Dacă te-ai săturat de informaţie contradictorie şi neactualizată, de păreri şi opinii, căutarile tale s-au terminat. Ai mai jos un material complet,  precis şi actualizat de care ai mare nevoie la infiinţarea şi contabilitatea afacerii tale.

Pachet complet pentru înregistrarea și contabilitatea persoanelor fizice care desfăşoara activităţi independente PFA-PFI-II-IF!

Ediţie actualizată la 25 Septembrie 2017

Nou in Pachetul Complet actualizat la 25 Septembrie 2017:

  • In Caietul Practic s-a extins capitolul de amortizare cu exemple de amortizare accelerata si degresiva;
  • In Caietul Practic s-a adaugat un capitol nou: Iesirea din patrimoniu a mijloacelor fixe;
  • In Caietul Practic s-a adaugat un capitol nou: Cand si cum te inregistrezi pentru operatiuni intracomunitare;
  • S-au actualizat formularele de la Registrul Comertului si de la ANAF;
  • Obiectivul Ghidului PFA

    …este ca o persoană care nu are deloc cunoştinţe legate de înfiinţarea şi contabilitatea PFA să cunoască, în decursul a 2,3 ore de lectură, informaţiile esenţiale pe baya cărora să ia decizii corecte  pentru a-şi desfăşura în condiţii  legale activitatea  şi să evite riscul de a avea probleme cu legea sau de a pierde bani!

  • Ghidul PFA

    are peste 103 de pagini si este  accesibil sub forma electronica (pdf), în emailul tău.
    Pe lângă  ghidul propriu-zis am adăugat si o colecție de documente care cuprinde formulare, completate si necompletate, legi, ordonanţe guvernamentale, documente şi instrumente de care ai neapărată nevoie în activitatea ta. Vezi lista completă mai jos.

  • Pentru cine este Ghidul?

    Dacă eşti o persoană interesată să desfaşoare în mod independent o activitate economică atunci ghidul este pentru tine. Termenul generic de persoană fizică autorizată PFA desemnează acea persoană care are autoizaţie de la Registrul Comerţului si (sau) de la Administraţia Financiară pentru a desfăşura o activitate economică sub una din următoarele forme de înregistrare:

    • Persoană fizică autorizată – PFA
    • Întreprindere Individuală – ÎI
    • Întreprindere Familială – ÎF
    • Persoane fizice independente – PFI
    • Profesii liberale
    • Si pentru alte persoane care desfasoara activitati independente
  • Mai mult...

    Ghidul in general şi mai ales Ghidul de contabilitate este foarte util şi persoanelor care desfăşoara o activitate sub formă de profesie liberă: medici, avocaţi, notari publici, executori judecătoreşti, experţi tehnici şi contabili, contabili autorizaţi, consultanţi de plasament în valori mobiliare, auditori financiari, consultanţi fiscali, arhitecţi, traducători, sportivi, arbitri sportivi, precum şi alte persoane fizice cu profesii reglementate desfăşurate în mod independent, în condiţiile legii.

     

Pentru uşurinţa utilizării Ghidul  are două părti:

  • Ghid practic pentru înfiinţarea şi înregistrarea persoanelor fizice autorizate PFA-II-IF-PFI

    În care am descris, pas cu pas, toate etapele pe care trebuie să lă parcurgi pentru autorizarea activităţii tale la Registrul Comerţului si înregistrea la Administraţia Financiară.

  • Ghid practic pentru contabilitatea şi fiscalitatea persoanelor care desfasoara activitati independente

    Partea a doua îţi arată cum să înregistrezi veniturile şi cheltuielile  în contabilitate, cum să calculezi taxele și contribuțiile sociale, cum completezi declaraţiile fiscale, când se depun, etc.

Ghid pentru Înfiintarea de activitati indpendente

În ghidul practic pentru înfiinţarea  persoanelor fizice autorizate găseşti  toate răspunsurile pe care le cauți și te va ghida, pas cu pas, pe tot parcursul înființării și înregistrării afacerii tale la Registrul Comerţului si la Administraţia Financiară.

În primul capitol găseşti toate informaţiile necesare pentu ca să iei cea mai bună decizie înainte de etapa de înființare. S-ar putea să nu ai nevoie de PFA!! Odată ce te-ai hotărât, în al doilea capitol găsești în șapte pași simpli, cea mai ușoară cale de parcurs pentru înregistrarea PFA.

Toate formularele de care ai nevoie sunt la un click distanță. Ca exemplu, deschizi direct din ghid contractul de comodat/închiriere în format word, îl completezi cu datele din buletinul tău si al proprietarului, il printezi și semnezi….si ai terminat cu contractul de comodat.

Nu e necesar sa mergi la notar sau la avocat. Nici măcar pentru parafarea contractului de sediu profesional, indiferent dacă este contract de comodat sau contract de închiriere. Si chiar dacă vei merge la avocat tot tu vei munci mai mult pentru ca treci prin aproape aceleași etape, cu excepția depunerii și ridicării actelor la Registrul Comerțului.

Ai ajuns aici pentru că ai foarte multe întrebări..

  • De ce și când trebuie să mă înregistrezi ca PFA?
  • Chiar am nevoie de acest PFA? ca sa nu-l faci degeaba…
  • Care este diferența dintre PFA, ÎI și SRL?
  • Cât costă înregistrarea PFA?
  • Ce taxe plătesc ca PFA?
  • Ce tip de persoană autorizată aleg? persoana fizica autorizata (PFA), întreprindere individuală (II) sau întreprindere familială (IF)?
  • Plătitor sau neplătitor de TVA?
  • PFA impozitată la normă de venit sau în sistem real?

Capitolul I. Noțiuni introductive. Ce trebuie să știi înainte de înființarea PFA!

Condiții ce trebuie îndeplinite pentru a putea înființa o PFA/II/IF

Despre întreprinderea familială

Avantajele și dezavantajele PFA/II/IF  față de societățile comerciale

Menționarea participării soțului sau soției titularului la activitatea PFA sau II

Taxe plătite de PFA

  •    Contribuția de asigurări sociale – pensie (CAS)
  •    Contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS)
  •    Plătitor sau neplătitor de TVA?

Livrări si achiziții de bunuri și servicii din spațiul Uniunii Europene – intracomunitar

Sistem real de impozitare sau la normă de venit?

Diferența dintre activitate independentă și activitate dependentă

Capitolul II. Înființarea și înregistrarea PFA/II/IF în 7 pași

Pasul 1. Stabilirea sediului profesional și alegerea codului CAEN

Pasul 2. Rezerervare denumire PFA/II/IF

Pasul 3. Contractul de sediu profesional

Pasul 4. Pregătirea și depunerea dosarului la Registrul Comerțului

Pasul 5. Ridicare documente de înființare PFA/II/IF

Pasul 6. Ștampila si contul bancar

Pasul 7. Înregistrarea la Administrația Financiară, Casa de Pensii și Casa de Sănătate

  •       Registrul de încasări și plăți, registrul inventar
  •       Pregătirea formularelor și depunerea lor la administrație
  •       Obținerea registrului unic de control
  •       Obținerea registrului de evidență fiscală (asteptam normele de aplicare)
  •       Înregistrarea PFA/II/IF la Casa de Pensii și la Casa de Asigurări de Sănătate

Capitolul III. Infiintarea persoanelor fizice independente PFI

Capitolul IV.  Alte aspecte privind activitatea PFA

Înregistrarea punctului de lucru

Radierea sau suspendarea activitatii

Când ai nevoie de contabil la PFA/II/IF

Vei primi pe email o arhiva care va conține ghidul propriu-zis, cu toate instrucțiunile de utilizare și completare a următoarelor documente:

  • Toate formularele de la Registrul Comerțului;
  • Modele de formulare completate, ca să-ți fie  ușor să le completezi pe ale tale;
  • Contract de comodat pentru sediul profesiopnal;
  • Contract de închiriere pentru sediul profesional;
  • Declaratia 070 – de inregistrare la Administratia Finaciara;
  • Declaratia 600 – Contributii la Pensii;
  • Declaratie punct de lucru;
  • Toate declarațiile necesare la Administrația financiară cu exemplu de completare;
  • Lista de coduri CAEN Rev 2. 2008;
  • Lista activitatilor independente acceptate cu norme de venit;
  • Declarația 220 venituri estimate;
  • Legea 44 din 2008 care legiferează activitatea persoanelor fizice autorizate;
  • Adresele Registrului Comertului din fiecare judet;
  • Lista de activitati economice conditionate sau interzise;
  • Cerere de achizitie registru unic de control;
  • Model de acord de constituire IF – dacă este cazul;

25 Septembrie,  ediţia a 5-a, versiunea 5. S-au adaugat mai multe capitole teoretice si exemple practice; s-au actualizat formularele de la ANAF si Registrul Comertului; 

1 Mai 2017,  ediţia a 5-a, versiunea 4. S-au adaugat mai multe capitole teoretice si exemple practice; 

1 Martie 2017,  ediţia a 5-a, versiunea 3, Conform cu   Legea nr. 7/2017, legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2017

20 Ianuarie 2017,  ediţia a 5-a, versiunea 2, Conform cu  Legea nr. 2 din 12 ianuarie 2017

6 Ianuarie 2017,  ediţia a 5-a, versiunea 1 Conform cu OPANAF nr. 3696/2016   publicat in Monitorul Oficial nr 1069 din 30.12.2016

12 Ianuarie 2016 Ediţia 2016 versiunea 1

Conform cu Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal 2016 modificat cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57 din 9 decembrie 2015.

21 Martie 2015 Ediţia 2015 versiunea 2

  • Actualizată conform OMFP nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă intrat în vigoare la 1 martie 2015,
  • Ordonanța de urgenta nr. 91/2014 cu privire la obligativitatea  utilizării caselor de marcat fiscale,
  • Ordinul presedintelui ANAF nr. 17/2015 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA a fost publicat in Monitorul Oficial,

9 Ianuarie 2015 – Ediţia 2015 versiunea 1

  • actualizare conform OUG 80, din 10 decembrie 2014, care modifică Codul Fiscal.

Ediţia 2014 (mai multe actualizări) Ediţia 2013 (mai multe actualizări)

Ghid esential pentru contabilitatea activitatilor independente

Odată ce ai terminat cu înființarea PFA, vei avea nevoie de  instrucțiuni pentru înregistrarea operațiunilor  curente în contabilitate și pentru calculul taxelor și contribuțiilor de plătit. Partea a doua a ghidului este rezervată acestui scop.

Ghidul de contabilitate PFA iţi arată ce trebuie sa faci după infiinţare, indiferent dacă ești impozitat în sistem real sau la normă de venit. Contabilitatea în partidă simplă se bazează mai mult pe declarații pe propria răspundere. După înființarea PFA-ului se depun declarații estimative, moment în care se estimează un anumit volum al veniturilor pe baza cărora se calculează impozitul. După sfârșitul fiecărui an se face o verificare, iar diferența dintre real și estimat se plătește sau se compensează, după caz.

Cele mai multe PFA-uri își întocmesc contabilitatea fără a apela la un contabil. Ca titular de PFA principala ta obligaţie constă în a întocmi şi înregistra corect documentele justificative şi registrele obligatorii. Mai departe trebuie să declari operaţiunile economice efectuate in cursul unei perioade la termenele stabilite de lege şi să plăteşti impozitele şi contribuţiile datorate. Altfel dacă nu-ţi indeplineşti obligaţiile, ceea ce este ușor, poate deveni un coșmar: conturi blocate, banii luaţi, amenzi şi penalităţi datorate către bugetul de stat. Posibil chiar şi executare silită a bunurilor personale. De aceea trebuie să fii în regulă cu contabilitatea la PFA-tău.

Ghidul de Contabilitate  răspunde la următoarele întrebări:

  • Care este diferența între PFA cu normă de venit şi PFA cu contabilitate în partidă simplă?
  • Cum înregistrez veniturile si cheltuielile?
  • Ce cheltuieli pot înregistra astfel încât să plătesc mai puţine taxe!
  • Cum calculez impozitul pe venitul net?
  • Când trebuie să am casă de marcat?
  • Cum calculez contributiile la pensie si sanatate?
  • Când nu platesc contribuţii sociale ?
  • Ce declaraţii depun şi unde fac plăţile către buget?

1. Noțiuni Introductive

2. Înregistrarea veniturilor si cheltuielilor la norma de venit

3. Înregistrarea veniturilor si cheltuielilor in sistem real

4. Gestiunea și amortizarea mijloacelor fixe

  • Metode de amortizare
  • Exemplu de calcul amortizare mijloc fix

5. Contribuții la asigurările sociale plătite de PFA

  • Contribuția pentru asigurări sociale (pensie) – 10,5% sau 26,3%
  • Contribuția pentru asigurări de sănătate – 5.5%
  • Contribuțiile la șomaj și pentru concedii și indemnizații

6. Gestiunea stocurilor

  • Evaluarea stocurilor la intrarea în gestiune – achizitii
  • Evaluarea stocurilor la ieșirea din gestiune – vanzari
  • Inventarul bunuriloe detinute de PFA

7. Calculul impozitului pe venitul net

  • Calculul impozitului pe venit la normă de venit
  • Calculul venitului net sau a pierderii fiscale anuale in sistem real

8. Introducere in contabilitatea salariaților 9. Taxa pe valoarea adaugată

  •  Achiziții și livrări intracomunitare – în spațiul Uniunii Europene

10. Când și cum se utilizează casa de marcat. Utilizarea numerarului

11. Restrictii la utilizarea numerarului

12. Registre și formulare financiar contabile utilizate

13. Calendar de declarații 2017

14. Radierea sau suspendarea activitatii

 

Ghidul pentru gestiunea contabila si fiscala a PFA se prezinta ca o arhiva care conține ghidul propriu-zis, plus o lista completa cu documente de care ai nevoie, care cuprinde:
  • Bon de consum
  • Borderou de achizitie
  • Catalog cu durata de functionare a mijloacelor fixe
  • Contract de comodat auto
  • Ordin de deplasare
  • Fisa de magazie
  • Legea 44 din 2008
  • Model factura pentru neplatitor TVA (in format excel)
  • Model factura pentru platitor TVA (in format excel)
  • NIR ne-platitori TVA (in format excel)
  • NIR platitori TVA (in format excel)
  • Raport de Gestiune (in format excel)
  • Registru de incasari si plati (in format excel)

Vei primi pe email toate documentele de mai sus împreună cu instrucțiunile de utilizare.

25 Septembrie,  ediţia a 5-a, versiunea 5. S-au adaugat mai multe capitole teoretice si exemple practice; s-au actualizat formularele de la ANAF si Registrul Comertului; 

1 Mai 2017,  ediţia a 5-a, versiunea 4. S-au adaugat mai multe capitole teoretice si exemple practice; 

1 Martie 2017,  ediţia a 5-a, versiunea 3, Conform cu   Legea nr. 7/2017, legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2017

20 Ianuarie 2017,  ediţia a 5-a, versiunea 2, Conform cu  Legea nr. 2 din 12 ianuarie 2017

6 Ianuarie 2017,  ediţia a 5-a, versiunea 1, Conform cu OPANAF nr. 3696/2016   publicat in Monitorul Oficial nr 1069 din 30.12.2016

10 Aprilie 2016

S-a actualizat Exemplul practic de intocmire a contabilitatii la o PFA sau II

12 Ianuarie 2016 Ediţia 2016 versiunea 1

Conform cu Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal 2016 modificat cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57 din 9 decembrie 2015.

21 Martie 2015 Ediţia 2015 versiunea 2

  • Actualizată conform OMFP nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind contabilitatea în partidă simplă intrat în vigoare la 1 martie 2015,
  • Ordonanța de urgenta nr. 91/2014 cu privire la obligativitatea  utilizării caselor de marcat fiscale,
  • Ordinul presedintelui ANAF nr. 17/2015 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA a fost publicat in Monitorul Oficial,

9 Ianuarie 2015 – Ediţia 2015 versiunea 1

  • actualizare conform OUG 80, din 10 decembrie 2014, care modifică Codul Fiscal.

Ediţia 2014 (mai multe actualizări) Ediţia 2013 (mai multe actualizări)

Ghidurile au împreuna peste 120 de pagini de informație accesibila, ușor de citit, fără termeni complicați, fiind special create pentru a rezolva probleme punctuale, pe care le vei întâlni în procesul de  autorizare și administrare a unei PFA/II/IF.

Descarcă Pachetul Complet cu o reducere de 36%

fade-leftfade-rightAstăzi poţi descărca Pachetul Complet cu 127 lei in loc de 199 de lei

Descarcă acum Pachetul Complet

Bonus!! Un an de actualizări la Ghidul PFA conform ultimelor noutăți legislative apărute.

Ce spun cei care au folosit ghidul?

  • Ghidul este folosit de peste 3.300 de antreprenori cu activitati in domenii diverse: comert, it, servicii, avocati, notari, consultanta, contabili, cabinete medicale, etc.

default gravatar
Constantin,
Am primit mailul cu varianta 2016 a Ghidului si am salvat-o. A mers perfect descarcarea. Il voi parcurge cu atentie, pentru ca urmeaza calculul exact pentru declaratia 200. ;)Multumesc mult pentru noul Ghid si pentru toata munca ta! Te asigur ca este foarte, foarte apreciata!

Cu bine,

Alexandru Bucuresti 25/01/2017

default image

Buna ziua,

Va multumesc foarte mult. Mi-au fost de mare ajutor ghidul PFA 2015 si  mi-ati facut o surpriza placuta cand am primit actualizarea lui..

Medar Mihaela Targu Jiu 12/01/2017

default image

Ghidurile dvs. mi se par foarte cuprinzatoare in privinta subiectelor referitoare la PFA.
Utilitatea lor consta, in primul rand, in faptul ca gasesti majoritatea informatiilor pentru care trebuie sa pierzi destul de mult timp pe internet, ca sa nu mai vorbim despre rabdarea de care ai nevoie daca te incumeti sa intrebi la ghiseele "specializate", iar in al doilea rand ai la indemana o documentatie organizata, pe care o poti consulta rapid.

Alexandru Pitesti 15/12/2016

default image

Pentru ca mi-a placut cum ati realizat ghidul ,  as vrea sa va sugerez sa creati si alte ghiduri care pot fi de folos antreprenorilor...

Adriana Brasov 21/10/2016

default image

Multumesc mult pentru raspunsul trimis. Intre timp am gasit acest Ghid pe site-ul Dvs si l-am achizitionat. L-am citit si m-a lamurit in multe privinte.

Consider ca este extrem de bine documentat si foarte explicit. M-a ajutat enorm.

As avea o sugestie: nu toata lumea este familiarizata cu terminologia de specialitate ( juridica, fianciara si contabila). Poate nu ar fi rau sa puneti in paranteze, dupa folosirea unor termeni de specialitate si o explicatie mai pe intelesul larg al oamenilor.

In rest , asa cum v-am spus este o documentatie foarte bine realizata si de mare folos, pentru care va multumesc.

Daca o sa mai am intrebari, imi permit sa va mai contactez.

Cu stima,

Mariana Bobocea Bucuresti 08/06/2016

default image
Minunat, nu ma asteptam sa primesc gratuit varianta updatata, desi mi-o doream. Esti un model pentru a-ti tine clientii mai mult decat multumiti.
Multumesc mult! Apreciez munca si efortul tau. Sa ai un an plin de momente frumoase.

Ileana Iasi 23/01/2016

INCLUDE: Exemplu practic de intocmire a contabilitatii si declaratiilor

După ce te-ai acomodat cu noțiunile de bază din Ghidul PFA acest material te ajută să vezi exact cum trebuie sa înregistrezi veniturile și cheltuielile, cum să calculezi impozitul si contribuțiile, cum sa completezi  toate documentele pe care legea te obligă să le deții în adminstrarea pfa-ului tău.


În exemplul dat am tratat situaţiile cele mai des întâlnite în activitatea unei persoane fizice autorizate:


  • inregistrarea cronologică a cheltuielilor și veniturilor in registrul de incasari si plăți,
  • achizitia si amortizare unui mijloc fix,
  • achizitia si deductiblitatea obiectelor de inventar,
  • inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor de protocol – calculul la 2%,
  • inregistrarea si deductibilitatea partială a cheltuielilor cu autoturismul,
  • inregistrarea platilor anticipate (sau restante) de impozite si contributii sociale,
  • calculul cheltuielilor nedeductibile,
  • inregistrarea si deductibilitatea cheltuielilor cu deplasarea (ordin de deplasare),
  • calculul venitului net, a impozitului si a contributiilor datorate bugetului de stat,
  • stabilirea obligației titularului de a se asigura în sistemul public de pensie,
  • completarea declaratiilor 200, 220, 600,
  • inregistrare aport in numerar,
  • inregistrari aferente TVA si declaratii completate (300, 394) in exemplu separat.
  • Declaratia 220, cu veniturile si cheltuielile estimate,
  • Registrul Jurnal de incasari si plati, cu venturile și cheltuielile efectiv realizate,
  • Centralizatorul cheltuielilor de protocol,
  • Centralizatorul cheltuielilor partial deductibile,
  • Centralizatorul cheltuielilor nedeductibile,
  • Centralizatorul obiectelor de inventar,
  • Plan de amortizare mijloc fix (laptop),
  • Ordin de deplasare completat,
  • Declaratia 200 completata cu venitul net realizat,
  • Declaratia 600 pentru 2016 ca exemplu
  • Jurnalul de cumparari,
  • Jurnalul de vanzari,
  • Situatia clientilor,
  • Registrul imobilizarilor,
  • Registrul Inventar completat cu elementele de inventariere

Garanţie 30 de zile

Dacă ghidul nu te ajută, trebuie doar să ne trimiți un email în termen de  30 de zile de la data achiziției și îți  trimitem banii plătiţi.  Fără nicio întrebare din partea noastră și fără  niciun cost pentru tine!

Descarcă acum Pachetul Complet

INTREBARI & RASPUNSURI

  • Important! Daca, dupa ce ai parcurs Ghidul si Exemplul Practic, ai totusi nelamuriri sau ai o situatie aparte in activitatea ta, ma poti contact oricand si te ajut sa rezolvi problema cu care te confrunti!

Ghidul PFA este creat și susținut de oameni cu experiență de peste 12 ani în antreprenoriat și în consultanța financiar-contabila.

Ca responsabil al acestui proiect sunt absolvent  al  ASE Bucuresti, facultatea de contabilitate si informatica de gestiune, promotia 2003.

Sunt administratorul a 3 firme si a unei întreprinderi individuale pe cale le-am infiintat urmand aceeasi pasi pe care i-am descris mai sus.

In ultimii 10 ani am activat in domeniul consultantei financiare, consultantei contabile si in administrarea mai multor proiecte de afaceri.

Ma puteti contacta  la tel 0724 331 977 sau pe email constantin.cozma@asperagroup. ro

4 răspunsuri la “Ghid PFA Complet”

  1. LaurW spune:

    Se poate face plata prin paysafecard ? in cat timp primesc produsul ?

  2. Marian Stoica spune:

    Buna ziua,

    Referitor la 392, fie A sau B, oriunde am cautat (inclusiv pe site-ul ANAF) scrie: “nu se depune daca persoana impozabila nu a desfasurat livrari de bunuri si prestari de servicii in anul de referinta, in interiorul tarii”. Din asta deduc faptul ca veniturile externe sunt excluse din aceasta declaratia, corect? Din moment ce aceste venituri nu creeaza obligatia de a depune aceasta declaratie. Doar ca nu am gasit nicaieri o clarificare in acest sens.
    Mai exact, daca trebuie totusi sa depun aceasta declaratie, dat fiind faptul ca am desfasurat prestari de servicii si in tara, nu doar in afara (in cazul meu, prin “in afara tarii” ma refer chiar in afara UE, nu doar in afara Romaniei)? Ce fac in cazul acesta? Am obligatia de a completa 392 (B, in cazul meu – nefiind inregistrat in scopuri de tva), DAR cum o completez? Prin “nu se depune daca persoanele impozabile nu au desfasurat livrari de bunuri si prestari de servicii in anul de referinta, in interiorul tarii” inteleg ca nu trebuie sa depun declaratia daca am doar venituri externe, dar daca totusi trebuie sa o depun (pentru ca am avut activitate si in interiorul tarii) ce fac, includ sau nu acele venituri externe in cifra de afaceri declarata in declaratia 392?
    Caut de zile intregi pe net, inclusiv pe site-ul ANAF si in Codul Fiscal, din “scoarta in scoarta”. Nu am gasit aceasta informatie NICAIERI. Am intrebat pana si aici: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage?topicID=521862

    Chiar nu stie nimeni cu certitudine?

    • admin spune:

      Buna ziua. Va sugerez sa depuneti 392B cu CA de afaceri realizata pe 2015 (inclusiv prestarile externe) si cu achizitiile efectuate in aceeasi perioada (din intern sau extern). E mai bine sa fie depusa decat deloc.

Lasă un răspuns

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.