Sesiunea a II a pentru micrograntul de 2.000 de euro

„Banii vor intra in conturile beneficiarilor in prima parte a lunii decembrie.” A declarat secretarul de stat Liviu Rogojinaru, in interviul acordat site-ului Startupcafe.ro. Vezi tot interviul aici.

Perioada de depunere a cererilor pentru microgrant s-a incheiat. Au fost inregistrate 33.555 cereri pentru 32.626 de microgranturi. Aproape 1.000 de cereri peste numarul maxim posibil. In opnia noastra toti solicitanti eligibili vor primi micrograntul.

Sesiunea a II-a de depunere a cererilor: 25 Octombrie – 23 Noiembrie 2021

Intrebari si Raspunsuri despre micrograntul de 2.000 euro

Care forme de organizare sunt eligibile?

 Sunt eligibile:

  • Persoanele fizice autorizate,
  • Intreprinderile Individuale,
  • Intreprinderile Familiale,
  • Profesiile Liberale (contabili -CAEN 6920, traducatori -CAEN 7430, tehnicieni dentari -CAEN 3250, experti tehnici -CAEN 7490 si altii)

daca au codul CAEN in aceasta lista. Vezi lista.

Verificati daca nu ati inregistrat si alte coduri CAEN la Registrul Comertului, cand ati infiintat firma sau ulterior. Verificati Certificatele Constatatoare!

Important! Criteriul de cifra de afaceri si de slariati NU se aplica formelor de organizare de mai sus.

Mai sunt eligibile si CMI/PFA care au lucrat cu pacienti COVID, daca pot furniza o adeverinta de la DSP sau de la Cabinetul implicat in activitati contra COVID – au contract cu Casa de Sanatate.

Sunt SRL-urile eligibile si care sunt criteriile?

SRL-urile sunt eligibile daca nu au avut salariati la 31.12.2019 si au avut o cifra de afaceri de cel putin 2.050 lei pe luna de activitate in 2019. De exemplu daca s-a infiintat in iunie 2019, trebuie sa aiba cifra de afaceri de 2.050 lei x 6 luni = 12.300 lei. Un alt criteriu este sa nu aiba capitaluri negative.

Important! SRL-urile NU sunt limitate de lista de coduri CAEN de mai sus.

Cand trebuia sa fie infiintata activitatea?

Sunt eligibile activitatile infiintate inainte de 31.12.2019, cu exceptia CMI/PFA care au lucrat cu pacienti Covid, care trebuie sa fie infiintate inainte de 1 februarie 2020.

Conteaza daca sunt la norma de venit?

Nu conteaza daca esti impozitat in sistem real sau cu norma de venit.

Am datorii la stat, sunt eligibil?

Esti eligibil si poti plati din microgrant datoriile la stat, atat pe cele restante cat si pe cele curente, din 2021.

Am primit ajutor Covid 19 in 2020 si in 2021, sunt eligibil?

Atat timp cant ajutorul primit este sub 800.000 euro, esti eligibil pentru micrograntul de 2.000 euro.

Pana la ce data se poate depune cererea de microgrant?

Termenul final de depunere a cererii este 23 Noiembrie 2021, orele 20:00, dar va rog sa va grabiti. In data de 31 octombrie la orele 9:00 erau depuse putin sun 23.000 de cereri dintr-un total posibil de 32.626 de cereri. Dar nu toate sunt eligibile. Oricum, ca si la masura 2, este foarte posibil ca Guvernul sa suplimenteze fondurile, daca sunt mai multi solicitanti eligibili.

Important! Noi vom depune cereri pana in ultima zi, chiar daca se depaseste pragul de 32.626 de cereri.

Codul CAEN poate fi adaugat acum?

Conform Ordonantei 130/2020, codul CAEN trebuie sa fie activ la data depunerii cererii, deci il poti adauga astazi la Registrul Comertului si maine poti depune cererea pentru microgrant.

Este impozabil micrograntul?

Micrograntul de 2.000 euro nu se returneaza, nu este impozabil si nu se ia in calcul la stabilirea obligatiei de a plati contributii sociale.

Cum se folosesc banii?

Dupa aprobarea cererii, vei informat ca trebuie sa deschizi cont la una din bancile partenere – vezi lista mai jos. Pe langa contul curent se deschide un cont special de microgrant, de unde se fac plati cu Ordin Plata sau Online. Nu poti folosi cardul bancar.

Daca achizitiile tale costa mai mult decat valoarea micrograntului, poti aduaga bani pe contul special si apoi sa faci plata.

Important! Nu trebuie sa deschizi cont acum, doar daca se aproba cererea deschizi contul.

Ai timp sa utilizezi banii 90 de zile de la incasare. Dupa cele 90 de zile poti inchide contul bancar.

Pe ce pot sa cheltuiesc finantarea?

In prima sesiune pe clientii nostri i-am ajutat sa plateasca taxe la buget- impozitul pe venit, CAS, CASS, impozitul pe dividende la srl. A doua categorie de cheltuieli a constat in achizitia de laptopuri, telefoane mobile, imprimante, etc. Dar poti cumpara orice ai nevoie in activitatea dvs. Vezi lista completa in ordonata de mai sus.

Cand pot radia/suspenda activitatea?

Conform OUG130/2020 trebuie sa mentii activitatea cel putin 6 luni de la incasarea ajutorului. Dar noi iti dorim sa nu o inchizi si sa profiti de cresterea economica.

Cati solicitanti sunt pana acum?

Vezi aici lista de solicitanti, cu totalul cererilor in dreapta jos.

Numarul maxim finantari este de 32.626. Numarul de microgranturi poate fi suplimentat.

Pot depune singur cererea?

Daca ai semnatura electronica, poti depune singur cererea si raportul de cheltuieli – inregistreaza-te aici.

Am incasat deja micrograntul, mai pot depune cerere?

Micrograntul se acorda o singura data pentru fiecare solicitant.

Ghid complet pentru intocmirea contabilitatii. Cu exemple si studii de caz.

  • Cadrul legal pentru desfasurarea activitatii. Modificarile Codului fiscal din 2021.
  • Infiintarea de activitati independente. Modificarea formei de organizare.
  • Taxele si impozitele platite de o activitate independenta in 2021.
  • Plătitor sau neplătitor de TVA? Ce ma avantajeaza?
  • Operatiuni intracomunitare. Obtinerea codului special de TVA.
  • Sistem de impozitare: normă de venit sau sistem real? Ce ma avantajeaza in 2021?
  • ​Care sunt registrele si formularele obligatorii si de unde le procur?
  • Completarea Registrului Jurnal de Incasari si Plati.
  • Cheltuielile deductibile si nedeductbile. Cum sa reduci legal impozitul pe venit.
  • Cum sa calculezi venitul net si sa completezi Registrul de Evidenta Fiscala.
  • Stabilirea obligatiei de a plati contributie la pensie (CAS) si la sanatate (CASS). Exceptii.
  • Completarea Declaratiei Unice 2021. Rectificarea declaratiei.
  • Plata obligatiilor fiscale si verificarea obligatiilor de plata. Compensarea sau restituirea platilor in plus.
  • Cum sa faci inventarierea patrimoniului si sa completezi Registrul Inventar.
  • Exemple si Studii de caz pentru lamurirea oricarei situatii de mai sus.

Anexa 1. Coduri CAEN eligibile la PFA-uri pentru grantul de 2000 euro

Pentru a fi eligibila pentru incasarea micrograntului activitatea PFA/II/IF/Profesie Liberala trebuie sa fi inceput inainte de 1 octombrie 2019 in unul din domeniile de activitate din lista de mai jos:

  • CAEN 6920 Activitati de contabilitate si audit financiar, consultanta în domeniul fiscal;
  • CAEN 8230 Activitati de organizare a expozițiilor, târgurilor și congreselor;
  • CAEN 9311 Activitati ale bazelor sportive;
  • CAEN 9312 Activitati ale cluburilor sportive;

DOMENII DE ACTIVITATE ELIGIBILE : MASUARA 1 – GRANT 2.000 EURO

  1. FABRICAREA ARTICOLELOR DIN PAIE ŞI DIN ALTE MATERIALE VEGETALE ÎMPLETITE

1629 Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din plută, paie şi alte materiale vegetale împletite

  1. TIPĂRIREA ŞI REPRODUCEREA PE SUPORŢI A ÎNREGISTRĂRILOR

1811 Tipărirea ziarelor

1812 Alte activităţi de tipărire n.c.a.

1813 Servicii pregătitoare pentru pretipărire

1814 Legătorie şi servicii conexe

1820 Reproducerea înregistrărilor

  1. FABRICAREA ALTOR PRODUSE DIN MINERALE NEMETALICE

2341 Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodăresc şi ornamental

2349 Fabricarea altor produse ceramice n.c.a.

  1. FABRICAREA CALCULATOARELOR ŞI A PRODUSELOR ELECTRONICE ŞI OPTICE

2680 Fabricarea suporţilor magnetici şi optici destinaţi înregistrărilor

  1. ALTE ACTIVITĂŢI INDUSTRIALE n.c.a.

3212 Fabricarea bijuteriilor şi articolelor similare din metale şi pietre preţioase

3213 Fabricarea imitaţiilor de bijuterii şi articole similare

3220 Fabricarea instrumentelor muzicale

3230 Fabricarea articolelor pentru sport

3240 Fabricarea jocurilor şi jucăriilor

3250 Fabricarea de dispozitive, aparate şi instrumente medicale şi stomatologice

3299 Fabricarea altor produselor manufacturiere n.c.a.

  1. COMERŢ CU AMĂNUNTUL, CU EXCEPŢIA AUTOVEHICULELOR ŞI MOTOCICLETELOR

4761 Comerţ cu amănuntul al cărţilor, în magazine specializate

4762 Comerţ cu amănuntul al ziarelor şi articolelor de papetărie, în magazine specializate

4763 Comerţ cu amănuntul al discurilor şi benzilor magnetice, cu sau fără înregistrări audiovideo în magazine specializate

4778 Comerţ cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate

  1. ACTIVITĂŢI DE EDITARE

5811 Activităţi de editare a cărţilor

5812 Activităţi de editare de ghiduri, compendii, liste de adrese şi similare

5813 Activităţi de editare a ziarelor

5814 Activităţi de editare a revistelor şi periodicelor

5819 Alte activităţi de editare

5821 Activităţi de editare a jocurilor de calculator

5829 Activităţi de editare a altor produse software

  1. ACTIVITĂŢI DE PRODUCŢIE CINEMATOGRAFICĂ

5911 Activităţi de producţie cinematografică, video şi de programe de televiziune

5912 Activităţi postproducţie cinematografică, video şi de programe de televiziune

5913 Activităţi de distribuţie a filmelor cinematografice, video şi a programelor de televiziune

5914 Proiecţia de filme cinematografice

5920 Activităţi de realizare a înregistrărilor audio şi activităţi de editare muzicală

  1. ACTIVITĂŢI DE DIFUZARE ŞI TRANSMITERE DE PROGRAME

6010 Activităţi de difuzare a programelor de radio

6020 Activităţi de difuzare a programelor de televiziune

  1. TELECOMUNICAŢII

6110 Activităţi de telecomunicaţii prin reţele cu cablu

6120 Activităţi de telecomunicaţii prin reţele fără cablu (exclusiv prin satelit)

  1. ACTIVITĂŢI DE SERVICII ÎN TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI

6201 Activităţi de realizare a software-ului la comandă (software orientat client)

6203 Activităţi de management (gestiune şi exploatare) a mijloacelor de calcul

6209 Alte activităţi de servicii privind tehnologia informaţiei

  1. ACTIVITĂŢI DE SERVICII INFORMATICE

6311 Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activităţi conexe

6312 Activităţi ale portalurilor web

6391 Activităţi ale agenţiilor de ştiri

6399 Alte activităţi de servicii informaţionale n.c.a.

6920 Activitati de contabilitate si audit financiar, consultanta în domeniul fiscal;

  1. CERCETARE-DEZVOLTARE

7220 C ercetare-dezvoltare în ştiinţe sociale şi umaniste

  1. PUBLICITATE ŞI ACTIVITĂŢI DE STUDIERE A PIEŢEI

7311 Activităţi ale agenţiilor de publicitate

7312 Servicii de reprezentare media

7320 Activităţi de studiere a pieţei şi de sondare a opiniei publice

  1. ALTE ACTIVITĂŢI PROFESIONALE, ŞTIINŢIFICE ŞI TEHNICE

7410 Activităţi de design specializat

7420 Activităţi fotografice

7430 Activităţi de traducere scrisă şi orală (interpreţi)

7490 Alte activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice n.c.a.

  1. ACTIVITĂŢI DE ÎNCHIRIERE ŞI LEASING

7722 Închirierea de casete video şi discuri (CD-uri, DVD-uri)

82 Activitati de secretariat, servicii suport si alte activitati de servicii

8230 Activitati de organizare a expozițiilor, târgurilor și congreselor;

  1. ÎNVĂŢĂMÂNT

8510 Învăţământ preşcolar

8520 Învăţământ primar

8551 Învăţământ în domeniul sportiv şi recreaţional

8552 Învăţământ în domeniul cultural (limbi străine, muzică, teatru, dans, arte plastice etc.)

8553 Şcoli de conducere (pilotaj)

8559 Alte forme de învăţământ n.c.a.

  1. ACTIVITĂŢI DE CREAŢIE ŞI INTERPRETARE ARTISTICĂ

9001 Activităţi de interpretare artistică (spectacole)

9002 Activităţi suport pentru interpretare artistică (spectacole)

9003 Activităţi de creaţie artistică

9004 Activităţi de gestionare a sălilor de spectacole

  1. ACTIVITĂŢI ALE BIBLIOTECILOR, ARHIVELOR, MUZEELOR

9101 Activităţi ale bibliotecilor şi arhivelor

9102 Activităţi ale muzeelor

9103 Gestionarea monumentelor, clădirilor istorice şi a altor obiective de interes turistic

9104 Activităţi ale grădinilor zoologice, botanice şi ale rezervaţiilor naturale

  1. ACTIVITĂŢI SPORTIVE, RECREATIVE ŞI DISTRACTIVE

9311 Activitati ale bazelor sportive;

9312 Activitati ale cluburilor sportive;

 9313 Activităţi ale bazelor sportive

9319 Activităţi ale cluburilor sportive

9321 Bâlciuri şi parcuri de distracţii

9329 Alte activităţi recreative şi distractive n.c.a.

Actualizare 15.07.2021. Ministerul Economiei a emis Ordinul nr. 690 din 1 iulie 2021 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19, termenul de utilizare a finantarii europene se prelungeste pana la data de 31 decembrie 2021.

Inca nu s-a anuntat nimic despre sesiunea a 2-a de depunere a cererilor.

Vezi ordinul 690 aici.

Clarificari privind cheltuielile eligibile, publicate de Ministerul Economiei

Actualizare 22.01.2021.. Ministerul Economiei a modificat raspunsurile date la clarificarile pentru utilizarea granturilor, iar contributiile datorate pe CNP sunt eligibile. Astfel, raspunsul de la intrebarea 1 devine:

1. Se pot plăti datorii la bugetul de stat din banii de granturi? 

Da, din banii de grant se pot plăti impozite și taxe către bugetul de stat, inclusiv contribuții salariale, CAS, CASS, impozit pe dividende, impozit pe venitul microîntreprinderilor, impozit pe profit. În privința contribuțiilor datorate pentru PFA, sunt eligibile cele în numele PFA, pe CNP. Nu sunt eligibile taxele și impozitele la bugetul local și amenzile de orice fel.

Link-ul nou cu lista completa de intrebari si raspunsuri este aici.

Actualizare 18.01.2021. Ministerul Economiei – clarificari pentru utilizarea granturilor, cheltuieli eligibile:

1. Se pot plăti datorii la bugetul de stat din banii de granturi? 

Da, din banii de grant se pot plăti impozite și taxe către bugetul de stat, inclusiv contribuții salariale, CAS, CASS, impozit pe dividende, impozit pe venitul microîntreprinderilor, impozit pe profit. În privința contribuțiilor datorate pentru PFA, sunt eligibile cele în numele PFA și nu pe CNP. Nu sunt eligibile taxele și impozitele la bugetul local și amenzile de orice fel.

2. Este eligibilă cheltuiala cu chiria?

Cheltuiala cu chiria este eligibilă a baza contractului încheiat pentru sediul social sau punctul de lucru în care se desfășoară activitatea pentru care s-a solicitat finanțarea.

3. Achiziția de softuri, licențe sau aplicații este eligibilă?

Da, este eligibilă și se încadrează la datorii curente și restante către furnizori, sau achiziția de echipamente sau tehnologii necesare desfășurării activității.

4.Sunt eligibile cheltuielile cu serviciile contabile?

Da, sunt eligibile și încadrate drept datorii curente și restante către furnizori necesare desfășurării activității.

5.Cotizațiile fixe și variabile către organizațiile profesionale sunt eligibile?

Pot fi eligibile dacă în baza achitării lor se obține autorizația de funcționare, necesară continuării activității.

6.Ce înseamnă reluarea activității?

Reluarea activității reprezintă o formulare generică și se referă la reluarea activității după starea de urgență, în contextul pandemiei. Nu se solicită documente sau dovezi justificative de încetare a activității, iar continuarea activității în timpul pandemiei nu duce la pierderea eligibilității.

7.Pentru transportatori, facturile de combustibil sunt eligibile?

Da, cheltuielile cu combustibilul sunt eligibile și sunt considerate cheltuieli cu materia primă.

8.Pot efectua plăți în avans la bugetul de stat?

Sunt considerate datorii la bugetul de stat sumele deja declarate, iar plățile în avans nu pot fi considerate cheltuieli eligibile.

9.Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?

Nu, nu este eligibil pentru PFA deoarece nu figurează în anexa 1 la OUG 130.

10.Cum se poate renunța la micrograntul deja încasat?

Pentru a renunța la banii încasați, se depune cerere de renunțare la AIMMAIP, iar aceasta va demara procedurile de retur.

11.Obligativitatea de informare publică despre accesarea / utilizarea fondurilor este obligatorie în cazul microgranturilor?

Nu, obligativitatea de informare nu există în cadrul microgranturilor (Măsura 1).

12.Dacă o firmă a beneficiat de șomaj tehnic pentru angajați pe perioada pandemiei, poate accesa fonduri europene nerambursabile pentru IMM-uri?

Da, firma respectivă poate accesa sprijin financiar din fonduri nerambursabile.

Link-ul vechi cu lista completa de intrebari si raspunsuri este aici.

Capitol nou la Ghid PFA: Microgrant 2000 euro. Contabilitate si fiscalitate. Cheltuieli eligibile.

Cuprins:

  • Incasarea micrograntului de 2.000 euro;
  • Conditii pentru utilizarea finantarii nerambursabile de 2.000 euro;
  • Cheltuieli eligibile pentru finantarea din micrograntul de 2.000 euro;
  • Lista de cheltuieli ne-eligibile;
  • Exemplu de utilizare a micrograntului de 2.000 euro;
  • Utilizarea micrograntului de catre platitorii de TVA;
  • Rezilierea contractului si returnarea banilor.

Capitolul a fost adaugat in Ghidul pentru activitati impuse in sistem real si in Ghidul pentru activitati impuse cu norme de venit.

Declaratii secretar de stat din Ministerul Economiei – 14 Decembrie 2020

Intr-un interviu acordat site-ului Startupcafe.ro, Liviu Rogojinaru, secretar de stat în Ministerul Economiei a declarat:

  • Sunt 8.500 de cereri neeligibile din 29.250 depuse in prima sesiune, 12-21 octombrie 2020;
  • Întreprinderile Individuale si Întreprinderile Familiale nu sunt eligibile in prima sesiune de depuneri, deci vor fi respinse;
  • Alte cauze pentru respingerie – societate comerciala cu salariati, nu are cifra de afaceri minima sau aflata in dificultate la sfarsitul anului 2019, contract nesemnat la timp;
  • Sesiunea a 2-a va fi lansata in februarie 2020;
  • Cererile eligibile din prima sesiune, vor fi platite pana la sfarsitul anului 2020;
  • Ministerul Economiei nu dispune de personal suficient, aceasta fiind principala cauza a intarzierilor;

Interviul complet este aici.

Primele plati de microgrant – 25 Noiembrie 2020

Banca Transilvania va efectua primele plăți până la finalul acestei săptămâni pentru microîntreprinderile, persoanele fizice autorizate și organizațiile neguvernamentale care au ales BT ca bancă parteneră în programul guvernamental Granturi nerambursabile pentru capital de lucru. Peste 60% din firmele înscrise au ales Banca Transilvania în acest program – aproape 31.250 din cele 51.500 de firme înscrise în programul de microgranturi, Măsura 1 și 2, arată banca într-un comunicat.

Citește mai mult la pe profit.ro

Micrograntul de 2.000 euro a fost virat in contul solicitantilor care au semnat contractul de finantare.

Actualizare 19.11.2020. II, IF si Profesiile liberale sunt eligibile pentru micrograntul de 2.000 euro

OUG 199/2020 aduce modificari la ordonanta microgranturilor de 2.000 euro:

  • Se extinde categoria de entitati eligibile la Intreprinderi Individuale, Intreprinderi Familiale si Profesii Liberale;
  • Microintreprinderile fara salariati, care au inceput activitatea in 2019 sunt eligibile pentru micrograntul de 2.000 euro, daca au obtinut o cifra de afaceri in 2019 egala cu numarul de luni intregi de activitate inmultite cu suma de 415 euro. (Exemplu: s-a inceput activitatea pe 15 aug 2019, cifra de afaceri minima trebuie sa fie egala cu 4*415 = 1.660 euro * 4,84 lei = 8.035 lei );
  • Codurile CAEN adaugate de Parlament raman eligibile pentru microgrant: 6920, 8230, 9311, 9312. (in OUG 199 nu se mai mentioneaza nimic despre anularea acestora);

Descarca de aici OUG 130, versiunea actualizata la data de 20 noiembrie 2020.

Important!

In acest articol discutam despre Masura 1 – microgrant de 2.000 de euro acordat PFA/CMI/ONG/Profesii Liberale cu coduri CAEN eligibile in Anexa 1 (vezi mai jos).

  • Nu discutam despre Masura 2 – granturi pentru capital de lucru, care se acorda doar IMM, cu coduri CAEN eligibile in Anexa 2;
  • Nu discutam despre Masura 3 – granturi pentru investitii, care se acorda doar IMM, cu coduri CAEN eligibile in Anexa 3;

In sensul OUG 130/2020, prin IMM-uri se intelege doar societati comerciale cu personalitate juridica.

Atentie! La verificarile pentru eligibilitate, am gasit doua PFA radiate din oficiu de catre Registrul Comertului, fara ca titularii sa stie ca sunt radiati. Verifica aici daca PFA-ul tau este activ.

Legislatia in vigoare la aceasta data

Modificarile Parlamentului promulgate de Presedinte si publicate in MO

Actualizare 2 -16:00. Presedintele Romaniei a promulgat Legea prin care Parlamentul a modificat OUG 130/2020 cu microgranturile.

La Masura 1 – Microgrant de 2000 de euro sunt urmatoarele modificari:

  1. S-a introdus in anexa 1, cu activitati eligibile pentru micrograntul de 2.000 euro, urmatoarele coduri:
  • CAEN 6920 Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta în domeniul fiscal
  • CAEN 8230 – „Activitati de organizare a expozițiilor, târgurilor și congreselor
  • CAEN 9311 Activitati ale bazelor sportive
  • CAEN 9312 Activitati ale cluburilor sportive

2. S-a extins categoriilor de profesionisti eligibili pentru masura 1 – microgrant de 2.000 euro – definiti la art 5, aliniatul b din ordonanta:

Chiar si cu aceasta modificare, nu ne este clar daca toate formele de organizare sunt eligibile: Intreprinderi Individuale si Intreprinderi Familiale care sunt reglementate de Codul Civil. De ce s-au nominalizat formele de organizare si nu s-a lasat doar termenul de „profesionist”? In legislatia publicata in cursul acestui an (OUG 30, OUG 132) termenul de profesionsiti cuprindea toate formele de organizare, fara a specifica pe fiecare in parte.

Totusi, ministrul economiei spune ca nu va pune in aplicare legea. (Sursa Startupcafe.ro – vezi articolul integral aici)

„Nu putem aplica acum legea, pentru că este o schemă de ajutor de stat și aceasta trebuie notificată la Comisia Europeană și aprobată de către Bruxelles. În caz contrar, Comisia ne va obliga să recuperăm ajutorul de stat de la oameni și nu vrem să ajungem acolo. Ministerul Fondurilor Europene va notifica schema la Bruxelles. Apoi, pe noua lege, după ce va aproba Comisia Europeană modificările la schema de ajutor de stat, vom mai lansa un apel, pentru că vor veni fondurile europene de reziliență. De asta nu-mi fac griji. Toată lumea trebuie să fie calmă”

Pentru a merge pe OUG 130, fara modificarile propuse de Parlament, Guvernul trebuie sa dea o ordonanta de urgenta pentru amanarea intrarii in vigoare a legii.

Actualizare 1 – 10:00. In sedinta de guvern din 28.10.2020, ministrul economiei a propus redeschiderea sesiunii de depunere a cererilor pentru masura 1 si modificarea OUG130 astfel incat si firmele care s-au infiintat in cursul anului 2019, si au obtinut o cifra de afaceri mai mare de 417 euro pe luna de activitate (5.000 euro / 12 luni), sa fie eligibile pentru micrograntul de 2.000 euro; (nu au cum sa consume 100 mil euro doar cu aceasta modificare).

Etapa a III-a. Verificarea eligibilitatii solicitantilor

Sesiunea 1 de depunere a cererilor pentru grantul de 2.000 euro a expirat pe 21 Octombrie 2020. Numar total de solicitanti: 29.250, sub numarul maxim posibil de 50.000 de solicitanti. Nu toti cei care au depus sunt eligibili.

Va urma o noua sesiune de depuneri. Aboneaza-te la noutati si te anuntam cand va incepe.

Conform pct. 6 din Procedura, Verificarea si selectia beneficiarilor:

6.1. (1) Verificarea documentelor depuse on-line se va face din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii: solicitările vor fi verificate în ordinea numărului RUE, în baza documentelor justificative încărcate în aplicaţie. Solicitanţii care nu îndeplinesc criteriile administrative şi de eligibilitate prevăzute la art. 3 la prezenta procedură, vor primi decizie de respingere din Proiect.

(2) Aplicanţii au obligaţia de a urmări informaţiile referitoare la program publicate pe site-ul ministerului, precum şi cele trimise pe adresa de corespondenţă. Se pot solicita clarificări, aplicantului fiindu-i transmisă Scrisoare de solicitare clarificări pe adresa de email înregistrată în aplicaţia electronică. Clarificările solicitate se trimit în aplicaţia electronică de înscriere, în 3 zile lucrătoare de la transmitere. Netransmiterea clarificărilor solicitate în termen conduce la respingerea proiectului.

(3) Dacă în urma analizei documentaţiei înscrise integral se constată neconcordanţe sau că informaţiile declarate de solicitant nu sunt complete/corecte/reale, solicitantul va primi decizie de respingere.

Etapa a II-a. Depunerea cererilor pentru micrograntul de 2.000 euro (Sesiunea 1 este inchisa)

Actualizare 16 Octombrie 2020 – Sesiunea 1 de depunere a cererilor expira in data de 21 octombrie ora 20:00.

ATENȚIE IMM-urile, PFA-urile, ONG-urile şi CMI-urile pot aplica pentru microgranturile de 2.000 Euro pâna pe 21 octombrie, ora 20.

Actualizare 12 Octombrie 2020.

