fbpx

Ghid pentru contabilitatea activitatilor independente impuse in sistem real

(69 de recenzii de la clienți)

176.00lei / an

Include abonament pentru 12 luni la actualizari si completari!

altce Plata cu cardul prin Mobilay.

Plata cu numerar sau cu transfer bancar in cont la Banca Transilvania.

Autoimpunerea

Anuntata in 2018, aceasta reprezinta o Revolutie in impozitarea Persoanelor Fizice si a Activitatilor Independente! In ultimii 3 ani mediul de afaceri din Romania a fost supus unor modificari continue ale regulilor fiscale. In Martie 2018, a fost la al 4 - lea Cod Fiscal care se aplica persoanelor fizice si activitatilor independente,

Ce este Autoimpunerea?

  • Pe scurt: este obligatia contribuabilului sa calculeze, sa declare si sa plateasca impozitul si contributiile la bugetul de stat.
  • Contribuabilul ​aplica (sau ​opteaza daca este cazul) intre diferite sisteme de impozitare, (sistem real, norm​e de venit, retinere la sursa, cote forfetare de cheltuieli), stabileste cheltuiellile deductibile, stabileste venitul net, stabileste obligatia de a plati contributii, intocmeste documentele justificative, completeaza ​Declaratia ​Unica si plateste obligatiile la bugetul de stat.
  • Avem un singur formular - Declaratia Unica - in care raport​am venitul realizat din anul anterior si venitul estimat pentru anul ​2019. In functie de venitul realizat/estimat se determina obligatia de a plati CAS si CASS. Daca esti obligat sa platesti CAS si/sau CASS, completezi declaratia unica corespunzator. Daca nu esti obligat, pot​i opta pentru plata contributiei.
  • ANAF nu va mai emite decizii de impunere, ​esti pe deplin responsabil pentru completarea corecta a ​Declaratiei ​Unice si a ​registrelor obligatorii: Registrul de incasari si plati si Registrul de Evidenta Fiscala. ​Astfel, ANAF scapa de birocratie ​si se va concentra pe ​urmarirea si incasarea veniturilor. Numarul controalelor fiscale va creste exponential!

In concluzie, Declaratia ​Unica nu reprezinta o simplificare, cum se tot spune! Este o simplificare pentru ANAF care primeste o declaratie si asteapta sa-i virezi banii! Dar, o data cu ​Declaratia ​Unica, responsabilitatea este in totalitate a contribuabilului! Adica a ta! 

Lucrurile pot fi complicate pentru un nespecialist sau pentru un om neinformat. Ai doua optiuni:

  1. Apelezi la un specialist care sa se ocupe de declaratia unica, dar care te costa cel putin cateva sute de euro pe an sau
  2. Decizi sa iei taurul de coarne si sa dedici cateva ore pe luna ca sa te informezi si sa-ti pui la punct dosarul contabil si fiscal;

Adevarul este ca ​NU trebuie sa ai studii de contabilitate si fiscalitate ca sa​ depui intocmesti singur contabilitatea si sa completezi ​Declaratia ​Unica. Ai nevoie de putina disciplina si de o sursa sigura de informatii si exemple… pentru ca ​suntem as​ediati de informati​e (contradictori​e) din toate partile. Acestea sunt motivele pentru care​ Ghidu​l PFA este ​solutia ​​profesionala, accesibila si rapida pentru ​contabilitate veniturilor tale!

Ghid pentru contabilitatea activitatilor
impozitate in sistem real

Este o solutie dedicata persoanelor fizice care desfasoara activitati economice organizate ca:

  • Persoana Fizica autorizata – contabilitatea PFA,
  • Intreprinderi Individuale – contabilitatea II,
  • Persoana Fizica Independenta – contabilitatea PFI,
  • Intreprinderi Familiale – contabilitatea IF,
  • Contabilitate Profesii Liberale inregistrate la organizatiile profesionale din care fac parte si la ANAF
  • Contabilitatea altor categorii de activitati care aplica contabilitatea in partida simpla pentru determinarea venitului impozabil.

Contabilitatea in sistem real are 4 etape

  1. Colectarea si inregistrarea documentelor justificative, in baza carora se intocmeste contabilitatea;

  2. Calcularea venitului net si intocmirea Registrului de Evidenta Fiscala;

  3. Completarea si depunerea declaratiei unice, plata obligatiilor la bugetul de stat;

  4. Arhivarea documentelor dupa incheierea anului fiscal – dosarul de contabilitate;

Registrul de Evidenta Fiscala

Registrul de ​Evidenta ​Fiscala​ se ​complet​eaza inainte de depunerea Declaratiei Unice. Din 2018 este cel mai important document in contabilitatea unei activitati independente si la profesiile liberale.

Conform legii, Registrul reprezinta documentul justificativ ce sta la baza intocmirii declaratiei. In registru se evidentiaza calculul venitului net pentru anul fiscal recent incheiat, conform reglementarilor fiscale in vigoare la data realizarii venitului. Registrul este primul document verificat de inspectorii ANAF pentru verificarea corectitudinii declaratiei unice pentru anul 2019 (definitivarea venitului).

Controlul fiscal poate conduce la eliminarea de cheltuieli considerate nedeductibile, la corectarea venitului net, la incadrarea unui contribuabil ca platitor de contributii, la recalcularea impozitului si in consecinta la impunerea de dobanzi, penalitati si eventul de amenzi.

Important! Legea fiscala iti da voie sa iei in calcul si pierderea din anii anteriori. Daca in 2019 ai obtinut profit dar in ultimii ani ai avut pierderi, poti reduce venitul net impozabil cu aceste pierderi si sa platesti mai putin, sau deloc, la bugetul de stat.

Declarația unică

Declaratia Unica cu venitul realizat in 2019 si cu venitul estimat pentru 2020. Gasesti in Ghid toate informatiile si exemplele necesare pentru completarea corecta a Declaratiei Unice pentru 2019 si 2020.

Cum te ajuta Ghidul la completarea Declaratiei Unice:

  • Iti arata ce este mecanismul de Autoimpunere si obligatiile care iti revin odata cu aplicarea lui (din 2018);
  • Care sunt veniturile impozabile si care sunt veniturile neimpozabile;
  • Calcularea venitului net in functie de sistemul de impozitare care se aplica categoriei de venit realizate:
    • sistem real
    • norma de venit
    • cota forfetara de cheltuieli
    • retinere la sursa
  • Lista cu contribuabilii care au obligatia de a completa capitolul 1 din declaratie unica cu venitul realizat in 2019 si lista cu contribuabilii care nu au aceasta obligatie;
  • Lista cu contribuabilii care completeaza capitolul 2 din declaratie cu venitul estimat pentru 2020;
  • Cum incadrezi veniturile obtinute si/sau estimate a se obtine in baza de calcul a CAS si a CASS pentru ca nu se platesc contributii pentru toate veniturile;
  • Stabilirea nivelului venitului care se ia in calcul la plata contributiei sociale (CAS sau CASS): venitul brut, venitul net sau venitul incasat;
  • Important! Situatii rezultate din raportarea venitului realizat in 2019 la venitul estimat 2019. Pentru ca nimeni nu a putut estima exact intre cele doua venituri astfel, venitul realizat este diferit de venitul estimat.
  • Sunt nu mai putin de 6 situatii care rezulta din aceasta comparatie. In unele situatii contributiile nu se mai platesc, in altele se platesc integral.
  • Care sunt cheltuielile deductibile care pot fi luate in calcul pentru reducerea venitului net, pentru ca un venit net mai mic inseamna in impozit mai mic si chiar scutirea de plata contributiilor daca scade sub plafon. In functie de tipul venitului obtinut stabilim care capitole din Declaratia unica trebuie completate:
    • Capitolul 1 pentru definitivarea venitului de anul anterior si/ sau
    • Capitolul 2 cu venitul estimat pentru anul 2019
  • Optiunea de a plati CAS si CASS. Care este baza de calcul in acest caz si valoarea contributiei de plata;
  • Recalcularea contributiilor pentru situatia in care activitatea incepe sau se incheie in cursul anului, sau se obtin venituri dupa data de depunere a declaratiei;
  • Cum creezi spatiu virtual privat (SPV) si cum se depune declaratia online prin SPV sau cu certificat digital (instructiuni de obtinere a certificatului digital);
  • Totul despre Declaratia rectificativa la Declaratia Unica! Cum si cand depunem o rectificativa? De ce este inutil sa mai faci rectificativa la veniturile care se completeaza in capitolul 1 din declaratia unica in 2019?!
  • Cum platesti impozitul si contributiile: lista conturilor IBAN si detalii de completare a ordinelor de plata sau a foilor de varsamant;
  • Cum verifici online situatia obligatiilor si platilor efectuate;
  • Reguli practice de completare a declaratiei pentru situatia in care te-ai blocat la completare unui camp sau la bifarea unei rubrici sau primesti erori;
  • Care sunt registrele care s​e completeaza pentru fiecare categorie de venit in parte, cand sunt si cand nu sunt obligatorii;
  • Pentru care venituri se completeaza Registrul de Evidenta Fiscala inainte de depunerea Declaratiei Unice. Instructiuni de completare cu exemple; formularul completat si necompletat al registrului (format excel).

Ca si in 2019 si in 2020 ANAF nu va mai fi contabilul tau si nu va mai emite decizii de impunere: ANAF va controla daca declaratia ta este corect intocmita si va cere/verifica documentele justificative. Ca urmare va creste numarul inspectiilor fiscale.

Dosarul de contabilitate

Cu totii ne-am blocat in fata unui formular sau a unei declaratii pentru ca nu stiam cum sa-l completam. Caietul cu studii de caz are obiectivul de a fi practic, concret, real. Gasesti doar exemple si modele de calcul si de completare a registrelor si formularelor.

Vezi pas cu pas, cu date reale, cum se calculeaza cheltuielile deductibile, impozitul si contribuțiile sociale, cum se completeaza declaratia unica si cum arata un registru jurnal de incasari si plati sau un registru inventar completat sau Registrul de evidenta Fiscala.

Capitolul 2. Studiu de caz - contabilitate completa in sistem real. Cuprinde:

  • Inregistrarea ​venturilor din vanzari de servicii, incasate si neincasate
  • achizitia si amortizarea unui mijloc fix
  • achizitia si deductiblitatea obiectelor de inventar
  • inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor de protocol
  • inregistrarea si deductibilitatea partială a cheltuielilor cu autoturismul
  • inregistrarea platilor anticipate (sau restante) de impozite si contributii sociale: din 2015, 2017, 2018
  • calculul cheltuielilor nedeductibile
  • inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor cu deplasarea (ordin de deplasare)
  • stabilirea obligației titularului de a se asigura în sistemul public de pensie si de sanatate
  • inregistrarea aportului in numerar
  • calculul venitului net, a impozitului si a contributiilor datorate bugetului de stat
  • calculul bonificatiilor pentru 2018
  • completarea declaratiei unice ​pentru 2018 si cu estimarea pentru 2019
  • completarea registrului inventar si a registrului de evidenta fiscala
  • alte exemple, informatii si indrumari

In ​Ghid vei gasi raspuns la cele mai importante intrebari!

  • Care sunt taxele si contributiile platite de activitatile independente in 2018 si in 2019?
  • Cum se calculeaza si cum se declara ​impozitul pe venitul estimat in 2018 si in 2019?
  • Cum înregistrez veniturile si cheltuielile in Registrul ​Jurnal si Registrul de Evidenta Fiscala?
  • Care sunt cheltuielile deductibile in activitatea mea?
  • Cum calculez venitul net? ​Ce pot deduce si ce nu pot deduce din platile efectuate?
  • Care sunt registrele obligatorii pe care trebuie sa le completez?
  • Cum se completeaza declaratia unica? Ce plati trebuie sa fac? Unde si Cand?
  • Cum pot reduce impozitul pe venitul net, in mod legal?
  • Trebuie sa platesc contributie la pensie si sanatate chiar daca nu fac peste ​plafonul de 12 salarii minime?
  • Cand esti obligat sa folosesti casa de marcat? Bon fiscal sau chitanta?
  • Care sunt formularele utilizate obligatoriu in activitatea economica?
  • Este bine sau nu sa fiu platitor de TVA?
  • Norma de venit sau sistem real de impozitare? Cum pot schimba sistemul de impunere daca ma avantajeaza?
  • Salariat, PFA sau microintreprindere? Cand e mai avantajoasa o SC sau o PFA?

Testimoniale

Află ce spun clienții despre noi

5/5

Ghid pentru contabilitatea activitatilor independente impuse in sistem real

176.00lei / an

(69 de recenzii de la clienți)

Include abonament pentru 12 luni la actualizari si completari!

altce Plata cu cardul prin Mobilay.

Plata cu numerar sau cu transfer bancar in cont la Banca Transilvania.

Ultima actualizare

07 Februarie 2020

Bonus 1:

Abonament la ​Actualizari si ​Completari pentru o perioada de 12 LUNI!

Legislatia se modifica de la o saptamana la alta si ceea ce astazi este valabil, cand vei citi ghidul, nu va mai fi peste o saptamana. Problema este ca legislatia nu se aplica retroactiv si din aceasta cauza aplicam, in cursul aceluiasi an, mai multe coduri fiscale. Din acest motiv ai un abonament de 12 luni la actualizari si notificari ​​cu modificarea legislatiei. ​Ca sa faci fata cu brio “noutatilor saptamanale” la Codul Fiscal.

Bonus 2:

Intrebari si Raspunsuri de contabilitate si fiscalitate

In Ghidurile de mai sus ​gasesti raspunsuri la 99% din intrebarile pe care le ai. Suntem convinsi de acest lucru. De aceea este foarte important sa citesti Ghidurile inainte de a ne adresa o intrebare. Daca totusi nu gasesti rezolvarea​,​ Serviciul de Intrebari si Raspunsuri ​prin email este solutia ​pentru situatia ta speciala. ​​Fiecare activitate are situatii particulare si de aceea ne-am gandit sa adaugam in solutiile noastre si un serviciu dedicat de ​consultanta cu un numar limitat de intrebari.

REGULAMENT INTREBARI SI RASPUNSURI DE CONTABILITATE SI FISCALITATE

Aceasta pagina face parte integranta din Termenii si Conditiile siteului gestiunepfa.ro.

Acceptarea termenilor si conditiilor site-ului la momentul plasarii comenzii implica si acceptarea conditiilor din aceasta pagina.

Art 1. Consultantul identificat cu datele de mai jos va raspunde beneficiarului la un numar de 5 sau 10 intrebari, in functie de produsul achizitionat de beneficiar.

Beneficiarul poate face dovada achizitiei unui produs cu factura si plata eferenta:

  • Acces Complet la toate ghidurile si serviciile – 10 intrebari si raspunsuri;
  • Pachet complet pentru Activitati Independente – 5 intrebari si raspunsuri;
  • Pachet de contabilitate pentru activitati Independente impuse in sistem real – 5 intrebari si raspunsuri;
  • Pachet pentru contabilitatea activitatilor independente impuse la norma de venit – 5 intrebari si raspunsuri;
  • Pachet complet Declaratia Unica pentru persoane fizice – 5 intrebari si raspunsuri;

CONSULTANT – SC Kronos Business Solutions Srl cu sediul : Str. Birnova, Nr 1, Bl M115, Ap 34, Sector 5, Bucuresti, 051161, inregistrata la Registrul Comertului cu nr J40/10237/2006, CUI 18787705, tel : +40 724 331 977, email : contact @ gestiunepfa.ro, reprezentata legal prin Cozma Constantin, in calitate de administrator.

Art 2. Serviciul de consultanta care face obiectul prezentului contract va fi asigurat prin intermediul emailului.
Pentru a putea adresa intrebari beneficiarul trebuie sa-si creeze un cont pe site-ul gestiunepfa.ro

Intrebarile vor fi trimise de catre beneficiar la adresa consultanta @ gestiunepfa.ro.

Beneficiarul va trimite o singura intrebare in fiecare email trimis.

Intrebarile pot fi urmarite si in sectiunea dedicata a site-ului: https://gestiunepfa.ro/suport/consultanta/

Art 3. Beneficiarul va fi identificat cu adresa de email cu care a inregistrat comanda pe site-ul https://gestiunepfa.ro/.
Beneficiarul este o persoana inregistrata sau doreste sa fie inregistrata ca:

  • Persoana fizica autorizata (PFA)
  • Intreprindere Individuala (II),
  • Intreprindere Familiala (IF),
  • Persoana Fizica Independenta (PFI),
  • Profesie Liberala,
  • Persoanele fizice, fara forma de organizare, care obtin venituri conform art. 4.

Art 4. In functie de tipul venitului, aria de cuprindere a intrebarilor se limiteaza la urmatoarele categorii de venituri:

  • venituri din activitati independente (inclusiv venituri din contracte de activitate sportiva),
  • venituri din profesii liberale
  • venituri din drepturi de proprietate intelectuala,
  • venituri din cedarea folosintei bunurilor,
  • venituri din investitii,
  • venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura,
  • venituri din premii si din jocuri de noroc;
  • venituri din transferul proprietatilor imobiliare;
  • venituri din alte surse.

Art 5. Subiectele intrebarilor sunt din urmatoarele categorii:

  • infiintarea si inregistrarea de activitati economice la Registrul Comertului sau la ANAF;
  • organizarea si gestiunea contabila si fiscala a activitatii economice desfasurate de catre beneficiar;
  • declararea si plata impozitelor si a contributiilor la bugetul de stat;

Nu fac obiectul acestui contract:

  • intrebarile legate de legislatia muncii incluzand si legislatia concediilor de orice fel;
  • intrebarile care sunt specifice organizarii unei activiati economice; exemple: comert stradal, productia de pantofi, servicii medicale, etc.

Nu suntem specialisti in aceste domenii de activitate si nici in altele. Suntem specialisti in fiscalitatea si contabilitatea acestora.

Art 6. Timpul de raspuns. Consultantul va avea 5 zile lucratoare pentru a raspunde la intrebari, de la data si ora primirii emailului de la beneficiar.

Art 7. Consultantul este obligat sa raspunda la orice intrebare pe care beneficiarul o adreseaza. Raspunsul consultantului reprezinta opinia acestuia cu privire la intrebarea pusa de beneficiar obtinuta prin interpretarea textului legii si a experientei pe care consultantul o are in domeniul care face obiectul acestui contract. Raspunsul consultantului, desi este cu buna credinta si documentat conform legii, nu reprezinta sub nici o forma un angajament fața de beneficiar.

Art. 8. BENEFICIARUL este in totalitate responsabil cu privire la deciziile pe care le ia in administrarea afacerilor proprii și este pe deplin raspunzator de orice pierderi sau daune pe care le sufera ca urmare a acestor decizii.

Art. 9. BENEFICIARUL este unic raspunzator privind gestiunea bunurilor, valorilor imobiliare şi mobiliare, a marfurilor precum şi gestiunea resurselor financiare şi a lichiditaţilor aflate in patrimoniul sau; el raspunde de administrarea şi organizarea unitaţii patrimoniale proprii.

Art 10. Prezentul contract se incheie pe o durata de 12 luni, incepând de la data platii produsului achizitionat pe site-ul gestiunepfa.ro

Art. 11. Prezentul contract inceteaza de drept, fara a mai fi necesara intervenţia unui/unei tribunal arbitral/instanţe judecatoreşti:

  • la expirarea contractului;
  • in termen de 30 zile de la data platii contractului, daca beneficiarul se declara nemultumit de serviciile consultantului. In acest caz beneficiarul va solicita expres incetarea contractului print-un email folosind adresele stabilite la art. 2 si art. 3. Beneficiarul va primi integral in contul bancar pretul platit la data comenzii, conform facturii.

Art. 12. Parţile se obliga sa pastreze confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor, ca urmare a aducerii la indeplinire a clauzelor prezentului contract, prin nefurnizarea datelor, rapoartelor şi studiilor catre terţi decât prin acordul parţilor (a celeilalte parţi).

Art. 13. In accepţiunea parţilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte parti este valabil indeplinita daca va fi transmisa la adresele de email prevazute la art.2 si art. 3 ale acestui contract.

Art. 14. Partile convin ca orice litigiu aparut din interpretarea si / sau derularea prezentului contract sa se finalizeze pe cale amiabila. Lipsa acordului intre parti conduce la supunerea litigiului institutiilor romane in drept, respectiv instanţei judecatoresti teritoriale competente sau Curtii de Arbitraj Comercial de pe lânga Camera de Comerţ şi Industrie a României din Bucuresti, conform reglementarilor de funcţionare ale acestora, dupa decizia unilaterala a BENEFICIARULUI.

Art. 15. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional (email) incheiat intre parţile contractante.

Art. 16. Prezentul contract, reprezinta voinţa parţilor şi inlatura orice alta inţelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.

​Intrebarile tale ajung in sectiunea de consultanta a site-ului​ de unde iti raspundem in cel mai scurt timp​!

Tabel comparativ cu toate soluțiile Ghid PFA

Alege soluția optimă în funcție de veniturile realizate: Ghid Declarația Unică pentru Persoane Fizice Ghid de Contabilitate pentru Activitati Independente ​​Norme ​Venit Ghid de Contabilitate pentru Activitati Independente ​Sistem ​Real Pachet Co​mplet pentru Activitati Independente ​​Acces Complet Persoane Fizice si Activitati Independente
- 1 2 3 2 + 3 1 + 2 + 3
Ghid ​pentru contabilitatea ​in partida simpla ​(sistem real)
Ghid de contabilitate pentru activitati impuse cu norme de venit
Ghid practic pentru infiintarea de activitati independente
Ghid ​Declaratia Unica​ pentru Persoane Fizice
Acces la forumurile de discutii  Dedicat Dedicat Dedicat Dedicat Dedicat
Notificari contabile si fiscale 
Imprimare si/sau salvare in PDF a Ghidu​rilor incluse 
Consultanta Dedicata: numar de intrebari in abonament (email: consultanta@gestiunepfa.ro)  5 5 5 10 15
Întrebări cu nelamuriri din Ghiduri si functiona​litati site (email: suport@gestiunepfa.ro)  Nelimitat Nelimitat Nelimitat Nelimitat Nelimitat
Abonament la actualizari, completari si notificari  12 luni 12 luni 12 luni 12 luni 12 luni
Pretul ​anual ​pentru ​acces la Ghiduri si ​A​ctualizari  147 lei/an 147 lei/an ​​​​176 lei/an ​​1​97 lei/an ​​297 lei/an
30% reducere la reinnoirea abonamentului dupa primul an 
Vezi mai multe informatii despre fiecare ​Ghid  Detalii  Detalii  Detalii  Detalii  Detalii 
​​50% reducere la Serviciul de verificare, completare si rectificare Declaratia Unica 180 90 lei 180 90 lei 180 90 lei 180 90 lei 180 90 lei
Pret total cu ​Ghid inclus si ​Verificarea Declaratiei  ​​​2​37 lei ​​​2​37 lei ​2​66 lei ​​2​87 lei ​3​87 lei
Comanda acum Serviciul de verificare si Ghid​u​l ​pentru Declaratia Unica:  COMANDĂ  COMANDĂ  COMANDĂ  COMANDĂ  COMANDĂ 

NOTE 

1. ​Ghidurile au exemple si informatie completa pentru a stabili venitul net si completa declaratia unica, fara ajutor. Doar in cazul in care ai o situatie speciala (venituri multiple, intreruperi de activitate, etc) serviciul de verificare poate fi necesar.

​2. ​Comanda se poate plati cu cardul​ sau ​in contul nostru de la Banca Transilvania​. ​Platile​ NU ​SUNT ​AUTOMATE.​ Dupa 12 LUNI, utilizatorul trebuie sa faca o plata manuala pentru prelungirea abonamentului. Un email va fi trimis cu 2 saptamani inainte de expirare. Daca utilizatorul nu ​doreste prelungirea, ​va ​ramane cu contul gratuit ​la site.

O solutie completa, de la A la Z

pentru administrarea ​contabila si fiscala a ​veniturilor tale

  • Ghidurile sunt realizate ​de o echipa dedicata de ​economisti si experti contabili
  • Informati​a este actualizata ​​si include instrumente de lucru la zi
  • Informati​a organizata si structurata: explica​m legislatia si mai ales oferim exemple de calcul
  • Am introdus suport pentru neclaritati la ​Ghiduri si un numar limitat de intrebari ​legate de activitatea ta
  • Informati​a este accesibila oricand, de oriunde si de pe orice dispozitiv: laptop, tableta, telefon
  • Toate informatiile si instrumentele de care ai nevoie sunt intr-un singur loc
  • Textele sunt accesibile ​tuturor, nu trebuie sa ai studii de specialitate
  • Exemple si modele practice de completare a formularelor si registrelor obligatorii
  • Faci parte dintr-o comunitate de antreprenori care ​cauta solutii la aceleasi provocari
  • Nu mai ai nevoie de contabil sau de avocat si poti face economii importante
  • Esti informat si, daca e cazul,​ stii ce sa ceri de la un contabil, un avocat, un functionar ANAF, un partener de afaceri

Ghid pentru contabilitatea activitatilor independente impuse in sistem real

176.00lei / an

(69 de recenzii de la clienți)

Include abonament pentru 12 luni la actualizari si completari!

altce Plata cu cardul prin Mobilay.

Plata cu numerar sau cu transfer bancar in cont la Banca Transilvania.

Fără risc pentru tine! Garantăm 100% satisfacție sau returnarea banilor.

Dacă nu ești pe deplin mulțumit, ne trimiți un email în maxim 30 de zile de la data achiziției și îți dăm toți banii înapoi. Fără nici o întrebare din partea noastră și fără nici un cost pentru tine!

Suport Comenzi

Daca ​AI un cont la gestiunepfa.ro, te rog sa te autentifici aici inainte de a comanda.

Daca NU ai cont, se va crea unul o data cu comanda. Trebuie doar sa ai o adresa de email corecta.

Dupa finalizarea comenzii, accesul la Ghiduri si la Serviciile incluse se va face automat din contul tau. Vezi aici:

Întrebări Frecvente

Aici găsești toate răspunsurile pe care le cauți

​In primul rand diferenata consta in faptul ca persoanele fizice nu-​si inregistreaza activitatea nici la Registrul Comertului si nici la ANAF​. Pe cand Activitatile Independente se inregistreaza la Registrul Comertului si/sau la ANAF sub una din formele legale: PFA, PFI, II, IF, Profesie Liberala.​ Deci activitatile Independente se pot identifica cu numar de la Registrul Comertului, cu un Cod Unic de Identificare (CUI) sau un Cod de Identificare Fiscala (CIF).

In al doilea rand facem diferentierea dupa categoria de venit:

– Persoanele fizice obtin venituri din:  dividende, dobanzi, cedarea folosintei bunurilor, drepturi de proprietate intelectuala, agricultura, activitati sportive, jocuri de noroc, alte surse;

– Activitatile independente obtin venituri dintr-o activitate comerciala, de productie, prestari servii, profesie liberala pentru care sunt obligat​e sa conduca contabilitate in partida simpla sau cel putin sa completeze Registrul de ​Evidenta Fiscala.​

​​​Ambele categorii depun Declaratia Unica.

Modificarile la Codului Fiscal ​sunt saptamanale! Din pacate!!

O carte sau un CD nu mai este calea cea mai ​rapida de a va transmite informatiile de care aveti nevoie.

​Pana se produce cartea sau CD-ul, (poate dura luni de zile), legislatia se modifica de 5 ori​.

Si ​din acest motiv am ales versiunea online a Ghidurilor. Deci:

Ghidurile ​se acceseaza online, cu ​adresa de email si parola setata de tine. ​

Pentru accesare trebuie sa iti faci un cont pe site-ul nostru. Acest lucru dureaza mai putin de 1 minut.

Fiecare Ghid este format din capitole si ​subcapitole, fiecare ​trateaza o tema ​dedicata.

Pe măsură ce parcurgi ghidul gasesti legaturi care te conecteaza la ​documente de care ai nevoie in activitatea ta (documentele sunt in format PDF, Excel si Word).

​Accesarea online are mai multe beneficii:

  • Mai multa informatie si mai bogata in continut: text nelimitat, fotografii, linkuri, ​discutii, continut video etc;
  • ​Informatie mai organizata, mai usor de accesat, mai usor de actualizat si ​distribuita rapid utilizatorilor cu notificare;
  • ​Versiunea online ne-a permis sa adaugam solutii noi: Pachet pentru norme de venit, Intrebari si Raspunsuri, Calculator venit net;
  • Ghidurile se livreaza imediat, nu trebuie sa astepti ​sa vina posta sau curierul;
    ​In perioada de abonament de 12 ​LUNI, poti accesa ghidul oricand, de oriunde si de pe orice dispozitiv;
  • Ghidul se actualizeza ZILNIC, mult mai usor ​DECAT o carte sau un CD sau o arhiva trimisa pe email;
  • Poti printa ceea ce te intereseaza, daca vrei sa printezi sau poti salva in PDF;
  • ​Nu mai trebuie sa rasfoiesti sau sa derulezi, accesezi direct subiectul care te intereseaza;
  • Este interactiv, fiecare ghid avand un forum dedicat pentru discutii;
  • Formularele si documentele din anexa sunt editabile si le poti ​utiliza in cateva minute de la comanda;
  • Pret ​accesibil deoarece costurile sunt ​mai mici cu tehnologia; ​informatia organizata si expertiza noastra costa;
  • ​Versiunea online este prietena cu natura,​ consuma putina energie si nu produce deseuri.
  • ​Activitatilor Independente, asa cum au fost descrise mai sus​ cu Ghiduri pentru activitati Independente, impuse in sistem real sau la norma de venit.
  • ​​Persoanelor Fizice, asa cum au fost descrise mai sus​ cu Ghidul – Declaratia Unica pentru persoane fizice.

Ghidul PFA este necesar oricarei persoane fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma de organizare, care sunt obligate sa intocmeasca contabilitatea in partida simpla.

Termenul generic de persoană fizică autorizată – PFA desemnează acea persoană care are autorizație de la Registrul Comerțului sau de la Administrația Financiară sau de la alte institutii (organizatii profesionale) pentru a desfășura o activitate economică sub una din următoarele forme de înregistrare:

  • Persoane fizice fara forme de organizare economica,
  • Persoană fizică autorizată – PFA,
  • Întreprindere Individuală – ÎI,
  • Întreprindere Familială – ÎF,
  • Persoana Fizica Independenta – PFI,
  • Profesii Liberale: cabinete medicale, notariat, avocatura, cadastru, cabinete de psihologie, etc.

Toate aceste persoane sunt obligate sa intocmeasca Registrul Jurnal de Incasari si Plati si Registrul de Evidenta Fiscala, sa determine venitul net anual ca diferenta intre cheltuielile deductibile si veniturile obtinute in cursul anului si sa depuna declratia unica. In functie de situatia fiscala a fiecaruia se depun si declaratia 300, 301, 394.

Important!
​La plasarea comenzii ecranul se va bloca pentru cateva secunde: plasarea unei comenzi noi consuma cele mai multe resurse IT: se creeaza utilizator, drepturi de acces, facturi, emailuri, etc. ​Acest lucru se intampla doar ​in acest caz.

De retinut:
Abonamentul incepe de la data confirmarii platii. Nu de la data comenzii sau a facturii proforma. Daca ai platit cu cardul confirmarea platii si accesul ​la ghid este imediat. Daca ai platit in cont la Banca Transilvania, abonamentul incepe in momentul in care se confirma plata de catre noi​. Nu pierzi nici un minut din abonamentul la actualizari si notificari.

Pasul 1: Selectează produsul care te interesează

Citește cu atenție descrierea fiecărui produs și alege produsul/serviciul de care ai nevoie. Apasa butonul galben ​Adauga in Contul tau…pentru a merge mai departe.

Important! Se poate plati cu cardul ​bancar sau ​in cont la Banca Transilvania​. ​Platile​ NU ​SUNT ​AUTOMATE.​ Dupa 12 LUNI, utilizatorul trebuie sa faca o plata manuala pentru prelungirea abonamentului. Un email va fi trimis cu 2 saptamani inainte de expirare. Daca utilizatorul nu ​doreste prelungirea, ​va ​ramane cu contul gratuit ​la site.

Pasul 2: Datele de facturare

Te rugăm să introduci cu atenție datele de facturare și adresa de email. ​

Important!
Daca ai un cupon de promotie te rog apasa pe link-ul din finalizare comanda pentru a introducere codul si a obtine reducerea. Link-ul se afla in deasupra ecranulului cu datele de facturare.

Pasul 3: Alege metoda de plata si apasa butonul PLASEAZA COMANDA

a) Plata imediata prin MobilPay.ro cu card de debit/credit. Vei fi directionat catre pagina securizata a MobilPay.ro. Dupa confirmarea automata a platii ghidul ajunge imediat in emailul tau.

Nu contează în ce monedă a fost emis cardul tău, MobilPay.ro face automat schimbul valutar. Nu vei plăti nicio taxa deoarece MobilPay.ro nu taxează pe cei care cumpăra online.

Important: nu prelucrăm și nu stocăm datele cardului si nici datele personale ale posesorului de card. Plata se face prin intermediul unui procesator de plați recunoscut care oferă siguranță maximă la procesarea de plați. Nicio informație legata de cardul tău nu va ajunge în posesia noastră!

b) Daca alegi plata prin transfer în contul bancar, vei primi pe email factura care include toate detaliile de plata.

Dacă ai internet banking poți face plata imediat, altfel trebuie sa mergi la o sucursala a băncii Transilvania si sa depui in contul Kronos Business Solutions SRL contravaloarea ghidului.

Datele de plata sunt:

  • Kronos Business Solutions srl,
  • CUI: 18787705
  • Banca Transilvania – Suc. Crangasi
  • IBAN: RO26 BTRL RONC RT03 3459 0601
  • Plata Ghid PFA comanda nr….

După confirmarea plății vei ​avea acces automat la Ghidurile si aplicatiile comandate.

​In functie de metoda de plata aleasa:

  • dacă plata a fost făcuta prin card bancar, cu Mobilpay.ro, confirmarea plații se face automat si vei putea accesa imediat Ghidurile si aplicatiile;
  • dacă plata s-a făcut prin OP bancar, internet banking sau numerar la ghiseul Bancii Transilvania, trebuie sa facem confirmarea manuala a platii tale si e nevoie de maxim o zi lucratoare pentru incasa banii trimisi de tine. Banca Transilvania ne anunta prin SMS cand intra banii in cont.
  • Daca platesti cu OP sau prin internet banking, putem grabi procesul de confirmare a platii: trimite-ne o copie dupa OP sau un print screen din aplicatia de internet banking cu confirmarea platii, sau un extras bancar.

Important: nu ezita sa ne contactezi daca intampini dificultati sau erori!

Telefon: 0724 331 977

Achizitia este deductibila la calculul impozitului pe venitul net (daca PFA sau SC este deja infiintata) cat si pentru cele care se vor infiinta cu conditia ca data infiintarii sa fie in aceeasi luna cu data facturii.

Imediat ce avem confirmarea plații vei avea în email factura fiscala o data cu ghidul. Aceasta poate fi eliberata atât pe numele titularului, persoana fizica sau pe numele persoanei fizice autorizate daca este deja înființată (sau intreprindere individuala/intreprindere familiala, dupa caz), sau pe numele unei societati comerciale.

Ghidul nu are un capitol dedicat calcului si declararii TVA. Mecanismul TVA este complex si necesita cunostinte si exeperienta in domeniul contabilitatii. Recomand apelarea la serviciile unui expert contabil atunci cand devii platitor de TVA. Ne poti contacta daca ai nevoie de ​servicii profesionale de contabilitate.

In Caietul Practic de contabilitate este inclus un exemplu de calcul, care iti arata principiul de functionare al TVA. Acest exemplu te poata ajuta sa decizi daca te faci platitor sau nu de TVA. De asemenea te ajuta sa vezi cum functioneaza TVA si cum trebuie sa stabilesti pretul de vanzare al produselor si serviciilor tale, astfel incat sa nu iesi in pierdere sau chiar cum poti sa profiti de faptul ca esti platitor de TVA.

Ghidul nu are un capitol dedicat contabilitatii salariatiilor. Legislatia muncii este stufoasa si complexa, sunt multe formulare de completat pentru a fi in regula la un control de la Inspectia Muncii. De aceea recomand serviciile unui expert care sa gestioneze aceasta parte a activitatii tale. Ne poti contacta daca ai nevoie de ​servicii profesionale ​pentru administrarea salariatilor.

Atat in Ghidul de Contabilitate cat si in Caietul practic gasesti informatii legate de fiscalitatea salariilor si o comparatie cu celelalte forme de organizare a unei afaceri – PFA, Microintreprindere sau SC fara salariati. Te ajuta sa alegi cea mai avantajoasa forma de organizare pentru tine.

Important! Ai acces GRATUIT la actualizarile si completarile aduse Ghidurilor pe care le-ai comandat pe o perioada de 12 luni de la data PLATII (nu de la data facturii sau data comenzii). Vei primi notificari pe email cu actualizarile efectuate. Verifica aici ultimele actualizari:

Ghid PFA

Ghid PFA este creat și susținut de oameni cu experiență de peste 15 ani în antreprenoriat și în consultanța financiar-contabila.

​Ghid PFA ​ofera de peste 6 ani informatii, s​olutii de contabilitate si consultanta ​Activitatilor Independente si Persoanel​or Fizice care desfasoara activitati economice si completeaza Declaratia Unica pentru plata contributiilor sociale si a impozitului pe venitul realizat!

Ghid PFA este o solutie dedicat​a nespecialistilor ​cu scopul de a-i ajuta sa-si indeplineasca cu succes obligatiile rezultate ca urmare a obtinerii de venituri din diferite ​surse! Obiectivul nostru este sa​ explicam ​legislatia pe intelesul tau, sa-ti dam cat mai multe exemple concrete, sa te ajutam ​cu indrumari ​precise ​la calcule​ si la completarea declaratiilor si registrelor.

Ghid PFA este asistentul tau contabil ​si fiscal! Partenerul tau pentru cel putin 12 ​luni!

Constantin Cozma

coordonator proiect

constantin@​gestiunepfa.ro

Sunt economist, absolvent ASE Bucuresti, Facultatea de ​Contabilitate si ​Informatica de ​Gestiune. Din 2012 sunt specializat in ​consultanta contabila si fiscala a persoanelor fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma lor de organizare. Sunt partener intr-un grup de firme care au ca obiect de activitate consultanta de afaceri si financiar-contabila; sunt la randul meu titularul unei intreprinderi individuale.

Cred, ca antreprenor în primul rând, că pentru a ​obține mai multă prosperitate trebuie să oferim cât mai multă valoare clienților noștri, pentru ca și ei să obțină la rândul lor mai mult​ă prosperitate (…și bani să ne cumpere serviciile sau produsele). Așa funcționează o societate prosperă și ​​din ​acest motiv funcționează ​si Ghid PFA!

Despre noi

Ofer​im, de peste 1​2 ani, servicii de consultanta financiara si servicii de contabilitate, suntem ​membr​i CECCAR. Asiguram suportul pentru solutii cu grad ridicat de complexitate.

Blogul cu informatii fiscale si contabile, inceput acum ​8 ani si dedicat persoanelor fizice si activitatilor independende care realizeaza diferite categorii de venituri.

Un proiect inceput​ la sfarsitul anului 2018, cu aplicatii simple pentru calculul venitului net realizat ​pentru diferite ​surse de venituri si sisteme de impozitare. Accesul la aplicatii este gratuit.

Conținut Ghid

INTRODUCERE
Note importante
Recent actualizat!
CONTABILITATEA IN PARTIDA SIMPLA
CONTRIBUTII SOCIALE DATORATE PENTRU 2019 SI 2020
REGISTRUL DE EVIDENTA FISCALA. CALCULUL IMPOZITULUI PE VENIT PENTRU 2019
DECLARATIA UNICA 2020
STUDII DE CAZ SI EXEMPLE
PLATA OBLIGATIILOR FISCALE DATORATE
ALTE ASPECTE

Actualizări Ghid PFA

07 Februarie 2020 – toate capitolele Ghidurilor s-au actualizat conform cu:

  • Ordonanta de urgenta nr 6/2020 si cu ordinul ANAF 139/2020;
  • Toate studiile de caz au fost actualizate pentru veniturile din 2019 si/sau 2020;
  • S-au adaugat formulare Declaratia Unica, completate cu titlu de exemplu pentru:
  • Model DU 2020 pentru activitati impuse in sistem real si Registrul de evidenta fiscala;
  • Model DU 2020 pentru activitati impuse la norma de venit si Registrul de evidenta fiscala;
  • Model DU 2020 pentru norma de venit corectata;
  • Model DU 2020 pentru chirie in lei, cu rectificative si CASS de plata;
  • Model DU 2020 pentru recalcularea chiriei in valuta din 2019;
  • Model DU 2020 pentru venituri din asocieri, alaturi de 204 si 223;
  • Model DU 2020 pentru venituri din agricultura impuse cu norma de venit;
  • Model DU 2020 pentru venituri din dividende si castiguri din vanzarea de titluri ale fondurilor de investitii;
  • Model DU 2020 cu dividende din strainatate si vanzare de actiuni pe bura de la New York;
  • Calculator pentru chirii in euro obtinute in 2019;

28 Ianuarie 2020 – s-a actualizat la fiecare Ghid:

  • Sectiunea Declaratia Unica 2020 actualizata conform cu ordinul 139/2020 si formularul pdf inteligent publicat pe data de 27 Ianuarie 2020;
  • S-a adaugat la Studiul de caz: Contabilitate in sistem real pentru veniturile obtinute in 2019, noul formular al declaratiei unice 2020 completat cu datele din studiu;

16 Ianuarie 2020 – s-au adaugat:

  • Calendar de declaratii 2020 pentru PFA si Profesii Liberale;
  • Actualizare aplicatie: Optimizare fiscala 2020 – ce taxe se platesti in 2020 la venitul estimat. Ce aleg, PFA sau SRL?

21 Decembrie 2019 – s-a adaugat un capitol nou la Ghidul de contabilitate in partida simpla:

Inventarul patrimoniului la PFA si Profesiile Liberale

  • Ce reprezinta inventarierea patrimoniului
  • Cand si cum se realizeaza inventarierea patrimoniului
  • Formulare utilizate la inventarul patrimoniului
  • Plusuri si minusuri constatate le inventar
  • Exemplu de inventariere a patrimoniului, s-au completat: Decizia de inventariere, Procesul verbal, Lista de inventariere, Registrul Inventar

16 Noiembrie 2019 – s-a actualizat

Studiul de caz din  Ghidul de contabilitate pentru activitati impuse in sistem real cu un exemplu care contine urmatoarele:

  • Stabilirea cheltuielilor integral deductibile
  • Stabilirea cheltuielilor partial deductibile – (autoturism)
  • Calcularea cheltuielilor de protocol deductibile – 2%
  • Amortizarea imobilizarilor corporale (laptop) si necorporale (licenta windows)
  • Deductibilitatea contributiilor la fondurile private de pensii si cu serviciile medicale
  • Inregistrarea de livrari si achizitii intracomunitare, obligatia de plata a TVA
  • Deductibilitatea platilor de contribtuii sociale si impozite din anii anteriori (2012-2018)
  • Stabilirea obligatiei de a plati contributii sociale
  • Inventarierea patrimoniului si intocmirea Registrului Inventar
  • Intocmirea Registrului Jurnal de Incasari si Plati
  • Intocmirea Registrului de Evidenta Fiscala
  • Stabilirea obligatiilor de plata pentru 2019
  • S-au completat toate formuarele pe care o activitate trebuie sa le detina la dosarul fiscal

16 Noiembrie 2019  – S-a adaugat un nou capitol in toate cele 3 ghiduri:

    Impozitarea veniturilor din strainatate, prin care clarificam urmatoarele:

  • Ce reprezinta rezidenta fiscala a persoanelor fizice
  • Cum stabilim rezidenta fiscala a unei persoane fizice
  • Obtinerea certificatului de rezidenta fiscala
  • Obligatia de a stabili impozitul pe venitul obtinut din strainatate
  • Ce este si cum evitam dubla impunere
  • Lista de venituri obtinute din strainatate impozabile in Romania
  • Contributii sociale datorate pentru veniturile obtinute din strainatate
  • Cum procedam cand platim contributii de asigurari sociale in strainatate
  • Cum completam declaratia unica cu venituri din strainatate
  • Activitati independente desfaurate in strainatate pentru care se plateste impozitul si contributiile in Romania – Formularul A1
  • Tratamentul fiscal al fiecarei categorii de venit obtinut din strainatate

14.10.2019 – S-au actualizat urmatoarele capitole:

  1. Stabilirea din oficiu a impozitului pe venit si a contributiilor sociale pentru persoanele care nu si-au indeplinit obligatiile declarative. Actualizare conforma cu Ordinul nr. 2547/2019 din 20 septembrie 2019;
  2. Actualizarea capitolului cu Restrictii la utilizarea lichiditatilor obtinute de PFA si Profesiile Liberale, in special cu recomandari la retragerea in numerar sau din banca, a venitului net realizat in cursul anului;
  3. Actualizarea capitolului Depunerea declaratiilor online prin Spatiul Privat Virtual sau cu certificat digital cu Ordinul Nr. 2894/2019 din 3 septembrie 2019.

24.09.2019 – Actualizare privind formatul Ghidului PFA

Pentru o accesare mai usoara a continutului, fara deschiderea si incarcarea repetata a capitolelor, pentru o experienta fluida, nefragmentata, in perioada 1-24 Septembrie s-a actualizat formatul ghidului PFA cu urmatoarele:
  • S-a eliminat Calculator venit net; aplicatiile de calcul sunt introduse acum in fiecare ghid, la sectiunea – Aplicatii de calcul rapid;
  • S-au adaugat studiile de caz pentru contabilitatea in sistem real in ghidul de contabilitate. Vezi sectiunea Studii de caz;
  • S-a adaugat cuprinsul fiecarui ghid in bara laterala din partea dreapta a paginii, pentru accesarea rapida a continutului. Cuprinsul se acceseaza usor de pe orice dispozitiv: mobil, tableta, desktop.

Ghid declaratia unica

14.08.2019 – S-a actualizat capitolul

Plata contributiilor si impozitului la bugetul de stat, cu procedura de infiintare popriri la persoane fizice si activitati independente si alte informatii.

Capitolul contine urmatoarele subcapitole:

  • Organul fiscal desemnat pentru plata obligatiilor fiscale
  • Decizii de impunere si autoimpunerea
  • Contul unic de plata a obligatiilor fiscale datorate de persoane fizice
  • Lista IBAN cu conturi unice pentru fiecare trezorerie
  • Cand si cum se calculeaza dobanzi si penalitati de intarziere si de nedeclarare
  • Executarea silita a contribuabililor debitori la bugetul de stat – infiintare popriri
  • Procedura de mediere
  • Anularea creantelor fiscale
  • Preluarea obligatiei fiscale
  • Restituirea sau compensarea sumelor platite in plus, cereri de restituire/compensare
  • Cum verifici online situatia obligatiilor si platilor la bugetul de stat

13.07.2019 – S-a actualizat capitolul

Declaratia unica in format hartie, conform Ordinului 1886 din 9 Iulie 2019. S-a adaugat un exemplu cu formularul completat manual al declaratiei care include si o ANEXA.

Pentru 2018, cu venitul realizat:

  • se obtin venituri din activitati independente impuse in sistem real;
  • se obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor, in euro pentru care s-a recalculat valoarea totala (s-a completat anexa);
  • contributii sociale calculate;

Pentru 2019, cu venitul estimat:

  • se obtin venituri din activitati independente impuse in sistem real;
  • se obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor cu pretul LEI pentru care s-a completat anexa;
  • contributii sociale calculate;

11.07.2019  – Am extras de pe site-ul ANAF,  

IBAN-urile pentru conturile unice pentru fiecare Trezorerie.

Acum iti ia doar 5 secunde sa gasesti IBAN-ul pentru plata obligatiilor pe care le ai la buget. Gasesti si instructiuni complete pentru scrierea OP-ului.

09.07.2019 –  S-a adaugat o aplicatie pentru stabilirea obligatiei de a plati contributii sociale pentru toate categoriile de venit realizate de persoanele fizice, activitatile independente, profesii liberale.

03.07.2019 – S-a adaugat in Aplicatia de Calcul a Venitului Net si de generare a Registrului de Evidenta Fiscala, mai multe categorii de cheltuieli intalnite la profesiile liberale si activitatile independente:

  • CAS platit in sistem propriu de asigurari sociale;
  • asigurare voluntara de sanatate sau abonament medical (maxim 400 euro anual);
  • contributii la fonduri de pensii facultative (maxim 400 euro anual);
  • contributii sau cotizatii obligatorii la asociatiile profesionale (limitate);

17.06.2019 – Actualizat cu procedura de acordare a bonificatilor pentru 2018, aprobata prin ordinul 1369/2019.

14.06.2019 – Actualizarea Ghidului

Declaratia Unica pentru persoane fizice cu studiul de caz:

Declaratia unica 2019 pentru contract de chirie in lei (cu rectificative daca este cazul)

O persoana fizica obtine venituri dintr-un contract de inchiriere valabil pentru 3 ani:

  • incheiat la data de 15 aprilie 2018, pentru o chirie de 1.500 lei pe luna: calcularea si completarea DU 2019;
  • din pacate contractul se reziliaza cu data de 1 Iunie 2019: recalcularea si completarea rectificativa la DU 2019;
  • pe 15 iunie se incheie un nou contract de inchiriere cu incepere de la 1 iulie: recalcularea si completarea rectificativa la DU 2019;

12.06.2019 –  Actualizarea Ghidurilor cu instructiuni de modificare a sistemului de impozitare pentru anumite categorii de venituri.

23.05.2019 –  S-au adaugat doua aplicatii pentru:

  1. Stabilirea cheltuielilor deductibile din totalul platilor efectuate in cursul anului
  2. Generarea Registrului de Evidenta Fiscala

Acum poti stabili cu precizie:

  • lista de cheltuieli  deductibile, nedeductibile, partial deductibile, de protocol;
  • cum deducem platile de CAS si CASS din anii anteriori;
  • cum tratam minusurile sau plusuri la inventar;
  • obtinerea venitul net anual recalculat prin deducerea pierderilor fiscale reportate;
  • stabilirea rezultatului net sau a pierderii fiscale;
  • si in baza acestora sa generezi usor Registrul de Evidenta Fiscala si sa completezi corect Declaratia Unica

15.05.2019 – S-a modificat modul de prezentare a Ghidului

Cuprinsul Ghidului este situat in partea stanga, iar continutul in partea dreapta. Acum este mult mai usor de navigat si de citit ghidul. 

Acceseaza Raportul Gratuit si vezi noul format al Ghidului

21.04.2019 – S-a adaugat un nou studiu de caz pentru activitatile impozitate in sistem real:  

Contributii sociale 2014-2019. Cand si cum le deducem din venitul obtinut?

09.04.2019 – S-a adaugat un capitol nou in sectiunea cu studii de caz: 

Activitate cu pierderi. Cum se completeaza declaratia unica? la care s-au adaugat doua exemple de completare ale Declaratiei Unice.

22.03.2019 – Actualizat conform cu OUG 15 din 12 martie 2019, care amana termenul de depunere a declaratiei unice in 2019 si termenul de plata a obligatiilor pentru veniturile din 2018 pana la data de 31 Iulie 2019.

11.03.2019 – S-a actualizat fiecare din cele 3 ghiduri, cu un nou capitolul:

Ghid rapid pentru depunerea Declaratiei Unice cu 10 pasi esentiali, care sa te ghideze printre informatii si exemple, la completarea si depunerea rapida a Declaratiei Unice.

 Astfel 4 ORE  este durata maxima pentru completarea declaratiei, de la momentul obtinerii accesului la Ghid!

04.03.2019 – Actualizarea capitolului

Plata contributiilor si impozitului la bugetul de stat cu instructiuni privind obligatiile de plata aferente anului 2018 si cum ne raportam la bonificatiile calculate si acordate sau ne-acordate.

Am actualizat si lista cu  Reguli practice pentru completarea Declaratiei Unice in 2019, pentru ca multe persoane fac greseli banale in declaratia unica.

16.02.2019 – Actualizarea capitolului 

Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate in 2019, cu situatii in care se completeaza sau nu se completeaza, capitolul 1 din declaratie.

Situatiile care rezulta din comparatia venitului estimat cu venitul realizat si cu plafonul de 12 salarii minime pe economie.In functie de fiecare situatie:

  • cand se completeaza sectiunea I.1 din declaratia pantru 2019, pentru definitivarea impozitului pe venit din 2018;
  • cand se completeaza sectiunile de CAS si CASS de la capitolul 1 din declaratia pentru 2019;
  • cand se completeaza sumarul platilor pentru 2018 la CAS si CASS, din declaratia 2019;
  • cand se depune rectificativa la capitolul 2 din declaratia initiala pentru 2018;

S-a actualizat si capitolul de bonificatii. Ieri, 15 Februarie 2019, s-a aprobat in Parlament Legea Bugetului pe 2019, care NU prevede bonificatii pentru veniturile obtinute in 2019.

08.02.2019 – Actualizarea capitolului

Declaratii depuse de Intreprinderile Familiale si alte asocieri fara persoanlitate juridica. 

S-a adaugat un studiu de caz cu declaratiile 223, 204, declaratia unica pentru 2018 si 2019 completate pentru asocieri fara personalitate juridica (cabinet medical cu doi membri).

04.02.2019 – S-a adaugat la Ghidul pentru persoane fizice

3 studii de caz: Declaratia Unica 2019 completata pentru:

30.01.2019 – Actualizarea sectiunii cu Declaratia  Unica 2019

Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate in 2019

  • Stabilim cine are obligatia de a completa capitolul 1 sau doar capitolul 2 din declaratia unica
  • Situatii in cursul anului in care este obligatorie depunerea declaratiei
  • Totul despre Declaratia rectificativa la Declaratia Unica
  • Situatii rezultate din raportarea venitului realizat la venitul estimat
  • Reguli practice pentru completarea Declaratiei Unice in 2019

23.01.2019 – Actualizarea studiului de caz

Contabilitate completa pentru activitati impuse in sistem real conform cu Ordinul ANAF nr 49 din 18.01.2019. S-a adaugat noul formular al Declaratiei unice pe 2019 completat pentru exemplu dat. Studiul cuprinde:

  • stabilim veniturile facturate si veniturile incasate,
  • stabilim intre cheltuielile de protocol, cheltuielile partial deductibile, integral deductibile si integral nedeductibile, dintr-o lista de cheltuieli diversa pe care contribuabilul le-a realizat in 2018;
  • cum inregistram contributiile sociale platite dar aferente anilor anteriori 2014-2017, dar si din 2018;
  • stabilim venitul net si venitul net impozabil pentru 2018;
  • calcularea procentului de 2% din impozitul pe venit si directionarea catre un ONG;
  • calculam bonificatiile pentru plata anticipata si pentru depunere online;
  • completam Registrul de Evidenta Fiscala, Registrul Jurnal si Registrul Inventar;
  • completam Declaratia Unica cu definitivarea pe2018 si estimatul pentru 2019;
  • stabilim sumele de plata (sau de recuperat) pentru 2018 si 2019;

08.01.2019 – Actualizare capitol

Reguli practice pentru o evidenta contabila clara si organizata:

Sunt cateva reguli elementare in contabilitatea unei activitati independente si modificarile aprobate prin Legea 344/2018 la inceputul anului 2019, la legea nr. 70 din 2 aprilie 2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar, vin sa intareasca aceste reguli, pe care Ghid PFA le sustine si le promoveaza inca din 2012. Te rog intra pe link si incepe sa-ti organizezi contabilitatea conform regulilor prezentate.

Din februarie 2019 amenzile pentru tranzactii fara documente jusitificative sunt pedepsite cu amenda de la 3.000 lei la 4.500 lei.

07.01.2019 – Actualizare capitolul cu Informatii cheie pentru activitati independente:

29.12.2018 – S-au adaugat aplicatii de calcul a venitului net in baza noului salariu minim pe economie:

28.12.2018 – Actualizare generala

In raport cu salariul minim brut pe economie, aprobat de Guvern pentru 2019, s-au actualizat toate calculele si s-au daugat exemple noi in toate Ghidurile cu noul plafon minim de la care este obligatorie plata contributiilor sociale.

16.12.2018 – Adaugare Serviciu

Am adaugat un serviciu de Intrebari si Raspunsuri in toate pachetele. Serviciul este valabil odata cu reinnoirea abonamentelor sau pentru abonamentele noi.

12.12.2018 -Adaugare Serviciu

S-a adaugat Aplicatia de Calcul pentru activitati Impuse la Norma de Venit!

05.12.2018 – S-a actualizat Aplicatia de Calcul a Venitului Net

  • calculeaza venitul net pentru o perioada mai scurta decat anul fiscal intreg, de la 1-12 luni;
  • calculeaza venitul net impozabil;
  • calculeaza bonificatiile pentru plata anticipata si/sau depunere online;
  • calculeaza sumele de plata catre bugetul de stat in contul unic;

30.11.2018 S-a adaugat un subcapitol nou

Cum verifici online (SPV) situatia obligatiilor si platilor catre bugetul de stat.

28.11. 2018  S-a completat capitolul

Plata contributiilor si impozitului la bugetul de stat cu informatii despre contul unic.

27.11.2018  – S-a adaugat

Am adaugat aplicatia de calcul rapid a venitului net in Pachetele de Ghiduri.

20.11.2018 Actualizarea Studiului de Caz cu calculul venitului net impozabil, a contributiilor sociale si a bonificatiilor pentru anul fiscal 2018, conforma cu modificarile aduse Codului Fiscal – Noul sistem de Autoimpunere. Studiul te ajuta sa clarifici:

  • incadrarea cheltuielilor ca fiind: integral deductibile, partial deductibile, de protocol deductibile sau integral nedeductibile;
  • tipuri de cheltuieli tratate in studiu: comunicatii, deplasare, combustibili si piese auto, haine, restaurant, vacante, obiecte de inventar, consumabile, servicii de la terti, mijloace fixe, penalitati si dobanzi, contributii sociale, impozite pe venit, etc.
  • contributiile sociale se trateaza diferit, in functie de perioada pentru care au fost calculate: 2013-2015; 2016-2017; 2018;
  • s-a calculat venitul net estimat si venitul net realizat, (ca si cum anul fiscal s-ar fi incheiat deja);
  • s-au calculat bonificatiile pentru contributiile sociale si impozitul pe venitul estimat si realizat;
  • s-au completat registrele contabile, cele mai importante fiind: registrul de evidenta fiscala, registrul jurnal de incasari si plati, registrul inventar, centralizatoare de cheltuieli si multe altele – vezi pagina de documente;

14.11.2018 – S-a completat capitolul

Principii si reguli pentru o evidenta contabila organizata si clara, pentru a se face diferenta intre situatia financiara personala si cea aferenta activitatii economice desfasurate.

30.10.2018 – S-a adaugat la toate ghidurile un Studiu de caz cu exemple de calcul ale bonificatiilor pentru perioada 2013 -2018.

In studiul de caz s-au clarificat  si calculat, cu exemple:

  • bonificatiile pentru plata CASS din perioada 2013, 2014-2017, 2018;
  • bonificatiile pentru plata CAS din perioada 2017 si 2018;
  • bonificatiile pentru plata impozitului pe venit din perioada 2017, pe venitul estimat in 2018 si pe venitul realizat in 2018;

Important! Bonificatiile depind de: perioada de realizare a venitului,  data deciziei de plata transmisa contribuabilului, data platii contributiilor si impozitului, sistemul de impozitare (impozit final sau cu definitivare), modul de transmiterea a declaratiei unice, data transmiterii declaratiei unice si precum si de alte criterii.

23.10.2018 – Clarificari suplimentare pentru depunerea declaratiilor online prin SPV (spatiu privat virtual)

  • initializare SPV  – care poate fi accesat cu user si parola;
  • autorizare certificat digital pentru depunerea declaratiilor (declaratia unica, 300, 390, 301, 112. etc) pe CUI, CIF si CNP;
  • initilaizare SPV care poate fi accesat cu certificatul digital pentru vizualizarea declaratiilor depuse cu certificat digital;

15.10.2018 – Completarea capitolului

Factura cu informatii legate de moneda in care se emite, cursul de schimb, arhivare, etc. Aceste informatii sunt de ajutor pentru persoanele care factureaza extern.

Notificare importanta cu privire la accesul la Ghidurile pentru Activitati Independente

Ghidul online va fi disponibil in contul tau dupa data de 1 Noiembrie 2018

Incepand cu 01.10.2018 – Ghid PFA este furnizat in varianta exclusiv online – s-a renuntat la versiunea trimisa pe email in format pdf. Detalii despre aceasta modificare gasesti aici.

Dupa data de 1 octombrie toate actualizarile vor fi disponibile online si vei avea avea acces la Ghiduri pe baza adresei de email si a parolei setate.

Toti utilizatorii care sunt in perioada de abonament vor primi  pe email, in cursul lunii noiembrie, detalii de acces la Ghidurile comandate.

Toti utilizatorii a caror abonament expira in perioada 1 Octombrie – 30 Noiembrie 2017, vor primi  acces gratuit pana la sfarsitul anului 2018 – pana la 3 luni gratuit de acces la ghiduri.

3 Septembrie 2018 – editia a VI-a versiunea a-7-a; actualizata cu modificarile publicate in MO pana la data de 1 Septembrie 2018

18 Iunie 2018 – editia a VI-a versiunea 6

Conforma cu Hotararea nr. 354 publicata in MO in data de 25 mai 2018 pentru modificarea si completarea Normelor Metodologice de aplicare a Codului Fiscal:

S-au adaugat studii de caz:

  • Declaratia unica pentru venituri impozitate in sistem real, 2017 si 2018, cu CAS si CASS; datorat sau optional;
  • Cum procedezi cand ai venituri cumulate din activitati independente si drepturi de autor care obliga la plata CAS si CASS;
  • Cum ajustezi norma de venit si cum calculezi impozitul datorat; gasesti completat Registrul de evidenta fiscala in acest caz!
  • Cum recalculezi contributiile si cum completezi declaratia pentru activitati care incep in cursul anului;
  • Cum completezi declaratia unica pentru suspendarea sau inchiderea activitatii in cursul anului;
  • Cum completezi declaratia unica pentru venituri din dividende si fonduri de investitii;
  • Declaratia unica completata pentru venituri din agricultura;
  • Declaratia unica pentru asocierile fara personalitate juridica;
  • Declaratia unica completata de persoana fizica cu trei contracte de inchiriere, din care: un contract in valuta pentru care s-a facut recalcularea in 2018, un contract cu mai multi proprietari, un contract care se incheie in cursul anului;
  • Studiu de caz -15 Martie 2019, definitivarea CAS, CASS si a impozitului pe venitul realizat in 2018; recuperarea impozitului si a contributiilor platite in plus;
  • Si alte 20 de exemple cu prevederile din Codul Fiscal referitoare la declaratia unica.

25 Aprilie 2018 – Conforma cu modificarile aduse Codului Fiscala pana la data de 20 Aprilie 2018

27 Martie 2018 – ediţia a VI-a, versiunea 4

Conforma cu Ordonanta de Urgenta nr 18 din 23 Martie 2018, de modificare si aplicare a Codului Fiscal. Ghidul este valabil atat pentru veniturile obtinute in 2017 cat si pentru cele din 2018.

20 Februarie 2018 – ediţia a VI-a, versiunea 3

Conforma cu ordinele de modificare si aplicare a Codului fiscal emise pana la data de 20 Februarie 2018. Ghidul este valabil atat pentru veniturile obtinute in 2017 cat si pentru 2018.

18 Ianuarie 2018 – ediţia a VI-a, versiunea 2

Conforma cu ordinele de modificare si aplicare a Codului fiscal emise pana la data de 15 Ianuarie 2018.

2 Ianuarie 2018 – ediţia a VI-a, versiunea 1

Conforma cu ordinele de modificare si aplicare a Codului fiscal emise pana la data de 31 Decembrie 2017.

25 Septembrie 2017 – ediţia a 5-a, versiunea 5

S-au adaugat mai multe capitole teoretice si exemple practice; s-au actualizat formularele de la ANAF si Registrul Comertului;

1 Mai 2017 – ediţia a 5-a, versiunea 4

S-au adaugat mai multe capitole teoretice si exemple practice;

1 Martie 2017 – ediţia a 5-a, versiunea 3

Conform cu Legea nr. 7/2017, legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2017

20 Ianuarie 2017 – ediţia a 5-a, versiunea 2

Conform cu Legea nr. 2 din 12 ianuarie 2017

6 Ianuarie 2017 – ediţia a 5-a, versiunea 1

Conform cu OPANAF nr. 3696/2016 publicat in Monitorul Oficial nr 1069 din 30.12.2016

10 Aprilie 2016 – S-a actualizat

Exemplul practic de intocmire a contabilitatii la o PFA sau II

12 Ianuarie 2016 – Ediţia 2016 versiunea 1

Conform cu Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal 2016 modificat cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57 din 9 decembrie 2015.

21 Martie 2015 Ediţia 2015 versiunea 2,

  • Actualizată conform OMFP nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă intrat în vigoare la 1 martie 2015,
  • Ordonanța de urgenta nr. 91/2014 cu privire la obligativitatea utilizării caselor de marcat fiscale,
  • Ordinul presedintelui ANAF nr. 17/2015 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA a fost publicat in Monitorul Oficial,

9 Ianuarie 2015 – Ediţia 2015 versiunea 1

Conform OUG 80, din 10 decembrie 2014, care modifică Codul Fiscal.

Ediţia 2014 – mai multe actualizări

Ediţia 2013 – mai multe actualizări

©2012-2019 Ghid PFA – Informatii fiscale si contabile pentru Persoane Fizice si Activitati Independente. 

PF – PFI – PFA – II – IF – Profesii Liberale.

Documente atasate la Ghidul de Contabilitatea in partida simpla

  • Registrul de Evidenta Fiscala (in format excel)
  • Registru de incasari si plati (in format excel)
  • Model factura pentru neplatitor TVA (in format excel)
  • Model factura pentru platitor TVA (in format excel)
  • Decizie anuala de numerotare facturi
  • Contract de comodat auto
  • Declarati​a unica​
  • Ordin de deplasare
  • Fisa de operatiuni diverse
  • Catalog cu durata de functionare a mijloacelor fixe
  • ​Cerere restituire sume platite in plus
  • Decizie de inventariere la 31.12….
  • Lista de inventariere
  • Lista profesii liberale
  • Proces verbal de casare mijloace fixe

​​Atasate ​la ​​studiul de caz: Contabilitate completa pentru activitati impuse in sistem real

  • In curand – Declaratia unica 2020, cu definitvarea venitului realizat in 2019 si estimarea pe 2020
  • Registrul Jurnal de Incasari si Plati.pdf – completat pentru exemplul dat
  • Registrul de evidenta fiscala.pdf – completat pentru exemplul dat
  • Registrul inventar – exemplu.pdf – samd…….
  • Centralizator cheltuieli de protocol.pdf
  • Centralizator cheltuieli deductibile partial.pdf
  • Centralizator cheltuieli deductibile.pdf
  • Centralizator cheltuieli nedeductibile.pdf
  • Centralizator obiecte de inventar.pdf
  • Declaratia unica format digital – model completat.pdf – declaratia initiala 2019
  • Dispozitie de incasare aport.pdf
  • Fisa mijlocului fix.pdf
  • JURNAL PENTRU CUMPARARI.pdf (optional)
  • JURNAL PENTRU VANZARI.pdf (optional)
  • Ordin de deplasare – exemplu.pdf
  • Plan de amortizare laptop.pdf
  • Proces verbal de casare laptop ars.pdf
  • REGISTRUL IMOBILIZARILOR.pdf
  • RJIP Plati si incasari in valuta.pdf
  • SITUATIE CLIENTI.pdf
  • SITUATIE FURNIZORI.pdf

La Studiul de caz cu PFA platitor de TVA:

  • RJIP cu TVA.pdf
  • Declaratia 070 – ANAF.pdf
  • Jurnal cumparari cu TVA.pdf
  • Jurnal vanzari cu TVA.pdf
  • D394_569899_2017_09.pdf
  • D300_569899_2017_09.pdf

La Studiul de caz cu Achizitiile si livrarile intracomunitare:

  • Declaratia 301.pdf
  • Declaratia 390.pdf
  • Formular 091 intracomunitar.pdf

La sutidul de caz penru gestiunea unui magazin de flori:

  • NIR intrare ​marfa (flori) in stoc
  • RJIP pentru magazin
  • Raport de gestiune
  • Situatie detaliata deductibilitate cheltuielilor cu marfa si calcul impozit pe venit
  • Registrul de evidenta fiscala

Întrebări Frecvente

Aici găsești toate răspunsurile pe care le cauți

​In primul rand diferenata consta in faptul ca persoanele fizice nu-​si inregistreaza activitatea nici la Registrul Comertului si nici la ANAF​. Pe cand Activitatile Independente se inregistreaza la Registrul Comertului si/sau la ANAF sub una din formele legale: PFA, PFI, II, IF, Profesie Liberala.​ Deci activitatile Independente se pot identifica cu numar de la Registrul Comertului, cu un Cod Unic de Identificare (CUI) sau un Cod de Identificare Fiscala (CIF).

In al doilea rand facem diferentierea dupa categoria de venit:

– Persoanele fizice obtin venituri din:  dividende, dobanzi, cedarea folosintei bunurilor, drepturi de proprietate intelectuala, agricultura, activitati sportive, jocuri de noroc, alte surse;

– Activitatile independente obtin venituri dintr-o activitate comerciala, de productie, prestari servii, profesie liberala pentru care sunt obligat​e sa conduca contabilitate in partida simpla sau cel putin sa completeze Registrul de ​Evidenta Fiscala.​

​​​Ambele categorii depun Declaratia Unica.

Modificarile la Codului Fiscal ​sunt saptamanale! Din pacate!!

O carte sau un CD nu mai este calea cea mai ​rapida de a va transmite informatiile de care aveti nevoie.

​Pana se produce cartea sau CD-ul, (poate dura luni de zile), legislatia se modifica de 5 ori​.

Si ​din acest motiv am ales versiunea online a Ghidurilor. Deci:

Ghidurile ​se acceseaza online, cu ​adresa de email si parola setata de tine. ​

Pentru accesare trebuie sa iti faci un cont pe site-ul nostru. Acest lucru dureaza mai putin de 1 minut.

Fiecare Ghid este format din capitole si ​subcapitole, fiecare ​trateaza o tema ​dedicata.

Pe măsură ce parcurgi ghidul gasesti legaturi care te conecteaza la ​documente de care ai nevoie in activitatea ta (documentele sunt in format PDF, Excel si Word).

​Accesarea online are mai multe beneficii:

  • Mai multa informatie si mai bogata in continut: text nelimitat, fotografii, linkuri, ​discutii, continut video etc;
  • ​Informatie mai organizata, mai usor de accesat, mai usor de actualizat si ​distribuita rapid utilizatorilor cu notificare;
  • ​Versiunea online ne-a permis sa adaugam solutii noi: Pachet pentru norme de venit, Intrebari si Raspunsuri, Calculator venit net;
  • Ghidurile se livreaza imediat, nu trebuie sa astepti ​sa vina posta sau curierul;
    ​In perioada de abonament de 12 ​LUNI, poti accesa ghidul oricand, de oriunde si de pe orice dispozitiv;
  • Ghidul se actualizeza ZILNIC, mult mai usor ​DECAT o carte sau un CD sau o arhiva trimisa pe email;
  • Poti printa ceea ce te intereseaza, daca vrei sa printezi sau poti salva in PDF;
  • ​Nu mai trebuie sa rasfoiesti sau sa derulezi, accesezi direct subiectul care te intereseaza;
  • Este interactiv, fiecare ghid avand un forum dedicat pentru discutii;
  • Formularele si documentele din anexa sunt editabile si le poti ​utiliza in cateva minute de la comanda;
  • Pret ​accesibil deoarece costurile sunt ​mai mici cu tehnologia; ​informatia organizata si expertiza noastra costa;
  • ​Versiunea online este prietena cu natura,​ consuma putina energie si nu produce deseuri.
  • ​Activitatilor Independente, asa cum au fost descrise mai sus​ cu Ghiduri pentru activitati Independente, impuse in sistem real sau la norma de venit.
  • ​​Persoanelor Fizice, asa cum au fost descrise mai sus​ cu Ghidul – Declaratia Unica pentru persoane fizice.

Ghidul PFA este necesar oricarei persoane fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma de organizare, care sunt obligate sa intocmeasca contabilitatea in partida simpla.

Termenul generic de persoană fizică autorizată – PFA desemnează acea persoană care are autorizație de la Registrul Comerțului sau de la Administrația Financiară sau de la alte institutii (organizatii profesionale) pentru a desfășura o activitate economică sub una din următoarele forme de înregistrare:

  • Persoane fizice fara forme de organizare economica,
  • Persoană fizică autorizată – PFA,
  • Întreprindere Individuală – ÎI,
  • Întreprindere Familială – ÎF,
  • Persoana Fizica Independenta – PFI,
  • Profesii Liberale: cabinete medicale, notariat, avocatura, cadastru, cabinete de psihologie, etc.

Toate aceste persoane sunt obligate sa intocmeasca Registrul Jurnal de Incasari si Plati si Registrul de Evidenta Fiscala, sa determine venitul net anual ca diferenta intre cheltuielile deductibile si veniturile obtinute in cursul anului si sa depuna declratia unica. In functie de situatia fiscala a fiecaruia se depun si declaratia 300, 301, 394.

Important!
​La plasarea comenzii ecranul se va bloca pentru cateva secunde: plasarea unei comenzi noi consuma cele mai multe resurse IT: se creeaza utilizator, drepturi de acces, facturi, emailuri, etc. ​Acest lucru se intampla doar ​in acest caz.

De retinut:
Abonamentul incepe de la data confirmarii platii. Nu de la data comenzii sau a facturii proforma. Daca ai platit cu cardul confirmarea platii si accesul ​la ghid este imediat. Daca ai platit in cont la Banca Transilvania, abonamentul incepe in momentul in care se confirma plata de catre noi​. Nu pierzi nici un minut din abonamentul la actualizari si notificari.

Pasul 1: Selectează produsul care te interesează

Citește cu atenție descrierea fiecărui produs și alege produsul/serviciul de care ai nevoie. Apasa butonul galben ​Adauga in Contul tau…pentru a merge mai departe.

Important! Se poate plati cu cardul ​bancar sau ​in cont la Banca Transilvania​. ​Platile​ NU ​SUNT ​AUTOMATE.​ Dupa 12 LUNI, utilizatorul trebuie sa faca o plata manuala pentru prelungirea abonamentului. Un email va fi trimis cu 2 saptamani inainte de expirare. Daca utilizatorul nu ​doreste prelungirea, ​va ​ramane cu contul gratuit ​la site.

Pasul 2: Datele de facturare

Te rugăm să introduci cu atenție datele de facturare și adresa de email. ​

Important!
Daca ai un cupon de promotie te rog apasa pe link-ul din finalizare comanda pentru a introducere codul si a obtine reducerea. Link-ul se afla in deasupra ecranulului cu datele de facturare.

Pasul 3: Alege metoda de plata si apasa butonul PLASEAZA COMANDA

a) Plata imediata prin MobilPay.ro cu card de debit/credit. Vei fi directionat catre pagina securizata a MobilPay.ro. Dupa confirmarea automata a platii ghidul ajunge imediat in emailul tau.

Nu contează în ce monedă a fost emis cardul tău, MobilPay.ro face automat schimbul valutar. Nu vei plăti nicio taxa deoarece MobilPay.ro nu taxează pe cei care cumpăra online.

Important: nu prelucrăm și nu stocăm datele cardului si nici datele personale ale posesorului de card. Plata se face prin intermediul unui procesator de plați recunoscut care oferă siguranță maximă la procesarea de plați. Nicio informație legata de cardul tău nu va ajunge în posesia noastră!

b) Daca alegi plata prin transfer în contul bancar, vei primi pe email factura care include toate detaliile de plata.

Dacă ai internet banking poți face plata imediat, altfel trebuie sa mergi la o sucursala a băncii Transilvania si sa depui in contul Kronos Business Solutions SRL contravaloarea ghidului.

Datele de plata sunt:

  • Kronos Business Solutions srl,
  • CUI: 18787705
  • Banca Transilvania – Suc. Crangasi
  • IBAN: RO26 BTRL RONC RT03 3459 0601
  • Plata Ghid PFA comanda nr….

După confirmarea plății vei ​avea acces automat la Ghidurile si aplicatiile comandate.

​In functie de metoda de plata aleasa:

  • dacă plata a fost făcuta prin card bancar, cu Mobilpay.ro, confirmarea plații se face automat si vei putea accesa imediat Ghidurile si aplicatiile;
  • dacă plata s-a făcut prin OP bancar, internet banking sau numerar la ghiseul Bancii Transilvania, trebuie sa facem confirmarea manuala a platii tale si e nevoie de maxim o zi lucratoare pentru incasa banii trimisi de tine. Banca Transilvania ne anunta prin SMS cand intra banii in cont.
  • Daca platesti cu OP sau prin internet banking, putem grabi procesul de confirmare a platii: trimite-ne o copie dupa OP sau un print screen din aplicatia de internet banking cu confirmarea platii, sau un extras bancar.

Important: nu ezita sa ne contactezi daca intampini dificultati sau erori!

Telefon: 0724 331 977

Achizitia este deductibila la calculul impozitului pe venitul net (daca PFA sau SC este deja infiintata) cat si pentru cele care se vor infiinta cu conditia ca data infiintarii sa fie in aceeasi luna cu data facturii.

Imediat ce avem confirmarea plații vei avea în email factura fiscala o data cu ghidul. Aceasta poate fi eliberata atât pe numele titularului, persoana fizica sau pe numele persoanei fizice autorizate daca este deja înființată (sau intreprindere individuala/intreprindere familiala, dupa caz), sau pe numele unei societati comerciale.

Ghidul nu are un capitol dedicat calcului si declararii TVA. Mecanismul TVA este complex si necesita cunostinte si exeperienta in domeniul contabilitatii. Recomand apelarea la serviciile unui expert contabil atunci cand devii platitor de TVA. Ne poti contacta daca ai nevoie de ​servicii profesionale de contabilitate.

In Caietul Practic de contabilitate este inclus un exemplu de calcul, care iti arata principiul de functionare al TVA. Acest exemplu te poata ajuta sa decizi daca te faci platitor sau nu de TVA. De asemenea te ajuta sa vezi cum functioneaza TVA si cum trebuie sa stabilesti pretul de vanzare al produselor si serviciilor tale, astfel incat sa nu iesi in pierdere sau chiar cum poti sa profiti de faptul ca esti platitor de TVA.

Ghidul nu are un capitol dedicat contabilitatii salariatiilor. Legislatia muncii este stufoasa si complexa, sunt multe formulare de completat pentru a fi in regula la un control de la Inspectia Muncii. De aceea recomand serviciile unui expert care sa gestioneze aceasta parte a activitatii tale. Ne poti contacta daca ai nevoie de ​servicii profesionale ​pentru administrarea salariatilor.

Atat in Ghidul de Contabilitate cat si in Caietul practic gasesti informatii legate de fiscalitatea salariilor si o comparatie cu celelalte forme de organizare a unei afaceri – PFA, Microintreprindere sau SC fara salariati. Te ajuta sa alegi cea mai avantajoasa forma de organizare pentru tine.

Important! Ai acces GRATUIT la actualizarile si completarile aduse Ghidurilor pe care le-ai comandat pe o perioada de 12 luni de la data PLATII (nu de la data facturii sau data comenzii). Vei primi notificari pe email cu actualizarile efectuate. Verifica aici ultimele actualizari:

69 de recenzii pentru Ghid pentru contabilitatea activitatilor independente impuse in sistem real

  1. viorica calin (proprietar verificat)

    Fiind oarecum la inceput de drum ,pierduta printre o mie de pareri despre cum si cu ce se mananca I.F. — o forma de organizare pe care eu am perceput-o ca fiind “nici cal nici magar”– m-am hotarat sa cumpar acest Ghid. Initial , mi s-a parut ca nu vine cu nimic nou din ce aflasem pana atunci, insa incercand sa-i scriu autorului parerea mea , am constatat singura ca imi facusem o parere gresita , ca practic , Ghidul imi ofera o certitudine a ceea ce trebuie facut , fata de pareri pro sau contra pe diverse site-uri.De exemplu , citeam pe un site despre ce amenzi au primit unii iar ceilalti erau de-a dreptul scandalizati . Ei bine ,citind Ghidul am constatat ca nu aveau dreptate ! Contabilitatea simpla , nu e chiar atat de simpla ! Nu stiu in alte domenii , dar in ce priveste comertul cu amanuntul , trebuie sa ai totul pus la punct , atat la pret de achizitie , cat si la pret de vanzare.Tot ce va trebuie gasiti in acest pachet de contabilitate !Si nu in ultimul rand , apreciez si pe autorul acestui ghid ! Nu ezitati sa-l contactati , daca ceva vi se pare de neinteles.

  2. Luciana Popescu (proprietar verificat)

    Foarte util, structurat si explicat simplu, m-a scutit de a angaja un contabil. Mulțumesc!

  3. Viorel Iosub (proprietar verificat)

  4. DUMITRU BIRGOVEANU (proprietar verificat)

    Bun

  5. Florea Raluca (proprietar verificat)

  6. Camelia Trandafir (proprietar verificat)

    Foarte util!

  7. Florian Dăboveanu (proprietar verificat)

    Urmăresc de mult timp materialele prezentate, așa că nu este nici o surpriză faptul că este un pachet foarte util și eficient, cel puțin pentru cei ca mine, cu meserii mai puțin familiarizate cu activitatea de contabilitate.

  8. FERENC (proprietar verificat)

    Recomand cu caldura, daca am fi avut un asemenea ajutor de le inceputuri era mai usor sa-ti faci treaba intr-o activitate independenta. Chiar si asa dupa 12 ani de activitate ma bucur foarte mult de ajutorul primit.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere! Mult succes in continuare!

  9. Dragoș (proprietar verificat)

    Sunt la început de drum și este ceea ce am căutat.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumimi! Daca sunt nelamuriri va rugam sa ne scrieti.

  10. Nicolae Ramniceanu (proprietar verificat)

    M-a ajutat mult pentru clarificarea aspectelor financiare pe anul 2017, si cu siguranta ma va ajuta si pe anul 2018, am inteles efectiv cum se face inventarierea anuala, si cum tb sa procedam. Insa vin cu o intrebare daca se poate. Am inteles ca nu se acorda diurna pentru pfa, dar cazare in cazul cand exista ordin de deplasare dar nu sta la hotel se poate deduce la suma de 45 lei pe noapte? Va multumesc!

    • Constantin Cozma (store manager)

      Buna ziua! Va multumim pentru apreciere. Asa cum ati gasit si in ghid la capitolul de inregistrare a cheltuielilor in contabilitate, acestea se justifica cu documente – factura cu chitanta/platita prin banca sau bon fiscal; de la hotel, pensiune, casa de oaspeti. Nu se poate inregistra in contabilitatea suma de 45 de lei, sau oricare alta valoare fara document justificativ. DIurna se acorda doar salariatilor.

  11. morar (proprietar verificat)

    Recomand ghidul.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim!

  12. astefanei georgeta (proprietar verificat)

    Este o carte foarte buna!!!! Pentru mine a fost ca o verificare la tot ceea ce am facut pana acum…… si inca fac. Nu am reusit sa o citesc in intregime, inca, ci doar capitolele la care stiam ca am lapsusuri :D Cu siguranta voi reveni cu doua trei intrebari pe viitor :D dar nu inainte de a o citi in intregime. Va multumesc mult pentru initiativa editarii unei astfel de carti.

  13. Viorel Coman (proprietar verificat)

    Este ok. Dar, am solicitat lamuriri despre cheltuielile deductibile. Am subliniat ca poate nu am stiut in ce sectiune a ghidului sa caut. Nu am primit raspuns .

    • Constantin Cozma (store manager)

      Buna ziua. Va multumim pentru apreciere. Nu am raspuns pentru ca nu va trimisesem Pachetul de Contabilitate, ci doar materialul gratuit. In materialul gratuit sunt informatii generale despre fiscalitatea unei activiati independente. Apoi v-am trimis Pacehtul de contabilitate unde sper ca ati gasit in Caietul cu exemple practice lista de cheltuieli deductibile. Daca sunt in continuare nelamuriri, va rog sa-mi scrieti. Va multumesc!

  14. IOANA (proprietar verificat)

    Foarte bun. Ma ajuta mult.

  15. Lucian Capuz (proprietar verificat)

    E ok. Am dobandit cateva idei si tehnici noi.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  16. ANA-MARIA B. (proprietar verificat)

    Foarte multumita de achizitia efectuata!! Urmaream de ceva timp site-ul https://gestiunepfa.ro/ deoarece vroiam sa fiu la curent cu ultimele noutati legate de gestiunea PFA si, intr-un final, mai precis anul trecut, am decis sa cumpar acest pachet de contabilitate pentru a clarifica anumite aspecte legate de gestiune. Mi se pare extrem de bine structurat si explicat, primesc actualizari gratuite pe e-mail pentru un an si dat fiind modificarile frecvente ale legislatiei, am decis sa raman client fidel si l-am achizitionat si anul acesta. Multumesc mult pentru ajutorul acordat!! ;)

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  17. Mathe Eniko (proprietar verificat)

    Este o lucrare care ne da informatii foarte bune.

  18. Iuliana (proprietar verificat)

    Mă ajută în activitatea pe care o am.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  19. Nicolae Ivanciu (proprietar verificat)

    excelent

  20. Paulina Constantin (proprietar verificat)

    Foarte explicit si cu informatii complete. Felicitari!

  21. Elena Coman (proprietar verificat)

    Nu sm gasit PFA cu angajati pt declaratia unica

    • Constantin Cozma (store manager)

      Buna ziua! Va multumim pentru apreciere! Salariatii unei PFA nu au legatura cu declaratia unica, atat doar ca cheltuielile cu salariatii sunt deductibile la calculul venitului net. In declaratia unica se raporteaza venitul net estimat/realizat de titularul PFA si obligatiile ce revin de aici: impozit, CAS si CASS.

  22. Stan Lucian (proprietar verificat)

    ok

  23. Erika (proprietar verificat)

    A fost de mare folos toata lucrarea multumesc frumos

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  24. Eugenia Botez (proprietar verificat)

    Foarte clar, explicit. Multumesc, mi-a fost de mare ajutor!

  25. cristea robert (proprietar verificat)

    Îmi este de folos.bine venit!

  26. Pirvan Gabriel (proprietar verificat)

    Ok

  27. Horatiu (proprietar verificat)

    Foarte multumit, felicitari.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim!

  28. CRISTIAN (proprietar verificat)

    Foarte util si pragmatic

  29. marilena (proprietar verificat)

    Mi-a fost ff util pentru completarea declaratiei unice si a registrului de evidenta. Multumesc!

  30. Anica-Maria Tanase (proprietar verificat)

    Am înțeles toate informaţiile, iar aplicațiile m-au lămurit.

  31. Gabriel T. (proprietar verificat)

    M-a ajutat sa imi fac ordine, dar nu pot sa ii dau scor maxim din urmatoarele motive:
    1. structura materialului este greoaie, trebuie sa sar prin text peste informatiile care nu mi se aplica (nu sunt contabil, tot ce nu tine de PFA in sistem real este pierdere de vreme pentru mine); arata ca si cum s-ar citi legea si s-ar da explicatii pe fiecare paragraf.
    2. nu este complet actualizat – de ex. am cumparat pachetul materialul pe 10.07.2018, dar inca mai contine referinte la declaratiile 200 si 220 si unele exemple sunt din pachetul vechi.
    3. nu exista sau nu este vizibila o metoda pentru a prelua “bug”-uri – am vrut sa raportez greseli, dar nu stiu cum se pot comunica

    • Constantin Cozma (store manager)

      Buna ziua. Va multumim pentru raspuns si sugestii. Pentru punctul 1. Din septembrie o sa trecem la versiunea online in care informatiile vor fi filtrate dupa etichete. 2. Nu am scos intentionat declaratia 200 pentru ca nu s-a definitivat anul 2017. Trebuie sa fie o continuitate intre declaratii, pentru a intelege fiscalitatea in sistem real. 3. Sugestii ne puteti trimite oricand pe adresele de email (contact@gestiunepfa.ro). Ne bucuram ca v-ati gandit la acestea, numai asa putem realiza un produs/serviciu de calitate pentru cei care au nevoie. Valabil pentru toti antreprenorii. Va multumim inca o data!

  32. Gabriela Pavel (proprietar verificat)

    sunt multe informatii; sunt noi pt mine; la prima vedere pare sa imi raspunda la multe intrebari; nu stiu cum se comleteaza registrul fiscal; am vazut ca exista o foaie goala in xl

    • Constantin Cozma (store manager)

      Buna ziua! Va multumim pentru raspuns. Aveti 2 exemple de completare a Registrului de evidenta fiscala: unul pentru sistem real si unul pentru norma de venit. Le gasiti in Anexa de la Caietul practic cu Studii de Caz. Reveniti pe email daca nu gasiti.

  33. Melinda Mănuila (proprietar verificat)

    Foarte util !

  34. ADRIAN DEDIU (proprietar verificat)

    Foarte bine.

  35. Irimescu Ana Maria – Cabinet Individual de Psihologie (proprietar verificat)

    Foarte inteligibil și util, am găsit informațiile de care aveam nevoie

  36. Petrea Mihai Cezar (proprietar verificat)

    5 pentru buna structurare a informatiei. Voi continua studiul si voi reveni cu intrebari. As vrea sa stiu daca actualizarile se platesc. Multumesc.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim!

  37. Attila Jozsef Marthi (proprietar verificat)

    Nu am putut parcurge tot continutul, dar sper sa fie asa cum l-am avut pe cel de inainte. Astept noutati. mult succes!

  38. Felicia (proprietar verificat)

    1. Faptul ca materialele nu se mai descarca in calculator are avantaje si dezavantaje: imi era mai comod sa le folosesc ca si pdf-uri, dar faptul ca am acces la actualizari e un avantaj care bate “disconfortul” utilizarii online.
    2. Materialele sunt foarte util si usor de inteles. Imi fac contabilitatea singura din 2015 folosind aceste materiale.
    3. Pretul cu reducere a fost accesibil pentru mine. M-ar fi ajutat mai mult o alta configuratie a pachetului, dar nu e un minus neaparat, doar am materiale de care nu am nevoie (gestiunea stocurilor).

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere si feedback. Am facut schimbarile tocmai pentru a aduce mai multe beneficii utilizatorului, dar orice schimbare are si un disconfort.

  39. Anonim (proprietar verificat)

    E in regula .Mi-ar fi placut sa am si modele de documente completate exemplificativ.

  40. VIOLETA MOLDOVAN (proprietar verificat)

    Foarte bun. As dori pe viitor un exemplu practic de efectuare a inventarului.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Multumim pentru apreciere. Aveti completat registrul inventar la studiul de caz. Decizia de inventariere si registrul inventar este suficient pentru majoritatea PFA-urilor. Daca aveti comert sau productie si constatati lipsuri in gestiune, inventarierea este mai laborioasa. Avem in proiect sa acoperim si aceasta situatie.

  41. Rosian Gratian Cosma (proprietar verificat)

    Sunt foarte mulțumit, de când sunt abonat la voi și primesc frecvent informații și actualizări, reușesc să mă descurc singur, fărâ a avea nevoie de un contabil.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  42. Valentin (proprietar verificat)

    E un mare avantaj ca un pfa sa aiba acces la o sursa de informatii pentru temele specifice, bine organizara si actualizata.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  43. IOAN (proprietar verificat)

    Pachetul de contabilitate este foarte bine structurat, se intelege si se aplica usor. Va multumesc.
    Cu stima,
    IOAN

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  44. RADU MILAS (proprietar verificat)

    Comandă onorată doar parțial + reducerea de 20% neaplicată

    • Constantin Cozma (store manager)

      Buna seara! Multumim pentru feedback, vina este a noastra. Toate problemele apar din cauza lipsei de comunicare. Aveati deja o proforma in cont cu reducere de 20% la pachetul complet. Din pacate ati facut o comanda noua cu aproape aceleasi ghiduri. Astfel s-a creat un conflict intre comanda neachitata (cu reducere) si cea achitata (fara reducere) si nu s-au adaugat ghidurile in contul dvs. V-am adaugat acum manual ghidurile si va restituim reducerea. Daca sunteti nemultumit in continuare va returnam toti banii. O seara buna!

  45. MARIA (proprietar verificat)

    Ghidul mi-a fost de ajutor. Am descoperit informatiile de care aveam nevoie, Recomand.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  46. Lidia B. (proprietar verificat)

    Foarte practic si util acest Ghid. De aceea l-am si achizionat! Il recomand pentru orice fel de intrebari ati avea cu privire la PFA in sistem real!

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere.

  47. Mircea Mitroiu (proprietar verificat)

    Foarte buna

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  48. IJAC DANIEL (proprietar verificat)

    Foarte bun

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  49. Irina (proprietar verificat)

    Foarte util!

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  50. RODICA GOGA (proprietar verificat)

    M-am descurcat foarte bine cu programul. As dori sa va intreb daca pe anul 2018, respectiv 2019 pot deduce cheltuielile cu RCA, CASCO SI taxa de drum pentru autoturismul proprietate pentru care am in cheiat un contract de comodat din 2012. In proportie de 50%, 100% sau deloc ? Va multumesc.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Deduceti in proportie de 50%. Impozitul local nu este deductibil la masina.

  51. Gigi Ciobanu (proprietar verificat)

    E ok ma ajuta.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  52. Anonim (proprietar verificat)

    Este util pentru a intelege problemele din punctul de vedere al unui nespecialist in contabilitate.

  53. elena baumann (proprietar verificat)

    fff concis, f bine structurat, felicitari

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  54. CORNEL IONAS (proprietar verificat)

    De un real folos!

  55. Raluca Eugenia M. (proprietar verificat)

    Sunt foarte mulțumită de Pachetul achiziționat și mai ales că am primit destul de promt raspunsuri la intrebările pe care le-am pus. Mulțumesc frumos !

  56. Voda Cornelia Luci (proprietar verificat)

    Foarte util.

  57. Viorica L. (proprietar verificat)

    E usor de inteles. Mai am studiat, trec de la chimie la contabilitate.

  58. Simona Angela MANZAT (proprietar verificat)

    Foarte util si bine realizat

  59. Iuliana Radu (proprietar verificat)

    Sunt foarte multumita!

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  60. Constantin M. (proprietar verificat)

    Sunt multumit!!!

  61. ION IONESCU (proprietar verificat)

    Multumesc foarte mult ! Ma ajuta foarte mult, eu facandu-mi singur contabilitatea, nefiind de specialitate !

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru raspuns!

  62. Anonim (proprietar verificat)

    Ghidul ptr contabilitate in sistem real mi se pare f util.L-am parcurs , iar acum il studiez F bune mi se par studiile de caz

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  63. Cristina Mischie (proprietar verificat)

    Instructiv, practic, informatii utile pentru PFA. Pret atractiv

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  64. MIREL BURLA (proprietar verificat)

    Buna ziua, pana in prezent, am doar cuvinte de lauda la adresa ghidurilor. Sunt foarte ok si usor de folosit, iar explicatiile sunt pe intelesul tuturor. Vom vedea pe viitor.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  65. Ioan Marian (proprietar verificat)

    Rapid si la obiect! Mi-a fost util.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere.

  66. Anonim (proprietar verificat)

    Foarte bun

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  67. Anonim (proprietar verificat)

    Mulțumită de răspuns.

  68. DOINA POPA (proprietar verificat)

    Foarte bun ghidul! M-a ajutat mult.

    • Constantin Cozma (store manager)

      Va multumim pentru apreciere!

  69. Mihai Virgil Turneanu (proprietar verificat)

    Raspunsurile domnului Cozma de pe forum sunt foarte utile . Multumim. Inca nu am folosit ghidul. Dar sigur e foarte util.

    • Constantin (store manager)

      Va multumim pentru apreciere! Pentru ca este sfarsitul anului puteti citi capitolul cu inventarierea.

Adaugă o recenzie

S-ar putea să-ți placă și…

Scroll to Top