fbpx

Case de marcat cu jurnal electronic subventionate de stat

Actualizare 28 Iulie 2020. Cheltuiala contribuabilului cu casele de marcat achizitionate in perioada 2018-2020, poate fi dedusa din impozitul pe venit calculat si datorat de contribuabil in 2020 sau din impozitul calculat pentru urmatorii 7 ani fiscali, daca in 2020 nu se datoreaza impozit.

Casa de marcat gratuita de la stat

Activitatile Independente (PFA-II-IF) care incaseaza in numerar contravaloarea bunurilor si serviciilor vandute catre persoane fizice, sunt obligate sa detina case de marcat pentru emiterea bonului fiscal. Vezi in acest articol daca esti scutit de aceasta obligatie.

Incepand cu 2018, contribuabilii sunt obligati sa se doteze cu case de marcat cu jurnal electronic. Dupa amanari repetate, ultimul termen stabilit pentru achizitia si inlocuirea caselor de marcat vechi (fara jurnal electronic) este 31 Decembrie 2020.

Prin legea nr. 153/2020 din 24 iulie 2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru completarea Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activităţi PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 659 din 24 iulie 2020:

4. La articolul 118 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„b) venitul net anual impozabil care se determina prin însumarea tuturor veniturilor nete anuale, recalculate, prevazute la lit. a), din care se deduce contributia de asigurari sociale datorata potrivit prevederilor titlului V – Contributii sociale obligatorii si la care se adauga costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse în functiune în anul respectiv.”

5. La articolul 123, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

„(1^1) Din suma astfel determinata se deduce costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, puse în functiune în anul respectiv.”

Gasesti in Ghidul de contabilitate in sistem real un exemplu cu modul de deducere a cheltuielii cu casa de marcat, achzitionata in periaoda 2018, 2019 sau 2020.

Casa de marcat cu jurnal electronic (articol vechi)

Se vorbește de câțiva ani de schimbarea caselor de marcat cu altele care sunt dotate cu un modul de conectare la un sistem informatic centralizat. Astfel după amânări repetate de la 1 August 2018 contribuabilii mici sunt obligați sa se doteze cu case de marcat cu jurnal electronic.

Conform Ministerului de Finante principalele avantaje ale sistemului de monitorizare propus sunt:

  • asigură obținerea mai rapidă de către ANAF a datelor din bonurile fiscale, cu costuri mai mici atât pentru autoritatea fiscală, cât și pentru contribuabili;
  • asigură premisele reducerii semnificative a evaziunii fiscale din domeniul comerțului cu amănuntul și serviciilor, cu efecte imediate în creșterea veniturilor bugetare ;
  • asigură un grad înalt de securizare și implicit riscuri mai mici de ne-fiscalizare a tranzacțiilor ;
  • asigură premisele unei concurențe loiale între contribuabili.

Contribuabilii mici sunt persoane fizice (PFA, PFI, II, IF) sau persoane juridice care sunt obligate conform legii sa emită bon fiscal pentru incasarile in numerar de la persoane fizice – vezi aici daca activitatea ta te obliga la emiterea bonului fiscal.

Contribuabilii mici sunt entitățile care nu depăşesc limitele a cel puţin două dintre următoarele trei criterii:

a) totalul activelor: 17.500.000 lei;

b) cifra de afaceri netă: 35.000.000 lei;

c) numărul mediu de salariaţi în cursul exerciţiului financiar: 50.

Luna octombrie se anunta o luna încărcata pentru furnizorii de case de marcat. Lista distribuitorilor autorizați de case de marcat. Eu am lucrat cu Sedona in ultimii 6 ani si sunt multumit de serviciile lor.

Fiecare aparat va trebui să conțină un modul fiscal propriu, prin intermediul căruia controlează operațiunile specifice activității fiscalizate, precum și un modul de comunicație, care poate asigura conectarea la un sistem informatic de monitorizare și supraveghere al ANAF

Fiecare contribuabil va  transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricăreia dintre datele prevăzute in OPANAF 627/2018. Prin perioadă de raportare se înţelege luna calendaristică. Gasesti aici formatul declaratiilor transmise catre ANAF. 

Rezumatul  bonului fiscal  care se transmite la ANAF cuprinde : valoarea totală a bonului fiscal; numărul de ordine al bonului; data, ora și minutul emiterii bonului; seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal; valoarea totală a TVA pe cote ale acesteia.

In cazul in care esti in situatia de a schimba casa de marcat ia legatura urgent cu un furnizor pentru informatii complete legate de procesul inlocuirii si de transmiterea formularelor la ANAF.

[ratings]

10 comentarii la “Case de marcat cu jurnal electronic subventionate de stat”

  1. Buna ziua! Costul achizitiei casei de marcat se poate deduce si din impozitul datorat din indemnizatia COVID, sau numai din impozitul de venit.

  2. Bună ziua. Dacă impozitul este mai mic decât valoarea casei de marcat și l-am plătit deja? Rămâne să scad în anii următori?

  3. Bari Marlena

    Dc s-au depadit cele 30 zile de la infiintare pfa pt a merge la anaf,ce se intampla ? Multumesc.

  4. Buna ziua,

    O intrebare off-topic. Daca esti PFA, ai CUI dar e cam inutil acel CUI si nu e folosit nicaieri, in relatie cu ANAF esti pe CNP, toate vin si se platesc pe CNP.

    Situatie, PFA neplatitor de tva, pt. a presta in UE iti trebuie CUI special de TVA valabil doar pt. UE. Daca prestezi in UE trebuie si sa depui Declaratia 390 VIES care se depune doar semnata electronic.

    Bun. Acum, trebuie sa-ti cumperi certificatul de semnatura electronica iar ala se emite pt. persoana fizica cu CNP sau pt. persoana juridica cu CUI, un singur CUI.

    Ce fel de certificat trebuie luat? De PF sau de PJ. Cei de la CertSign zic ca de PJ cu toate ca PFA nu e PJ …
    Daca e de PJ pe ce CUI trebuie luat? Ca ai 2 CUI-uri, unu pt tara pe care esti neplatitor de tva si unul pt UE cu ROxxxxxxx dar xxxxxx nu e CUI-ul tau din tara ci altul.

    Deci, ar fi 3 variante de emitere.

    Aveti idee care e varianta buna? Sau trebuie sa iei 3 certificate, platesti 3 si semnezi cu toate ca sigur unu e ala bun?

    1. Buna ziua! Obtineti semnatura pe CNP si depuneti formularul 150 pentru inregistrare la ANAF, pentru fiecare CIF, CUI pentru care doriti sa depuneti declaratii. Factura de achizitie a semanturii digitale se poate emite pe orice entitate doriti dvs.

Scrie mesajul tau aici:

Abonează-te la noutăți legislative și fiscale!