Luni, 12 Octombrie 2020 ora 10, a inceput sesiunea de depunere a cererilor pentru micrograntul de 2.000 euro. Verifica aici numarul cererilor depuse.

Important! Gasesti aici un tutorial pentru depunerea cererii.

Important! Daca nu te incadrezi la micrograntul de 2.000 euro sunt sanse mari sa incasezi indemnizatie de 41,5% din salariul mediu brut pe economie (2.253 lei/luna)  pentru urmatoarele 3 luni. Vezi aici mai multe detalii.

Actualizare 06 Octombrie 2020

A fost publicata in Monitorul Oficial Procedura de implementare a Măsurii 1 – microgranturi de câte 2.000 de  euro pentru firmele mici și mijlocii (IMM) fără angajați, PFA, ONG și cabinete medicale.

Important! Descarca si citeste procedura de acordarea a micrograntului de 2.000 euro.

Observatie! Formularele de mai sus sunt doar pentru informare, acestea nu se completeaza si nu se depun fizic, nu se transmit ca atasament la email. Persoanele care sunt interesate de grantul de 2.000 de euro, creeaza un cont pe granturi.imm.gov.ro unde completeaza formularele online si le semneaza cu certificat digital sau imputernicesc o persoana pentru depunerea cererii.

Nu s-a anuntat nimic referitor la Etapa a II-a cu depunerea cererilor de finantare. Conform OUG 130, etapa a II-a se anunta cu cel putin 3 zile inainte de a fi activa.

Te anunțăm imediat ce avem noutăți !

Intrebari si raspunsuri oficiale de la Ministerul Economiei

Actualizare 25 Septembrie 2020.

Au fost selectate bancile partenere in programul de granturi pentru PFA/CMI

Acestea sunt:

  1. BANCA ROMÂNEASCĂ S.A.
  2. OTP BANK ROMÂNIA S.A.
  3. BRD GROUPE SOCIETE GENERALE S.A.
  4. BANCA TRANSILVANIA
  5. BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ S.A.
  6. CEC BANK S.A.
  7. RAIFFEISEN BANK S.A.
  8. UNICREDIT BANK

Detalii aici.

Etapa 1 este activa – creeaza-ti contul pe site-ul granturi.imm.gov.ro

Indrumar MEEMA pentru cei care vor sa se inscrie pe site. Vezi detalii.

S-a publicat proiectul cu Procedura de implementare a măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile”.

Cererea se va depune la adresa granturi.imm.gov.ro in doua etape:

  1. Prima etapa consta in crearea contului pe site-ul granturi.imm.gov.ro;
  2. Etapa 2 consta in depunere cererii de finantare la o data anuntata cu cel putin 3 zile inainte de fi activa; (La aceasta data nu sunt semnate colaborarile cu bancile comerciale; se asteapta ofertele lor pana vineri 18 sept urmand ca pana pe data de 25 sept sa se semneze colaborarile; etapa 2 va incepe cel mai probabil pe 1 octombrie).

Atentie, conform procedurii:

6.8 (1) Pentru aplicanții acceptați în urma verificărilor administrative și de eligibilitate în limita bugetului alocat măsurii, aplicația informatică va genera contract de finanțare(Anexa nr. 2) care se va regăsi în front office și va trimite pe adresa de corespondență un mesaj de atenționare în acest sens.

Aplicanții vor intra în aplicație, vor descărca contractul de finanțare, îl vor semna cu semnătură electronică și îl vor reîncărca semnat în aplicație în maxim 5 zile de la primire.

După semnarea acestuia de către ordonatorul terțiar de credite și reîncărcarea în aplicație a contractului semnat de ambele părți, instituția de credit parteneră selectată de către aplicant la înscriere va fi înștiințată electronic că poate face plata ajutorului financiar nerambursabil.

Beneficiarii eligibili declaraţi admişi vor deschide conturi curente disticte la instituţia parteneră, care vor fi utilizate exclusiv pentru implementarea proiectului pe perioada de derulare a acestuia.

(2) MMACA prin AIMMAIPE va transfera în contul de tranzit deschis la instituția parteneră selectată, cu rol de agenție de implementare,  sumele reprezentând ajutor de stat aferente contractelor de finanțare.  

(3) În termen de maxim 90 de zile din momentul plății ajutorului financiar către beneficiar acesta are obligația efectuării cheltuielilor cu respectarea art. 4.3.1 alin (1). De asemenea, în același termen de maxim 90 de zile din momentul încasării ajutorului financiar de către beneficiar acesta are obligația încărcării în aplicație a facturilor, documentelor de plată și raportului de progres (Anexa 8), în caz contrar ajutorul acordat fiind recuperat.

În cazul în care AIMMAIPE constată că nu se depun documentele prevăzute la 6.8.(3), sau nu semnează contractul de finanţare până la termenul limită prevăzut în prezenta procedură, solicitanţii vor primi Scrisoare de înştiinţare a recuperării ajutorului acordat, transmisă automat de către aplicație.

Descarca de aici proiectul cu Procedura de implementare a măsurii 1 – microgrant de 2.000 de euro pentru PFA/CMI/ONG/IMM.

Actualizare 14 Septembrie 2020.

18 septembrie 2020, termenul de prezentare a ofertelor din partea instituțiilor de credit pentru acordarea fondurilor pentru cele trei măsuri instituite în baza OUG nr.130/2020. Vezi mai multe detalii aici.

Actualizare 12 Septembrie 2020. Ghidul Solicitantului pentru accesarea micrograntului de 2000 de euro a fost publicat.

  • Solicitantul este Ministerul Economiei, care va distribui fondurile europene de 1 miliard de euro catre PFA, CMI si IMM.

Important! Beneficiarii de ajutor de stat trebuie să depună o cerere de finanțare până la data de 30 octombrie 2020, iar încheierea contractelor de finanțare trebuie să se facă până la data de 31 decembrie 2020.

Nu a fost specificata inca adresa web unde se va incarca cererea de finantare si celelalte formulare solicitate. Din declaratiile persoanelor de decizie am inteles ca Serviciul de Telecomunicatii Speciale lucreaza la aplicatia online.

5.1.Schema se aplică de la data publicării în Monitorul Oficial al României, pana la 31 decembrie 2020. Beneficiarii de ajutor de stat trebuie să depună o cerere de finanțare până la data de 30 octombrie 2020, iar încheierea contractelor de finanțare trebuie să se facă până la data de 31 decembrie 2020.

In indrumarul publicat de Ministerul Economiei

Înregistrarea si transmiterea proiectului se va putea face începând cu ora 9.00 a primei zile aferente perioadei în care apelul este deschis.

Tipul de depunere: cu depunere la termen.

  • Data deschidere apel de proiecte: Se va stabili de către MEEMA
  • Dată şi oră începere depunere de proiecte: Se va stabili de către MEEMA
  • Dată şi oră închidere depunere de proiecte: Se va stabili de către MEEMA
Important:

In Parlament se afla in dezbatere legea care modifica si aproba ordonanta granturilor (OUG 130). Pana la aceasta data, in Senat, s-a adaugat ca fiind eligibile pentru finantare la Anexa 1 si activitatile cu codul CAEN:

  • 6920 Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta în domeniul fiscal;
  • 9311 Activitati ale bazelor sportive;
  • 9312 Activitati ale cluburilor sportive;

Legea urmeaza sa intre in dezbatere si la Camera Deputatilor, unde mai poate sta pana la 2 saptamani, daca se grabesc deputatii.

Asadar, pana cand legea nu va fi publicata in Monitorul Oficial, nu vom putea depune cereri de finantare pentru microgranturi.

Nu s-a clarificat si daca celelalte forma de organizare a activitatilor independente, II si IF, sunt eligibile pentru micrograntul de 2.000 euro.

Granturi PFA/CMI de 2.000 de euro

Ieri, 6 august 2020, s-a publicat OUG 130/2020 cu masurile de sprijin financiar nerambursabil (granturi pfa) acordat PFA, CMI si IMM (vezi textul OUG aici). Valoarea totala a sprijinului este de 1 miliard de euro, care se imparte in 3 masuri:

(2) Formele de sprijin din fonduri externe nerambursabile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se referă la:
a) microgranturi, in valoare de maxim 2.000 de euro acordate din fonduri externe nerambursabile sub formă de sumă forfetară (buget 100 mil euro);
b) granturi pentru capital de lucru acordate sub formă de sumă forfetară şi în procent din cifra de afaceri (buget 350 mil euro);
c) granturi pentru investiţii productive acordate din fonduri externe nerambursabile în baza evaluării proiectului de
investiţii depus (buget 550 mil euro).

Important! Din cele 3 masuri doar prima se adreseaza PFA, CMI si ONG. Celelalte 2 masuri se adreseaza doar IMM (despre care nu discutam in acest articol).

Cine poate incasa cei 2.000 de euro

e) beneficiari finali ai ajutorului de stat – IMM/ microintreprinderi/PFA/CMI, organizaţii neguvernamentale cu activitate economică, denumite în continuare ONG-uri cu activitate economică, care primesc ajutorul de stat prin intermediul
micrograntului/grantului pentru capital de lucru/grantului pentru investiţii productive, prin incheierea unui contract de ajutor de stat cu administratorul schemei de ajutor de stat;

f) CMI – unitatea, cu sau fără personalitate juridică, furnizoare de servicii publice, de stat sau private, de asistenţă medicală umană preventivă, curativă, de recuperare şi de urgenţă. Serviciile de sănătate ale cabinetelor medicale se realizează de medici de medicină generală – medici de familie, medici stomatologi, medici specialişti şi alte categorii de personal medical autorizat. În CMI îşi exercită profesia medicul titular, care poate avea ca salariaţi ori colaboratori medici sau orice altă categorie de personal;

Conditii de acordare a ajutorului de 2.000 euro

Art. 5(1) Microgranturile se acordă pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat cu următoarele categorii de beneficiari:
a) întreprinderile mici şi mijlocii care fac dovada prin situaţiile financiare depuse că nu deţin salariaţi cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019;
b) PFA, ONG-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 1;
c) PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 82/2020. Dovada implicării în activităţile legate de COVID-19, dar şi pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unui formular anexă la cererea de finanţare emis de unitatea sanitară unde a prestat serviciul beneficiarul/direcţia de sănătate publică judeţeană, după caz, care va fi stabilit la nivelul Ghidului solicitantului.
(2) Verificarea încadrării beneficiarului în categoria IMM se realizează, pe bază de eşantion, de către MEEMA/AIMMAIPE după depunerea cererii de finanţare şi încheierea contractelor de finanţare, cu condiţia recuperării sprijinului din fonduri externe nerambursabile dacă beneficiarul nu se încadrează în categoria de IMM la data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia PFA şi CMI.
Art. 6 Microgranturile prevăzute la art. 4 alin. (1) se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiţii cumulative:
a) au desfăşurat activitate curentă/operaţională pe perioada a cel puţin unui an calendaristic înainte de data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia PFA/CMI pentru care începerea activităţii poate să fi avut loc până la data de 1februarie 2020;
b) au obţinut o cifră de afaceri în exerciţiul financiar anterior depunerii cererii de finanţare de cel puţin echivalentul în lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuţi la art. 5 lit. b) şi c);
c) îşi menţin activitatea pe o perioadă de cel puţin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant.

Pentru ce poti sa folosesti 2.000 de euro

Art. 7 (1) Beneficiarii de microgranturi pot utiliza alocările din fonduri externe nerambursabile pentru susţinerea unor cheltuieli de tipul:

a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum şi alte categorii de stocuri necesare activităţii curente/operaţionale desfăşurate de beneficiari;

b) datorii curente şi restante faţă de furnizorii curenţi, inclusiv faţă de furnizorii de utilităţi potrivit contractelor încheiate;

c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat;

d) cheltuieli privind achiziţia de servicii şi reparaţii necesare activităţii curente de bază, cu excepţia serviciilor de consultanţă, studii şi alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;

e) cheltuieli privind echipamentele de protecţie medicală, inclusiv materiale de dezinfecţie pentru protecţia împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;

f) cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activităţii curente;

g) cheltuieli privind achiziţia de echipamente, utilaje, instalaţii, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activităţii;

h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.

(2) Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face pe eşantion de 1% în scopul validării justificării sumei forfetare.

(3) Beneficiarii de microgranturi vor depune o declaraţie pe proprie răspundere prin care îşi vor asuma faptul că utilizarea microgranturilor în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat.

Procedura de obtinere a micrograntului de 2.000 euro

Art. 8 Cererile de finanţare depuse în cadrul apelurilor de proiecte sunt selectate la finanţare în ordinea depunerii, cu respectarea criteriilor de eligibilitate care vor fi stabilite în Ghidul solicitantului.

Din textul ordonantei deducem ca sunt urmatoarele etape pentru obtinerea micrograntului de 2.000 euro:

  1. Depunerea cererii de finantare in conformitate cu prevederile din Ghidul Solicitantului;
  2. Ministerul Economiei va evalua cererea de finantare conform criteriillor de mai sus;
  3. Dupa evaluarea cererii se incheie contractul de acordarea a ajutorului nerambursabil;
  4. Bancile partenere fac plata in contul beneficiarului;
  5. De retinut ca:

h) beneficiarul final al ajutorului de stat depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate la bancă în termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat în contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres în termenul solicitat sau depunerea acestuia cu informaţii lipsă ori necompletarea acestuia cu informaţii/documente solicitate dă dreptul AM-POC/MEEMA/AIMMAIPE să iniţieze demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub formă de microgrant, în baza unei metodologii de recuperare a ajutorului de stat care va fi dezvoltată ulterior avizării schemei de ajutor de stat de către Comisia Europeană;

Alte ajutoare acordate PFA in aceasta perioada

2.021 comentarii la “Sesiunea a II a pentru micrograntul de 2.000 de euro”

  1. Barbu Bujor

    Buna ziua! Sper ca ma poate ajuta cineva cu un raspuns !
    In lege scrie „Codul CAEN pe care aplicantul solicită finanțare trebuie să fie autorizat la momentul înscrierii.”
    PFA ul meu are un cod CAEN principal incompatibil – doar acum am observat. Insa munca mea e compatibila cu inca 3 coduri CAEN compatibile. De asemenea, am inteles ca in lege scrie ca un PFA poate avea pana la 5 coduri CAEN secundare. Se poate sa merg la Registrul Comertului si sa inregistrez un cod CAEN secundar compatibil cu munca mea – si apoi sa inscriu aplicatia in termenul de 30 de zile ?

  2. Cristian Tabarca

    Buna,

    Am si eu doua intrebari.

    1) Cei care au aplicat si data trecuta si au fost admisi, nu mai pot aplica acum pentru microgrant? Nu exista nicio modalitate?
    2) Un PFA inrolat deja pe platofmra, se poate sterge? Astfel sa fie posibila noua inrolare?

    Multumesc anticipat!

  3. Ati incarcat noul certificat cu semnatura electronica in aplicatie?
    Care declaratie nu reusiti sa o incarcati?

  4. Multumesc! Am adaugat si declaratia unica pt ca nu am declaratia 070, iar pe cea de acum vreo 10 nu am scris caenul habar neavand ce inseamna, iar intre timp oricum s-a modificat.
    Problema este insa ca nu se poate anea cererii la liber profesionisti. Au lasat doar autorizatia (ceea ce e mai logic, deoarece in denumirea noastra de pe cert de inregistrare fiscala scrie xxx x. xxx – traducator, interpret (sau fiecare cu profesia lui liberala) – spre deosebire de PFA unde nu scrie cu ce se ocupa persoana la denumire, plus ca se poate ocupa cu mai multe caenuri.
    Acum sa speram ca nu vor fi probleme. Oricum stiu 100% ca au acces la caenul inregistrat la anaf
    Succes tuturor! Sa dea bunul Dumnezeu sa se miste mai repede anul acesta, sau macar la fel de repede ca anul trecut si nu cum au facut cu masura 2

  5. E necesar la ONG-uri. Puteti totusi atasa DU, in ea se regaseste codul CAEN sau declaratia 070 (700) daca aveti modificari recente si se regaeste codul CAEN.

  6. Aceeași întrebare pt traducatorii autorizati. Ce punem ca documentul care atestă corespondența activității profesiei cu codul CAEN conform clasificării activităților din economia națională aprobată prin Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 337/2007‽
    Avem atestat de traducator de la ministerul culturii, autorizatie de traducator de la ministerul justitiei si certificatul de inregistrare fiscala de la anaf. Pe toate scrie traducator si interpret, dar pe nimic nu se specifica caenul 7430.
    Stiu ca e inregistrat la anaf de anul trecut cand am avut emis certificatul de stare de urgenta care necesita introducerea corecta a caenului inregistrat la anaf in sistem, dar nu am nicio dovada scrisa oficiala.
    Ce vom face?

  7. O persoana fizica care desfasoara activitate liberala (expert contabil), in aplicatia MEEMA la Document care atesta corespondenta cu activitatea din Anexa 1 din OUG 130/2020 ce ar trebui sa incarce? Certificatul de inregistrare fiscala la ANAF?

    1. Buna ziua,
      Acum un an am creat cont si depus cerere care a fost respinsa desigur fiind liber profesionist. Anul acesta incerc sa reincarc toate declaratiile, dar una nu o pot reemite sa o pot semna cu noua semnatura electronica (cea veche e cu semnatura expirata in septembrie, iar acum am facut una noua).
      Ce pot face?

  8. Buna ziua,

    Am completat toate datele si toate declaratiile solicitate .Cand incerc sa depun o cerere insa imediat dupa completarea titlului campul Apel se bloceaza si nu il pot accesa . S-a mai lovit cineva de aceasta problema ?

    Multumescr

  9. Cred ca este necesar sa clarific un aspect, Anul trecut am depus pentru Masaua 1, dar mi-a fost respinsa cererea, pentru ca am depus contarctul semnat tarziu.
    Deci practic nu am beneficiat de ajutor ca sa fie necesara adaugarea anului in care am depus pentru a primii ajutor.
    Zic bine?
    In situtatia aceasta, cum ar trebuie sa procedez?

  10. Si eu am mai depus anul trecut si nu am avut probleme. Acum ba nu imi apare butonul de incarcare declaratie, ba apare si dupa ce incarc imi apare urmatorul mesaj „documentul incarcat nu este semnat cu un certificat inregistrat”

  11. Multumesc tare mult pentru raspuns.
    Dara daca eu nu am beneficiat de ajutor de stat in prima tura, tot mai trebuie sa ADAUG anul 2020, respectiv 2021, pentru a descarca declaratia?

  12. Buna seara,
    Se deschide sau nu maine inscrierea in sesiunea a doua pt microgrant?
    Initial stiu ca au zis ca maine se deschide, dar am vazut ca intre timp nu mai e nicio informatie, cu exceptia faptului ca ministrul interimar a spus ca POATE pe 18 se va deschide, ceea ce e mare diferenta fata de 12 transmis initial

  13. Vali Tudorache

    Înainte de a descarca declaratia, în dreapta ai „ADAUGA”.
    Dai click acolo,completezi pentru anul 2020,apoi click din nou și completezi pentru 2022.
    Abia după aceea descarci declaratia, o semnezi și o încarci pe platforma.
    Sper ca am fost de ajutor!

  14. Buna ziua,

    Incerc sa depun declaratia pentru ajutor de stat si imi da un mesaj de eroare: ” Documentul semnat nu corespunde declaratiei originale descarcate „.
    Mentionez ca am semnat si incarcat o alta Declaratie si a functionat foarte bine, doar cu aceasta declaratie am aceasta eroare.
    A trecut cineva prin aceeasi situatie?
    Am semnatura electornica valida.

    Multumesc tare mult pentru ajutor!

  15. Buna ziua , pfa infiintat in 2017, care a avut activitate pana in 2018 vreo 10 luni , se incadreaza la microgrant ?
    (In caz ca ar primi banii , ar desfasura activitate minim 6 luni) In momentul de fata pfa nu este suspendat , dar nu desfasoara activitate. Precizez ca nu a depus cerere in sesiunea 1.Va multumesc

  16. Dna/Dnul Gabi,
    Acesti oameni care ar vrea sa ia ajutorul de doua ori ar lua de la gura altora care nu au putut lua in prima faza din diverse motive mai mult sau mai putin cunoscute pe acest forum si de la altii care nu s-au inscris atunci stiind ca inca nu vor fi eligibili (ii/if/traducatori autorizati, tehnicieni dentari si alti liber profesionisti ), iar aceasta deoarece este sistemul primul venit primul servit si o limita de fonduri disponibile.
    Daca un PFA a luat deja ajutorul si se reinscrie inaintea unui ii/liber profesionist etc care nu a luat inca ajutorul si se inscriu peste nr. maxim de microgranturi ramase disponibile, ar insemna ca PFA-ul sa ia de doua ori, iar cel care nu a luat nici data trecuta, fie ca a incercat anul trecut fie ca nu, ramane iara fara ajutor, desi este eligibil.
    De aceea este de bun simt ca o persoana care a primit ajutorul sa nu mai intrebe daca mai poate primi inca, cand altii asteapta sa primeasca si nu au primit de peste un an si e posibil sa nu se ajunga fondurile pt. toti cei care au nevoie de ele.
    Nici eu nu astept raspuns.
    Cine are urechi de auzit sa auda…
    Imi cer scuze fata de cei care cauta aici informatii cum fac si eu deobicei pt mesajul lung

  17. Multumesc, in acest caz sugerez ca in articolul dvs sa modificati la:
    „….Devin eligibili și beneficiarii din categoria Întreprinderilor Individuale și a Întreprinderilor Familiale, cu activitate economică în unul din domeniile prevăzute în Anexa nr. 1 la OUG 130/2020.

    Devin eligibili și beneficiarii din categoria profesioniștilor, definiți și reglementați de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, care desfășoară profesii liberale reglementate prin acte cu putere de lege. „
    Asa cum se citeste PFA/II/IF trebuie sa se incadreze conform Anexei 1 iar profesiile liberale nu.

    Multumesc.

  18. LM – Inainte de a comenta aiurea, de a cataloga si a face aprecieri fata de altii uitat-te in oglinda sa vezi adevarata fata a BUNULUI SIMT in cazul tau se numeste IPOCRIZIE. Nu iti ia nimeni partea atat timp cat totul este legal, cat despre servit statul las-o mai usor (sau poate ai doua perechi fata de altii?). A fost o intrebare legitima asupra unei proceduri legale care nu ti-a fost adresata, si stai linistit nimen nu-ti baga TIE mana in buzunar si nu-ti fura partea. In loc sa ne unim si sa militam pentru a ne usura situatia (acordare ajutoare, proceduri mai simple, etc) cei ca tine nu stiu decat sa se bage in seama si sa semene vrajba. Poate ne meritam soarta, unii (ai mult ca sigur). Nu astept raspuns.

  19. Nu. Avocatii nu sunt inclusi.
    Nu inteleg de ce este atat de greu sa cautati singuri caenul in anexa 1!
    (pt un avocat chiar este jenanta intrebarea – noi, oamenii de rand ar trebui sa va intrebam pe dvs, nu dvs pe noi, indiferent de domeniul juridic pe care va axati practica.

  20. Buna ziua,

    Avocat ca profesie liberala, dar inregistrat la Anaf cu caen 6910, care nu se regaseste in lista din anexa 1 este eligibil pt microgrant?

    Merci!

  21. ballif florin

    Bună ziua, știe ceva dacă există vreo anexă din care să reiasă dacă și codul caen 4932 beneficiază de aceste microgranturi.

  22. Si bunul simt ar spune acest lucru.
    Sunt zeci de mii de persoane care nu au putut accesa micrograntul desi erau in anexa 1 din cauza ca legea nu le permite sa fie organizati cum vor (ma refer aici mai ales la liber profesionistii din anexa 1 care nu au dreptul sa fie PFA inregistrati la reg com si ca urmare au fost respinsi acum un an). Microgranturile desi aparent multe ramase neutilizate, nu sunt prea multe si ne vom lupta sa ne reinscriem printre primii, iara…. ca am mai facut-o si acum un an cand ne-au refuzat datorita greselii legiuitorului, iar unii dintre cei care au primit ajutorul deja, precum si unii care au primit alte ajutoare (precum agricultorii) vin sa ne ia si partea noastra, cei care am tras un an si jumatate si vom mai trage fara absolut niciun ajutor de la stat, dar am continuat sa servim inclusiv statul si care cu greu am supravietuit datorita deciziilor luate de Statul Roman si de alte state in relatie cu statul nostru.
    Deci si daca nu era scris in lege cum din fericire ne-a scris d-nul Constantin, BUNUL SIMȚ trebuia sa va spuna ca nu ar trebui sa cereti ajutor dublu!
    Asteptam cu interes informatii despre cum exact ne inscriem, formulare, procedura, etc. Mai sunt valabile actele de acum un an – care vad ca inca sunt in contul creat atunci, vom folosi aceeasi platforma si cont sau trebuie creat altul, etc. Sper sa fim informati din timp (oricum a ramas doar o luna…)

    1. Ord. 130/2020 . „Art. 4 (1) Microgranturile au valoarea de 2.000 euro şi se acordă o singură dată, sub formă de sumă forfetară,…”

  23. Buna,
    Pentru activitatea principala 0124 – Cultivarea fructelor semintoase si samburoase, sunt eligibil pentru grand,

  24. Buna ziua tuturor,

    a aparut o stire pe fb ” ministerul economiei, antreprenoriatului si turismului” cum ca in perioada 12-22 oct. 2021 se va da drumul pentru masura 1, sesiunea II.

    1. Ce va incepe: crearea contului sau direct depunerea cererii? De unde gasim formularele si procedura pt redeschidere? Mai trebuie neaparat semnatura electronica?
      Cei care ne-am inscris anul trecut ne pierdem locul? Folosim actele de anul trecut sau trebuie altele? Asteptam mult clarificari in luna ramasa…

  25. Am tot cautat declaratia respectiva dar nu am gasit nimic: nici pe siteul digi nici pe al guvernului. Aveti vreun link ?

  26. Claudiu Năsui a declarat azi.. „..reluarea măsurii 1..”. sursa – Digi24. Așteptam cu interes!

  27. Am un PFA, am primit ajutorul de 2.000 euro, am cheltuit banii in termenul legal de 90 de zile, dar am incarcat cheltuielile si raportul de progres in aplicatie dupa expirarea celor 90 zile.
    Credeti ca o sa-mi ceara sa rerturnez banii?

  28. Buna seara, dupa incarcarea raportului de progres, daca au ramas bani neutilizati trebuie sa se intocmeasca op de catre beneficiar catre Autoritatea cu care s-a semnat contractul. Am inteles ca acesta se va incarca pe platforma, stiti ceva despre aceasta procedura? Se mai depune vreun raport de activitate sau alte situatii?

  29. Buna ziua. Aveti informatia dintr-o sursa oficiala ? Nu am gasit nimic legat de acest subiect…. Nimeni nu stie nimic …Oricum e deja aprilie si e cam tarziu … daca nu s-a dat drumul la sesiunea 2 pana acum ….

  30. Iti spun cum am facut eu, am facut plata din 2 conturi, suma disponibila din grant si diferenta din contul personal. Dar altii au alimentat contul de grant cu suma necesara pt a face o singura plata. Nu stiu sigur daca doar una din variante e corecta, sau ambele.

  31. alex ciorita

    Dacă vreau să achiziționez un echipament mai scump decît ce mi-a mai rămas în contul de grant, cum procedez? Pot să alimentez suplimentar sau trebuie să fac 2 plăți?

    Mersi de păreri.

  32. Salutare oameni faini, as avea si eu nevoie de o informatie daca se poate?

    Un PFA cu norma de venit care beneficiaza de indemnizatia potrivit OUG nr. 30/2020 din Martie 2020, poate ocazional emite facturi pe acel cod caen pe care primeste indemnizatia? Ma refer la 2-3 facturi pe luna si cu sume destul de mici. Orice informatie ma ajuta foarte mult. Va multumesc!

  33. Din cate stiu eu in declaratia unica nu se trece iar in contabilitate se trece ca suma neimpozabila, iar achizitiile facute din ea ca nedeductibile.

  34. Nu va exista sesiunea 2 pentru microgranturi, banii rămași au fost redirecționați spre celelalte 2 masuri.

  35. Pai vad ca de nimic nu se tin de cuvant. Asteptam marire pensii, amanata pana in 2023, asteptam marire alocatii, amanata pana in 2022 si 2023, asteptam ajutor pt cei care avem veniturile redus cu 80% pt cei care nu am cerut somaj in starea de urgenta, dar nu ni se da nici din ianuarie. Asteptam din octombrie de cand am depus cerere pptmicrogrant pt traducatori si nici acum nu ni se da, desi pana si uniunea europeana a aprobat sa ni se dea si noua (traducatorilor autorizati, care de altfel eram in anexa 1 inca de la inceput).
    Sper sa nu stergeti iara mesajul publicat

  36. Cica se deschide dupa ce se voteaza bugetul pe 2021. S-a votat si … tot nimic …Nu exista nicaieri nicio informatie, promisiune, etc despre sesiunea 2 … Nimeni nu stie nimic.

  37. Sunt si eu curioasa unde anume trebuie sa returnam maruntisul necheltuit… exista un IBAN mentionat in extrasul de cont, de unde au venit banii.. banuiesc ca acolo trebuie trimisi?

  38. Uitasem sa introduc si cheltuielile pentru fiecare operatiune. La sfarsit se genereaza si raportul care trebuie semnat.

  39. Buna. Poate sa-mi spune cineva unde se incarca raportul de progres? ca si module exista doar Contract, Factura si Ordin de plata. Va mutumesc

  40. Buna ziua, doresc sa platesc mai multe chirii din contul de grant, o chirie pe 1 luna de ex cuprinde mai multe facturi : ex. chirie ianuarie depozit, spatiu1, spatiu 2, utilitati, utilitati depozit. Imi poate spune cineva daca este ok sa fac o singura plata cu sumele facturilor adunate urmand ca la raport sa completez la nr facturii 1121/1123/1124… sau sa fac fiecare plata in parte ? mentionez ca sunt si facturi de 100-200 lei, asta ar insemna sa fac peste 20 plati pt a cheltui intreaga suma din grant.
    Multumesc mult!

    1. Petrescu Bogdan

      Se mai redeschide masura 1 pt. II si restul PFA fara PFA in numele formei?

      Sau platim aiurea comisioane la contul de grant (am la
      BT unde trebuia obligatoriu si cont de firma cu 15 lei pe luna), am dat pana acu 90 lei comisioane airea …

      La contestatia pe II au raspuns ca nu ma incadrez ca sunt profesie liberala!!! Noaptea mintii. Au incurcat copy&paste, dar nici nu le pasa… Sau chiar habar nu au ce e PFA, ce e o profesie liberala etc.

  41. buna, ai reusit sa elucidezi eroarea? aceeasi o am si eu si nu imi dau seama cum sa reusesc sa depun? merci

    1. Buna ziua!
      Am descarcat contractul, l-am semnat electronic, insa primesc la incarcare eroarea:
      ” Documentul încărcat nu este semnat cu un certificat înregistrat! ”
      Ce e de facut? Semnaturile imi apar ca sunt valide. Fisierul e salvat cu „Save” si incarcat inapoi pe platforma insa la trimitere primesc eroarea de mai sus.

      Ma puteti ajuta, va rog
      Merci

      1. Buna ziua! Am avut si eu aceeasi problema. A fost din cauza ca mi-am reinnoit semnatura electronica. Semnatura veche a ramas inregistrata in aplicatie si MEEMA nu recunoaste semnatura noua. Incercati sa inregistrati noua semnatura in aplicatie la :Identificare electronica, sub nume in dreapta sus. Descarcati formularul, il semnati si il incarcati din nou. Eu asa am rezolvat situatia. Succes!

  42. Eu la contract nu am pus nimic. Am observat ca acel camp nu e obligatoriu.
    Din câte am înțeles doar in cazul prestărilor de servicii, chiriilor, ar trebui contract.
    La plata impozitului eu am trecut la nr de factura nr de înregistrare

    1. Buna ziua!

      Cum procedati cu contul curent și cu cel de microgrant?

      Când îl veți inchide?

      Eu as dori sa îl închid dupa ce trimit raportul pentru a nu-mi mai lua în fiecare luna 15 lei.

      Exista ceva scris în legătură cu aceste conturi despre cand putem sa le închidem?

        1. Diana Armegioiu

          Din contul curent deschis din octombrie imi ia câte 15 lei în fiecare luna. Si doream sa știu dacă după ce se transmite raportul se poate închide.

    2. Am primit contractul pe 01.02.2021 si l-am transmis pe02.02.2021. A fost refuzat deoarece au zis ca nu l am trimis in 5 zile. se poate contesta?

      1. Bineinteles ca se poate contesta. In aplicatie se vede clar cand a fost primit contractul si cand a fost trimis inapoi semnat. Ca o paranteza, un prieten a trimis contractul semnat dupa o luna de la primirea lui deoarece nu a stiut ca nu va primi notificare pentru semnarea contractului si nu a mai intrat in aplicatie sa verifice. L-a primit inapoi semnat dupa 2 zile si la scurt timp a primit si banii. Unde se vrea, se poate…

    3. Ruxandra Gradinaru

      Va descriu urmatoarea situatie, daca aveti rabdare sa cititi si cineva intelege ordinea in care ar trebui sa fie trimise notificarile in platforma, as aprecia o parere. Cererea mea a fost evaluata de agentia din Prahova.

      1.am depus cererea de finantare

      2.cererea a fost respinsa

      3. am depus clarificare

      4 am primit notificarea – cerere aprobata in 21.01.2021 care spune ca cerea de finantare a fost aprobata in urma evaluarii. am verificat platforma zilnic pentru a vedea daca a fost generat contractul si am sunat la numarul de telefon di platforma si aimmaipe ploiesti sa intreb de ce nu a fost generat contractul o data cu aprobarea cererii de finantare. mi s a spus sa astept , dupa care

      5 in 01.02 am primit notificare de contestatie acceptata care spune ca cererea deja aprobata conform notificarii anterioare, intra in reevaluare. ?!?!?!

      6.nu am primit niciodata raspunsul acestei reevaluari a cerereii deja aprobate

      7.pe 01.02 a aparut contractul in platforma. descarcat – semnat electronic -incarcat pe 02.02 in platfoma.

      8.(asteptand in continuare rezultatul re-evaluarii cererii deja aprobate) a urmat asta
      notificare contract respins in data de 04.03 pe motiva ca nu am respectat articolul 6.7

      Eu am certitudinea ca cineva a incurcat borcanele si nu a trimis notificarile in ordinea corecta.
      Dupa parerea mea, logic ar fi sa primesc mai intai notificare de contestatie aprobata dupa care notificare de cere aprobata. Dar ordinea logica a fost inversata

      De unde si decizia aimmaipe prahova de a nu semna contractul.

      Din pacate nu apare nicaieri in platforma data la care a fost generat contractul, am rugamintea daca cineva stie unde pot gasi aceasta notificare sa ma informeze.

      Gresesc eu undeva? Va rog sa imi explicati si va multumesc.

      1. Din ce relatati, eu cred ca ati avut ghinionul sa dati peste cineva incompetent si care, cu siguranta, a incurcat mai multe pe acolo de la bun inceput.

    4. Patricia,
      La plata impozitului eu am trecut la nr de factura nr de înregistrare
      Nr de inregistrare ce?
      De pe ce ati luat acest nr de inregistrare?

  43. Cristi Patrascu

    Buna ziua! In cazul in care am efectuat, cu un singur OP, plata restanta a impozitului micro (pe cateva trimestre), ce trec la campul legat de factura/data si ce atasez, sau cum ati procedat dvs.? Multumesc!

  44. Claudia Simon

    Buna ziua. Se mai poate aplica pentru grantul de 2000 EUR pt PFA sau e inchisa masura ?
    Multumesc .

  45. NU trebuie contract pentru bunuri achizitionate, doar pentru servicii / chirie !
    Dacă vedeți pe site unde se incarca documentele nu este obligatoriu încărcarea contractului.

    PS. NU se va redeshide aplicația pentru măsura 1, banii rămași au fost deja redistribuiți către măsura 2.

  46. A aflat cineva cum se returneaza maruntisul ramas in cont? Conform raportului de progres suntem obligati sa returnam suma la furnizorul ajutorului de stat in maxim 10 zile.

  47. Buna ziua.

    Eu am introdus in platforma facturi si OP-uri de achizitii obiecte de inventar si nu a fost nevoie sa introduc si contract pentru a putea continua pasii urmatori. Din ce inteleg eu acolo contractele sunt pentru prestari servicii (pare logic).

  48. trebuie sa le ceri tu celor de la emag contract , asa si in alte parti ( hervis , flanco – cei cu care am colaborat ) , au in baza de date un contract tipizat si ofera clientilor ce il cer.
    legat de grupul de pe fb -> GRANTURI pentru IMM-uri -INVESTITII/CAPITAL de lucru-Fonduri nerambursabile.
    aici gasiti foarte multe chestii interesante, intrebari si raspunsuri etc.

  49. In ce grup ai citit asta, cum se numeste, te rog?
    emag din ce stiu, nu ofera contract cand platesti cu ordin de plata. Sau trebuie sa ceri expres la emag contract ca sa primesti?

  50. salutare Silviu,

    eu , personal , si din ce am mai citit pe FB pe grupul acela creat pt aceste granturi , multi au ales pentru cele enumerate de tine , varianta b , echipamente,utilaje,tehnologii.

    Legat de opinia ta , toti furnizorii cu care am colaborat , toti au fost dat si un contract . O parte din ei mi-au cerut mie un model editabil ( word ) si l-au completat ei cu datele firmei lor.
    Daca aveti nevoie de un model, va pot oferi eu unul.

    Zi buna tuturor!

  51. O opinie personala si o intrebare:

    Intrebare:
    Laptopurile, telefoanele, imprimantele etc., la ce categorie de cheltuiala intra ?
    a)Cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe
    b)Cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii, tehnologii, dotari independente

    Opinie:
    Atat timp cat acel contract era obligatoriu cerut in documentatie de ce se pun intrebari ca ce se trece daca nu il aveti ? Pai trebuia sa il aveti ! Luati legatura cu furnizorul si faceti un contract ad-hoc cu numar si data! SIMPLU. Aceiasi intrebare se punea si inainte de a se da drumul la raportare si drept raspuns la cei care intrebau „este necesar un contract?”, raspunsul este DA, pentru ca este necesar acum cand raportati !

    1. Silviu, se pune intrebare pt cei care au achitat impozitele la anaf, ca doar nu o sa faci tu anaful sa faca contract cu tine!

  52. Răspunde la Gheorghe
    Si se poate transmite o cheltuiala fara contract sau sistemul nu permite sarirea contractului?
    Eu am transmis facturile si op-urile (inclusiv impozitul, recalcularile si CASS la Anaf) fara sa completez rubrica contract

  53. Salutare,

    Am si eu o intrebare , sper sa ma puteti ajuta in aceasta privinta, cu o informatie…
    Dupa incarcarea documentelor pe portal(facturi,contract,op), dupa ce a fost trimis si semnat raportul, mai urmeaza vreun raspuns/notificare/instiintare, ceva, din partea lor ?

    Multumesc si mult succes tuturor !

  54. Eu am introdus numarul, data si valoarea declaratiei depuse la ANAF. Am reusut sa transmit raportul acum.

  55. Deci cum ati procedat? Completarea op e clara la platile impozitelor, dar ce scrieti la nr factura nr contract data factura data contract (inexistente la plata impozitelor)?
    Si se poate transmite o cheltuiala fara contract sau sistemul nu permite sarirea contractului?

  56. Chiar daca am introdus si cheltuiala, dupa ce i-am dat finalizare, tot imi da eraore la Blocheaza – cica „nu ai introdus cheltuiala” dar ea este acolo si nici nu ma lasa sa o editez… Oare face ceva gresit sau e sistemul defect/// E cineva care a reusit toata operatiunea pina la final?

  57. Andreea Iliesi

    Buna ziua.
    Va las mai jos o informatie care mi-a fost mie de ajutor. Eu am reinnoit semnatura electronica anul acesta, deci seria certificatului difera fata de cea cu care am semnat contractul. Am sunat la ei si mi-au transmis ca trebuie facuta din nou identificarea electronica.
    Am mai intrebat, daca am si proforma si factura ce document incarc in sectiunea facturi si mi-au spus sa fac un pdf cu amandoua si astfel sa incarc un singur document.
    Mult succes tuturor!

  58. Acum, că a apărut secțiunea de raportare progres în portal, mă poate ajuta cineva?
    Încă nu am folosit banii din microgrant primiți în decembrie. Dacă cumpăr azi online un laptop prin ordin de plată ajunge că voi avea ordinul de plată și factura, pentru justificare? Sau trebuie să am neapărat și contract cu firma care îmi vinde laptop-ul?

  59. La neplatitori de tva banuiesc ca e eligibila intreaga cheltuiala. Corect?
    Daca pe o factura am 20 de produse diferite se trec fiecare separat sau cum procedez?

  60. Stie cineva cum se procedeaza, cum se introduc cheltuielile cu plata impozitelor catre Buget. Ce se introduce in campul contract, factura, data??

  61. Multumesc, mult, am adaugat, dar la valoare eligibila trebuie oare sa introduc cit din valoarea cheltuielii este eligibila a fi acoperita din grant?

  62. Apasa in continuare pe creion si ti se deschide o noua pagina unde trebuie sa completezi denumirea produsului cumparat,pret fara tva,procent tva,seria produsului cumparat etc.

  63. Se poate introduce: contract, factura si ordin de plata. Eu am introdus contract si doua OPuri, toate semnate electronic. Totul bine si frumos. Apoi vad ca apare butonul ca sa blochezi aceasta sectiune (probabil ca sa anunti ca ai introdus datele si nu mai ai alte adaugiri) dar cind vreau sa fac asta imi spune ca nu am introdus cheltuieli!!! Ce oare vrea sa fie asta?

  64. Buna seara! Un PFA care a beneficiat, beneficiază și este eligibil sa beneficieze in continuare lunar de indemnizație COVID de 75% din salariul mediu brut pe țara conform OUG nr. 30/2020, ca urmare a întreruperii activității, determinata de efectele epidemiei de coronavirus, pe perioada stării de alerta, poate beneficia și de micrograntul de 2000 euro, fără a fi afectat dreptul ca in perioada următoare sa beneficieze de indemnizația lunara?(adica dacă poate sa beneficieze și de indemnizație lunară și de microgrant de 2000 €). Multumesc!

  65. Buna ziua,

    Domnul Constantin are o sectiune pt consultanta accesare microgrant, eu am ales varianta asta.Consider ca sunt aspecte care ma depasesc, iar dumnealui stie cel mai bine cum sa abordeze fiecare situatie.

    Sunt de parere ca un bun profesionist ar trebui sprijinit si promovat mai ales ca multi dintre noi am beneficiat de informatii gratuite de-a lungul timpului, iar in tot acest calvar cu Covid-ul a fost singurul care ne-a explicat cum putem beneficia de indemnizatii, somaje tehnice, ajutoare de la stat, etc.

  66. Astazi am sunat la callcenter si mi s-a comunicat ca in aplicatia MEMA inca nu s-a creat o sectiune pentru a ne da posibilitatea de a incarca raportul de progres pentru microgrant. Urmeaza sa fim informati printr-o notificare pe email cand va fi adaugat acest modul in aplicatie.

  67. S-a publicat ceva oficial despre necesitatea acelui contract si un model pt plata din microgrant?
    S-a publicat daca chiar trebuie intai sa ni se livreze bunurile inainte sa putem face plata?
    Mi se pare absurd si nu gasesc cu cine sa colaborez pt birotica la acest mod (cu exceptia unui xerox din bloc poate care ma cunosc, dar care vand foarte scump ca si ei cumpara de la diversi cantitati mici asa cum voi cumpara si eu).
    Ca sa platesc taxele la stat trebuie sa le cer un contract prealabil si lor?

  68. Pana la urma trebuie sau nu publicat anunt in ziar? Am gasit unul pt microgrant din alba iulia care cred ca a costat o multime ca era de vreo 2 pagini A4…. Nu mi-ar conveni asa ceva!
    Parca zisesera ca noi nu avem acesta obligatiei.

  69. Deci pana la urma, un neplatitor de tva poate achita intreaga factura din microgrant sau trebuie sa o imparta?
    Iar impozitul, cas si cass obligatorii se pot achita si cele pe 2021 sau doar pe 2020?
    Pe 2020 avand activitatea suspendata 5 luni nu am avut de plata 2000 euro…

  70. Georgian Mares

    @Geo,
    din cate am inteles, nu ar fi o problema sa adaugi bani in cont. Dar, de la banca mi-au spus, ar fi mai potrivit daca soliciti sa ti se faca factura (partiala) cu suma ramasa in contul de grant, restul platesti din ce cont vrei.

  71. Buna ziua !

    Stiti cumva daca se pot adauga bani proprii in contul special pentru a putea face o plata daca nu mai sunt fonduri suficiente pentru acea plata ?

    Multumesc.

  72. Alin Ardelean

    Buna ziua,
    Cum / unde se poate incarca dovada cheltuielilor in aplicatia MEEMA, conform contractului semnat? Am un ordin de plata in format pdf, semnat electronic pe care doresc sa il incarc. Multumesc frumos!
    Cu stima,
    Alin Ardelean

  73. Buna ziua,
    Mai stie cineva ceva despre relansarea microgranturilor pentru amaratii respinsi in prima etapa (profesiile liberale, in speta)? Inca mai sper sa-mi pot achita impozitele si alte contributii obligatorii…
    Multumesc!

  74. Pentru ca au fost atatea intrebari in legatura cu depunerea documentelor (raport progres, factura) de dupa achizitie, sa stiti ca este in curs de implementare pe platforma si urmeaza sa apara aceasta optiune de depunere. Momentan nu se pot depune aceste documente. Asa am fost informat azi de call center.

  75. @Georgian eu nu am cumpărat dar un coleg de-al meu a luat de pe un site din Europa.
    Acel site permitea plata prin OP.

Scrie mesajul tau aici:

Descarcă acum Raportul Gratuit

Raport gratuit 2021: Taxe si contributii sociale PFA