fbpx

Ghid pentru contabilitatea activitatilor independente impuse in sistem real



Comandă Acces!

Cuprins Ghid

Capitole Status
1

Ghid rapid pentru depunerea Declaratiei Unice (sistem real)

2

Introducere in fiscalitatea persoanelor fizice

3

Introducere in contabilitatea in partida simpla

4

Inregistrarea veniturilor si cheltuielilor in sistem real

5

Contributia de asigurari sociale CAS - datorata de persoanele fizice in 2019

6

Contributia pentru asigurari de sanatate - CASS - 10% pentru 2019

7

Contributia pentru asigurari sociale (pensie) – CAS – 25% (in anul 2018)

8

Contributia pentru asigurari de sanatate - 10% (in anul 2018)

9

Calculul impozitului pe venitul realizat din activitati independente

10

Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate in 2019

11

Registrul de Evidenta Fiscala: obligatia, modelul si exemple de completare

12

Bonificatii acordate pentru plata impozitului pe venit si a contributiilor sociale

13

Plata contributiilor si impozitului la bugetul de stat

14

Destinatia sumei de 2% - 3,5% din impozitul datorat de contribuabil

15

Depunerea declaratiilor online prin Spatiul Privat Virtual

16

Sistem real de impozitare sau la norma de venit?

17

Gestiunea si amortizarea mijloacelor fixe. Metode de amortizare.

18

Taxa pe valoarea adaugata: obligatie, avantaje si dezavantaje

19

Achizitii si livrari intracomunitare – in spatiul Uniunii Europene

20

Cand si cum se utilizeaza casa de marcat

21

Restrictii la utilizarea numerarului

22

Vrei sa angajezi? Vezi ce trebuie sa faci si cat te costa

23

Gestiunea stocurilor la activitatile independente

24

Declaratii depuse de Intreprinderile Familiale si alte asocieri

25

Alte declaratii depuse de activitatile independente

26

Registre si formulare financiar contabile utilizate

27

Radierea sau suspendarea activitatii

28

Documente atasate la Ghidul pentru Contabilitatea in Sistem Real

29

Legislatia aplicabila. Pagini web utile.

30

Note importante

8 Comentarii
  1. roxana.panturescu 3 luni în urmă

    Buna seara,

    am citit sectiunea 18, dedicata achizitiilor si livrarilor intracomunitare si nu ma simt deloc lamurita.

    Pana acum ca prestator de servicii catre state din UE m-am folosit de codul special in scopuri de TVA obtinut odata cu infiintarea, am depus de fiecare data declaratia VIES de recapitulare a prestarilor intracomunitare si cam atat. In plus, am introdus in factura sintagma “Neimpozabil in Romania conform art. 278 alineat (2) din Codul Fiscal Roman” si in romana si tradusa pe intelesul clientului. Asadar, n-am depus nicio declaratie pentru TVA, deoarece nu l-am facturat. Am procedat corect?

    Multumesc.

    Roxana

    • Autor
      Constantin Cozma 3 luni în urmă

      Buna ziua! Pentru livrari intracomunitare declaratia 390, depusa de dvs, este suficienta. Declaratia 301 se depune cand faceti achizitii intracomunitare pe codul special de TVA (achizitii de servicii cuorice valoare sau achzitii de bunuri cu valoarea peste 34.000 lei sau 10.000 euro)

  2. mirela 3 luni în urmă

    Buna ziua,
    De fapt este o intrebare.
    Am PFA pentru inchiriere apartament in scop touristic din februarie 2018.
    Am depus declaratia unica si o declaratie rectificativa pentru 2018.
    Am platit la ANAF registrul de evidenta fiscal dar in ziua cand sa il ridic doamna de acolo mi-a spus ca pentru activitatea mea nu am nevoie de asa ceva si m-a pus sa fac cerere de returnarea banilor care au si sosit in cont in luna iunie 2018.Trebuie sa am acest registru?
    Si intrebarea urmatoare:sunt valabile registrele de casa,facturile si chitantele cumparate de la tipizatele de pe langa sediul ANAF?
    Multumesc.

  3. popescunick 3 luni în urmă

    Buna ziua,
    Doresc sa comand Ghidul La care am mai fost abonat anul trecut.
    Cum procedez?
    Multumesc.

  4. Autor
    Constantin Cozma 3 luni în urmă

    Buna ziua! Ati rezolvat singur…………Va multumim!
    Daca sunt nelamuriri va rog sa ne scrieti, aici sau pe email, sau la consultanta…

  5. Otilia Popa 3 luni în urmă

    Buna ziua. Am o întrebare privind obligația de a ține evidența stocurilor și completarea nir. Am forma de organizare CMI. cabinet individual de medicina dentara. Nu îmi este clar dacă trebuie sau nu să completez nota de intrare recepție pt materialele pe care le cumpăr, materiale pe care de folosesc pentru desfășurarea activității nu pentru vânzare ulterioară. As vrea sa știu unde găsesc cadrul legal în legătură cu această situație. Va mulțumesc

  6. lnica1958yahoo-com O săptămână în urmă

    Buna dimineata
    As dori un ghid pentru PFA, dar nu-mi este clar :
    1.denumirea firmei in contul careia pot efectua plata, la banca Transilvania
    2.nr.contului bancar unde se pot efectua platile.
    V-as ruga, lamuriri
    Multumesc
    Laurentiu

Lasă un răspuns

©2012-2019 Ghid PFA – Informatii fiscale si contabile pentru Persoane Fizice si Activitati Independente. 

PF – PFI – PFA – II – IF – Profesii Liberale.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account