PFA – amortizarea mijloacelor fixe

credit_de nevoi personaleUn echipament sau un utilaj este considerat  mijloc fix daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:

a) este detinut si utilizat in productia, livrarea de bunuri sau in prestarea de servicii, pentru a fi inchiriat tertilor sau in scopuri administrative;

b) are o valoare fiscala mai mare decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului: 2500 de lei fara TVA (de la 1 Iulie 2013).

c) are o durata normala de utilizare mai mare de un an.

Bunurile a caror valoare este sub 2500 de lei sunt considerate obiecte de inventarș; costul cu achizitia lor este înregistrat  si deductibil la momentul plații.

Pachetul de contabilitate te ajuta sa calculezi venitul net pe 2016 si sa completezi corect registrele si declaratiile 200, 220 si 600. Apasă pentru detalii!

ghid completare declaratii pfa

Are inclus un exemplu practic de contabilitate cu toate inregistrarile si declaratiile completate pentru anul 2017. Descarca acum!

Pentru a fi posibilă amortizarea unui mijlocul fix acesta trebuie achiziționat  în numele PFA/II/IF cu document justificativ (factură, borderou de achizitie), altfel cheltuiala cu amortizarea nu este deductibilă. Plățile cu achizitia de mijloace fixe se înregistrează integral in registrul jurnal de incasari si plati. Evidența mijloacelor fixe  se ține cu ajutorul Registrului inventar.

Conform legii, cheltuiala cu achizitia mjiloacelor fixe nu va fi in totalitate deductibila in anul fiscal in cursul caruia a fost achzizitionat, intreprinzatorul trebuie sa  deduca esalonat aceasta cheltuiala in raport cu durata de functionare/utilizare  a mijlocului fix.

Durata normală de funcţionare reprezintă durata de utilizare în care se recuperează, din punct de vedere fiscal, valoarea de intrare a mijloacelor fixe pe calea amortizării.  Pentru a obține durata de amortizare a unui mijloc fix se consultă catalogul cu  clasificarea mijloacelor fixe utilizate în economie şi duratele normale de funcţionare ale acestora.

Pentru stabilirea valorii lunare a amortizarii se foloseste, de regula, metoda liniara. Astfel costul de achizite a mijlocului fix se împarte la numarul de luni de functionare. Amortizare se introduce pe cheltuieli din luna urmatoare lunii in care mijlocul fix a fost achizitionat și pus in funcțiune.

Platitorii de TVA amortizeaza mijlocul fix la valoarea de achizitie fara TVA, iar neplatitorii de TVA iau in calcul pretul de achizitie a mijlocului fix cu TVA inclus.

Calculul amortizarii deductibile se face cu ajutorul fisei de operatiuni diverse, unde se inregistreaza lunar valoarea amortizarii calculate.

Exemplu de amortizare a unui mijloc fix (laptop) pentru un  PFA/II neplatitor de TVA.

Date contribuabil: Întreprindere individuală, neplătitor TVA, contabilitate în partidă simplă (Obs. la normă de venit nu se calculează amortizarea);

Codul CAEN: 6202 Activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei;

Achiziționează laptop pe 15 august 2013;

Valoare de achiziție 2600 lei cu TVA inclus;

Se înregistrează plata în registrul de încasări și plăți la data achiziției;  

Raportat la activitatea desfășurată cheltuiala este integral deductibilă, deoarece bunul este folosit în activitatea curentă pentru obținerea de venituri; 

Bunul cumpărat este considerat mijloc fix deoarece:

– are valoare de achiziție mai mare de 2500 lei – (intreprinderea fiind neplatitoare de TVA valoarea de achizitie include TVA-ul plaatit la furnizor);

– este folosit pe o perioadă mai mare de un an;

Se consultă catalogul cu  clasificarea mijloacelor fixe utilizate în economie şi duratele normale de funcţionare ale acestora.

Bunul achizițonat se încadrează la grupa 2.2.9 Calculatoare, electronice şi echipamente periferice.

Durata de amortizare intre  2-4 ani. Se optează pentru durata minimă de 2 ani.

Pentru calculul  amortizării lunare folosim metoda amoritizării liniare:

Amortizare = 2600/(2*12 luni )=108,33 lei pe luna.

Se deschide fișa de operațiuni diverse pentru acest tip de cheltuială.

Începem să deducem amortizarea începând cu luna septembrie 2013.

Amortizarea in anul 2013 = 4*108,33 lei = 433,32 lei

La calculul venitului net pe anul 2013 se scade din venitul brut suma de 433,32 lei, ce reprezintă costul cu achizitia laptopului  pe această perioadă. 

Te ajuta sa calculezi venitul net pe 2016 si sa completezi corect registrele si declaratiile 200, 220 si 600. Contine un exemplu practic de contabilitate cu toate inregistrarile si declaratiile completate pentru 2017. Descarca acum!

Apasă pentru detalii! ghid completare declaratii pfa

53 Responses to PFA – amortizarea mijloacelor fixe

  1. mistral 27/02/2017 at 18:45 #

    Bună seara!Foarte util și cât se poate de explicit articolul! Aș avea o întrebare, legat de inființarea unui Cabinet medical individual. Pot fi considerate cheltuieli de inființare sumele ( pt. achiziția de consumabile respectiv,materiale sau dezinfectanti )plătite anterior obținerii CIF-ului ? Dacă da, ce trebuie trecut pe factură la cumpărător ? Vă mulțumesc !

    • Constantin 08/03/2017 at 15:11 #

      Buna seara! Nu puteti deduce cheltuieli cu achizitii de bunuri si servicii realizate inainte de infiintarea cabinetului. Doar cheltuielile de infiintare se pot deduce cu o data anterioara CIF.

      • mistral 09/03/2017 at 15:52 #

        Vă mulțumesc !

  2. Luca 21/02/2017 at 09:13 #

    Buna ziua. Am si eu o nelamurire daca puteti sa ma ajutati. Am achizitionat un laptop anul trecut pe care-l folosesc pt PFA (CAEN 6201). Problema este ca laptopul respectiv a fost achizitionat inainte de deschiderea PFA-ului. Acum as putea sa-l trec pe PFA si sa deduc cheltuiala? Si daca da cum? Va multumesc anticipat…

    • Constantin 27/02/2017 at 13:45 #

      Buna ziua. Cumparati-l pe PFA cu contract de vanzare cumparare. Ideal de la alta persoana decat titularul PFA si cat mai aproape de valoarea reala.

      • Luca 27/02/2017 at 14:06 #

        Multumesc mult pt raspuns!

  3. trust 20/01/2017 at 10:51 #

    In masura in care incepand cu 1 februarie deschid un PFA cu cod caen 6619 si raman si angajat la un SRL, sunt obligat sa mai platesc pensia si sanatatea pe acel PFA? Foarte util acest articol si multumesc anticipat pentru raspuns.

  4. Help PFA 18/01/2017 at 17:11 #

    Buna, eu am avut un PFA la norma de venit, timp in care am achizitionat un laptop (mijloc fix amortizabil in 2 ani). Anul acesta sunt la venit real si as vrea sa-l bag pe cheltuieli cu amortizarea. E ok avand in vedere ca a fost achizitionat anul trecut (cand eram pe norma)? Multumesc anticipat pentru raspuns.

    • Constantin 22/01/2017 at 12:13 #

      Buna ziua! Amortizati in continuare pe perioada ramasa, 17, 15 luni, cat au mai ramas. E cheltuiala deductibila la calculul venitului net in 2017.

