV) si cum se depune declaratia online prin SPV sau cu certificat digital (instructiuni de obtinere a certificatului digital);
  • Totul despre Declaratia rectificativa la Declaratia Unica! Cum si cand depunem o rectificativa? De ce este inutil sa mai faci rectificativa la veniturile care se completeaza in capitolul 1 din declaratia unica in 2019?!
  • Cum platesti impozitul si contributiile: lista conturilor IBAN si detalii de completare a ordinelor de plata sau a foilor de varsamant;
  • Cum verifici online situatia obligatiilor si platilor efectuate;
  • Reguli practice de completare a declaratiei pentru situatia in care te-ai blocat la completare unui camp sau la bifarea unei rubrici sau primesti erori;
  • Care sunt registrele care s​e completeaza pentru fiecare categorie de venit in parte, cand sunt si cand nu sunt obligatorii;
  • Pentru care venituri se completeaza Registrul de Evidenta Fiscala inainte de depunerea Declaratiei Unice. Instructiuni de completare cu exemple; formularul completat si necompletat al registrului (format excel).

Ca si in 2019 si in 2020 ANAF nu va mai fi contabilul tau si nu va mai emite decizii de impunere: ANAF va controla daca declaratia ta este corect intocmita si va cere/verifica documentele justificative. Ca urmare va creste numarul inspectiilor fiscale.

De ajutor:

Dosarul de contabilitate

Cu totii ne-am blocat in fata unui formular sau a unei declaratii pentru ca nu stiam cum sa-l completam. Caietul cu studii de caz are obiectivul de a fi practic, concret, real. Gasesti doar exemple si modele de calcul si de completare a registrelor si formularelor.

Vezi pas cu pas, cu date reale, cum se calculeaza cheltuielile deductibile, impozitul si contribuțiile sociale, cum se completeaza declaratia unica si cum arata un registru jurnal de incasari si plati sau un registru inventar completat sau Registrul de evidenta Fiscala.

Capitolul 2. Studiu de caz - contabilitate completa in sistem real. Cuprinde:

  • Inregistrarea ​venturilor din vanzari de servicii, incasate si neincasate
  • achizitia si amortizarea unui mijloc fix
  • achizitia si deductiblitatea obiectelor de inventar
  • inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor de protocol
  • inregistrarea si deductibilitatea partială a cheltuielilor cu autoturismul
  • inregistrarea platilor anticipate (sau restante) de impozite si contributii sociale urmatorale perioada: 2012-2015, 2016-2017, 2018-2019
  • calculul cheltuielilor nedeductibile
  • inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor cu deplasarea (ordin de deplasare)
  • stabilirea obligației titularului de a se asigura în sistemul public de pensie si de sanatate
  • inregistrarea aportului in numerar
  • calculul venitului net, a impozitului si a contributiilor datorate bugetului de stat
  • completarea declaratiei unice pentru 2019 si cu estimarea pentru 2020
  • completarea registrului inventar si a registrului de evidenta fiscala
  • alte exemple, informatii si indrumari

In ​Ghid vei gasi raspuns la cele mai importante intrebari!

  • Care sunt taxele si contributiile platite de activitatile independente in 2019 si in 2020?
  • Cum se calculeaza si cum se declara impozitul pe venitul estimat in 2019 si in 2020?
  • Cum înregistrez veniturile si cheltuielile in Registrul ​Jurnal si Registrul de Evidenta Fiscala?
  • Care sunt cheltuielile deductibile in activitatea mea?
  • Cum calculez venitul net? ​Ce pot deduce si ce nu pot deduce din platile efectuate?
  • Care sunt registrele obligatorii pe care trebuie sa le completez?
  • Cum se completeaza declaratia unica? Ce plati trebuie sa fac? Unde si Cand?
  • Cum pot reduce impozitul pe venitul net, in mod legal?
  • Trebuie sa platesc contributie la pensie si sanatate? Cum stabilesc plafonul de 12 salarii minime?
  • Cand esti obligat sa folosesti casa de marcat? Bon fiscal sau chitanta?
  • Care sunt formularele obligatorii utilizate in activitatea economica?
  • Este bine sau nu sa fiu platitor de TVA?
  • Norma de venit sau sistem real de impozitare? Ce este mai avantajos? Cum pot schimba sistemul de impozitare?
  • Salariat, PFA sau microintreprindere? Este mai avantajoasa o SC? sau o PFA?

Ultima actualizare

13 Iunie 2020

13 Iunie 2020. Conforma cu Ordinul 1107 si cu ultimul formular al declaratiei unice din 11 Iunie 2020. S-a actualizat fiecare Ghid Online, (din cele 3), cu modele de declaratii completate pentru calcularea bonificatiilor specifice categoriei de venituri tratate in ghid.

  1. Actualizarea capitolului Bonificatii acordate pentru plata impozitului si contributiilor sociale din 2019.
  2. S-a adaugat la toate studiile de caz declaratia pentru calcularea bonificatiilor. Daca s-a depus declaratia in 2020, se prezinta modelul declaratiei rectificative; daca nu s-a depus declaratia in 2020, se prezinta modelul declaratiei initiale pentru urmatoarele situatii:
  • Calculul bonificatiilor pentru venituri multiple. Unele se declara numai la capitolul 1 din DU2020 altele numai la capitolul 2 din DU2019;
  • Declaratia unica 2020 cu bonificatii calculate pentru contract de inchiriere in lei din 2019;
  • Declaratia unica 2020 cu bonificatii pentru contracte de chirie in lei cu CASS datorata in 2019;
  • Norma de venit corectata. Model DU cu bonificatii calculate pentru 2019. Completarea Registrului de Evidenta Fiscala
  • Declaratia unica 2020 cu bonificatii pentru contracte de chirie in valuta si CASS datorata in 2019
  • Declaratia unica 2020 completata cu bonificatii pentru venituri din dividende si fonduri de investitii realizate in 2019
  • Declaratia Unica 2020 completata cu bonificatii pentru activitati independente impuse in sistem real, cu controbutii estimate in 2019
  • Norma de venit intreaga – calculul impozitului si a contributiilor sociale. Registrul de evidenta fiscala. Model DU cu bonificatii calculate pentru 2019
  • Declaratia Unica 2020 completate cu bonificatii pentru venituri din agricultura impuse cu norme de venit. CASS optional in 2019 si 2020
  • Declaratia unica completat cu bonificatii pentru CASS optional din 2019

3. S-a corectat capitolul cu Recalcularea si Definitivarea Contributiilor Sociale cu prezentarea altor solutii. S-au eliminat doua studii de caz, cu situatiile in care activitatea incepe sau inceteaza in cursul anului.

25 Mai 2020 – S-au adaugat doua capitole noi In Ghidurile pentru Activitati Independente:

  • Indemnizatia de crestere a copilului la Activitatile Independente
  • Concedii medicale pentru Activitatile Independente

Procedura de obtinere si de calcul a indemnizatiei pentru concediu de maternitate si a indemnizatiei de crestere a copilului. S-au dat 3 exemple:

  • Exemplul 1: Calculul indemnizatiei de crestere copil si de maternitate pentru PFA care obtine venituri nete anuale ce dau dreptul la indmenizatia maxima – 8.500 lei;
  • Exemplul 2: Calculul indemnizatiei de crestere copil pentru PFA care obtine venituri mici,  (2.400 lei pe an);
  • Exemplul 3: Calculul indemnizatiei de crestere copil pentru PFA cu venituri mici (2.400 lei pe an) cumulate si cu venituri din indemnizatia de concediu medical de maternitate;

Bonus 1:

Abonament la ​Actualizari si ​Completari pentru o perioada de 12 LUNI!

Legislatia se modifica de la o saptamana la alta si ceea ce astazi este valabil, cand vei citi ghidul, nu va mai fi peste o saptamana. Problema este ca legislatia nu se aplica retroactiv si din aceasta cauza aplicam, in cursul aceluiasi an, mai multe coduri fiscale. Din acest motiv ai un abonament de 12 luni la actualizari si notificari ​​cu modificarea legislatiei. ​Ca sa faci fata cu brio „noutatilor saptamanale” la Codul Fiscal.

Bonus 2:

Intrebari si Raspunsuri de contabilitate si fiscalitate

In Ghidurile de mai sus ​gasesti raspunsuri la 99% din intrebarile pe care le ai. Suntem convinsi de acest lucru. De aceea este foarte important sa citesti Ghidurile inainte de a ne adresa o intrebare. Daca totusi nu gasesti rezolvarea​,​ Serviciul de Intrebari si Raspunsuri ​prin email este solutia ​pentru situatia ta speciala. ​​Fiecare activitate are situatii particulare si de aceea ne-am gandit sa adaugam in solutiile noastre si un serviciu dedicat de ​consultanta cu un numar limitat de intrebari.

REGULAMENT INTREBARI SI RASPUNSURI DE CONTABILITATE SI FISCALITATE

Aceasta pagina face parte integranta din Termenii si Conditiile siteului gestiunepfa.ro.

Acceptarea termenilor si conditiilor site-ului la momentul plasarii comenzii implica si acceptarea conditiilor din aceasta pagina.

Art 1. Consultantul identificat cu datele de mai jos va raspunde beneficiarului la un numar de 5 sau 10 intrebari, in functie de produsul achizitionat de beneficiar.

Beneficiarul poate face dovada achizitiei unui produs cu factura si plata eferenta:

  • Acces Complet la toate ghidurile si serviciile – 15 intrebari si raspunsuri;
  • Pachet complet pentru Activitati Independente – 10 intrebari si raspunsuri;
  • Pachet de contabilitate pentru activitati Independente impuse in sistem real – 5 intrebari si raspunsuri;
  • Pachet pentru contabilitatea activitatilor independente impuse la norma de venit – 5 intrebari si raspunsuri;
  • Pachet complet Declaratia Unica pentru persoane fizice – 5 intrebari si raspunsuri;

CONSULTANT – SC Kronos Business Solutions Srl cu sediul : Str. Birnova, Nr 1, Bl M115, Ap 34, Sector 5, Bucuresti, 051161, inregistrata la Registrul Comertului cu nr J40/10237/2006, CUI 18787705, tel : +40 724 331 977, email : contact @ gestiunepfa.ro, reprezentata legal prin Cozma Constantin, in calitate de administrator.

Art 2. Serviciul de consultanta care face obiectul prezentului contract va fi asigurat prin intermediul emailului.
Pentru a putea adresa intrebari beneficiarul trebuie sa-si creeze un cont pe site-ul gestiunepfa.ro

Intrebarile vor fi trimise de catre beneficiar la adresa consultanta @ gestiunepfa.ro.

Beneficiarul va trimite o singura intrebare in fiecare email trimis.

Intrebarile pot fi urmarite si in sectiunea dedicata a site-ului: https://gestiunepfa.ro/suport/consultanta/

Art 3. Beneficiarul va fi identificat cu adresa de email cu care a inregistrat comanda pe site-ul https://gestiunepfa.ro/.
Beneficiarul este o persoana inregistrata sau doreste sa fie inregistrata ca:

  • Persoana fizica autorizata (PFA)
  • Intreprindere Individuala (II),
  • Intreprindere Familiala (IF),
  • Persoana Fizica Independenta (PFI),
  • Profesie Liberala,
  • Persoanele fizice, fara forma de organizare, care obtin venituri conform art. 4.

Art 4. In functie de tipul venitului, aria de cuprindere a intrebarilor se limiteaza la urmatoarele categorii de venituri:

  • venituri din activitati independente (inclusiv venituri din contracte de activitate sportiva),
  • venituri din profesii liberale
  • venituri din drepturi de proprietate intelectuala,
  • venituri din cedarea folosintei bunurilor,
  • venituri din investitii,
  • venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura,
  • venituri din premii si din jocuri de noroc;
  • venituri din transferul proprietatilor imobiliare;
  • venituri din alte surse.

Art 5. Subiectele intrebarilor sunt din urmatoarele categorii:

  • infiintarea si inregistrarea de activitati economice la Registrul Comertului sau la ANAF;
  • organizarea si gestiunea contabila si fiscala a activitatii economice desfasurate de catre beneficiar;
  • declararea si plata impozitelor si a contributiilor la bugetul de stat;

Nu fac obiectul acestui contract:

  • intrebarile legate de legislatia muncii incluzand si legislatia concediilor de orice fel;
  • intrebarile care sunt specifice organizarii unei activiati economice; exemple: comert stradal, productia de pantofi, servicii medicale, etc.

Nu suntem specialisti in aceste domenii de activitate si nici in altele. Suntem specialisti in fiscalitatea si contabilitatea acestora.

Art 6. Timpul de raspuns. Consultantul va avea 5 zile lucratoare pentru a raspunde la intrebari, de la data si ora primirii emailului de la beneficiar.

Art 7. Consultantul este obligat sa raspunda la orice intrebare pe care beneficiarul o adreseaza. Raspunsul consultantului reprezinta opinia acestuia cu privire la intrebarea pusa de beneficiar obtinuta prin interpretarea textului legii si a experientei pe care consultantul o are in domeniul care face obiectul acestui contract. Raspunsul consultantului, desi este cu buna credinta si documentat conform legii, nu reprezinta sub nici o forma un angajament fața de beneficiar.

Art. 8. BENEFICIARUL este in totalitate responsabil cu privire la deciziile pe care le ia in administrarea afacerilor proprii și este pe deplin raspunzator de orice pierderi sau daune pe care le sufera ca urmare a acestor decizii.

Art. 9. BENEFICIARUL este unic raspunzator privind gestiunea bunurilor, valorilor imobiliare şi mobiliare, a marfurilor precum şi gestiunea resurselor financiare şi a lichiditaţilor aflate in patrimoniul sau; el raspunde de administrarea şi organizarea unitaţii patrimoniale proprii.

Art 10. Prezentul contract se incheie pe o durata de 12 luni, incepând de la data platii produsului achizitionat pe site-ul gestiunepfa.ro

Art. 11. Prezentul contract inceteaza de drept, fara a mai fi necesara intervenţia unui/unei tribunal arbitral/instanţe judecatoreşti:

  • la expirarea contractului;
  • in termen de 30 zile de la data platii contractului, daca beneficiarul se declara nemultumit de serviciile consultantului. In acest caz beneficiarul va solicita expres incetarea contractului print-un email folosind adresele stabilite la art. 2 si art. 3. Beneficiarul va primi integral in contul bancar pretul platit la data comenzii, conform facturii.

Art. 12. Parţile se obliga sa pastreze confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor, ca urmare a aducerii la indeplinire a clauzelor prezentului contract, prin nefurnizarea datelor, rapoartelor şi studiilor catre terţi decât prin acordul parţilor (a celeilalte parţi).

Art. 13. In accepţiunea parţilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte parti este valabil indeplinita daca va fi transmisa la adresele de email prevazute la art.2 si art. 3 ale acestui contract.

Art. 14. Partile convin ca orice litigiu aparut din interpretarea si / sau derularea prezentului contract sa se finalizeze pe cale amiabila. Lipsa acordului intre parti conduce la supunerea litigiului institutiilor romane in drept, respectiv instanţei judecatoresti teritoriale competente sau Curtii de Arbitraj Comercial de pe lânga Camera de Comerţ şi Industrie a României din Bucuresti, conform reglementarilor de funcţionare ale acestora, dupa decizia unilaterala a BENEFICIARULUI.

Art. 15. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional (email) incheiat intre parţile contractante.

Art. 16. Prezentul contract, reprezinta voinţa parţilor şi inlatura orice alta inţelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.

​Intrebarile tale ajung in sectiunea de consultanta a site-ului​ de unde iti raspundem in cel mai scurt timp​!

O solutie completa, de la A la Z

pentru administrarea ​contabila si fiscala a ​veniturilor tale

  • Ghidurile sunt realizate de o echipa dedicata de economisti si experti contabili;
  • Informatia este actualizata si include instrumente de lucru la zi;
  • Informatia organizata si structurata: explicam legislatia si mai ales oferim exemple de calcul;
  • Am introdus suport pentru neclaritati la Ghiduri si un numar limitat de intrebari legate de activitatea ta;
  • Informatia este accesibila oricand, de oriunde si de pe orice dispozitiv: laptop, tableta, telefon;
  • Toate informatiile si instrumentele de care ai nevoie sunt intr-un singur loc;
  • Textele sunt accesibile tuturor, nu trebuie sa ai studii de specialitate;
  • Exemple si modele practice de completare a formularelor si registrelor obligatorii;
  • Faci parte dintr-o comunitate de antreprenori care cauta solutii la aceleasi provocari;
  • Nu mai ai nevoie de contabil sau de avocat - faci economii importante;
  • Esti informat si stii ce sa ceri/oferi unui contabil, unui avocat, functionar ANAF sau partener de afaceri;

Fără risc pentru tine! Garantăm 100% satisfacție sau returnarea banilor.

Dacă nu ești pe deplin mulțumit, ne trimiți un email în maxim 30 de zile de la data achiziției și îți dăm toți banii înapoi. Fără nici o întrebare din partea noastră și fără nici un cost pentru tine!

Suport Comenzi

Daca ​ai un cont la gestiunepfa.ro, te rog sa te autentifici aici inainte de a comanda.

Daca NU ai cont, se va crea unul odata cu comanda. Trebuie doar sa ai o adresa de email corecta.

Dupa finalizarea comenzii si confirmarea platii, vei primi pe email instructiuni pentru accesarea solutiei comandate.

Întrebări Frecvente

Aici găsești toate răspunsurile pe care le cauți

​In primul rand diferenata consta in faptul ca persoanele fizice nu-​si inregistreaza activitatea nici la Registrul Comertului si nici la ANAF​. Pe cand Activitatile Independente se inregistreaza la Registrul Comertului si/sau la ANAF sub una din formele legale: PFA, PFI, II, IF, Profesie Liberala.​ Deci activitatile Independente se pot identifica cu numar de la Registrul Comertului, cu un Cod Unic de Identificare (CUI) sau un Cod de Identificare Fiscala (CIF).

In al doilea rand facem diferentierea dupa categoria de venit:

– Persoanele fizice obtin venituri din:  dividende, dobanzi, cedarea folosintei bunurilor, drepturi de proprietate intelectuala, agricultura, activitati sportive, jocuri de noroc, alte surse;

– Activitatile independente obtin venituri dintr-o activitate comerciala, de productie, prestari servii, profesie liberala pentru care sunt obligat​e sa conduca contabilitate in partida simpla sau cel putin sa completeze Registrul de ​Evidenta Fiscala.​

​​​Ambele categorii depun Declaratia Unica.

Modificarile la Codului Fiscal ​sunt saptamanale! Din pacate!!

O carte sau un CD nu mai este calea cea mai ​rapida de a va transmite informatiile de care aveti nevoie.

​Pana se produce cartea sau CD-ul, (poate dura luni de zile), legislatia se modifica de 5 ori​.

Si ​din acest motiv am ales versiunea online a Ghidurilor. Deci:

Ghidurile ​se acceseaza online, cu ​adresa de email si parola setata de tine. ​

Pentru accesare trebuie sa iti faci un cont pe site-ul nostru. Acest lucru dureaza mai putin de 1 minut.

Fiecare Ghid este format din capitole si ​subcapitole, fiecare ​trateaza o tema ​dedicata.

Pe măsură ce parcurgi ghidul gasesti legaturi care te conecteaza la ​documente de care ai nevoie in activitatea ta (documentele sunt in format PDF, Excel si Word).

​Accesarea online are mai multe beneficii:

  • Mai multa informatie si mai bogata in continut: text nelimitat, fotografii, linkuri, ​discutii, continut video etc;
  • ​Informatie mai organizata, mai usor de accesat, mai usor de actualizat si ​distribuita rapid utilizatorilor cu notificare;
  • ​Versiunea online ne-a permis sa adaugam solutii noi: Pachet pentru norme de venit, Intrebari si Raspunsuri, Calculator venit net;
  • Ghidurile se livreaza imediat, nu trebuie sa astepti ​sa vina posta sau curierul;
    ​In perioada de abonament de 12 ​LUNI, poti accesa ghidul oricand, de oriunde si de pe orice dispozitiv;
  • Ghidul se actualizeza ZILNIC, mult mai usor ​DECAT o carte sau un CD sau o arhiva trimisa pe email;
  • Poti printa ceea ce te intereseaza, daca vrei sa printezi sau poti salva in PDF;
  • ​Nu mai trebuie sa rasfoiesti sau sa derulezi, accesezi direct subiectul care te intereseaza;
  • Este interactiv, fiecare ghid avand un forum dedicat pentru discutii;
  • Formularele si documentele din anexa sunt editabile si le poti ​utiliza in cateva minute de la comanda;
  • Pret ​accesibil deoarece costurile sunt ​mai mici cu tehnologia; ​informatia organizata si expertiza noastra costa;
  • ​Versiunea online este prietena cu natura,​ consuma putina energie si nu produce deseuri.
  • ​Activitatilor Independente, asa cum au fost descrise mai sus​ cu Ghiduri pentru activitati Independente, impuse in sistem real sau la norma de venit.
  • ​​Persoanelor Fizice, asa cum au fost descrise mai sus​ cu Ghidul – Declaratia Unica pentru persoane fizice.

Ghidul PFA este necesar oricarei persoane fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma de organizare, care sunt obligate sa intocmeasca contabilitatea in partida simpla.

Termenul generic de persoană fizică autorizată – PFA desemnează acea persoană care are autorizație de la Registrul Comerțului sau de la Administrația Financiară sau de la alte institutii (organizatii profesionale) pentru a desfășura o activitate economică sub una din următoarele forme de înregistrare:

  • Persoane fizice fara forme de organizare economica,
  • Persoană fizică autorizată – PFA,
  • Întreprindere Individuală – ÎI,
  • Întreprindere Familială – ÎF,
  • Persoana Fizica Independenta – PFI,
  • Profesii Liberale: cabinete medicale, notariat, avocatura, cadastru, cabinete de psihologie, etc.

Toate aceste persoane sunt obligate sa intocmeasca Registrul Jurnal de Incasari si Plati si Registrul de Evidenta Fiscala, sa determine venitul net anual ca diferenta intre cheltuielile deductibile si veniturile obtinute in cursul anului si sa depuna declratia unica. In functie de situatia fiscala a fiecaruia se depun si declaratia 300, 301, 394.

Important!
Daca ai deja un cont inregistrat pe site, te rugam sa te autentifici inainte de a plasa o comanda. Daca nu aveti un cont, se va crea unul odata cu plasarea comenzii. Parola va fi trimisa pe email.

Pasul 1: Selectează produsul care te interesează

Citește cu atenție descrierea fiecărui produs și alege produsul/serviciul de care ai nevoie. Apasa butonul galben ​Adauga in Contul tau…pentru a merge mai departe.

Important! Se poate plati cu cardul ​bancar sau ​in cont la Banca Transilvania​. ​Platile​ NU ​SUNT ​AUTOMATE.​ Dupa 12 LUNI, utilizatorul trebuie sa faca o plata manuala pentru prelungirea abonamentului. Un email va fi trimis cu 2 saptamani inainte de expirare. Daca utilizatorul nu ​doreste prelungirea, ​va ​ramane cu contul gratuit ​la site.

Pasul 2: Datele de facturare

Te rugăm să introduci cu atenție datele de facturare și adresa de email. ​

Important!
Daca ai un cupon de promotie te rog apasa pe link-ul din finalizare comanda pentru a introducere codul si a obtine reducerea. Link-ul se afla in deasupra ecranulului cu datele de facturare.

Pasul 3: Alege metoda de plata si apasa butonul PLASEAZA COMANDA

a) Plata imediata prin MobilPay.ro cu card de debit/credit. Vei fi directionat catre pagina securizata a MobilPay.ro. Dupa confirmarea automata a platii ghidul ajunge imediat in emailul tau.

Nu contează în ce monedă a fost emis cardul tău, MobilPay.ro face automat schimbul valutar. Nu vei plăti nicio taxa deoarece MobilPay.ro nu taxează pe cei care cumpăra online.

Important: nu prelucrăm și nu stocăm datele cardului si nici datele personale ale posesorului de card. Plata se face prin intermediul unui procesator de plați recunoscut care oferă siguranță maximă la procesarea de plați. Nicio informație legata de cardul tău nu va ajunge în posesia noastră!

b) Daca alegi plata prin transfer în contul bancar, vei primi pe email factura care include toate detaliile de plata.

Dacă ai internet banking poți face plata imediat, altfel trebuie sa mergi la o sucursala a băncii Transilvania si sa depui in contul Kronos Business Solutions SRL contravaloarea ghidului.

Datele de facturare sunt:

  • Kronos Business Solutions srl,
  • CUI: 18787705
  • Banca Transilvania – Suc. Crangasi
  • IBAN: RO26 BTRL RONC RT03 3459 0601
  • Plata Ghid PFA comanda nr….

Important!
​La plasarea comenzii ecranul se va bloca pentru cateva secunde: plasarea unei comenzi noi consuma cele mai multe resurse IT: se creeaza utilizator, drepturi de acces, facturi, emailuri, etc. ​Acest lucru se intampla doar ​in acest caz.

De retinut:
Abonamentul incepe de la data confirmarii platii. Nu de la data comenzii sau a facturii proforma. Daca ai platit cu cardul confirmarea platii si accesul ​la ghid este imediat. Daca ai platit in cont la Banca Transilvania, abonamentul incepe in momentul in care se confirma plata de catre noi. Nu pierzi nici un minut din abonamentul la actualizari si notificari.

După confirmarea plății vei ​avea acces automat la Ghidurile si aplicatiile comandate.

​In functie de metoda de plata aleasa:

  • dacă plata a fost făcuta prin card bancar, cu Mobilpay.ro, confirmarea plații se face automat si vei putea accesa imediat Ghidurile si aplicatiile;
  • dacă plata s-a făcut prin OP bancar, internet banking sau numerar la ghiseul Bancii Transilvania, trebuie sa facem confirmarea manuala a platii tale si e nevoie de maxim o zi lucratoare pentru incasa banii trimisi de tine. Banca Transilvania ne anunta prin SMS cand intra banii in cont.
  • Daca platesti cu OP sau prin internet banking, putem grabi procesul de confirmare a platii: trimite-ne o copie dupa OP sau un print screen din aplicatia de internet banking cu confirmarea platii, sau un extras bancar.

Important: nu ezita sa ne contactezi daca intampini dificultati sau erori!

Telefon: 0724 331 977

Achizitia este deductibila la calculul impozitului pe venitul net (daca PFA sau SC este deja infiintata) cat si pentru cele care se vor infiinta cu conditia ca data infiintarii sa fie in aceeasi luna cu data facturii.

Imediat ce avem confirmarea plații vei avea în email factura fiscala o data cu ghidul. Aceasta poate fi eliberata atât pe numele titularului, persoana fizica sau pe numele persoanei fizice autorizate daca este deja înființată (sau intreprindere individuala/intreprindere familiala, dupa caz), sau pe numele unei societati comerciale.

Ghidul nu are un capitol dedicat calcului si declararii TVA. Mecanismul TVA este complex si necesita cunostinte si exeperienta in domeniul contabilitatii. Recomand apelarea la serviciile unui expert contabil atunci cand devii platitor de TVA. Ne poti contacta daca ai nevoie de ​servicii profesionale de contabilitate.

In Caietul Practic de contabilitate este inclus un exemplu de calcul, care iti arata principiul de functionare al TVA. Acest exemplu te poata ajuta sa decizi daca te faci platitor sau nu de TVA. De asemenea te ajuta sa vezi cum functioneaza TVA si cum trebuie sa stabilesti pretul de vanzare al produselor si serviciilor tale, astfel incat sa nu iesi in pierdere sau chiar cum poti sa profiti de faptul ca esti platitor de TVA.

Ghidul nu are un capitol dedicat contabilitatii salariatiilor. Legislatia muncii este stufoasa si complexa, sunt multe formulare de completat pentru a fi in regula la un control de la Inspectia Muncii. De aceea recomand serviciile unui expert care sa gestioneze aceasta parte a activitatii tale. Ne poti contacta daca ai nevoie de ​servicii profesionale ​pentru administrarea salariatilor.

Atat in Ghidul de Contabilitate cat si in Caietul practic gasesti informatii legate de fiscalitatea salariilor si o comparatie cu celelalte forme de organizare a unei afaceri – PFA, Microintreprindere sau SC fara salariati. Te ajuta sa alegi cea mai avantajoasa forma de organizare pentru tine.

Important! Ai acces GRATUIT la actualizarile si completarile aduse Ghidurilor pe care le-ai comandat pe o perioada de 12 luni de la data PLATII (nu de la data facturii sau data comenzii). Vei primi notificari pe email cu actualizarile efectuate. Verifica aici ultimele actualizari:

Ghid PFA

Ghid PFA este creat și susținut de oameni cu experiență de peste 15 ani în antreprenoriat și în consultanța financiar-contabila.

Ghid PFA ofera de peste 8 ani informatii, solutii de contabilitate si consultanta Activitatilor Independente si Persoanelor Fizice care desfasoara activitati economice si completeaza Declaratia Unica pentru plata contributiilor sociale si a impozitului pe venitul realizat!

Ghid PFA este o solutie dedicata nespecialistilor cu scopul de a-i ajuta sa-si indeplineasca cu succes obligatiile rezultate ca urmare a obtinerii de venituri din diferite surse! Obiectivul nostru este sa explicam legislatia pe intelesul tau, sa-ti dam cat mai multe exemple concrete, sa te ajutam cu indrumari precise la calcule si la completarea declaratiilor si registrelor.

Ghid PFA este asistentul tau contabil si fiscal! Partenerul tau pentru cel putin 12 luni!

Constantin Cozma

coordonator proiect

constantin@​gestiunepfa.ro

Sunt economist, absolvent ASE Bucuresti, Facultatea de ​Contabilitate si ​Informatica de ​Gestiune. Din 2012 sunt specializat in ​consultanta contabila si fiscala a persoanelor fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma lor de organizare. Sunt partener intr-un grup de firme care au ca obiect de activitate consultanta de afaceri si financiar-contabila; sunt la randul meu titularul unei intreprinderi individuale.

Cred, ca antreprenor în primul rând, că pentru a ​obține mai multă prosperitate trebuie să oferim cât mai multă valoare clienților noștri, pentru ca și ei să obțină la rândul lor mai mult​ă prosperitate (…și bani să ne cumpere serviciile sau produsele). Așa funcționează o societate prosperă și ​​din ​acest motiv funcționează ​si Ghid PFA!

CUPRINS

GHID DE CONTABILITATE IN SISTEM REAL

INTRODUCERE

1. Introducere in fiscalitatea persoanelor fizice

2. Mic dictionar de termeni utilizati

3. Note importante

CONTABILITATEA IN PARTIDA SIMPLA

4. Introducere in contabilitatea in partida simpla

5. Sistem real de impozitare sau la norma de venit? Cum se poate modifica?

6. Taxa pe valoarea adaugata: obligatie, avantaje si dezavantaje

7. Operatiuni intracomunitare. Obtinerea codului special de TVA

8. Amortizarea mijloacelor fixe si exemple de amortizare

9. Cum se inregistreaza aportul in numerar sau in banca

10. Incasari si plati in valuta la activitatile independente

11. Restrictii la utilizarea lichiditatilor obtinute de PFA si Profesiile Liberale

12. Cand si cum se utilizeaza casa de marcat

13. Gestiunea stocurilor la activitatile independente

14. Vrei sa angajezi? Vezi ce trebuie sa faci si cat te costa

15. Registre si formulare financiar contabile utilizate

16. Inventarul patrimoniului la PFA si Profesiile Liberale

17. Impozitarea veniturilor din strainatate

CONTRIBUTII SOCIALE DATORATE PENTRU 2019 SI 2020

18. Contributia de asigurari sociale CAS – 25% datorata pentru anul 2020

19. Contributia de asigurari de sanatate CASS -10% datorata pentru 2020

20. Contributia de asigurari sociale CAS – 25% pentru 2019

21. Contributia pentru asigurari de sanatate CASS -10% pentru 2019

22. Recalcularea si definitivarea contributiilor sociale

23. Platesc CAS si CASS? Stabileste rapid obligatia de a plati contributii sociale

REGISTRUL DE EVIDENTA FISCALA. CALCULUL IMPOZITULUI PE VENIT PENTRU 2019

24. Inregistrarea veniturilor si cheltuielilor in sistem real

25. Lista cu cheltuieli deductibile si nedeductibile

26. Contributii sociale 2014-2019. Cand si cum le deducem din venitul obtinut?

27. Calculul impozitului pe venit la activitati impuse in sistem real

28. Registrul de Evidenta Fiscala: obligatia, modelul si exemple de completare

29. Aplicatie de calcul a cheltuielilor deductibile si a venitului net impozabil

30. Aplicatie de generare a Registrului de Evidenta Fiscala

31. Calculator venit net pentru activitati impuse in sistem real

32. Calculator venit net pentru activitati impuse la norma de venit

DECLARATIA UNICA 2020

33. Formular 2020. Reguli practice si erori la completarea declaratiei

34. Declaratia unica pentru venitul realizat in 2019 (capitolul I)

35. Declaratia unica cu venitul estimat pentru anul 2020 (capitolul II)

36. Situatii in care este obligatorie depunerea declaratiei in cursul anului

37. Declaratia unica rectificativa

38. Venitul estimat in 2019 comparat cu venitul realizat in 2019

39. Despre sponsorizare, bursa privata si directionarea unui procent de 3,5% din impozitul datorat

40. Declaratia unica in format hartie – exemplu cu formular completat

41. Termenul de depunere. Termene de plata. Organul fiscal competent.

42. Instructiuni pentru depunerea rapida a Declaratiei Unice (sistem real)

43. Declaratii depuse de Intreprinderile Familiale si alte asocieri

44. Alte declaratii depuse de activitatile independente

45. Depunerea declaratiilor online prin Spatiul Privat Virtual sau cu certificat digital

46. Stabilirea din oficiu a impozitului pe venit si a contributiilor sociale

47. Calendar de declaratii si termene de plata pentru activitati independente

STUDII DE CAZ SI EXEMPLE

48. Calculul bonificatiilor pentru venituri multiple. Unele se declara numai la capitolul 1 din DU2020 altele numai la capitolul 2 din DU2019.

49. Studiu de caz: Contabilitate in sistem real pentru veniturile obtinute in 2019. Model DU cu bonificatii calculate pentru 2019.

50.Indemnizatia pentru starea de urgenta: inregistrare si impozitare

51.Activitate cu pierderi de recuperat. Cum se completeaza declaratia unica?

52. Iesirea din patrimoniu a mijloacelor fixe

53. Platitor sau neplatior de TVA? Exemplu pentru clarificare

54. Exemplu de completare a declaratiilor 301 si 390

55. Inregistrarea lesingului sau creditelor la activitatile independente

56. Studiu de caz: Gestiunea stocurilor la o florarie

57. Completarea declaratiilor 223, 204 si a declaratiei unice pentru un cabinet medical (asociere)

PLATA OBLIGATIILOR FISCALE DATORATE

58. Bonificatii acordate pentru plata impozitului si contributiilor sociale din 2019. Exemple.

57. Plata contributiilor si impozitului la bugetul de stat

60. Lista IBAN cu conturi unice pentru plata obligatiilor fiscale datorate

61. Bonificatii acordate pentru plata impozitului pe venit si a contributiilor sociale pentru 2018

ALTE ASPECTE DISCUTATE

62. Istoric cu informatii fiscale cheie pentru perioada 2012 – 2020

63. Indemnizatia de crestere a copilului la activitatile independente

64. Optimizare Fiscala 2020: Salariat, PFA sau Microintreprindere?

65. Participarea sotului/sotiei la activitatea economica fara obligatii fiscale

66. Cand ai nevoie de contabil pentru activitatea ta?

67. Radierea sau suspendarea activitatii

68. Documente atasate la Ghidul pentru Contabilitatea in Sistem Real

69. Legislatia aplicabila. Pagini web utile.

Fiecare capitol are intre 2 si 8 pagini, media fiind de 5 pagini. Fiecare capitol se poate printa sau descarca in format PDF.

Ultima actualizare

13 Iunie 2020

13 Iunie 2020. Conforma cu Ordinul 1107 si cu ultimul formular al declaratiei unice din 11 Iunie 2020. S-a actualizat fiecare Ghid Online, (din cele 3), cu modele de declaratii completate pentru calcularea bonificatiilor specifice categoriei de venituri tratate in ghid.

  1. Actualizarea capitolului Bonificatii acordate pentru plata impozitului si contributiilor sociale din 2019.
  2. S-a adaugat la toate studiile de caz declaratia pentru calcularea bonificatiilor. Daca s-a depus declaratia in 2020, se prezinta modelul declaratiei rectificative; daca nu s-a depus declaratia in 2020, se prezinta modelul declaratiei initiale pentru urmatoarele situatii:
  • Calculul bonificatiilor pentru venituri multiple. Unele se declara numai la capitolul 1 din DU2020 altele numai la capitolul 2 din DU2019;
  • Declaratia unica 2020 cu bonificatii calculate pentru contract de inchiriere in lei din 2019;
  • Declaratia unica 2020 cu bonificatii pentru contracte de chirie in lei cu CASS datorata in 2019;
  • Norma de venit corectata. Model DU cu bonificatii calculate pentru 2019. Completarea Registrului de Evidenta Fiscala
  • Declaratia unica 2020 cu bonificatii pentru contracte de chirie in valuta si CASS datorata in 2019
  • Declaratia unica 2020 completata cu bonificatii pentru venituri din dividende si fonduri de investitii realizate in 2019
  • Declaratia Unica 2020 completata cu bonificatii pentru activitati independente impuse in sistem real, cu controbutii estimate in 2019
  • Norma de venit intreaga – calculul impozitului si a contributiilor sociale. Registrul de evidenta fiscala. Model DU cu bonificatii calculate pentru 2019
  • Declaratia Unica 2020 completate cu bonificatii pentru venituri din agricultura impuse cu norme de venit. CASS optional in 2019 si 2020
  • Declaratia unica completat cu bonificatii pentru CASS optional din 2019

3. S-a corectat capitolul cu Recalcularea si Definitivarea Contributiilor Sociale cu prezentarea altor solutii. S-au eliminat doua studii de caz, cu situatiile in care activitatea incepe sau inceteaza in cursul anului.

25 Mai 2020 – S-au adaugat doua capitole noi In Ghidurile pentru Activitati Independente:

  • Indemnizatia de crestere a copilului la Activitatile Independente
  • Concedii medicale pentru Activitatile Independente

Procedura de obtinere si de calcul a indemnizatiei pentru concediu de maternitate si a indemnizatiei de crestere a copilului. S-au dat 3 exemple:

  • Exemplul 1: Calculul indemnizatiei de crestere copil si de maternitate pentru PFA care obtine venituri nete anuale ce dau dreptul la indmenizatia maxima – 8.500 lei;
  • Exemplul 2: Calculul indemnizatiei de crestere copil pentru PFA care obtine venituri mici,  (2.400 lei pe an);
  • Exemplul 3: Calculul indemnizatiei de crestere copil pentru PFA cu venituri mici (2.400 lei pe an) cumulate si cu venituri din indemnizatia de concediu medical de maternitate;

75 de recenzii pentru Ghid complet de contabilitate in sistem real

5 stele
88%
4 stele
9%
3 stele
1%
2 stele
1%
1 stea
0%
Showing 1 of 75 reviews (3 star). See all 75 reviews
  1. Gabriel T. (proprietar verificat)

    M-a ajutat sa imi fac ordine, dar nu pot sa ii dau scor maxim din urmatoarele motive:
    1. structura materialului este greoaie, trebuie sa sar prin text peste informatiile care nu mi se aplica (nu sunt contabil, tot ce nu tine de PFA in sistem real este pierdere de vreme pentru mine); arata ca si cum s-ar citi legea si s-ar da explicatii pe fiecare paragraf.
    2. nu este complet actualizat – de ex. am cumparat pachetul materialul pe 10.07.2018, dar inca mai contine referinte la declaratiile 200 si 220 si unele exemple sunt din pachetul vechi.
    3. nu exista sau nu este vizibila o metoda pentru a prelua „bug”-uri – am vrut sa raportez greseli, dar nu stiu cum se pot comunica

    • Constantin Cozma (store manager)

      Buna ziua. Va multumim pentru raspuns si sugestii. Pentru punctul 1. Din septembrie o sa trecem la versiunea online in care informatiile vor fi filtrate dupa etichete. 2. Nu am scos intentionat declaratia 200 pentru ca nu s-a definitivat anul 2017. Trebuie sa fie o continuitate intre declaratii, pentru a intelege fiscalitatea in sistem real. 3. Sugestii ne puteti trimite oricand pe adresele de email (contact@gestiunepfa.ro). Ne bucuram ca v-ati gandit la acestea, numai asa putem realiza un produs/serviciu de calitate pentru cei care au nevoie. Valabil pentru toti antreprenorii. Va multumim inca o data!

Adaugă o recenzie