Contabilitate pentru PFA

Când ai nevoie de contabil la PFA

Contabilitatea în partidă simplă  se bazează mai mult pe declarații pe propria răspundere. După înființarea PFA-ului se depun declarații estimative, moment în care se estimează un anumit volum al veniturilor pe baza cărora se calculează impozitul si contribuţiile de plata anticipat. La sfârșitul fiecărui an se face o verificare, iar diferența dintre real și estimat se plătește sau se compensează, după caz.

Contabilitatea pentru PFA-uri este simplă, motiv pentru care am realizat ghidul de contabilitate pentru PFA sau II sau IF.

Lucrurile încep să se complice pentru tine, din momentul în care apare una din următoarele situații:

  • ai activitate complexă de producție, cu consumuri de materii prime și materiale, stocuri de produse finite, etc.
  • devii plătitor de TVA,
  • angajezi unul  sau mai mulți salariaţi.

Până la momentul în care nu te confrunți cu una  din situațiile de mai sus te poți descurca singur, cu efort minim, cu cele câteva declarații de întocmit si de depus anual. Dacă una din situațiile de mai sus apare în activitatea ta, iți recomand fără ezitare să apelezi la o persoană dedicată pentru că situația se complică și e mai bine să fii focusat pe activitatea ta.

Pentru cei care sunt impozitaţi la norma de venit este bine de ştiut: art. 49.  (8) Contribuabilii care desfăşoară activităţi pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit au obligaţia să completeze numai partea din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi referitoare la încasări, potrivit reglementărilor contabile elaborate în acest scop.

Pentru zona Bucuresti si Ilfov, Aspera Consulting, societate membră a Corpului Expertilor Contabili din Romania va poate întocmi contabilitatea conform normelor in vigoare:

  • contabilitatea persoanei fizice autorizate (contabil PFA),
  • contabilitatea  intreprinderii individuale (contabil II),
  • contabilitatea intreprinderii familiale (contabil IF).

 Tariful începe de la 300 lei  fără TVA, şi se stabileşte în urma unei discuţii,  necesare pentru a se evalua complexitatea şi volumul de activitate.

Serviciile oferite includ:

  • inregistrarea la administratia financiara si completarea Registrului de incasari si plati si a Registrului inventar;
  • intocmirea Declaratiei 220 privind venitul estimat;
  • intocmirea Declaratiei 200 privind venitul realizat;
  • intocmirea Decontului de TVA (300) lunar sau trimestrial in functie de optiunea PFA-ului sau de veniturile realizate;
  • intocmirea Declaratiei de inregistrare fiscala/ Declaratie de mentiuni (070);
  • intocmirea Declaratiei 394 privind livrarile/ prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national;
  • intocmirea Declaratiei recapitulative privind livrarile/ achizitiile intracomunitare de bunuri (390);
  • intocmirea op-urilor aferente impozitului pe venit anticipat, impozitului pe salarii si contributiile catre bugetul asigurarilor sociale si fonduri speciale in cazul in care PFA-ul are salariati, op-ul pentru regularizarea impozitului pe venitul realizat;
  • alte servicii necesare desfasurari in conditii legale care se vor tarifa conform grilei de tarifare aplicate de Aspera Consulting SRL

Pentru orice întrebare legat de aceste servicii sau pentru stabilirea unei întâlniri te rog să mă suni sau să-mi laşi un mesaj. Mulţumesc!

[contact-form-7 id=”146″ title=”Contact form 1″]

Sunt economist,  absolvent ASE Bucuresti, Facutatea de ​Contabilitatea si ​Informatica de ​Gestiune.  ​Din 2012 sunt specializat in ​consultanta contabila si fiscala a persoanelor fizice care desfasoara activitati economice, indiferent de forma lor de organizare. Sunt partener intr-un grup de firme care au ca obiect de activitate consultanta de afaceri si financiar-contabila; sunt la randul meu titularul unei intreprinderi individuale.

4 Comentarii
  1. Jeni 3 ani în urmă

    Buna ziua. In curand vreau sa deschid o afacere online la domiciliul meu, dar ma intereseaza cum sa procedez pas cu pas sa devin PFA si fara contabilitate.

    Va multumesc mult!

    • Autor
      Constantin 3 ani în urmă

      Intrebarile dvs sunt justificate dar nu va pot raspunde aici. Nu e nici timp si nici spatiu – ar fi necesare cateva pagini de scris.
      Va recomand Ghidul de infiintare PFA, unde gasiti tot ce va trebuie: raspunsuri, formulare, exemple.
      Aveti detalii aici: https://gestiunepfa.ro/expert/infiintare-pfa-in-sapte-pasi/
      Apoi puteti reveni cu intrebari punctuale.

  2. Alex 4 ani în urmă

    Buna seara,

    Am inteles ca a aparut Ordinul MFP nr. 170/2015, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 139 din 24 februarie 2015 si care se va aplica din 1 martie, ordin ce va complica foarte mult contabilitatea unui PFA. Nu pare ca este luat in calcul in acest articol.

    M-ar interesa in special schimbarile survenite pentru PFA-urile la norma de venit (urmeaza sa infiintez).

    • Autor
      Constantin 4 ani în urmă

      Buna seara. Ordinul nu aduce schimbari majore, si cu atat mai putin pentru PFA impozitata la norma de venit.
      O sa scriu un articol si pe aceasta tema. Va multumesc de atentionare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

CONTACTEAZA-NE

Trimite-ne intrebarile tale si-ti vom raspunde in cel mai scurt timp.

Se trimit datele

©[current-year] Ghid PFA - Informatii fiscale si contabile pentru Persoane Fizice si Activitati Independente.

PF - PFI - PFA - II - IF - Profesii Liberale

>

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account