Controlul fiscal la PFA

control-fiscal-pfaZilele acestea are loc fuziunea între trei instituții de control fiscal. Agenția națională de administrare fiscală (ANAF)  fuzionează cu Garda Financiară și Autoritatea Națională a Vămilor. Acestea din urmă vor dispărea urmând ca ANAF sa devină principala instituție de control și de colectare a impozitelor și taxelor.

De la mijlocul anului 2012 ANAF este deasemenea instituția care colectează și principalele taxe sociale – pensii și sănătate.

Toate informațiile vor fi într-un singur loc iar inspectorii vor ști din birou dacă activitatea ta este în regula sau nu. De aceea ne așteptăm ca din toamnă  controlului fiscal să fie mult mai eficient.

Sunt câteva sute de mii de PFA-uri  în Romania, iar până acum controlul fiscal nu prea le-a băgat în seamă.

De aceea trebuie să fi pregătit oricând pentru un control. Gradul de complexitate a gestiunii contabile și fiscale a unei pfa crește pe următoarea scară:

1. PFA cu normă de venit, fără salariați, neplătitoare de TVA;

2. PFA în partidă simplă fără salariați, neplătitoare  de TVA;

3. PFA cu casă de marcat – (cu vânzări în numerar către persoane fizice), fără salariați, neplătitoare de TVA;

4. PFA  cu achiziții și/sau livrări intracomunitare;

5. PFA plătitoare  de TVA;

6. PFA cu salariați;

Preventiv – ce să faci ca să nu atragi ”atenția” inspectorilor fiscali:

–  toate declarațiile depuse la timp;

– plata taxelor și impozitelor la zi, cel mult întârzieri de maxim 3 luni;

Și dacă totuși controlul vine trebuie să fii cât mai în regulă, pentru a evita cumularea de amenzi care te pot băga în faliment.

Am trecut în lista de mai jos, tot ceea ce se  verifică  la un control fiscal și pe care trebuie să le ai în vedere:

[private levels=”acces-ghid-pfa,gratuit”]- registrul unic de control trebuie prezentat inspectorilor,  aceștia își notează vizita obligatoriu;

– dosar complet cu declarațiile depuse la administrație;

– registrul de încasări și plăți, completat la zi (dacă ești la normă de venit completezi doar partea de încasări) însoțit de documentele justificative- facturi, chitanțe, bonuri, contracte;

– registrul inventar completat cu mijloacele fixe din patrimoniu, dacă sunt;

– dacă se lucrează cu stocuri, fiecare factură de intrări trebuie sa aibă NIR (notă de recepție pentru stocuri) semnată și ștampilată de titularul pfa/ii/if.

– o situați a stocurilor din gestiune la momentul controlului – inspectori pot face inventarul și dacă sunt lipsuri/plusuri importante în gestiune te pot acuza de evaziune fiscală;

– dacă sunt puncte de lucru – registrul unic de control aferent punctului de lucru, documentele de înființare de la Registrul comerțului, autorizația de funcționare de la primărie și eventual alte autorizații specifice activității desfășurate.  [/private]

Te ajuta sa calculezi venitul net pe 2016 si sa completezi corect registrele si declaratiile 200, 220 si 600. Contine un exemplu practic de contabilitate cu toate inregistrarile si declaratiile completate pentru 2017. Descarca acum!

Apasă pentru detalii! ghid completare declaratii pfa
No comments yet.

Scrie mesajul tau aici:

%d blogeri au apreciat: