Acum poți descărca ghidul și în format PDF
Fii stăpân pe afacerea ta și administrează-ți activitatea cu:
Ghid de Contabilitate in partida simpla
pentru Activități Independente și a Profesii Liberale
- Înființarea, modificarea, radierea formei de organizare;
- Contabilitate în sistem real;
- Contabilitate la normă de venit;
- Taxe și contribuții sociale datorate;
- Completarea declarației unice;
- Gestionarea relației cu ANAF – plăți, compensări, restituiri;
Ghidul este dedicat persoanelor fizice care desfasoara activitati economice organizate ca:
- PFA – Persoana Fizica autorizata – contabilitate pfa;
- II – Intreprinderi Individuale – contabilitate ii;
- PFI – Persoana Fizica Independenta – contabilitate pfi;
- IF – Intreprinderi Familiale – contabilitate if;
- Profesii Liberale inregistrate la organizatiile profesionale din care fac parte si la ANAF – contabilitate profesii liberale;
- Altor categorii de activitati care aplica regulile contabilitatii in partida simpla si intocmesc contabilitate in sistem real sau contabilitate la norma de venit;
Ghidul iti raspunde la toate intrebarile tale legate de contabilitatea PFA:
- Care este cadrul juridic legal pentru desfasurarea activitatii mele? Modificarile Codului fiscal din 2022.
- Diferenta dintre activitatea independenta si cea dependenta – risc sa fiu incadrat ca salariat?
- Impozitare la normă de venit sau în sistem real? Ce ma avantajeaza in 2022?
- Cand si cum inregistrez un punct de lucru in activitatea mea?
- Ma ajuta mai multe coduri CAEN?
- Care este diferenta dintre PFA, ÎI și SRL in 2022?
- Ce tip de persoană autorizată aleg? persoana fizica autorizata (PFA), întreprindere individuală (II) sau întreprindere familială (IF)?
- Plătitor sau neplătitor de TVA?
- Operatiuni intracomunitare. Obtinerea codului special de TVA;
- Care sunt taxele si impozitele platite de o activitate independenta. Ce este nou in 2022?
- Este bine sa declar ca desfasor activitate la sediul profesional? Sau la clientii mei?
- Care sunt registrele obligatorii si de unde le procur?
- Completarea Registrului Jurnal de Incasari si Plati;
- Cheltuielile deductibile si nedeductbile. Cum sa reduci legal impozitul pe venit;
- Cum sa calculezi venitul net si sa completezi Registrul de Evidenta Fiscala;
- Stabilirea obligatiei de a plati Contributii Sociale;
- Cum sa faci inventarierea patrimoniului si sa completezi Registrul Inventar;
- Completarea Declaratiei Unice 2022. Rectificarea declaratiei.
- Plata obligatiilor fiscale si verificarea situatiei obligatiilor de plata. Compensarea sau restituirea platilor in plus.
- Cum procedez la suspendarea sau lichidarea unei activitati independente?
- Arhivarea documentelor contabile;
- Exemple si Studii de caz pentru lamurirea oricarei situatii;
Autoimpunerea
Ce este Autoimpunerea?
- Pe scurt, este obligatia contribuabilului sa calculeze, sa declare si sa plateasca impozitul si contributiile la bugetul de stat.
- Contribuabilul aplica (sau opteaza daca este cazul) intre diferite sisteme de impozitare, (sistem real, norme de venit, retinere la sursa, cote forfetare de cheltuieli), stabileste cheltuiellile deductibile, stabileste venitul net, stabileste obligatia de a plati contributii, intocmeste documentele justificative, completeaza Declaratia Unica si plateste obligatiile la bugetul de stat.
- Avem un singur formular - Declaratia Unica - in care raportam venitul realizat in anul anterior si venitul estimat pentru anul curent. In functie de venitul realizat/estimat se determina obligatia de a plati CAS si CASS. Daca esti obligat sa platesti CAS si/sau CASS, completezi declaratia unica corespunzator. Daca nu esti obligat, poti opta pentru plata contributiei.
- ANAF nu va mai emite decizii de impunere, esti pe deplin responsabil pentru completarea corecta a Declaratiei Unice si a registrelor obligatorii: Registrul de incasari si plati si Registrul de Evidenta Fiscala. Astfel, ANAF scapa de birocratie si se va concentra pe urmarirea si incasarea veniturilor. Numarul controalelor fiscale va creste!
In concluzie, Declaratia Unica nu reprezinta o simplificare, cum se tot spune! Este o simplificare pentru ANAF, care primeste o declaratie si asteapta sa-i virezi banii! Dar odata cu Declaratia Unica, responsabilitatea este in totalitate a contribuabilului! Adica a ta!
Lucrurile pot fi complicate pentru un nespecialist sau pentru un om neinformat. Ai doua optiuni:
- Apelezi la un specialist care sa se ocupe de declaratia unica, dar care te costa cel putin cateva sute de euro pe an sau
- Decizi sa iei taurul de coarne si sa dedici cateva ore pe luna ca sa te informezi si sa-ti pui la punct dosarul contabil si fiscal;
Adevarul este ca NU trebuie sa ai studii de contabilitate si fiscalitate ca sa intocmesti singur contabilitatea si sa completezi Declaratia Unica. Ai nevoie de putina disciplina si de o sursa sigura de informatii si exemple… pentru ca suntem asediati de informatie (contradictorie) din toate partile. Acestea sunt motivele pentru care Ghidul PFA este solutia profesionala, accesibila si rapida pentru contabilitate veniturilor tale!
Registrul de Evidenta Fiscala
Registrul de Evidenta Fiscala se completeaza inainte de depunerea Declaratiei Unice. Este cel mai important document in contabilitatea unei activitati independente si la profesiile liberale.
Conform legii, Registrul reprezinta documentul justificativ ce sta la baza intocmirii declaratiei. In registru se evidentiaza calculul venitului net pentru anul fiscal recent incheiat, conform reglementarilor fiscale in vigoare la data realizarii venitului. Registrul este primul document verificat de inspectorii ANAF pentru verificarea corectitudinii declaratiei unice pentru perioada 2017 – 2021 (definitivarea venitului).
Controlul fiscal poate conduce la eliminarea de cheltuieli considerate nedeductibile ceea conduce la corectarea venitului net sau la incadrarea unui contribuabil ca platitor de contributii, la recalcularea impozitului si la impunerea de dobanzi, penalitati si eventul de amenzi.
Important! Legea fiscala iti da voie sa iei in calcul si pierderea din anii anteriori. Daca in 2021 ai obtinut profit dar in ultimii ani ai avut pierderi, poti reduce venitul net impozabil cu aceste pierderi si sa platesti mai putin, sau deloc, la bugetul de stat.
Declarația unică
Declaratia Unica cu venitul realizat in 2021 si cu venitul estimat pentru 2022.
Gasesti in Ghid toate informatiile si exemplele necesare pentru completarea corecta a fiecarui capitol din Declaratia Unica 2022.
Cum te ajuta Ghidul la completarea Declaratiei Unice:
- Iti arata ce este mecanismul de Autoimpunere si obligatiile care iti revin odata cu aplicarea lui (din 2018);
- Care sunt veniturile impozabile si care sunt veniturile neimpozabile;
-
Calcularea venitului net in functie de sistemul de impozitare care se aplica categoriei de venit realizate:
- sistem real
- norma de venit
- cota forfetara de cheltuieli
- retinere la sursa
- Lista cu contribuabilii care au obligatia de a completa capitolul 1 din declaratie unica cu venitul realizat in 2021 si lista cu contribuabilii care nu au aceasta obligatie;
- Lista cu contribuabilii care completeaza capitolul 2 din declaratie cu venitul estimat pentru 2022;
- Cum incadrezi veniturile obtinute si/sau estimate a se obtine in baza de calcul a CAS si a CASS pentru ca nu se platesc contributii pentru toate veniturile;
- Stabilirea nivelului venitului care se ia in calcul la plata contributiei sociale (CAS sau CASS): venitul brut, venitul net sau venitul incasat;
- Important! Situatii rezultate din raportarea venitului realizat in 2021 la venitul estimat 2021. Pentru ca nimeni nu a putut estima exact intre cele doua venituri astfel, venitul realizat este diferit de venitul estimat.
- Sunt nu mai putin de 6 situatii care rezulta din aceasta comparatie. In unele situatii contributiile nu se mai platesc, in altele se platesc integral.
-
Care sunt cheltuielile deductibile care pot fi luate in calcul pentru reducerea venitului net, pentru ca un venit net mai mic inseamna in impozit mai mic si chiar scutirea de plata contributiilor daca scade sub plafon. In functie de tipul venitului obtinut stabilim care capitole din Declaratia unica trebuie completate:
- Capitolul 1 pentru definitivarea venitului de anul anterior si/ sau
- Capitolul 2 cu venitul estimat pentru anul 2022
- Optiunea de a plati CAS si CASS. Care este baza de calcul in acest caz si valoarea contributiei de plata;
- Recalcularea contributiilor pentru situatia in care activitatea incepe sau se incheie in cursul anului, sau se obtin venituri dupa data de depunere a declaratiei;
- Cum creezi spatiu virtual privat (SPV) si cum se depune declaratia online prin SPV sau cu certificat digital (instructiuni de obtinere a certificatului digital);
- Totul despre Declaratia rectificativa la Declaratia Unica! Cum si cand depunem o rectificativa? De ce este inutil sa mai faci rectificativa la veniturile care se completeaza in capitolul 1 din declaratia unica in 2021?!
- Cum platesti impozitul si contributiile: lista conturilor IBAN si detalii de completare a ordinelor de plata sau a foilor de varsamant;
- Cum verifici online situatia obligatiilor si platilor efectuate;
- Reguli practice de completare a declaratiei pentru situatia in care te-ai blocat la completare unui camp sau la bifarea unei rubrici sau primesti erori;
- Care sunt registrele care se completeaza pentru fiecare categorie de venit in parte, cand sunt si cand nu sunt obligatorii;
- Pentru care venituri se completeaza Registrul de Evidenta Fiscala inainte de depunerea Declaratiei Unice. Instructiuni de completare cu exemple; formularul completat si necompletat al registrului (format excel).
Ca si in 2021 si in 2022 ANAF nu va mai fi contabilul tau si nu va mai emite decizii de impunere: ANAF va controla daca declaratia ta este corect intocmita si va cere/verifica documentele justificative. Ca urmare va creste numarul inspectiilor fiscale.
- Daca nu ai inca Spatiul Privat Virtual creat vezi acest video, realizat de ANAF, cu instructiunile de creare a Spatiului privat virtual;
- Plata obligatiilor fiscale se poate face: la caseria ANAF, prin online banking in contul unic sau pe ghiseul.ro cu cardul;
- Declaratia unica se depune de catre titular pe site-ul ANAF sau de catre imputernicit cu certificat digital pe site-ul e-guvernare.ro;
- Poti citi mai multe detalii despre bonificatii in acest articol;
Secțiunea pentru înființarea sau modificarea formei de organizare
- Inregistrare Profesie Liberala;
- Infiintare PFA, infiintare persoana fizica autorizata;
- Infiintare II, infiintare intreprindere individuala;
- Infiintare IF, infiintare intreprindere familiala;
- Infiintare PFI, infiintare persoana fizica independenta;
Sectiunea pentru infiintarea si inregistrarea de activitati inependente este util celor care doresc sa-si inregistreze pentru prima oara activitatea dar si celor care o au deja inregistrata.
In prima parte a sectiunii găseşti toate informaţiile pentru ca să iei cea mai bună decizie înainte de înființare; s-ar putea să nu ai nevoie de PFA, sau daca e deja infiintata sa nu te mai ajute.
Odata ce ai decis care este cea mai buna solutie pentru tine, vei gasi in a doua parte, cea mai ușoară cale de parcurs, în șapte pași simpli, pentru înregistrarea unei activitati independente la Registrul Comertului si/sau la ANAF.
Important! Pentru infiintarea si inregistrarea unei activitati independente nu e necesar sa mergi la notar sau la avocat. Nici măcar pentru parafarea contractului de sediu profesional, indiferent dacă este contract de comodat sau contract de închiriere. In Ghid vei gasi toate informatiile si formularele pentru a inregistra activitate ta, fara niciun ajutor.
Ghidul este util si celor care intentioneaza sa modifice codurile CAEN, sediul profesional, sa deshida un punct de lucru, sa suspende sau sa radieze activitatile inregistrate la Registrul Comertului si/sau la ANAF.
Ghidul practic pentru infiintarea de activitati independente iti raspunde la urmatoarele intrebari
- Care este cadrul juridic legal pentru desfasurarea activitatii mele?
- De ce și când trebuie să mă înregistrez?
- Impozitare la normă de venit sau în sistem real? Ce ma avantajeaza in 2022?
- Cand si cum inregistrez un punct de lucru in activitatea mea?
- Pregatirea profesionala necesara pentru activitatea desfasurata?
- Ma ajuta mai multe coduri CAEN de activitati?
- Care este diferenta dintre PFA, ÎI și SRL?
- Plătitor sau neplătitor de TVA?
- Ce taxe plătesc ca activitate independenta?
- Diferenta dintre activitatea independenta si cea dependenta – risc sa fiu incadrat ca salariat?
- E bine sa declar ca desfasor activitate la sediul profesional? Sau la clientii mei?
- Ce tip de persoană autorizată aleg? persoana fizica autorizata (PFA), întreprindere individuală (II) sau întreprindere familială (IF)?
- Care sunt formularele pe care trebuie sa le completez?
- Care sunt registrele obligatorii si de unde le procur?
- Cat costa inregistrarea unei activitati independente?
- Cum procedez la suspendarea sau lichidarea unei activitati independente?
Secțiunea dedicată contabilității activitatilor impozitate in sistem real, cu informatii si exemple care te ajuta la:
- Completarea Registrului Jurnal de Incasari si Plati;
- Cum sa imparti cheltuielile in deductibile si nedeductbile;
- Cum sa faci inventarierea patrimoniului si sa completezi Registrul Inventar;
- Sa calculezi venitul net si sa completezi Registrul de Evidenta Fiscala;
- Stabilirea obligatiei de a plati Contributii Sociale;
- Completarea Declaratiei Unice 2022;
- Plata obligatiilor fiscale si verificarea situatiei obligatiilor de plata;
- Arhivarea documentelor in baza carora s-au intocmit documentele de mai sus;
Contabilitatea in sistem real are 4 etape:
-
Colectarea si inregistrarea documentelor justificative, in baza carora se intocmeste contabilitatea;
-
Calcularea venitului net si intocmirea Registrului de Evidenta Fiscala;
-
Completarea si depunerea declaratiei unice, plata obligatiilor la bugetul de stat;
-
Arhivarea documentelor dupa incheierea anului fiscal – dosarul de contabilitate;
Secțiunea pentru contabilitatea activitatilor impuse cu norma de venit, te ajută la:
Completarea Registrului Jurnal de Incasari si Plati;Cum sa imparti cheltuielile in deductibile si nedeductbile;Cum sa faci inventarierea patrimoniului si sa completezi Registrul Inventar;- Calcularea venitului net si completarea Registrului de Evidenta Fiscala;
- Stabilirea obligatiei de a plati Contributii Sociale;
- Completarea Declaratiei Unice 2022;
- Plata obligatiilor fiscale si verificarea situatiei obligatiilor de plata;
- Arhivarea documentelor in baza carora s-au intocmit documentele de mai sus;
Dosarul de contabilitate
Cu totii ne-am blocat in fata unui formular sau a unei declaratii pentru ca nu stiam cum sa-l completam. Caietul cu studii de caz are obiectivul de a fi practic, concret, real. Gasesti doar exemple si modele de calcul si de completare a registrelor si formularelor.
Vezi pas cu pas, cu date reale, cum se calculeaza cheltuielile deductibile, impozitul si contribuțiile sociale, cum se completeaza declaratia unica si cum arata un registru jurnal de incasari si plati sau un registru inventar completat sau Registrul de evidenta Fiscala.
Studiu de caz - contabilitate completa in sistem real. Cuprinde:
- Inregistrarea venturilor din vanzari de servicii, incasate si neincasate
- achizitia si amortizarea unui mijloc fix
- achizitia si deductiblitatea obiectelor de inventar
- inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor de protocol
- inregistrarea si deductibilitatea partială a cheltuielilor cu autoturismul
- inregistrarea platilor anticipate (sau restante) de impozite si contributii sociale urmatorale perioada: 2012-2015, 2016-2017, 2018-2022
- calculul cheltuielilor nedeductibile
- inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor cu deplasarea (ordin de deplasare)
- stabilirea obligației titularului de a se asigura în sistemul public de pensie si de sanatate
- inregistrarea aportului in numerar
- calculul venitului net, a impozitului si a contributiilor datorate bugetului de stat
- completarea declaratiei unice pentru 2021 si cu estimarea pentru 2022
- completarea registrului inventar si a registrului de evidenta fiscala
- alte exemple, informatii si indrumari
Studiile de caz te ajută să înțelegi, cu claritate, ce ai de făcut:
Pentru a intelege repede si bine informatia teoretica, am pregatit studii de caz, cu situatii reale pentru aproape toate scenariile pe care le poti intalni in activitatea ta:
- Contabilitatea veniturilor si cheltuielilor realizate in sistem real in 2021. Registre completate. Declaratia Unica 2022.
- Indemnizatia de ajutor pentru profesionisti: inregistrare si impozitare. Registre completate. Declaratia Unica 2022.
- Declarația unică 2022. Venituri din avocatură și venituri din investiții. Formular completat.
- Microgrant 2000 euro. Contabilitate si fiscalitate. Cheltuieli eligibile. Declaratia Unica 2022.
- Deducerea din impozit a costului cu achizitia casei de marcat. Declaratia unica 2022.
- Activitate impusa cu norma de venit intreaga. Registrul de evidenta fiscala. Indemnizatii de ajutor. Deducere casa de marcat. Declaratia unica 2022.
- Activitate impusa cu norma de venit corectata. Completarea Registrului de Evidenta Fiscala. Declaratia unica 2022.
- Activitati cu pierderi. Perioada de recuperare a pierderilor. Declaratia unica 2022.
- Declaratia unica 2021 pentru activitati care incep in cursul anului.
- Declaratia unica 2021 pentru activitate incheiata in cursul anului.
Ultima actualizare
12 Aprilie 2022
12 Aprilie 2022. S-a adăugat un capitol nou:
Declarația unică 2022. Venituri din avocatură și venituri din investiții. Formular completat.
Studiu de caz. O persoana fizica, de profesie avocat, a obtinut in 2021 urmatoarele venituri:
- venituri din criptomonede de 2.200 euro;
- venituri din dividende obtinute din UK in valoare de 800 GBP;
- castiguri din transferuri de actiuni 5.600 USD obtinute din Ungaria;
- In 2020 persoana fizica a realizat o pierdere de 6.000 lei din tranzactii cu titluri cu brokerul din Ungaria;
- s-au inregistrat cheltuieli deductibile de 45.000 lei si s-a platit CAS de 15.000 lei catre Casa Avocatiilor;
- venituri nete din exercitarea profesiei de avocat obtinute din Romania in valoare de 120.000 lei;
- persoana este salariata cu contract de munca cu norma intreaga, pe perioada nedeterminata;
15 Februarie 2022. Actualizare capitol:
- La Ghidul de Contabilitate in partida simpla s-a actualizat capitolul “Incasari si plati in valuta la Activitatile Independente”
06 Februarie 2022. S-au adaugat versiuni in PDF la ambele Ghiduri care pot fi descarcate pe calculator.
Vezi prima sectiune de la fiecare Ghid unde vei gasi un capitol:- Descarca Ghidul de Contabilitate in format PDF
- Descarca Ghidul pentru Declaratia Unica in format PDF
25 Ianuarie 2022. S-au actualizat toate capitolele Ghidului de Contabilitate in partida simpla, cu legislatia curenta.
S-au completat studiile de caz cu Formularul Declaratia Unice 2022:
- Declaratia Unica 2022. Contabilitatea veniturilor si cheltuielilor realizate in 2021 in sistem real.
- Declaratia Unica 2022. Indemnizatia de ajutor pentru profesionisti: inregistrare si impozitare
- Declaratia Unica 2022. Microgrant 2000 euro. Contabilitate si fiscalitate. Cheltuieli eligibile.
- Declaratia unica 2022. Deducerea din impozit a costului cu achizitia casei de marcat.
- Declaratia unica 2022 pentru norma de venit intreaga. Registrul de evidenta fiscala. Indemnizatii de ajutor. Deducere casa de marcat.
- Declaratia Unica 2022. Norma de venit corectata. Completarea Registrului de Evidenta Fiscala.
- Declaratia unica 2021 pentru activitati care incep in cursul anului
- Declaratia unica 2021 pentru activitate incheiata in cursul anului
- Declaratii depuse de Intreprinderile Familiale si alte asocieri. Completarea declaratiilor 223, 204 si a declaratiei unice pentru membrii asocierii.
Bonus 1:
Abonament la Actualizari si Completari pentru o perioada de 12 LUNI!
Legislatia se modifica de la o saptamana la alta si ceea ce astazi este valabil, cand vei citi ghidul, nu va mai fi peste o saptamana. Problema este ca legislatia nu se aplica retroactiv si din aceasta cauza aplicam, in cursul aceluiasi an, mai multe coduri fiscale. Din acest motiv ai un abonament de 12 luni la actualizari si notificari cu modificarea legislatiei. Ca sa faci fata cu brio “noutatilor saptamanale” la Codul Fiscal.
Bonus 2:
Intrebari si Raspunsuri de contabilitate si fiscalitate
In Ghidurile de mai sus gasesti raspunsuri la 99% din intrebarile pe care le ai. Suntem convinsi de acest lucru. De aceea este foarte important sa citesti Ghidurile inainte de a ne adresa o intrebare. Daca totusi nu gasesti rezolvarea, Serviciul de Intrebari si Raspunsuri prin email este solutia pentru situatia ta speciala. Fiecare activitate are situatii particulare si de aceea ne-am gandit sa adaugam in solutiile noastre si un serviciu dedicat de consultanta cu un numar limitat de intrebari.
REGULAMENT INTREBARI SI RASPUNSURI DE CONTABILITATE SI FISCALITATE
Aceasta pagina face parte integranta din Termenii si Conditiile siteului gestiunepfa.ro.
Acceptarea termenilor si conditiilor site-ului la momentul plasarii comenzii implica si acceptarea conditiilor din aceasta pagina.
Art 1. Consultantul identificat cu datele de mai jos va raspunde beneficiarului la un numar de 5 sau 10 intrebari, in functie de produsul achizitionat de beneficiar.
Beneficiarul poate face dovada achizitiei unui produs cu factura si plata eferenta:
- Acces Complet la toate ghidurile si serviciile – 15 intrebari si raspunsuri;
- Pachet complet pentru Activitati Independente – 10 intrebari si raspunsuri;
- Pachet de contabilitate pentru activitati Independente impuse in sistem real – 5 intrebari si raspunsuri;
- Pachet pentru contabilitatea activitatilor independente impuse la norma de venit – 5 intrebari si raspunsuri;
- Pachet complet Declaratia Unica pentru persoane fizice – 5 intrebari si raspunsuri;
CONSULTANT – SC Kronos Business Solutions Srl cu sediul : Str. Birnova, Nr 1, Bl M115, Ap 34, Sector 5, Bucuresti, 051161, inregistrata la Registrul Comertului cu nr J40/10237/2006, CUI 18787705, tel : +40 724 331 977, email : contact @ gestiunepfa.ro, reprezentata legal prin Cozma Constantin, in calitate de administrator.
Art 2. Serviciul de consultanta care face obiectul prezentului contract va fi asigurat prin intermediul emailului.
Pentru a putea adresa intrebari beneficiarul trebuie sa-si creeze un cont pe site-ul gestiunepfa.ro
Intrebarile vor fi trimise de catre beneficiar la adresa consultanta @ gestiunepfa.ro.
Beneficiarul va trimite o singura intrebare in fiecare email trimis.
Intrebarile pot fi urmarite si in sectiunea dedicata a site-ului: https://gestiunepfa.ro/suport-si-consultanta/
Art 3. Beneficiarul va fi identificat cu adresa de email cu care a inregistrat comanda pe site-ul https://gestiunepfa.ro/.
Beneficiarul este o persoana inregistrata sau doreste sa fie inregistrata ca:
- Persoana fizica autorizata (PFA)
- Intreprindere Individuala (II),
- Intreprindere Familiala (IF),
- Persoana Fizica Independenta (PFI),
- Profesie Liberala,
- Persoanele fizice, fara forma de organizare, care obtin venituri conform art. 4.
Art 4. In functie de tipul venitului, aria de cuprindere a intrebarilor se limiteaza la urmatoarele categorii de venituri:
- venituri din activitati independente (inclusiv venituri din contracte de activitate sportiva),
- venituri din profesii liberale
- venituri din drepturi de proprietate intelectuala,
- venituri din cedarea folosintei bunurilor,
- venituri din investitii,
- venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura,
- venituri din premii si din jocuri de noroc;
- venituri din transferul proprietatilor imobiliare;
- venituri din alte surse.
Art 5. Subiectele intrebarilor sunt din urmatoarele categorii:
- infiintarea si inregistrarea de activitati economice la Registrul Comertului sau la ANAF;
- organizarea si gestiunea contabila si fiscala a activitatii economice desfasurate de catre beneficiar;
- declararea si plata impozitelor si a contributiilor la bugetul de stat;
Nu fac obiectul acestui contract:
- intrebarile legate de legislatia muncii incluzand si legislatia concediilor de orice fel;
- intrebarile care sunt specifice organizarii unei activiati economice; exemple: comert stradal, productia de pantofi, servicii medicale, etc.
Nu suntem specialisti in aceste domenii de activitate si nici in altele. Suntem specialisti in fiscalitatea si contabilitatea acestora.
Art 6. Timpul de raspuns. Consultantul va avea 5 zile lucratoare pentru a raspunde la intrebari, de la data si ora primirii emailului de la beneficiar.
Art 7. Consultantul este obligat sa raspunda la orice intrebare pe care beneficiarul o adreseaza. Raspunsul consultantului reprezinta opinia acestuia cu privire la intrebarea pusa de beneficiar obtinuta prin interpretarea textului legii si a experientei pe care consultantul o are in domeniul care face obiectul acestui contract. Raspunsul consultantului, desi este cu buna credinta si documentat conform legii, nu reprezinta sub nici o forma un angajament fața de beneficiar.
Art. 8. BENEFICIARUL este in totalitate responsabil cu privire la deciziile pe care le ia in administrarea afacerilor proprii și este pe deplin raspunzator de orice pierderi sau daune pe care le sufera ca urmare a acestor decizii.
Art. 9. BENEFICIARUL este unic raspunzator privind gestiunea bunurilor, valorilor imobiliare şi mobiliare, a marfurilor precum şi gestiunea resurselor financiare şi a lichiditaţilor aflate in patrimoniul sau; el raspunde de administrarea şi organizarea unitaţii patrimoniale proprii.
Art 10. Prezentul contract se incheie pe o durata de 12 luni, incepând de la data platii produsului achizitionat pe site-ul gestiunepfa.ro
Art. 11. Prezentul contract inceteaza de drept, fara a mai fi necesara intervenţia unui/unei tribunal arbitral/instanţe judecatoreşti:
- la expirarea contractului;
- in termen de 30 zile de la data platii contractului, daca beneficiarul se declara nemultumit de serviciile consultantului. In acest caz beneficiarul va solicita expres incetarea contractului print-un email folosind adresele stabilite la art. 2 si art. 3. Beneficiarul va primi integral in contul bancar pretul platit la data comenzii, conform facturii.
Art. 12. Parţile se obliga sa pastreze confidenţialitatea datelor, informaţiilor şi documentelor, ca urmare a aducerii la indeplinire a clauzelor prezentului contract, prin nefurnizarea datelor, rapoartelor şi studiilor catre terţi decât prin acordul parţilor (a celeilalte parţi).
Art. 13. In accepţiunea parţilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte parti este valabil indeplinita daca va fi transmisa la adresele de email prevazute la art.2 si art. 3 ale acestui contract.
Art. 14. Partile convin ca orice litigiu aparut din interpretarea si / sau derularea prezentului contract sa se finalizeze pe cale amiabila. Lipsa acordului intre parti conduce la supunerea litigiului institutiilor romane in drept, respectiv instanţei judecatoresti teritoriale competente sau Curtii de Arbitraj Comercial de pe lânga Camera de Comerţ şi Industrie a României din Bucuresti, conform reglementarilor de funcţionare ale acestora, dupa decizia unilaterala a BENEFICIARULUI.
Art. 15. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional (email) incheiat intre parţile contractante.
Art. 16. Prezentul contract, reprezinta voinţa parţilor şi inlatura orice alta inţelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.
Intrebarile tale ajung in sectiunea de consultanta a site-ului de unde iti raspundem in cel mai scurt timp!
O solutie completa, de la A la Z
pentru administrarea contabila si fiscala a veniturilor tale
- Ghidurile sunt realizate de o echipa dedicata de economisti si experti contabili;
- Informatia este actualizata si include instrumente de lucru la zi;
- Informatia organizata si structurata: explicam legislatia si mai ales oferim exemple de calcul;
- Am introdus suport pentru neclaritati la Ghiduri si un numar limitat de intrebari legate de activitatea ta;
- Informatia este accesibila oricand, de oriunde si de pe orice dispozitiv: laptop, tableta, telefon;
- Toate informatiile si instrumentele de care ai nevoie sunt intr-un singur loc;
- Textele sunt accesibile tuturor, nu trebuie sa ai studii de specialitate;
- Exemple si modele practice de completare a formularelor si registrelor obligatorii;
- Faci parte dintr-o comunitate de antreprenori care cauta solutii la aceleasi provocari;
- Nu mai ai nevoie de contabil sau de avocat - faci economii importante;
- Esti informat si stii ce sa ceri/oferi unui contabil, unui avocat, functionar ANAF sau partener de afaceri.
Fără risc pentru tine! Garantăm 100% satisfacție sau returnarea banilor.
Dacă nu ești pe deplin mulțumit, ne trimiți un email în maxim 30 de zile de la data achiziției și îți dăm toți banii înapoi. Fără nicio întrebare din partea noastră și fără niciun cost pentru tine!
BENEFICIARUL va beneficia de returnarea banilor prin procesatorul de plati sau direct prin virament bancar, in termen de 30 zile, daca face o cerere expresa scrisa catre adresa de email suport@gestiunepfa.ro. Banii vor intra in contul dvs in maxim 15 zile lucratoare de la data cererii de returnare.
Suport Comenzi
Daca ai un cont la gestiunepfa.ro, te rog sa te autentifici aici inainte de a comanda.
Daca NU ai cont, acesta se va crea unul odata cu comanda. Trebuie doar sa ai o adresa de email corecta.
Dupa finalizarea comenzii si confirmarea platii, vei primi pe email instructiuni pentru accesarea solutiei comandate.
Întrebări Frecvente
Aici găsești toate răspunsurile pe care le cauți
In primul rand diferenata consta in faptul ca persoanele fizice nu-si inregistreaza activitatea nici la Registrul Comertului si nici la ANAF. Pe cand Activitatile Independente se inregistreaza la Registrul Comertului si/sau la ANAF sub una din formele legale: PFA, PFI, II, IF, Profesie Liberala. Deci activitatile Independente se pot identifica cu numar de la Registrul Comertului, cu un Cod Unic de Identificare (CUI) sau un Cod de Identificare Fiscala (CIF).
In al doilea rand facem diferentierea dupa categoria de venit:
– Persoanele fizice obtin venituri din: dividende, dobanzi, cedarea folosintei bunurilor, drepturi de proprietate intelectuala, agricultura, activitati sportive, jocuri de noroc, alte surse;
– Activitatile independente obtin venituri dintr-o activitate comerciala, de productie, prestari servii, profesie liberala pentru care sunt obligate sa conduca contabilitate in partida simpla sau cel putin sa completeze Registrul de Evidenta Fiscala.
Ambele categorii depun Declaratia Unica.
Modificarile la Codului Fiscal sunt saptamanale! Din pacate!!
O carte sau un CD nu mai este calea cea mai rapida de a va transmite informatiile de care aveti nevoie.
Pana se produce cartea sau CD-ul, (poate dura luni de zile), legislatia se modifica de 5 ori.
Si din acest motiv am ales versiunea online a Ghidurilor. Deci:
Ghidurile se acceseaza online, cu adresa de email si parola setata de tine.
Pentru accesare trebuie sa iti faci un cont pe site-ul nostru. Acest lucru dureaza mai putin de 1 minut.
Fiecare Ghid este format din capitole si subcapitole, fiecare trateaza o tema dedicata.
Pe măsură ce parcurgi ghidul gasesti legaturi care te conecteaza la documente de care ai nevoie in activitatea ta (documentele sunt in format PDF, Excel si Word).
Accesarea online are mai multe beneficii:
- Mai multa informatie si mai bogata in continut: text nelimitat, fotografii, linkuri, discutii, continut video etc;
- Informatie mai organizata, mai usor de accesat, mai usor de actualizat si distribuita rapid utilizatorilor cu notificare;
- Versiunea online ne-a permis sa adaugam solutii noi: Pachet pentru norme de venit, Intrebari si Raspunsuri, Calculator venit net;
- Ghidurile se livreaza imediat, nu trebuie sa astepti sa vina posta sau curierul;
In perioada de abonament de 12 LUNI, poti accesa ghidul oricand, de oriunde si de pe orice dispozitiv; - Ghidul se actualizeza ZILNIC, mult mai usor DECAT o carte sau un CD sau o arhiva trimisa pe email;
- Poti printa ceea ce te intereseaza, daca vrei sa printezi sau poti salva in PDF;
- Nu mai trebuie sa rasfoiesti sau sa derulezi, accesezi direct subiectul care te intereseaza;
- Este interactiv, fiecare ghid avand un forum dedicat pentru discutii;
- Formularele si documentele din anexa sunt editabile si le poti utiliza in cateva minute de la comanda;
- Pret accesibil deoarece costurile sunt mai mici cu tehnologia; informatia organizata si expertiza noastra costa;
- Versiunea online este prietena cu natura, consuma putina energie si nu produce deseuri.
- Activitatilor Independente, asa cum au fost descrise mai sus cu Ghiduri pentru activitati Independente, impuse in sistem real sau la norma de venit.
- Persoanelor Fizice, asa cum au fost descrise mai sus cu Ghidul – Declaratia Unica pentru persoane fizice.
Ghidul PFA este necesar oricarei persoane fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma de organizare, care sunt obligate sa intocmeasca contabilitatea in partida simpla.
Termenul generic de persoană fizică autorizată – PFA desemnează acea persoană care are autorizație de la Registrul Comerțului sau de la Administrația Financiară sau de la alte institutii (organizatii profesionale) pentru a desfășura o activitate economică sub una din următoarele forme de înregistrare:
- Persoane fizice fara forme de organizare economica,
- Persoană fizică autorizată – PFA,
- Întreprindere Individuală – ÎI,
- Întreprindere Familială – ÎF,
- Persoana Fizica Independenta – PFI,
- Profesii Liberale: cabinete medicale, notariat, avocatura, cadastru, cabinete de psihologie, etc.
Toate aceste persoane sunt obligate sa intocmeasca Registrul Jurnal de Incasari si Plati si Registrul de Evidenta Fiscala, sa determine venitul net anual ca diferenta intre cheltuielile deductibile si veniturile obtinute in cursul anului si sa depuna declratia unica. In functie de situatia fiscala a fiecaruia se depun si declaratia 300, 301, 394.
Important!
Daca ai deja un cont inregistrat pe site, te rugam sa te autentifici inainte de a plasa o comanda. Daca nu aveti un cont, se va crea unul odata cu plasarea comenzii. Parola va fi trimisa pe email.
Pasul 1: Selectează produsul care te interesează
Citește cu atenție descrierea fiecărui produs și alege produsul/serviciul de care ai nevoie. Apasa butonul galben Adauga in Contul tau…pentru a merge mai departe.
Important! Se poate plati cu cardul bancar sau in cont la Banca Transilvania. Platile NU SUNT AUTOMATE. Dupa 12 LUNI, utilizatorul trebuie sa faca o plata manuala pentru prelungirea abonamentului. Un email va fi trimis cu 2 saptamani inainte de expirare. Daca utilizatorul nu doreste prelungirea, va ramane cu contul gratuit la site.
Pasul 2: Datele de facturare
Te rugăm să introduci cu atenție datele de facturare și adresa de email.
Important!
Daca ai un cupon de promotie te rog apasa pe link-ul din finalizare comanda pentru a introducere codul si a obtine reducerea. Link-ul se afla in deasupra ecranulului cu datele de facturare.
Pasul 3: Alege metoda de plata si apasa butonul PLASEAZA COMANDA
a) Plata imediata prin MobilPay.ro cu card de debit/credit. Vei fi directionat catre pagina securizata a MobilPay.ro. Dupa confirmarea automata a platii ghidul ajunge imediat in emailul tau.
Nu contează în ce monedă a fost emis cardul tău, MobilPay.ro face automat schimbul valutar. Nu vei plăti nicio taxa deoarece MobilPay.ro nu taxează pe cei care cumpăra online.
Important: nu prelucrăm și nu stocăm datele cardului si nici datele personale ale posesorului de card. Plata se face prin intermediul unui procesator de plați recunoscut care oferă siguranță maximă la procesarea de plați. Nicio informație legata de cardul tău nu va ajunge în posesia noastră!
b) Daca alegi plata prin transfer în contul bancar, vei primi pe email factura care include toate detaliile de plata.
Dacă ai internet banking poți face plata imediat, altfel trebuie sa mergi la o sucursala a băncii Transilvania si sa depui in contul Kronos Business Solutions SRL contravaloarea ghidului.
Datele de facturare sunt:
- Kronos Business Solutions srl,
- CUI: 18787705
- Banca Transilvania – Suc. Crangasi
- IBAN: RO26 BTRL RONC RT03 3459 0601
- Plata Ghid PFA comanda nr….
Important!
La plasarea comenzii ecranul se va bloca pentru cateva secunde: plasarea unei comenzi noi consuma cele mai multe resurse IT: se creeaza utilizator, drepturi de acces, facturi, emailuri, etc. Acest lucru se intampla doar in acest caz.
De retinut:
Abonamentul incepe de la data confirmarii platii. Nu de la data comenzii sau a facturii proforma. Daca ai platit cu cardul confirmarea platii si accesul la ghid este imediat. Daca ai platit in cont la Banca Transilvania, abonamentul incepe in momentul in care se confirma plata de catre noi. Nu pierzi nici un minut din abonamentul la actualizari si notificari.
După confirmarea plății vei avea acces automat la Ghidurile si aplicatiile comandate.
In functie de metoda de plata aleasa:
- dacă plata a fost făcuta prin card bancar, cu Mobilpay.ro, confirmarea plații se face automat si vei putea accesa imediat Ghidurile si aplicatiile;
- dacă plata s-a făcut prin OP bancar, internet banking sau numerar la ghiseul Bancii Transilvania, trebuie sa facem confirmarea manuala a platii tale si e nevoie de maxim o zi lucratoare pentru incasa banii trimisi de tine. Banca Transilvania ne anunta prin SMS cand intra banii in cont.
- Daca platesti cu OP sau prin internet banking, putem grabi procesul de confirmare a platii: trimite-ne o copie dupa OP sau un print screen din aplicatia de internet banking cu confirmarea platii, sau un extras bancar.
Important: nu ezita sa ne contactezi daca intampini dificultati sau erori!
Telefon: 0724 331 977
Achizitia este deductibila la calculul impozitului pe venitul net (daca PFA sau SC este deja infiintata) cat si pentru cele care se vor infiinta cu conditia ca data infiintarii sa fie in aceeasi luna cu data facturii.
Imediat ce avem confirmarea plații vei avea în email factura fiscala o data cu ghidul. Aceasta poate fi eliberata atât pe numele titularului, persoana fizica sau pe numele persoanei fizice autorizate daca este deja înființată (sau intreprindere individuala/intreprindere familiala, dupa caz), sau pe numele unei societati comerciale.
Ghidul nu are un capitol dedicat calcului si declararii TVA. Mecanismul TVA este complex si necesita cunostinte si exeperienta in domeniul contabilitatii. Recomand apelarea la serviciile unui expert contabil atunci cand devii platitor de TVA. Ne poti contacta daca ai nevoie de servicii profesionale de contabilitate.
In Caietul Practic de contabilitate este inclus un exemplu de calcul, care iti arata principiul de functionare al TVA. Acest exemplu te poata ajuta sa decizi daca te faci platitor sau nu de TVA. De asemenea te ajuta sa vezi cum functioneaza TVA si cum trebuie sa stabilesti pretul de vanzare al produselor si serviciilor tale, astfel incat sa nu iesi in pierdere sau chiar cum poti sa profiti de faptul ca esti platitor de TVA.
Ghidul nu are un capitol dedicat contabilitatii salariatiilor. Legislatia muncii este stufoasa si complexa, sunt multe formulare de completat pentru a fi in regula la un control de la Inspectia Muncii. De aceea recomand serviciile unui expert care sa gestioneze aceasta parte a activitatii tale. Ne poti contacta daca ai nevoie de servicii profesionale pentru administrarea salariatilor.
Atat in Ghidul de Contabilitate cat si in Caietul practic gasesti informatii legate de fiscalitatea salariilor si o comparatie cu celelalte forme de organizare a unei afaceri – PFA, Microintreprindere sau SC fara salariati. Te ajuta sa alegi cea mai avantajoasa forma de organizare pentru tine.
Important! Ai acces GRATUIT la actualizarile si completarile aduse Ghidurilor pe care le-ai comandat pe o perioada de 12 luni de la data PLATII (nu de la data facturii sau data comenzii). Vei primi notificari pe email cu actualizarile efectuate. Verifica aici ultimele actualizari:
Ghid PFA
Ghid PFA este creat și susținut de oameni cu experiență de peste 15 ani în antreprenoriat și în consultanța financiar-contabila.
Ghid PFA ofera de peste 10 ani informatii, solutii de contabilitate si consultanta Activitatilor Independente si Persoanelor Fizice care desfasoara activitati economice si completeaza Declaratia Unica pentru plata contributiilor sociale si a impozitului pe venitul realizat!
Ghid PFA este o solutie dedicata nespecialistilor cu scopul de a-i ajuta sa-si indeplineasca cu succes obligatiile rezultate ca urmare a obtinerii de venituri din diferite surse! Obiectivul nostru este sa explicam legislatia pe intelesul tau, sa-ti dam cat mai multe exemple concrete, sa te ajutam cu indrumari precise la calcule si la completarea declaratiilor si registrelor.
Ghid PFA este asistentul tau contabil si fiscal! Partenerul tau pentru cel putin 12 luni!
Constantin Cozma
coordonator proiect
Sunt economist, absolvent ASE Bucuresti, Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune. Din 2012 sunt specializat in consultanta contabila si fiscala a persoanelor fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma lor de organizare. Sunt partener intr-un grup de firme care au ca obiect de activitate consultanta de afaceri si financiar-contabila; sunt la randul meu titularul unei intreprinderi individuale.
Cred, ca antreprenor în primul rând, că pentru a obține mai multă prosperitate trebuie să oferim cât mai multă valoare clienților noștri, pentru ca și ei să obțină la rândul lor mai multă prosperitate (…și bani să ne cumpere serviciile sau produsele). Așa funcționează o societate prosperă și din acest motiv funcționează si Ghid PFA!
Stefan Teodorescu (Client ghid) –
destul de bun , dar nu foarte explicit, foarte multe luate direct din ghidul de la anaf, ea interesant o versiune cu passi pe care trebuie sa-i parcurga cineva pe diferite situatii. Ex. pentru inregistrarea in regoistrul de mijloace fice luati fisa x, in coloana y treceti asta, in coloana z treceti asta, in registru la nr 1 treceti asta etc. In rest e ok, asta este doar opinia mea. Sper sa va ajute
Constantin (store manager) –
Va multumim pentru sugestiile de completare. Am considerat ca cea mai buna cale sunt exemplele si formularele completate. Aveti exemplu de registru al mijloacelor fixe.
Ne gandim sa facem videori scurte pentru ce ne-ati spus dvs.
ADELA RENATA MIHALCEA (Client ghid) –
FB
Constantin (store manager) –
Multumim!
MARIA CLAUDIA SOLSCHI (Client ghid) –
De folos atunci cand lucrezi cu PFA-uri
Constantin (store manager) –
Va multumesc!
PONGRAT ISABELE (Client ghid) –
Multumesc. Am gasit ce cautam.
Constantin (store manager) –
Va multumim!
Florian B. (Client ghid) –
Cred ca prin faptul ca ne numaram printre clientii dvs. de mai multi ani,dovedeste importanta si necesitatea pentru noi a acestui ghid.Va multumim pentru ceea ce faceti pentru noi si va dorim mult succes in tot ce intreprindeti.Multa sanatate si numai bine.
Adrian Robescu (Client ghid) –
Sunt foarte multumit de materialele si serviciile Ghid PFA
Constantin (store manager) –
Va multumim pentru colaborare!
Lauren?iu Bogdan Nov?cescu (Client ghid) –
Un Ghid care m? ajut? foarte mult.
Laurențiu Bogdan Novăcescu (Client ghid) –
Un Ghid care mă ajută foarte mult.
Constantin (store manager) –
Va multumim!
mirela c. (Client ghid) –
buna ziua! Mi-a fost de mare ajutor . M-a ajutat sa inteleg unele lucruri si am aflat si altele noi pe care nu le stiam. Multumesc. O zi buna!
Constantin (store manager) –
Va multumim!
Sigrid (Client ghid) –
Sunt abonată de ceva ani la Ghidul PFA și sunt foarte mulțumită. Nu este stufos, este ușor de înțeles și asistența oferită precum și răspunsurile la veșnicele mele întrebări (unele prostești) sunt prompte și pertinente.
Constantin (store manager) –
Va multumim pentru apreciere!
Maria Magdalena Boanta (Client ghid) –
A fost de mare ajutor.
Constantin (store manager) –
Multumim pentru apreciere!
Bogdan (Client ghid) –
Am gasit informatie incompleta. Nu este tocmai la zi.
Constantin (store manager) –
Multumim pentru raspuns. Nu am primit nicio nelamurire de la dvs. Ce anume ati gasit neactualizat?
CLAUDIU-ADRIAN TOLDAS (Client ghid) –
Excelent! Informatii clare si raspunsuri la intrebari in timp scurt.
Constantin (store manager) –
Multumim pentru apreciere!
Dana Maria O. (Client ghid) –
Foarte util!
Constantin (store manager) –
Va multumim!
Anonim (Client ghid) –
Mul?umesc!
Anonim (Client ghid) –
Mulțumesc!
Constantin (store manager) –
Si noi va multumim!
MIHAELA (Client ghid) –
Ghidul acesta m-a ajutat sa inteleg mai bine cum sa imi gestionez activitatea contabila a PFI, dar si la completarea DU, prin explicatiile si exemplele date, insa din punctul meu de vedere ar trebui sa fie mai multe exemple de DU si pentru profesiile liberare, atat la venit estimat cat si la cel realizat si poate ar trebui si exemple cu documentele contabile cu variante completate corect dar si incorect completate ( factura, registre etc.)
Constantin (store manager) –
Va multumesc pentru sugestii si pentru raspuns! Fiecare persoana are o situatie unica si nu putem acoperi absolut totul, dar ne apropiem. In ghid sunt tratate in general, toate aspectele care tin de gestiunea unei activitati independente. Nu forma de organizare conteaza PFA sau profesie liberala; este la fel din punct de vedere contabil si fiscal.
Szilárd Bakó (Client ghid) –
Apreciez enorm efortul depus în realizarea ?i actualizarea ghidului ?i disponibilitatea de a r?spunde la întreb?ri. Nota 10.
Szilárd Bakó (Client ghid) –
Apreciez enorm efortul depus în realizarea și actualizarea ghidului și disponibilitatea de a răspunde la întrebări. Nota 10.
Constantin (store manager) –
Va multumim!
Mihaela (Client ghid) –
Mi s-a raspuns in 48 ore la intrebarile adresate iar laspunsurile au fost complet lamuritoare.
Constantin (store manager) –
Va multumim pentru raspuns. In stanga sus aveti o adresa de email si un numar de telefon, in dreapta sus aveti un text Contacteaza-ne! In meniu aveti Consultanta de unde puteti deschide un +Tichet, adica sa puneti o intrebare in sectiunea de Consultanta a site-ului.
Constantin (store manager) –
Va multumim pentru apreciere!
Florentina M. (Client ghid) –
Apreciez viteza cu care primesc raspunsul, insa trebuie sa recunosc ca ma asteptam ca ajutorul sa fie mult mai concret decat niste raspunsuri destul de generale.
Constantin (store manager) –
Va multumim pentru opinia dvs. Am clarificat pe email ulterior. Recomand sa cereti clarificari daca raspunsul nu este clar.
Nicolae Zârn? (Client ghid) –
Extrem de util ?i la zi.