  5. Popescu 03/11/2016 at 07:13 #

    Pentru o activitate( un pfa in regim de taxi) am achizitionat licenta pentru transport taxi si autoturismul prin cesionare de la o persoana fizica.Autoturismul este achizitionat prin contract de vanzare cumparare de la persoana fizica x la persoana fizica y.Intre timp am facut toate demersurile de pfa si tot ce trebuie pentru a desfasura aceasta activitate, dar nu stiu daca pot sa imi deduc cheltuielile cu amortizarea? Pe certificatul de inmatriculare pentru a desfasura aceasta activitate este trecut numele persoanei fizice, nu este trecut pfa x.

    • Constantin 04/11/2016 at 09:36 #

      Ca sa inregistrati cheltuieli cu amortizarea trebuie sa vindeti autoturismul catre PFA. Ca sa inregistrati cheltuielie de functionare a autoturismului trebuie sa faceti un contract de comodat intre PF si PFA.

  6. mirela 16/02/2016 at 23:45 #

    Buna seara!
    Am achizitionat un autoturism la mana a doua pe I.I.( fff important: pe talon scrie numele titularului de I.I., iar la observatii tot pe talon scrie pentru I.I….., adresa), cu plata integrala catre o persoana fizica, iar ca document justificativ am folosit dispozitia de plata. Se poate considera aceasta cheltuiala ca fiind o cheltuiala deductibila, careia sa-i stabilesc un plan de amortizare? Precizez ca am o I.I. neplatitoare de tva,in sistem real. Stiu ca pt un autoturism, amortizarea se calculeaza pe o perioada cuprinsa intre 4-6 ani. Am ales sa amortizez cheltuiala pe 5 ani. Autoturismul a fost achizitionat in ian 2015, astfel: 14175 lei (valoare auto)/60 luni = 236.25 lei/luna. Planul de amortizare se face incepand cu luna urmatoare de achizitie, adica pe 11 luni in 2015.Este corect? Nu a stiut nimeni sa ma lamureasca pe deplin!
    Multumesc anticipat

  7. Alexandra Gabriela 03/02/2016 at 16:01 #

    Dupa multe cautari si articole citite, postarea dvs. este singura care m-a putut lamuri. Multumesc din suflet, ati fost cat se poate de clar si eficient. A mai intrebat cineva mai sus, dar daca am retinut eu corect: in registrul de incasari si plati se trece o singura data intreaga valoare de achizitie de la data respectiva ( 15 august 2013, in exemplul dat), si nu se mai trec ulterior amortizarile lunare?

    • Constantin 03/02/2016 at 16:07 #

      Buna ziua. Va multumesc pentru apreciere!! In RJIP inregistrati plata integral la data chitantei sau extrasului. Aceasta plata nu este deductibila la calculul impozitului pe venit. Doar partea de amortizare calculata in anul curent este deductibila. Aceste calcule le faceti inainte de depunerea declaratiei 200.

  8. angela florica 14/01/2016 at 20:15 #

    Buna seara. Am un cabinet medical stomatologic, urmeaza sa perfectez contractul de vanzare-cumparare pt spatiul in care imi desfasor activitatea. achizitia e tot de la un CMI. Am platit in avans 50% din pret in baza antecontractului, dar aceasta plata nu am inregistrat-o in contabilitate. Va rog sa ma ajutati:
    1. pot inregistra acum, in baza Contractului de vanzare-cumparare intreaga valoare de achizitie?
    2. fiind un mijloc fix, in ce clasa se incadreaza? pot amortiza intreaga valoare?
    3. cum imi pot recupera banii personali cu care am contribuit la achizitie? Multumesc tare mult.

  9. Cam 06/01/2016 at 23:07 #

    Buna Constantin. Am achizitionat si eu o masina pe PFA. Am inteles ca trec in registrul incasari si plati plata masinii. Ce nu stiu eu este : in ce registru se va regasi calculul venitului real ? Din registrul de incasari si plati …totalurile nu vor fi relevante pentru calculul impozitului. Multumesc!

  10. Elena 08/12/2015 at 12:34 #

    Scuze pentru greselile de scriere.Cabinetul medical nu este platitor de tva.

  11. Elena 08/12/2015 at 12:30 #

    Cum se deduce un laser de LA Zepter cumparat pe in CMI?

  12. Necula Luminita Alina 25/10/2015 at 22:03 #

    buna seara.Am un cab. med. indiv. md.de familie.Am cump. un auto pe cab. in val.de 78000lei in iulie 2011. Am dedus in fiecare luna 78000/48luni=1625lei,incepand cu sept 2011 pana-n ian 2013inclusiv.(intotal1625*17luni=27625.VAROG MULT sa-mi spuneti cate luni deduc suma de1500 in continuare?si daca pana-nian 2013 am dedus suma corect? VA MULTUMESC

  13. doli 24/10/2015 at 13:49 #

    ce nu inteleg eu este daca amortizarea lunara o scriu in reg.inc si plati,multumesc

  14. Liv Ang 05/10/2015 at 15:20 #

    Salut, foarte de ajutor articolul dar as aveam cateva intrebari (exemplul data este unde ma incadrez eu si anume codul caen al meu este: 6202 Activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei)
    1. Daca achizitionez un laptop mai scump de 2500 ron, care sunt optiunile sa il deduc? Adica la obicet un macbook costa cam 8000 ron. Ce inseamna asta si cum il deduc.

    2. Pot achizitiona o masina in leasign pe PFA si sa o deduc? Adica scrie mare si lat ca eu prestez servicii la clienti, asta inseamna ca am nevoie de transport. Sau nu are legatura cu asta? Vreau doar sa stiu daca exista o varianta sa deduc o masina luata in leasing care costa in jur de 28000 eur.

    Multumesc!

    • Constantin 05/10/2015 at 22:52 #

      Salut! Am crezut ca am raspuns mai sus la intrebarile tale. O sa reiau pe datele tale. Presupun ca nu esti platitor de TVA si nu esti la norma de venit. Cumperi un laptop de 8000 lei (cu tva inclus) pe 30 sept 2015. Vei inregistra factura si plata de 8000 lei in Reg Jurnal de incasari si plati. Avand o valoare de peste 2500 lei, laptopul se amortizeaza in 24 de luni. Faci un plan de amortizare pe 24 de luni incepand cu luna urmatoare achizitiei. 8000/24=333.33 lei pe luna. Cum la PFA si II se calculeaza impozitul anual, pentru anul 2015, din plata de 8000 de lei este deductibila doar amortizarea pe ultimile 3 luni – oct, nov, dec. = 333.33*3=1000 lei din 8000. Sa presupunem ca ai venituri brute de 20.000 lei in 2015. In 2016 trebuie sa calculezi venitul net pe 2015 si sa platesti impozitul de 16%. Din 20.000 lei scazi doar 1000 de lei (nu 8000 lei). Doar 1000 de lei sunt deductibili la calculul venitului net si a impozitului aferent pe 2015.
      In 2016 vei putea deduce din veniturle anului 2016 suma de 12*333.33=4000 de lei.
      In 2017 vei putea deduce din veniturle anului 2016 suma de 9*333.33=3000 de lei cand se incheie amortizarea laptopului.

      La fel se procedeaza si cu masina doar ca:
      – amortizarea se calculeaza pe o perioada de 4 ani (de regula aleg 4 ani),
      – valoarea maxima deductibila este de 1500 lei pe luna, peste 1500 este nedeductibil.
      Sper ca am fost suficeint de clar. Daca nu, astept intrebari!

  15. marius-george 19/09/2015 at 23:49 #

    Buna seara! Doresc sa cumpar de la p.f. de pe net niste vitrine frigorifice sh. Sunt i,i, neplatitor de tva si doresc sa le inchiriez la o firma dupa achizitie. P.f. nu poate sa-mi elibereze factura, cum procedez sa le inscriu si eu in registrul inventar. 1-contract vanzare cumparare clasic; 2-borderou achizitie sau alt document??? Va multumesc anticipat! {Sunt multe bunuri ce le cumpar de pe net fara fctura cum procedez?}

    • Constantin 05/10/2015 at 22:54 #

      Buna ziua. Faceti contract de vanzare cumparare. Ar fi ideal sa fie vandut catre II de o alta persoana, nu de dvs ca titular al II.

  16. mire 01/07/2015 at 00:04 #

    Bună seara. Am o întrebare la dvs.daca am un cabinet medical care a achiziționat un autoturism în leasing în luna noiembrie 2012 pe care am dat un avans de 40000 ron.plata și cheltuiala a fost înregistrată în luna noiembrie 2012 în registrul de încasări și plăti. În fiecare luna firma de leasing îmi facturează pe cabinet rata cu dobinda și casco. Eu am dedus aceste cheltuieli în momentul efectuării plăților. e corect?sau trebuia sa fac pe amortizări. menționez ca mașină este folosita în scop de servicii adică mă deplasez cu ea la spital,clinica dar și in timpul meu liber.Mulțumesc.

    • Constantin 09/07/2015 at 19:32 #

      Buna ziua. E corect sa sa inregistrati platile in Registrul de Incasari si plati. Deductibila e doar dobanda in cursul anului. Plata ratei (fara dobanda) nu este deductibila. Trebuie sa calculati amortizarea care intra pe cheltuieli in cursul anului curent.

  17. Pop Bogdan 16/06/2015 at 10:34 #

    Buna ziua,
    Doresc achizitionarea unui automobil productie romaneasca pentru un Cabinet medical individual. Nu am avut un automobil inmatriculat pe firma pina in acest moment. Pot achizitiona ca si persoana fizica (beneficiez de un automobil vechi si vreau sa cumpar prin programul RABLA) ulterior sa il inmatriculez pe cabinet?

    • Constantin 22/06/2015 at 17:30 #

      Ca sa-l amortizati trebuie cumparat pe PFA. Se poate transfera si ulterior de pe persoana fizica pe PFA. O sa va coste taxele de inmatriculare.

  18. Singh Simona 13/05/2015 at 20:22 #

    Buna ziua,

    Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine daca aveti timp.
    Vreau sa stiu cum deduc un autoturism auto la mana a doua in valoare de 24000 lei in conditiile in care este cumparata pe PFI cu ctr de vanzare cumparare? Cat pot sa deduc maxim lunar? Si cheltuielile cu aceasta se deduc 100%sau 50%?

    Va multumesc anticipat.

    • Constantin 25/05/2015 at 19:48 #

      Daca autovehicolul este in proprietatea PFA/II puteti calcula amortizarea pe o perioada de pana la 6 ani.
      Valoarea amortizarii este deductibila 100% dar nu mai mult de 1500 leipe luna.

  19. Cristian Niculescu 03/04/2015 at 12:54 #

    Buna ziua

    Am un PFA cu obiect de activitate editare reviste si periodice si am achizitionat un aparat foto care are o valoare de 4000 lei. Intrebarea este: avand in vedere ca este mijloc fix folosit in obtinerea de venituri, il pot deduce integral sau deduc lunar pana la amoritizare? In cazul in care se aplica amotizarea, care ar fi durata minima de amortizare?

    Multumesc

  20. QuestionU 04/03/2015 at 13:10 #

    Buna ziua,

    Pentru un PFA cu norma de venit si platitor de TVA, care achizitioneaza un bun imobiliar:
    1. exista limitari (valorice sau de excludere) la deducerea TVA-ului ? Timp
    2. limimta temporala de deducere integrala in 20 de ani este la fel ca la societati comerciale ?

    Multumesc

    • Constantin 07/03/2015 at 17:23 #

      Buna ziua! Din pacate nu stiu sa va raspund la aceasta intrebare. Luati legatura cu un consultat fiscal, expert in probleme legate de TVA. E posibil ca un raspuns documentat sa va coste catva sute de euro. O stiu din proprie experienta. Legea poate fi interpretata si e nevoie de mai multe opinii…

  21. adrian ion 12/02/2015 at 14:41 #

    Buna ziua, daca fratele meu are masina si vreau sa fac contract de comodat pe ea in interes de serviciu este in regula, ma pot deduce cu benzina si eventualele cheltuieli ale masinii?
    Vreau sa o folosesc in interes de serviciu adica sunt prestator de servicii in domeniu instalatiilor sanitare/ incalzire. multumesc

    • Constantin 13/02/2015 at 20:35 #

      Da, puteti sa faceti contract de comodat si va puteti deduce cheltuielile, in procent de 50%.

  22. Raluca 11/02/2015 at 23:52 #

    Buna seara! Am speranta ca ma puteti ajuta intr-o problema..am un PFA pe care doresc sa achizitionez o masina. Codul caen pe care il am momentan pe pfa nu justifica utilizarea masinii 100% pentru realizarea de venituri (cumpar masina acum si nu peste 6 luni, cand mi-ar trebui de fapt, deoarece este o reducere f buna pt achizitii pe pfa). Se poate trece amortizarea pe ch deductibila, doar partial din valoare ( adica la o suma de 60000/(4*12)= 1250 amortizarea, din care sa trec pe ch deductibila doar jumate) . Dupa achizitia masinii, peste 6 luni voi adauga un cod caen nou, pentru care se va utiliza 100% masina in scopul realizarii de venituri. Atunci voi putea trece integral amortizarea pe ch deductibila? Sunt economist incepator si cu parere de rau va spun ca ma depaseste aceasta situatie, chiar daca implica contabilitatea in partida simpla. Multumesc

    • Constantin 14/02/2015 at 18:02 #

      Cheltuielile cu amortizarea autoturismelor, noi sau la mana a doua, este deductibila integral, pana la valoarea de 1500 lei pe luna. Sunt exceptii pentru care amortizarea peste aceasta suma poate fi dedcutibila la calculul impozitului pe venitul net. In cazul expus de dvs amortizarea este deductibila 100% (dar nu mai mult de 1500 lei!) cu conditia sa utilizati aotourismul in interes de serviciu, pentru obtinerea de venituri pe pfa.

      • Raluca 21/02/2015 at 14:23 #

        Revin cu o alta intrebare: daca am achizitionat o masina pe mine ca persoana fizica, pot vinde autoturismul pfa-ului meu? Nu am achizitionat masina pe pfa intrucat nu este facut inca pfa-ul si nici contractul de comodat nu este acceptat in situatia noastra (taximetrie…aici regula de primire a unei autorizatii taxi implica crearea unui nou transportator pe piata, deci un pfa nou chiar inainte de primirea autorizatiei, in cazul nostru la sfarsitul lunii iulie si nici nu permite ca autoturismul sa fie in proprietatea unei p fizice ci numai in proprietatea srl/pfa). Multumesc. Raluca Sipos

        • Constantin 23/02/2015 at 22:14 #

          Buna seara. Puteti sa vindeti cu contract de vanzare cumparare.

  23. afriana vraciu 28/01/2015 at 09:40 #

    toata stima ptr ajutorul dat

  24. cristina 16/09/2014 at 20:16 #

    Buna ziua!

    Ultimul dvs. comentariu nu cumva contrazice exemplul de amortizare a unui mijloc fix (laptop) pentru un PFA/II neplatitor de TVA pe care l-ati dat in articol?

    Ma refer la exemplul cu valoarea de achizitie de 2600 ron, cazul PFA neplatitor de TVA.

    Multumesc!

    • Constantin 18/09/2014 at 19:18 #

      Buna ziua! Aveti dreptate, trecusem exact opusul. Am corectat si va multumesc pentru sesizare!

  25. Dan 17/08/2014 at 21:31 #

    Buna ziua,

    Am si eu o intrebare daca ma puteti ajuta. As dori sa cumpar pe PFA un laptop dar sa inregistrez ca si cheltuiala intreaga lui valoare pe anul in curs. Pentru aceasta valoarea lui ar trebui sa fie sub 2500 de lei sau sub 1800? Multumesc anticipat.

    • Constantin 19/08/2014 at 16:29 #

      Buna ziua. Daca sunteti neplatitor de TVA puteti plati maxim 2499 lei ca sa intre pe cheltuiali anul acesta.
      Daca sunteti platitor de TVA puteti da 2499 plus TVA, deci maxim 3098 lei ca sa fie cheltuiala deductibila integral in anul achizitiei.

  26. ELLA 21/07/2014 at 11:55 #

    Si nu trebuie tinut cont in 2013 si de plata integrala inregistrata la data achizitiei (cheltuiala nedeductibila)?

    • Constantin 21/07/2014 at 15:11 #

      Buna ziua.
      1. La momentul achizitiei unui mijloc fix, inregistrati plata integral in registrul de incasari si plati. Incepeti sa amortizati bunul din luna urmatoare.
      2. La momentul calcului impozitului pe venitul net, din total venituri (incasari) scadeti doar valoarea amortizarii aferenta lunilor ramase din 2013. La ce ramane aplicati cota de impozit pe venit – 16%. Nu scadeti in 2013 toata suma platita, ci succesiv (in 2,3,4,..8,..15 ani) conform unui grafic de amortizare.

  27. cabinet medical 21/05/2014 at 20:37 #

    Multumesc mult! E o intreaga poveste! E pt prima data cand fac asa ceva. Am tot citit, acum pot da lectii :)))! Da tot nu stiu daca tensiometru e obiect de inventar sau mijloc fix doar are durata de folosinta mai mare de un an dar e sub 2500 lei!!!!?? In legatura cu amortizarea, asa am si facut desi ma gandeam daca nu ar fi bine sa merg pe accelerata, 50% in primul an, apoi liniara pe urmatorii, pentru a ajuta cheltuielile lunare. E un EKG de 11000 lei si daca il pun pe 2.1.25.2. sau 2.1.25.4. e cu durata de 8-12 ani! Criminal de mult! Sau poate 2.1.25.2.1. – aparate pentru masurarea presiunii arteriale, 4-8 ani? Of, of, mult mai simplu tot odata!?

  28. cabinet medical 20/05/2014 at 01:21 #

    Extras din Codul Fiscal!
    16) Contribuabilii care investesc în mijloace fixe destinate prevenirii accidentelor de muncă şi bolilor profesionale, precum şi înfiinţării şi funcţionării cabinetelor medicale, pot deduce integral valoarea acestora la calculul profitului impozabil la data punerii în funcţiune sau pot recupera aceste cheltuieli prin deduceri de amortizare, potrivit prevederilor prezentului articol.

    cum fac, pt cabinetul medical?

    • Constantin 21/05/2014 at 18:23 #

      Pentru cabinet medical. Deduceti integral valoarea mijlocului fix la calculul impozitului in anul de achizitie al acestuia, in loc sa repartizati deducerea pe mai multi ani.
      Valoarea minima a mijlocului fix trebuie sa fie de 2500 lei cu TVA inclus pentru neplatitori de TVA sau 2500 lei fara TVA pentru platitori de TVA.

  29. Anonim 19/05/2014 at 12:55 #

    de mare ajutor articolul. multumesc.

  30. constantin 03/04/2014 at 15:12 #

    Multumesc pentru apreciere!

  31. andrei 01/04/2014 at 18:21 #

    articol foarte bun, multumesc

Scrie mesajul tau aici:

%d blogeri au apreciat: