fbpx

Registrul de Evidență Fiscală (REF)

Registrul de Evidenta Fiscala (REF) este cel mai important document care trebuie completat ​la PFA, II ​si ​la ​Profesiile ​Liberale. Scopul REF este de a evidentia venitul net obtinut, in baza caruia se stabileste obligatia de a plati contributii sociale si se calculeaza impozitul pe venit. Este primul document cerut de inspectia fiscala. Nu ai cum sa completezi corect declaratia unica daca nu ai completat REF mai intai​! REF este obligatoriu, atat pentru activitatile independente impuse in sistem real cat si celor impuse cu norma de venit. Activitatile impuse cu norme de venit completeaza doar partea de incasari, pe​ fiecare sursa de venit.

Conform ORDIN Nr. 3254/2017 din 19 decembrie 2017, la art. 3:

  • (1) Registrul de evidență fiscală se completează anual cu totalul veniturilor și totalul cheltuielilor efectuate în scopul realizării acestora, în anul curent, pentru întreaga perioadă de activitate desfășurată în anul fiscal precedent, până la data depunerii Declarației privind venitul realizat din România, dar nu mai târziu de termenul de depunere stabilit de lege.
  • (2) Registrul de evidență fiscală se completează astfel încât să permită identificarea și controlul operațiunilor efectuate pentru determinarea venitului net anual/pierderii nete anuale, care să corespundă cu cel/cea cuprins/cuprinsă în Declarația privind venitul realizat din România sau în Declarația anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică și entități supuse regimului transparenței fiscale, după caz, și în orice altă declarație rectificativă depusă ulterior.

...si mai jos, la art. 5:

  • (1) Cheltuielile deductibile anual se evidențiază în Registrul de evidență fiscală, după caz, în funcție de natura acestora, pe fiecare sursă din fiecare categorie de venit, astfel încât să corespundă cu cele înscrise în Declarația privind venitul realizat din România sau în Declarația anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică și entități supuse regimului transparenței fiscale, după caz.

Cine completeaza Registrul de evidenta fiscala?

Persoanele fizice care desfasoara activitati independente, indiferent de forma de organizare PFA, PFI, II, IF , Profesii Liberale, au obligatia de a completa acest registru conform urmatoarelor reglementari:

  • Contribuabilii pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real, in baza datelor din contabilitate, au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala. In aceasta categorie intra si  persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care sunt scutite de plata impozitului pe venitul net obtinut din activitati independente;
  • Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente pentru care venitul net anual se stabileste pe baza normelor de venit au obligatia sa completeze in Registrul de evidenta fiscala numai partea referitoare la venituri.
  • Contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala pot completa in Registrul de evidenta fiscala numai partea referitoare la venituri sau isi pot indeplini obligatiile declarative direct pe baza documentelor emise de platitorul de venit. Contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala si au optat pentru stabilirea impozitului ca impozit final, nu au obligatia de completare a Registrului de evidenta fiscala.

Obiectivul Registrului de Evidenta Fiscala

Registrul de evidenta fiscala are ca scop inscrierea informatiilor care stau la baza determinarii venitului net anual/pierderii nete anuale cuprins/cuprinse in Declaratia privind venitul realizat din Romania – declaratia unica.

Termenul de completare a Registrului de Evidenta Fiscala

Trebuie completat cu veniturile obtinute in anul precedent inainte de a depune Declaratia Unica 2020. Pentru veniturile obtinute in anul 2019 Declaratia Unica are termen de depunere 30 Iunie 2020.

Cum se completeaza Registrul de evidenta fiscala

Completarea pe partea de venituri

  • Registrul de evidenta fiscala se completeaza anual cu totalul veniturilor si totalul cheltuielilor efectuate in scopul realizarii acestora, in anul curent, pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent, pana la data depunerii Declaratiei privind venitul realizat din Romania, dar nu mai tarziu de termenul de depunere stabilit de lege – 30 Iunie 2020.
  • Registrul de evidenta fiscala se completeaza astfel incat sa permita identificarea si controlul operatiunilor efectuate pentru determinarea venitului net anual/pierderii nete anuale, care sa corespunda cu cel/cea cuprins/cuprinsa in Declaratia privind venitul realizat din Romania sau in Declaratia anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale, dupa caz, si in orice alta declaratie rectificativa depusa ulterior.
  • Registrul de evidenta fiscala se tine, dupa caz, pe fiecare sursa de venit din cadrul fiecarei categorii de venit, astfel incat venitul brut si cheltuielile deductibile determinate anual sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia privind venitul realizat din Romania sau in Declaratia anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale, dupa caz.
  • In cazul in care contribuabilul are mai multe surse de venit, evidenta se tine pe fiecare sursa de venit in cadrul aceluiasi registru de evidenta fiscala.
  • Detalierea elementelor de calcul pentru stabilirea venitului net anual/pierderii nete anuale evidentiate in Registrul de evidenta fiscala se efectueaza in functie de necesitatile proprii ale acestuia si de specificul activitatii.
  • Inregistrarea venitului brut anual in Registrul de evidenta fiscala se efectueaza in functie de natura activitatii, pe fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit.
  • Constituie venit brut anual totalul veniturilor in bani si in natura realizate in cadrul unui an fiscal, lista se regaseste in Codul fiscal. Evaluarea veniturilor in natura se efectueaza la pretul pietei sau la pretul stabilit prin expertiza, in functie de locul si la data primirii acestora.
  • TVA colectata din livrarile de bunuri si servicii nu reprezinta venit si nu se inregistreaza in Registrul de evidenta fiscala.

Completarea pe partea de cheltuieli

  • Cheltuielile deductibile anual se evidentiaza in Registrul de evidenta fiscala, dupa caz, in functie de natura acestora, pe fiecare sursa din fiecare categorie de venit, astfel incat sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia privind venitul realizat din Romania sau in Declaratia anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale, dupa caz.
  • Constituie cheltuieli deductibile cele efectuate in scopul desfasurarii activitatii si care indeplinesc conditiile generale prevazute de Codul fiscal.
  • Nu se inregistreaza in Registrul de evidenta fiscala cheltuieli care depasesc limita prevazuta de lege (deuctibile deductibile partial) si cheltuielile nedeductibile integral, asa cum sunt definite de Codul fiscal;
  • Nu se inregistreaza in Registrul de evidenta fiscala cheltuielile reprezentand contributii sociale obligatorii, indiferent daca activitatea se desfasoara individual si/sau intr-o forma de asociere. Deducerea acestor cheltuieli se efectueaza la recalcularea venitului net anual/pierderii nete anuale, de organul fiscal competent.
  • TVA dedusa din achizita de bunuri si servicii nu reprezinta cheltuiala si nu se inregistreaza in Registrul de evidenta fiscala.

Solutie pentru completarea REF!

Am adaugat de curand in Ghidurile pentru​ Declaratia Unica si contabilitatea PFA, doua instrumente:

  • Aplicatia de calcul rapid a cheltuielilor deductibile
  • Aplicatia de Generare a Registrului de Evidenta Fiscala (REF)

Astfel, REF se obtine in 2 etape:

Etapa I: stabilirea cheltuielilor deductibile - cea mai importanta etapa

In Registrul Jurnal de Incasari si Plati (RJIP) inregistram toate incasarile si platile pe care activitatea noastra le realizeaza in cursul unui an. Din totalul platilor efectuate trebuie sa stabilim care cheltuieli sunt deductibile si care nu sunt deductibile.

Stabilirea cheltuielilor deductibile, etapa cea mai importanta a completarii REF, nu este usor de facut pentru c​a necesita cunosterea codului fiscal si experienta contabila.

Aplicatia de calcul rapid a cheltuielilor deductibile stabileste automat deductibilitatea pentru platile din RJIP, respectiv 0% ​deductibil, 2%, 5%, 50% si 100% deductibile.

  • contine lista de cheltuieli deductibile, nedeductibile, partial deductibile, de protocol;
  • cum deducem platile de CAS si CASS din anii anteriori;
  • cum tratam minusurile sau plusuri la inventar;
  • obtinerea venitul net anual recalculat prin deducerea pierderilor fiscale reportate;
  • stabilirea rezultatului net sau a pierderii fiscale;
Cheltuieli deductibile PFA
Aplicație calcul cheltuieli deductibile pentru Registrul de Evidență Fiscală

Etapa II: ​abia dupa ce am stabilit cheltuielile deductibile p​utem completa REF

REF este obligatoriu de completat si arhivat (printat sau electronic), dar documentul este important pentru ce ai scris in el. Inspectia fiscala vrea sa vada care sunt veniturile tale si cum ai stabilit cheltuielile deductibile. De aici incepe controlul. Registrul de ​Evidenta ​Fiscala​ se ​complet​eaza inainte de depunerea Declaratiei Unice. Din 2018 este cel mai important document in contabilitatea unei activitati independente si la profesiile liberale.

Registrul de evidenta fiscala
Completare Registrul de Evidență Fiscală

Registrul de Evidenta Fiscala si Declaratia Unica. Conform legii reprezinta documentul justificativ ca sta la baza intocmirii ​declaratiei. ​In registru se evidentiaza calculul venitului net pentru anul fiscal recent incheiat, conform reglementarilor fiscale in vigoare la data realizarii venitului.

​Registrul ​este primul document verificat de inspectorii ANAF pentru verificarea corectitudinii declaratiei ​unice pentru anul 2018 (definitivarea venitului). ​Controlul fiscal poate conduce la eliminarea de cheltuieli considerate nedeductibile, la corectarea venitului net, la incadrarea unui contribuabil ca platitor de contributii, la recalcularea impozitului si in consecinta la impunerea de dobanzi, penalitati si eventul de amenzi.

Important! Legea fiscala iti da voie sa iei in calcul si pierderea din anii anteriori. Daca in 201​8 ai obtinut profit dar in ultimii ​ani ai avut pierderi, poti reduce venitul net impozabil cu aceste pierderi si sa platesti mai putin, sau deloc, la bugetul de stat.

Completeaza Registrul de Evidenta Fiscala rapid si corect:

​Pentru a accesa cele doua aplicatii descrise mai sus si alte informatii absolut necesare la completarea REF si Declaratiei Unice aboneaz-te la unul dintre următoarele ghiduri:

Sau te poti abona la oricare din Pachetele de ​acces, daca ai mai multe cate-​gorii de venituri. Vezi tabelul de mai jos.

Tabel comparativ cu toate soluțiile Ghid PFA

Alege soluția optimă în funcție de veniturile realizate: Ghid Declarația Unică pentru Persoane Fizice Ghid de Contabilitate pentru Activitati Independente ​​Norme ​Venit Ghid de Contabilitate pentru Activitati Independente ​Sistem ​Real Pachet Co​mplet pentru Activitati Independente ​​Acces Complet Persoane Fizice si Activitati Independente
- 1 2 3 2 + 3 1 + 2 + 3

Ghid ​pentru contabilitatea ​in partida simpla ​(sistem real)

Ghid de contabilitate pentru activitati impuse cu norme de venit
Ghid practic pentru infiintarea de activitati independente
Ghid ​Declaratia Unica​ pentru Persoane Fizice
Completarea Registrului de Evidenta Fiscala
Acces la forumurile de discutii  Dedicat Dedicat Dedicat Dedicat Dedicat
Notificari contabile si fiscale 
Imprimare si/sau salvare in PDF a Ghidu​rilor incluse 
Consultanta Dedicata: numar de intrebari in abonament (email: consultanta@gestiunepfa.ro)  5 5 5 10 15
Întrebări cu nelamuriri din Ghiduri si functiona​litati site (email: suport@gestiunepfa.ro)  Nelimitat Nelimitat Nelimitat Nelimitat Nelimitat
Abonament la actualizari, completari si notificari  12 luni 12 luni 12 luni 12 luni 12 luni
Pretul ​anual de baza ​pentru ​acces la Ghiduri si ​A​ctualizari,
(pretul poate fi mai mic daca sunt reduceri - vezi magazin) 
147 lei/an 147 lei/an ​​​​176 lei/an ​​1​97 lei/an ​​297 lei/an
30% reducere la reinnoirea abonamentului dupa primul an 
Vezi mai multe informatii despre fiecare ​Ghid  Detalii  Detalii  Detalii  Detalii  Detalii 
Comanda acum Ghid​u​l pentru calculul Venitului net si completarea Declaratiei Unice:  COMANDĂ  COMANDĂ  COMANDĂ  COMANDĂ  COMANDĂ 

Important. ​Comanda se plateste cu cardul​ sau ​in contul nostru de la Banca Transilvania in baza facturii proforma​. ​Dupa 12 LUNI utilizatorul trebuie sa faca o plata manuala pentru prelungirea abonamentului, daca doreste prelungirea. ​Platile​ NU ​SUNT ​AUTOMATE. Un email va fi trimis cu 10 zile inainte de expirarea accesului la ghiduri. Daca utilizatorul nu ​doreste prelungirea, ​va ​ramane cu contul gratuit ​la site.

Fără risc pentru tine! Garantăm 100% satisfacție sau returnarea banilor.

Dacă nu ești pe deplin mulțumit, ne trimiți un email în maxim 30 de zile de la data achiziției și îți dăm toți banii înapoi. Fără nici o întrebare din partea noastră și fără nici un cost pentru tine!

Suport Comenzi

Daca ​ai un cont la gestiunepfa.ro, te rog sa te autentifici aici inainte de a comanda.

Daca NU ai cont, se va crea unul odata cu comanda. Trebuie doar sa ai o adresa de email corecta.

Dupa finalizarea comenzii si confirmarea platii, vei primi pe email instructiuni pentru accesarea solutiei comandate.

Întrebări Frecvente

Aici găsești toate răspunsurile pe care le cauți

​In primul rand diferenata consta in faptul ca persoanele fizice nu-​si inregistreaza activitatea nici la Registrul Comertului si nici la ANAF​. Pe cand Activitatile Independente se inregistreaza la Registrul Comertului si/sau la ANAF sub una din formele legale: PFA, PFI, II, IF, Profesie Liberala.​ Deci activitatile Independente se pot identifica cu numar de la Registrul Comertului, cu un Cod Unic de Identificare (CUI) sau un Cod de Identificare Fiscala (CIF).

In al doilea rand facem diferentierea dupa categoria de venit:

– Persoanele fizice obtin venituri din:  dividende, dobanzi, cedarea folosintei bunurilor, drepturi de proprietate intelectuala, agricultura, activitati sportive, jocuri de noroc, alte surse;

– Activitatile independente obtin venituri dintr-o activitate comerciala, de productie, prestari servii, profesie liberala pentru care sunt obligat​e sa conduca contabilitate in partida simpla sau cel putin sa completeze Registrul de ​Evidenta Fiscala.​

​​​Ambele categorii depun Declaratia Unica.

Modificarile la Codului Fiscal ​sunt saptamanale! Din pacate!!

O carte sau un CD nu mai este calea cea mai ​rapida de a va transmite informatiile de care aveti nevoie.

​Pana se produce cartea sau CD-ul, (poate dura luni de zile), legislatia se modifica de 5 ori​.

Si ​din acest motiv am ales versiunea online a Ghidurilor. Deci:

Ghidurile ​se acceseaza online, cu ​adresa de email si parola setata de tine. ​

Pentru accesare trebuie sa iti faci un cont pe site-ul nostru. Acest lucru dureaza mai putin de 1 minut.

Fiecare Ghid este format din capitole si ​subcapitole, fiecare ​trateaza o tema ​dedicata.

Pe măsură ce parcurgi ghidul gasesti legaturi care te conecteaza la ​documente de care ai nevoie in activitatea ta (documentele sunt in format PDF, Excel si Word).

​Accesarea online are mai multe beneficii:

  • Mai multa informatie si mai bogata in continut: text nelimitat, fotografii, linkuri, ​discutii, continut video etc;
  • ​Informatie mai organizata, mai usor de accesat, mai usor de actualizat si ​distribuita rapid utilizatorilor cu notificare;
  • ​Versiunea online ne-a permis sa adaugam solutii noi: Pachet pentru norme de venit, Intrebari si Raspunsuri, Calculator venit net;
  • Ghidurile se livreaza imediat, nu trebuie sa astepti ​sa vina posta sau curierul;
    ​In perioada de abonament de 12 ​LUNI, poti accesa ghidul oricand, de oriunde si de pe orice dispozitiv;
  • Ghidul se actualizeza ZILNIC, mult mai usor ​DECAT o carte sau un CD sau o arhiva trimisa pe email;
  • Poti printa ceea ce te intereseaza, daca vrei sa printezi sau poti salva in PDF;
  • ​Nu mai trebuie sa rasfoiesti sau sa derulezi, accesezi direct subiectul care te intereseaza;
  • Este interactiv, fiecare ghid avand un forum dedicat pentru discutii;
  • Formularele si documentele din anexa sunt editabile si le poti ​utiliza in cateva minute de la comanda;
  • Pret ​accesibil deoarece costurile sunt ​mai mici cu tehnologia; ​informatia organizata si expertiza noastra costa;
  • ​Versiunea online este prietena cu natura,​ consuma putina energie si nu produce deseuri.
  • ​Activitatilor Independente, asa cum au fost descrise mai sus​ cu Ghiduri pentru activitati Independente, impuse in sistem real sau la norma de venit.
  • ​​Persoanelor Fizice, asa cum au fost descrise mai sus​ cu Ghidul – Declaratia Unica pentru persoane fizice.

Ghidul PFA este necesar oricarei persoane fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma de organizare, care sunt obligate sa intocmeasca contabilitatea in partida simpla.

Termenul generic de persoană fizică autorizată – PFA desemnează acea persoană care are autorizație de la Registrul Comerțului sau de la Administrația Financiară sau de la alte institutii (organizatii profesionale) pentru a desfășura o activitate economică sub una din următoarele forme de înregistrare:

  • Persoane fizice fara forme de organizare economica,
  • Persoană fizică autorizată – PFA,
  • Întreprindere Individuală – ÎI,
  • Întreprindere Familială – ÎF,
  • Persoana Fizica Independenta – PFI,
  • Profesii Liberale: cabinete medicale, notariat, avocatura, cadastru, cabinete de psihologie, etc.

Toate aceste persoane sunt obligate sa intocmeasca Registrul Jurnal de Incasari si Plati si Registrul de Evidenta Fiscala, sa determine venitul net anual ca diferenta intre cheltuielile deductibile si veniturile obtinute in cursul anului si sa depuna declratia unica. In functie de situatia fiscala a fiecaruia se depun si declaratia 300, 301, 394.

Important!
Daca ai deja un cont inregistrat pe site, te rugam sa te autentifici inainte de a plasa o comanda. Daca nu aveti un cont, se va crea unul odata cu plasarea comenzii. Parola va fi trimisa pe email.

Pasul 1: Selectează produsul care te interesează

Citește cu atenție descrierea fiecărui produs și alege produsul/serviciul de care ai nevoie. Apasa butonul galben ​Adauga in Contul tau…pentru a merge mai departe.

Important! Se poate plati cu cardul ​bancar sau ​in cont la Banca Transilvania​. ​Platile​ NU ​SUNT ​AUTOMATE.​ Dupa 12 LUNI, utilizatorul trebuie sa faca o plata manuala pentru prelungirea abonamentului. Un email va fi trimis cu 2 saptamani inainte de expirare. Daca utilizatorul nu ​doreste prelungirea, ​va ​ramane cu contul gratuit ​la site.

Pasul 2: Datele de facturare

Te rugăm să introduci cu atenție datele de facturare și adresa de email. ​

Important!
Daca ai un cupon de promotie te rog apasa pe link-ul din finalizare comanda pentru a introducere codul si a obtine reducerea. Link-ul se afla in deasupra ecranulului cu datele de facturare.

Pasul 3: Alege metoda de plata si apasa butonul PLASEAZA COMANDA

a) Plata imediata prin MobilPay.ro cu card de debit/credit. Vei fi directionat catre pagina securizata a MobilPay.ro. Dupa confirmarea automata a platii ghidul ajunge imediat in emailul tau.

Nu contează în ce monedă a fost emis cardul tău, MobilPay.ro face automat schimbul valutar. Nu vei plăti nicio taxa deoarece MobilPay.ro nu taxează pe cei care cumpăra online.

Important: nu prelucrăm și nu stocăm datele cardului si nici datele personale ale posesorului de card. Plata se face prin intermediul unui procesator de plați recunoscut care oferă siguranță maximă la procesarea de plați. Nicio informație legata de cardul tău nu va ajunge în posesia noastră!

b) Daca alegi plata prin transfer în contul bancar, vei primi pe email factura care include toate detaliile de plata.

Dacă ai internet banking poți face plata imediat, altfel trebuie sa mergi la o sucursala a băncii Transilvania si sa depui in contul Kronos Business Solutions SRL contravaloarea ghidului.

Datele de facturare sunt:

  • Kronos Business Solutions srl,
  • CUI: 18787705
  • Banca Transilvania – Suc. Crangasi
  • IBAN: RO26 BTRL RONC RT03 3459 0601
  • Plata Ghid PFA comanda nr….

Important!
​La plasarea comenzii ecranul se va bloca pentru cateva secunde: plasarea unei comenzi noi consuma cele mai multe resurse IT: se creeaza utilizator, drepturi de acces, facturi, emailuri, etc. ​Acest lucru se intampla doar ​in acest caz.

De retinut:
Abonamentul incepe de la data confirmarii platii. Nu de la data comenzii sau a facturii proforma. Daca ai platit cu cardul confirmarea platii si accesul ​la ghid este imediat. Daca ai platit in cont la Banca Transilvania, abonamentul incepe in momentul in care se confirma plata de catre noi. Nu pierzi nici un minut din abonamentul la actualizari si notificari.

După confirmarea plății vei ​avea acces automat la Ghidurile si aplicatiile comandate.

​In functie de metoda de plata aleasa:

  • dacă plata a fost făcuta prin card bancar, cu Mobilpay.ro, confirmarea plații se face automat si vei putea accesa imediat Ghidurile si aplicatiile;
  • dacă plata s-a făcut prin OP bancar, internet banking sau numerar la ghiseul Bancii Transilvania, trebuie sa facem confirmarea manuala a platii tale si e nevoie de maxim o zi lucratoare pentru incasa banii trimisi de tine. Banca Transilvania ne anunta prin SMS cand intra banii in cont.
  • Daca platesti cu OP sau prin internet banking, putem grabi procesul de confirmare a platii: trimite-ne o copie dupa OP sau un print screen din aplicatia de internet banking cu confirmarea platii, sau un extras bancar.

Important: nu ezita sa ne contactezi daca intampini dificultati sau erori!

Telefon: 0724 331 977

Achizitia este deductibila la calculul impozitului pe venitul net (daca PFA sau SC este deja infiintata) cat si pentru cele care se vor infiinta cu conditia ca data infiintarii sa fie in aceeasi luna cu data facturii.

Imediat ce avem confirmarea plații vei avea în email factura fiscala o data cu ghidul. Aceasta poate fi eliberata atât pe numele titularului, persoana fizica sau pe numele persoanei fizice autorizate daca este deja înființată (sau intreprindere individuala/intreprindere familiala, dupa caz), sau pe numele unei societati comerciale.

Ghidul nu are un capitol dedicat calcului si declararii TVA. Mecanismul TVA este complex si necesita cunostinte si exeperienta in domeniul contabilitatii. Recomand apelarea la serviciile unui expert contabil atunci cand devii platitor de TVA. Ne poti contacta daca ai nevoie de ​servicii profesionale de contabilitate.

In Caietul Practic de contabilitate este inclus un exemplu de calcul, care iti arata principiul de functionare al TVA. Acest exemplu te poata ajuta sa decizi daca te faci platitor sau nu de TVA. De asemenea te ajuta sa vezi cum functioneaza TVA si cum trebuie sa stabilesti pretul de vanzare al produselor si serviciilor tale, astfel incat sa nu iesi in pierdere sau chiar cum poti sa profiti de faptul ca esti platitor de TVA.

Ghidul nu are un capitol dedicat contabilitatii salariatiilor. Legislatia muncii este stufoasa si complexa, sunt multe formulare de completat pentru a fi in regula la un control de la Inspectia Muncii. De aceea recomand serviciile unui expert care sa gestioneze aceasta parte a activitatii tale. Ne poti contacta daca ai nevoie de ​servicii profesionale ​pentru administrarea salariatilor.

Atat in Ghidul de Contabilitate cat si in Caietul practic gasesti informatii legate de fiscalitatea salariilor si o comparatie cu celelalte forme de organizare a unei afaceri – PFA, Microintreprindere sau SC fara salariati. Te ajuta sa alegi cea mai avantajoasa forma de organizare pentru tine.

Important! Ai acces GRATUIT la actualizarile si completarile aduse Ghidurilor pe care le-ai comandat pe o perioada de 12 luni de la data PLATII (nu de la data facturii sau data comenzii). Vei primi notificari pe email cu actualizarile efectuate. Verifica aici ultimele actualizari:

Ghid PFA

Ghid PFA este creat și susținut de oameni cu experiență de peste 15 ani în antreprenoriat și în consultanța financiar-contabila.

Ghid PFA ofera de peste 8 ani informatii, solutii de contabilitate si consultanta Activitatilor Independente si Persoanelor Fizice care desfasoara activitati economice si completeaza Declaratia Unica pentru plata contributiilor sociale si a impozitului pe venitul realizat!

Ghid PFA este o solutie dedicata nespecialistilor cu scopul de a-i ajuta sa-si indeplineasca cu succes obligatiile rezultate ca urmare a obtinerii de venituri din diferite surse! Obiectivul nostru este sa explicam legislatia pe intelesul tau, sa-ti dam cat mai multe exemple concrete, sa te ajutam cu indrumari precise la calcule si la completarea declaratiilor si registrelor.

Ghid PFA este asistentul tau contabil si fiscal! Partenerul tau pentru cel putin 12 luni!

Constantin Cozma

coordonator proiect

constantin@​gestiunepfa.ro

Sunt economist, absolvent ASE Bucuresti, Facultatea de ​Contabilitate si ​Informatica de ​Gestiune. Din 2012 sunt specializat in ​consultanta contabila si fiscala a persoanelor fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma lor de organizare. Sunt partener intr-un grup de firme care au ca obiect de activitate consultanta de afaceri si financiar-contabila; sunt la randul meu titularul unei intreprinderi individuale.

Cred, ca antreprenor în primul rând, că pentru a ​obține mai multă prosperitate trebuie să oferim cât mai multă valoare clienților noștri, pentru ca și ei să obțină la rândul lor mai mult​ă prosperitate (…și bani să ne cumpere serviciile sau produsele). Așa funcționează o societate prosperă și ​​din ​acest motiv funcționează ​si Ghid PFA!

Despre noi

Blogul cu informatii fiscale si contabile, inceput acum ​8 ani si dedicat persoanelor fizice si activitatilor independende care realizeaza diferite categorii de venituri.

Un proiect inceput​ la sfarsitul anului 2018, cu aplicatii simple pentru calculul venitului net realizat ​pentru diferite ​surse de venituri si sisteme de impozitare. Accesul la aplicatii este gratuit.

Setări cookie box